Uuu no to widzę szkoda czasu, roboty i życia na montaż tego oświetlenia z aliexpress. Możliwe, że te oferowane z polski są lepszej jakości, ale chyba nie chcę ryzykować. Pozostaję przy led'ach w oświetleniu powitalnym i bagażniku – to też robi dobre wrażenie
Jeśli chodzi o montaż czujnika płynu do spryskiwaczy to korzystałem z opisu na forum –> viewtopic.php?f=470&t=176241
tutaj mój wątek o wtyczkach –> viewtopic.php?f=470&t=202029
Spryskiwacze mgłowe pasują w otwory w masce. Ze starych trzeba przełożyć gumowe uszczelki. Po tej operacji spryskiwacze nie trzymają się sztywno, od spodu trzeba je czymś zakleszczyć. Ja użyłem kawałka starej karty bankomatowej odpowiednio przyciętej na kształt litery U. Trzeba wymienić wężyki na dłuższe, bo dysza nie jest pod kątem 90 stopni (jak oryginalnie w M3) tylko na prosto, ewentualnie dokupić kolanko i kawałek wężyka. Maty wygłuszającej nie zapnie się na wszystkie spinki. Wszystkie trzy zostawiłem niepodpięte (środkowa była wpięta, ale urwała się pod wpływem drgań) :/
// BTW poleci ktoś spray/farbę do malowania zacisków? Muszę je porządnie wyczyścić i pomalować, bo trochę szpecą samochód
Mazda3 BK Z6 2004 Velocity Red Mica (27A)
1, 2
Dzięki za info. Chyba też się pobawię z tym czujnikiem.
- Od: 22 lip 2014, 11:58
- Posty: 1034
- Skąd: Zgierz / Warszawa
- Auto: Mazda 3 Kintaro
Znajomy zmotywował mnie do przeróbki mocowania świateł do jazdy dziennej, gdy stwierdził, że "prawe światło Ci się przepaliło". Fakt, tak to wyglądało, bo światła były zamontowane równo z obrysem zderzaka i nie świeciły dokładnie prosto. Teraz obydwa świecą idealnie
W przyszłym tygodniu biorę się za czyszczenie i malowanie zacisków.
W przyszłym tygodniu biorę się za czyszczenie i malowanie zacisków.
- Od: 18 wrz 2014, 08:38
- Posty: 294 (21/14)
- Skąd: Brzóza
- Auto: Mazda 3 BK Sedan, Z6 1.6, 2004
Zaciski pomalowane. Wymagało to trochę pracy – 2 dni. Większość czasu zajęło oczyszczanie z rdzy, ale z efektu końcowego jestem bardzo zadowolony. Do malowania demontowałem zaciski i jarzma (bez odczepiania przewodów hamulcowych).
Następne w kolejce to wymiana tarcz i klocków. Zaczynam od tyłu, bo denerwują mnie grzechoczące klocki. Zdecydowałem się na zestaw ATE (13.0460-7195.2 + 24.011-0164.1)
Następne w kolejce to wymiana tarcz i klocków. Zaczynam od tyłu, bo denerwują mnie grzechoczące klocki. Zdecydowałem się na zestaw ATE (13.0460-7195.2 + 24.011-0164.1)
- Od: 18 wrz 2014, 08:38
- Posty: 294 (21/14)
- Skąd: Brzóza
- Auto: Mazda 3 BK Sedan, Z6 1.6, 2004
Śliczna Mazdeczka
PS
Jednak zdecydowałem się zamontować neony żadnych skutków ubocznych wymienianych przez kolegów nie zaobserwowałem.
viewtopic.php?f=519&t=191841&start=340
Pozdrawiam
PS
Jednak zdecydowałem się zamontować neony żadnych skutków ubocznych wymienianych przez kolegów nie zaobserwowałem.
viewtopic.php?f=519&t=191841&start=340
Pozdrawiam
Ostatnio edytowano 27 maja 2018, 09:41 przez andrep, łącznie edytowano 1 raz
W końcu po kilku latach udręki rozwiązałem problem "brzęczenia", które pojawiało się zawsze w okolicy 2000 obrotów.
Myślałem, że to coś z szybą, bo odgłos dochodził z okolicy lewego trójkąta drzwi. To było coś jakby szyba wpadała w rezonans zawsze przy tej samej prędkości obrotowej. Po zdemontowaniu całego boczka miałem nadzieję znaleźć jakiś kawałek plastiku, który gdzieś tam krąży i powoduje denerwujący dźwięk. Niestety to nie było to.
Zdecydowałem się zanurkować pod kierownicę i ręką podnieść obroty do 2000. Dźwięk było słychać wyraźniej więc to nic w drzwiach. Przypadkowo ręką dotknąłem pedału hamulca – dźwięk przestał się pojawiać Problemem okazała się poluzowana nakrętka mocowania aluminiowej nakładki na pedał... Brzęczała podkładka, która nie była dociśnięta... Taka bzdura a ile napsuła krwi
W ostatnim czasie zrobione:
– tarcze i klocki przód – ATE 13.0460-7193.2 + 13.0125.0165.1
– nowe wycieraczki Valeo Silencio X-TRM
– wymiana sworznia wahacza lewy przód LEMFORDER LMI35908 01
Do zrobienia w najbliższym czasie:
– wymiana oleju i filtrów
– skrzypiące sprzęgło
– metaliczny stuk przy ruszaniu (jakby klocek hamulcowy, ale po wymianie tarcz i klocków jest to samo)
Myślałem, że to coś z szybą, bo odgłos dochodził z okolicy lewego trójkąta drzwi. To było coś jakby szyba wpadała w rezonans zawsze przy tej samej prędkości obrotowej. Po zdemontowaniu całego boczka miałem nadzieję znaleźć jakiś kawałek plastiku, który gdzieś tam krąży i powoduje denerwujący dźwięk. Niestety to nie było to.
Zdecydowałem się zanurkować pod kierownicę i ręką podnieść obroty do 2000. Dźwięk było słychać wyraźniej więc to nic w drzwiach. Przypadkowo ręką dotknąłem pedału hamulca – dźwięk przestał się pojawiać Problemem okazała się poluzowana nakrętka mocowania aluminiowej nakładki na pedał... Brzęczała podkładka, która nie była dociśnięta... Taka bzdura a ile napsuła krwi
W ostatnim czasie zrobione:
– tarcze i klocki przód – ATE 13.0460-7193.2 + 13.0125.0165.1
– nowe wycieraczki Valeo Silencio X-TRM
– wymiana sworznia wahacza lewy przód LEMFORDER LMI35908 01
Do zrobienia w najbliższym czasie:
– wymiana oleju i filtrów
– skrzypiące sprzęgło
– metaliczny stuk przy ruszaniu (jakby klocek hamulcowy, ale po wymianie tarcz i klocków jest to samo)
- Od: 18 wrz 2014, 08:38
- Posty: 294 (21/14)
- Skąd: Brzóza
- Auto: Mazda 3 BK Sedan, Z6 1.6, 2004
Problemy rozwiązane:
– metaliczny stuk przy ruszaniu –> poluzowana śruba mocowania łożyska piasty z przegubem.
– skrzypiące sprzęgło –> nasmarowane
Wymienione filtry i olej (przebieg 144712 km):
– powietrza KNECHT LX1921, kabinowy KNECHT LA346/S, oleju KNECHT OC 195, olej Mazda Dexelia 5W-30 + płukanka przed wymianą Liqui Moly LM2640
Dodatkowo:
– wymienione łożysko w lewym przednim kole –> SKF VKBA 6800
– zmiana umiejscowienia xCarLink'a i wyprowadzenie przedłużaczy + dorobienie kabla AUX. Przedłużka USB nie może być za długa. U mnie taka o długości 1,5 metra niby działa, ale część utworów odczytuje tylko do pewnego momentu, później urządzenie zawiesza się albo przeskakuje na kolejny utwór. Kabel o długości 0,5 metra działa rewelacyjnie.
– metaliczny stuk przy ruszaniu –> poluzowana śruba mocowania łożyska piasty z przegubem.
– skrzypiące sprzęgło –> nasmarowane
Wymienione filtry i olej (przebieg 144712 km):
– powietrza KNECHT LX1921, kabinowy KNECHT LA346/S, oleju KNECHT OC 195, olej Mazda Dexelia 5W-30 + płukanka przed wymianą Liqui Moly LM2640
Dodatkowo:
– wymienione łożysko w lewym przednim kole –> SKF VKBA 6800
– zmiana umiejscowienia xCarLink'a i wyprowadzenie przedłużaczy + dorobienie kabla AUX. Przedłużka USB nie może być za długa. U mnie taka o długości 1,5 metra niby działa, ale część utworów odczytuje tylko do pewnego momentu, później urządzenie zawiesza się albo przeskakuje na kolejny utwór. Kabel o długości 0,5 metra działa rewelacyjnie.
Ostatnio edytowano 5 kwi 2019, 00:14 przez radzix27, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 18 wrz 2014, 08:38
- Posty: 294 (21/14)
- Skąd: Brzóza
- Auto: Mazda 3 BK Sedan, Z6 1.6, 2004
Aktualizacja
Wymiany:
– nowe osłony przednich tarcz hamulcowych
Wymienione filtry i olej (przebieg 154244 km):
– powietrza KNECHT LX1921, kabinowy KNECHT LA346/S, oleju KNECHT OC 195, olej Mazda Dexelia 5W-30 + płukanka przed wymianą – nafta uniwersalna
Naprawy:
– niestety na początku marca miałem małą przygodę na parkingu. Nie zauważyłem stojącego za mną samochodu i zderzyłem się z nim przy parkowaniu tyłem. W wyniku czego uszkodziłem lekko lewą tylną stronę auta (wgniecenie karoserii w obrębie błotnika + zderzaka). Na szczęście problem był tylko blacharski więc już został rozwiązany
Dodatkowo:
– przełącznik AUX/USB do xCarLink'a. Nie wiem czy jest tak w każdym urządzeniu, ale u mnie żeby dźwięk szedł przez kabel AUX należy wyjąć pendrive z portu USB. Wobec tego wyprowadziłem kabel, który odcina zasilanie z portu USB, dzięki czemu mogę przełączać sygnał między AUX a USB.
Wymiany:
– nowe osłony przednich tarcz hamulcowych
Wymienione filtry i olej (przebieg 154244 km):
– powietrza KNECHT LX1921, kabinowy KNECHT LA346/S, oleju KNECHT OC 195, olej Mazda Dexelia 5W-30 + płukanka przed wymianą – nafta uniwersalna
Naprawy:
– niestety na początku marca miałem małą przygodę na parkingu. Nie zauważyłem stojącego za mną samochodu i zderzyłem się z nim przy parkowaniu tyłem. W wyniku czego uszkodziłem lekko lewą tylną stronę auta (wgniecenie karoserii w obrębie błotnika + zderzaka). Na szczęście problem był tylko blacharski więc już został rozwiązany
Dodatkowo:
– przełącznik AUX/USB do xCarLink'a. Nie wiem czy jest tak w każdym urządzeniu, ale u mnie żeby dźwięk szedł przez kabel AUX należy wyjąć pendrive z portu USB. Wobec tego wyprowadziłem kabel, który odcina zasilanie z portu USB, dzięki czemu mogę przełączać sygnał między AUX a USB.
- Od: 18 wrz 2014, 08:38
- Posty: 294 (21/14)
- Skąd: Brzóza
- Auto: Mazda 3 BK Sedan, Z6 1.6, 2004
radzix27 napisał(a):* dodatkowo doszedł również 3 kluczyk (scyzoryk) od naszych wschodnich przyjaciół za całe 62 zł + dorobienie grota u lokalnego ślusarza 20 zł. Pilot działa, kluczyk odpala samochód (w zestawie z transponderem)
Widzę, że jedną smoczą kule już zdobyłeś (4-gwiazdkową) Jeszcze 6 sztuk i Boski Smok będzie mógł spełnić Twoje życzenie...
Spoko rozwiązania z xCARlinkiem. Powodzenia w kolejnych urozmaiceniach auta!
- Od: 20 lip 2018, 10:48
- Posty: 184
- Skąd: Poznań
- Auto: Mazda 3 BK Hatchback Z6 1.6 105KM 2005
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości