Mazda3 BK LF 2008 True Red

BP / BN / BM / BL / BK

Postprzez sylwia323F » 28 lut 2016, 18:59

tomek-waw napisał(a):
sylwia323F napisał(a):Tylko pozazdrościć ja na taką sztukę będę polować.

To jeszcze nie kupiłaś :P

Jakoś nie mam szczęscia do czerwonych Kintaro :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 cze 2010, 17:20
Posty: 799 (52/35)
Skąd: Kobyłka, Marki k/Warszawy
Auto: jest: Mazda 3 BM 2014r.,
Opel Speedster Piwa,
było: Mazda 323 F 1,3 1999r.,
Citroen C2 1,6l VTS 2006r. Piwa:–)

Postprzez Kludu » 13 mar 2016, 22:23

Hejka! Kilka wydatków na wiosna/lato już mam zaplanowanych <glupek2> Teraz początkiem wiosny chcę wymienić olej i filtr powietrza na jakiś od K&N :D I tu pytanie do was, jaki olej polecacie do tego silnika? :) I który filtr stożkowy od K&N będzie pasował do trójeczki? Jakby ktoś mógł podać konkretny egzemplarz byłbym wdzięczny :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 gru 2015, 22:32
Posty: 86 (3/1)
Skąd: Cieszyn (Śląskie)
Auto: Mazda 3 (BK) 2008r. Silnik: 2.0 LF 150KM


Postprzez Kludu » 15 mar 2016, 11:34

dicon, na tym linku co Ty wysłałeś pojawiają się tylko zwykłe wkładki do filtrów, a ja bym bardziej preferował filtr stożkowy :>

A co do oleju ktoś coś poradzi?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 gru 2015, 22:32
Posty: 86 (3/1)
Skąd: Cieszyn (Śląskie)
Auto: Mazda 3 (BK) 2008r. Silnik: 2.0 LF 150KM

Postprzez tomek-waw » 15 mar 2016, 11:38

http://mtuning.pl/Carbon-Fiber-Aero-For ... 2-0,p,3005
Masz komplecik taki jak miałem u siebie.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2011, 00:34
Posty: 1931 (2/7)
Skąd: Wwa
Auto: GTI MK7 380KM/520Nm
Była, M3 Kintaro 2.0 LF 161KM/182Nm

Postprzez Kludu » 15 mar 2016, 11:48

O! Dzięki tomek-waw ! :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 gru 2015, 22:32
Posty: 86 (3/1)
Skąd: Cieszyn (Śląskie)
Auto: Mazda 3 (BK) 2008r. Silnik: 2.0 LF 150KM

Postprzez marcin255 » 15 mar 2016, 12:20

chyba niedostępne
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 22:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez tomek-waw » 15 mar 2016, 12:34

Trzeba dzwonić i pytać.
Albo tutaj.
http://www.ebay.com/sch/Air-Intake-Syst ... oken2=2.0L
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2011, 00:34
Posty: 1931 (2/7)
Skąd: Wwa
Auto: GTI MK7 380KM/520Nm
Była, M3 Kintaro 2.0 LF 161KM/182Nm

Postprzez Kludu » 3 cze 2016, 11:02

Hejka! :P
Czas na małą aktualizację tematu, chciałbym napisać że Madzia ma się super dobrze i w ogóle, no ale nie mogę...
No ale o tym za chwilę.

Nie wiele przy Madzi działałem, bo trochę mam innych wydatków. Jedyne co to sprzątałem ją co chwilę, myłem i dbałem w miarę możliwości. W maju zaliczyliśmy konkurs japońskich piękności w Bielsku-Białej, niestety tylko na chwilę i nie było okazji z kimś z forum pogadać ;) Tym bardziej że byłem z dużą ekipą znajomych i narzeczoną no i głupio było mi ich tak zostawić <diabełek>

Tutaj kilka fotek znalezionych w otchłani internetu, kilka nawet wykonanych przez naszych forumowiczów <cisza>

15.05.2016r. Kunkurs Japońskich piękności z Japan Cars Podbeskidzie w Bielsku-Białej
by Kasia Roszpunka.JPG

by Kasia Roszpunka
by QbxM3_1.JPG

by QbxM3
by QbxM3_2.JPG

by QbxM3
by QbxM3_3.JPG

by QbxM3
by QbxM3_4.JPG

by QbxM3
by The Main Moments.jpg

by The Main Moments
by xRafalx.JPG

by xRafalx


Teraz czas na te gorsze wieści. Miałem w planach wymienić olej i w ogóle filtry w Maździe jakoś na przełomie maja/czerwca, niestety nie udało mi się to. Nawał pracy zarówno w zakładzie, jak i dużo meczy do sędziowania przyczyniły się do tego że nie zdążyłem na czas. Bywałem tak rzadko w domu, w dodatku takie życie na szybko i w ciągłym stresie że z czymś nie zdążę spowodowało przegapienie momentu wymiany oleju. Niestety jadąc na IV ligowy mecz w środę 25 maja na S1 zaczęły dochodzić dziwne dźwięki spod maski, a następnie samochód stanął – niestety zatarłem silnik... <oczy> <glupek2> <płacze> Trochę na własne życzenie. No cóż szkoda, trzeba teraz wszystko ponaprawiać i porobić do porządku aby autko wróciło do formy. Niestety , remont silnika odpada ponieważ jest w nim dziura <dupa> W związku z czym zamówiłem już nowy słupek silnika i samochód czeka u mechanika na kuriera. Chwała Bogu jeden taki silnik udało się znaleźć... Ciężko dostępny jest w PL. Także aktualnie wymieniamy serce w Madzi + kilka innych drobnych rzeczy które prędzej czy później też by było trzeba zrobić.

Przy tej całej sytuacji, w związku z tym, że w samochód muszę wpakować 'kilka' złoty, postanowiłem że trójeczka zostanie ze mną i moją rodziną już na prawdę długo. Jednakże na ten czas modyfikacje muszę odłożyć w czasie, wiadomo wydatek mały z wymianą silnika + poza samochodem też mam kilka wydatków. Po remoncie i wymianie będę musiał się mega poprawić i dużo bardziej zadbać o madzie, a przede wszystkim to olej będę sprawdzał już chyba codziennie <glupek2> <glupek2>

papa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 gru 2015, 22:32
Posty: 86 (3/1)
Skąd: Cieszyn (Śląskie)
Auto: Mazda 3 (BK) 2008r. Silnik: 2.0 LF 150KM

Postprzez some1 » 3 cze 2016, 12:37

Uuu, współczuję.

Nie wydaje mi się, żeby od samego spóźnienia z wymianą oleju o parę tygodni silnik się od razu zatarł, musiało być coś jeszcze. Ile minęło od ostatniej wymiany?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lip 2010, 16:47
Posty: 679 (0/20)
Skąd: Pruszków
Auto: Mazda 3 BK 2.0 LF TOP '07

Postprzez Kludu » 3 cze 2016, 12:53

some1 napisał(a):Uuu, współczuję.

Nie wydaje mi się, żeby od samego spóźnienia z wymianą oleju o parę tygodni silnik się od razu zatarł, musiało być coś jeszcze. Ile minęło od ostatniej wymiany?


Ile, tego nie wiem dokładnie, bo wymianę robił poprzedni właściciel. Raczej ponad 15 tysięcy. Z tym że może źle sprecyzowałem, ale niestety mi brakło oleju. Zauważyłem że go ubywa i miałem zalać go nowym, innym, no ale nie zdążyłem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 gru 2015, 22:32
Posty: 86 (3/1)
Skąd: Cieszyn (Śląskie)
Auto: Mazda 3 (BK) 2008r. Silnik: 2.0 LF 150KM

Postprzez talk_about85 » 3 cze 2016, 13:10

Bardziej istotne jest kiedy ostatnio sprawdzales poziom oleju. Dziwne ze kontrolka sie nie zapalila bo moglaby wszystko uratowac. Przypuszczam ze czekalby Cie i tak remont silnika skoro byly ubytki. Nie wiem co jest z tymi dwulitrowymi silnikami benzynowymi ale jakbym mial dajmy na to codziennie sprawdzac ile jest na bagnecie to nawet przez chwile nie chcialbym auta.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2010, 22:59
Posty: 1123 (0/12)
Skąd: Gorlice
Auto: Mazda3 BK HB 1.6 MZ-CD 2007

Postprzez ezg_siwy » 3 cze 2016, 13:26

Nic z nimi nie jest, mój oleju nie pije. To pewnie kwestia użytkowania i dbania. Fakt faktem są chyba delikatniejsze niż te 1.6 pb, ale mimo wszystko jest na forum sporo ludzi, którzy chwalą te motory i nie mają z nimi problemów. Jest też pare osób, które miały z nimi przejścia...
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2014, 10:58
Posty: 1032
Skąd: Zgierz / Warszawa
Auto: Mazda 3 Kintaro

Postprzez tomek-waw » 3 cze 2016, 13:31

Z tymi jednostkami nic się nie dzieje. Poza takimi przypadkami. Widocznie kontrolka oleju nie dziala ?
Współczuję tego problemu ale OC codzienne trzeba robić choć raz w tyg. :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2011, 00:34
Posty: 1931 (2/7)
Skąd: Wwa
Auto: GTI MK7 380KM/520Nm
Była, M3 Kintaro 2.0 LF 161KM/182Nm

Postprzez some1 » 3 cze 2016, 13:38

Większość ludzi z tego typu problemami kupiła auta, które od razu (albo zaraz po zakupie) brały olej, jakoś nie pamiętam żeby ktoś tutaj pisał, że po dłuższym czasie użytkowania nagle zaczął mieć problem.

Cóż, "na pociechę" to i tak czekałby Cię pewnie remont.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lip 2010, 16:47
Posty: 679 (0/20)
Skąd: Pruszków
Auto: Mazda 3 BK 2.0 LF TOP '07

Postprzez macvas » 3 cze 2016, 14:27

To przykre doświadczenie i nie życzę nikomu. <głaszcze>
W skali ogółu to chyba nadal marginalny przypadek, ale na forum i generalnie w Klubie już kilka remontów LF'a (które graniczyły z zatarciem) uświadczyliśmy.
Z pewnością przyłożyłeś cegiełkę nie uzupełniając oleju, ale tak jak wspominali przedmówcy niechybnie problem urodził się i narastał o wiele wcześniej.

Trzymam kciuki za sprawną reanimację <spoko>
Obrazek
Maciek
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Podlasia
 
Od: 17 sie 2013, 19:33
Posty: 2292 (24/111)
Skąd: Białystok / Wysokie Mazowieckie
Auto: JEST
Mazda6 GJ Sky-G 2.5 '14 SkyPassion
BYŁA
Mazda3 1.6 BK MZ-CD '05

Postprzez Kludu » 3 cze 2016, 14:32

talk_about85 napisał(a):Bardziej istotne jest kiedy ostatnio sprawdzales poziom oleju. Dziwne ze kontrolka sie nie zapalila bo moglaby wszystko uratowac. Przypuszczam ze czekalby Cie i tak remont silnika skoro byly ubytki.

Sprawdzałem tydzień przed tym zdarzeniem i był już ledwo ponad minimum. Niestety nie wziąłem pod uwagę ile kilometrów zrobiłem i się stało. Miałem mega dużo wyjazdów no i w tydzień zrobiłem tyle kilometrów co normalnie w prawie dwa miesiące.

ezg_siwy napisał(a):Nic z nimi nie jest, mój oleju nie pije. To pewnie kwestia użytkowania i dbania.

No cóż, ja osobiście spotkałem się z wieloma przypadkami gdzie ludzie piszą że warto w tych silnikach tego oleju pilnować. I on wcale dużo moim zdaniem nie pije, tutaj był tylko i wyłącznie mój błąd ;)

tomek-waw napisał(a):Z tymi jednostkami nic się nie dzieje. Poza takimi przypadkami. Widocznie kontrolka oleju nie dziala ?

Kontrolka działa, lecz to było już za późno.

some1 napisał(a):Większość ludzi z tego typu problemami kupiła auta, które od razu (albo zaraz po zakupie) brały olej, jakoś nie pamiętam żeby ktoś tutaj pisał, że po dłuższym czasie użytkowania nagle zaczął mieć problem.

Z tym, że ja wiedziałem że oleju ubywa. Podkreślam, że nie dużo. Bo tutaj wszyscy są zdziwieni jak tak dużo nagle ubyło oleju. Wiadomo że cały nie zszedł, ale było go już za mało i był już niestety do wymiany no i nie wystarczyło go aby silnik spokojnie pracował. Dotychczas pilnowałem w miarę możliwości oleju. Teraz zrobiłem za dużo kilometrów no i go brakło.


Orientowałem się po forach, głównie za granicą wcześniej. Z tego co z niektórymi osobami pisałem prywatnie to nie ubywało tego oleju wcale dużo, więc jakiegoś dużego problemu z silnikiem nie było. Tak jak siwy zauważył, te silniki są delikatniejsze. Olej nie zniknął nagle, ubywało go cały czas po trochu tak jak wcześniej, gdybym się wcześniej zorientował ile kilometrów zrobiłem i że trzeba zobaczyć ile jest oleju to pewnie bym tego uniknął i wystarczyłoby przy wymianie oleju sprawdzić czy da się namierzyć gdzie ten olej znika. Teraz już trudno, nie ma co płakać, trzeba zrobić i zobaczyć jak będzie dalej. Mam nadzieję, że to się nie powtórzy. Na początku będzie trzeba go dotrzeć, no i sprawdzać olej faktycznie codziennie, a potem wiadomo raz na tydzień czy raz na jakąś tam ilość kilometrów.
Nie ma co szukać na siłę winy w silniku, kiedy oczywiste jest że wina jest po mojej stronie, ponieważ sobie nie przypilnowałem.

Istotnym faktem będzie też to, jak "dobrym" olejem poprzednik go zalał. ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 gru 2015, 22:32
Posty: 86 (3/1)
Skąd: Cieszyn (Śląskie)
Auto: Mazda 3 (BK) 2008r. Silnik: 2.0 LF 150KM

Postprzez expell » 3 cze 2016, 15:01

Kurcze, aż mnie zachęciłeś do szybszej wymiany oleju i uszczelki pokrywy zaworów, u mnie problem z olejem też występuje, tyle że zdążyłem zauważyć, że zazwyczaj im bliżej do minimum, tym znika on wolniej i przez to mam nadzieję, że winna będzie tylko uszczelka :| . Teraz to już musisz patrzeć na plusy, po remoncie może będzie palić (tym razem już tylko paliwa :P ) tak mało, jak LF od Pawcio po remoncie :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 sie 2015, 15:38
Posty: 329 (7/4)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda 3 2.0 BK 2005

Postprzez Senior » 4 cze 2016, 10:26

macvas napisał(a):To przykre doświadczenie i nie życzę nikomu.

No troszkę przecholowałeś, ale na błędach człowiek się uczy niestety <spoko>
Taka śliczna Mazdeczka
Powodzenia
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 wrz 2009, 09:33
Posty: 335 (0/4)
Skąd: Jelenia Góra
Auto: jest 6 GH 2,0 '08
była 6 GG 2,0 '06
była 6 GG 1,8 '03
była 626 GF 2,0 '01
była mazda 323F '96

Postprzez Kludu » 5 cze 2016, 12:56

Senior napisał(a):No troszkę przecholowałeś, ale na błędach człowiek się uczy niestety <spoko>
Powodzenia


Dokładnie, teraz zostaje przyznać się do winy, naprawić błędy i ich nie popełniać więcej :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 gru 2015, 22:32
Posty: 86 (3/1)
Skąd: Cieszyn (Śląskie)
Auto: Mazda 3 (BK) 2008r. Silnik: 2.0 LF 150KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy