Szukałem BK benzynowej z pakietem Aero po lifcie. Zaślepiony Kintaro nie przyszło mi na myśl, że sedan również może spełnić te warunki.
Po 2 miesięcznych poszukiwaniach i dzięki cierpliwej pomocy Pana Andrzeja z Carpasji udało się znaleźć samochód na Łotwie:
Parametry:
- -silnk 2.0 MZR
-przebieg 142000 km
-rok produkcji 2007
-przed zakupem wymienione: akumulator, filtry i oleje, przednie amortyzatory KYB, tylne tarcze i kloce
- -tapicerka skórzana
-podgrzewane siedzenia
-system Keyless
-4 elektryczne szyby
-czujnik parkowania
-ksenony przód/ledy tył
-tempomat
-czujniki deszczu/zmierzchu
-sound system Bose ze zmieniarka/bez mp3
-pakiet Aero
-felgi śnieżynki 17 z oponami letnimi HiFly
-felgi Borbet 16 z oponami zimowymi Goodyear
- Układ napędowy:
- -więcej mocy – po długich poszukiwaniach okazuje się, że nie będzie tak łatwo – gotowych pakietów jest mało, części dedykowanych również, nie ma właściwie możliwości zakucia w oparciu o gotowe częsci, wszystko trzeba by robić na zamówienie, cdn.
-układ wydechowy – kontaktowałem się już z MgMotorsport i MickeyGarage, są w stanie wykonać kompletny układ wydechowy w dość dobrej cenie, wszystko zależy od modyfikacji silnika
- -przed następnym sezonem zimowym kupno 2 opon zimowym, bo jedna z obecnych jest wyząbkowana – zrobione – grudzień 2016
-konserwacja podwozia – zrobione – grudzień 2016
-być może obniżenie zawieszenia 30mm (bardziej myślałem o tym przed zakupem, w praktyce zarówno wygląd jak i jazda są bez zarzutu, inaczej mówiąc są genialne) – zrobione – kwiecień 2017
-felgi 18' – zrobione – kwiecień 2017
- -montaż podstopnicy
-wymiana gałki skrzyni biegów i kierownicy – pewnie jak kolega QbxM3http://www.monex.webd.pl/
-instalacja złącza USB (XCarLink albo coś podobnego, zależy mi na tym żeby było niewidoczne a łatwo dostępne, przy możliwie minimalnej ingerencji w deskę rozdzielczą) – zrobione
- -likwidacja małych ognisk rdzy (lewe tylne nadkole, wycieraczki, wąski słupek na tylnych lewych drzwiach) – zrobione – grudzień 2016
- -piasta z łozyskiem – BP4L-33-060
-spreżyny x 3(1 z kompletu jest pęknięta)
Aktualizacja: Rok od zakupu
lato 2016
- -XcarLink zamontowany, kupiony w Hadronie, nieschowany w schowku, narazie pod nogami pasażera (boje się robić wycinanki)
-nabicie klimy
-drżenie kierownicy podczas hamowania – pozostałość po jakimś niewykrytym dzwonie albo po najechaniu na próg z kostki (nie po myjni, jak sie zaraz okaże) – pierwszy warsztat (na Orawskiej w Krakowie) –> diagnoza:klocki do wymiany, wymienione –> dalej bicie, z czasem wzmagające na sile –> AZ Auto Serwis –> diagnoza: pokrzywione tarcze, pokrzywiona piasta prawa –> tarcze i piasta po taniości od Andrzeja –> piasta nie pasuje (to wersja z lozyskiem, obecnie mam na sprzedaż jakby ktoś potrzebował), zamówienie nowej OEM z Belgii –> montaż wszystkiego razem z klockami TRW –> bicie ustępuje (ale to nie koniec tej imprezy)
- -nieznany hu...sprawca dokonuje dewastacji na parkingu –> do zmalowania 2x drzwi prawe i nadkole
– kupione nowe Nokiany WR D4 2015/55/16, nałożone na Borbety, stare opony nadawały się tylko do utylizacji
– konserwacja nadwozia u Pana Tadeusza z Prądnickiej 27, Kraków –> drogo, tydzień roboty, ale wg mnie na świetnym poziomie, ocenimy z czasem, ogniska rdzy zaleczone
– podczas jazdy miejskiej nagle pojawia sie złowrogi klekot silnika –> AZ Autoserwis –> obrócona panewka, pokrzywiony korbowód i uszkodzony wał korbowy –> remont silnika, miesiąc oszczędności na benzynie
– malowanie zarysowanego nadwozia
– znowu pojawia sie drganie kierownicy –> AZ Autoserwis –> na zegarze wychodzi nic innego jak krzywa piasta, tym razem lewa –> z racji tego, że klocki i tarcze w miarę nowe (a po wymianie piasty do wyrzucenia) panowie z serwisu poradzili mi przetoczyc tarcze zanim wymienimy piaste i hamulce –> Toyota Sowier na Wrocławskiej, 200 zł i błogostan, pół roku spokoju jak nic
– pierwsze ekstrasy:
–felgi Japan Racing JR3 ET40 8x18 z nowymi Hankookami V12 K120 225/40/18 i dedykowane Eibachy -30mm
– filtr K&N
-160 000 km, 14 000 w rok