Mazda3 BK LF 2008, Top Sport 2.0
Cześć!
To mój pierwszy post na tym forum, więc w pierwszej kolejności chciałem się przywitać.
Na forum zarejestrowałem się blisko rok temu, kiedy zacząłem rozglądać się za samochodem. Wtedy byłem dopiero na etapie zbierania środków, a mój budżet od tamtego czasu zwiększyłem ponad dwukrotnie . Poszukiwania zacząłem od otoszrot, następnie przeszedłem na mobile.de, na koniec odezwałem się do P. Andrzeja z Carpasji i to on znalazł moją Madzię. 22.07.2015 r. kupiłem moją Mazdę!
Dane podstawowe:
Rocznik: 2008 (pierwsza rejestracja w Niemczech 01.2009)
Wersja: Top Sport
Kolor: metropolitan grey mica
Silnik: 1999 cm3 benzyna
Moc: 150 KM ( 110 KW )
Przebieg: 108500 km (w chwili zakupu)
Wyposażenie:
Komputer pokładowy
4 x elektryczne szyby i podgrzewane lusterka
Komplet poduszek powietrznych z kurtynami
Skrzynia manualna 6 biegowa
Climatronic
ISOFIX
Skórzana tapicerka
Kierownica wielofunkcyjna
Tempomat
Nagłośnienie BOSE – zmieniarka 6 CD i 7 głośników (wejściem AUX w schowku podłokietnika)
ABS
DSC
Czujniki cofania tył
Halogeny
Podgrzewane fotele z przodu
Czujnik deszczu oraz zmierzchu
Domykanie szyb z pilota
Felgi 17 (Mazda) lato oraz 16 zima aluminiowe.
Przyciemnione szyby
Reflektory Xenonowe z układem samopoziomowania i automatycznym spryskiwaniem
Szyberdach
Modyfikacje i naprawy zrobione:
Wymieniony wahacz przedni
wymienione amortyzatory przód
wymienione 4x tarcze hamulcowe
wymienione klocki hamulcowe tył
wymieniona cewka od klimatyzacji
wymieniona chłodnica klimatyzacji
Wymiana wszystkich płynów, filtrów i oleju
Pełen serwis klimatyzacji
Zabezpieczenie tapicerki skórzanej – Gliptone GT11 i GT12
Zabezpieczenie antykorozyjne podwozia 09.2015
Naprawa zmieniarki CD 09.2015
Wymiana czujników parkowania 09.2015
Zakup opon zimowych – dunlop winter sport 5 – 11.2015
Wymiana akumulatora – 10.2015 r.
Wyciszenie bagażnika i nadkoli – 12.2015 r.
Planowane naprawy i ulepszenia:
Malowanie zacisków hamulców
Wyciszenie nadkoli, drzwi i podsufitki
Piaskowanie i malowanie felg letnich
Zakup opon letnich na Dunlop Sport Maxx RT- na wiosnę
To mój pierwszy post na tym forum, więc w pierwszej kolejności chciałem się przywitać.
Na forum zarejestrowałem się blisko rok temu, kiedy zacząłem rozglądać się za samochodem. Wtedy byłem dopiero na etapie zbierania środków, a mój budżet od tamtego czasu zwiększyłem ponad dwukrotnie . Poszukiwania zacząłem od otoszrot, następnie przeszedłem na mobile.de, na koniec odezwałem się do P. Andrzeja z Carpasji i to on znalazł moją Madzię. 22.07.2015 r. kupiłem moją Mazdę!
Dane podstawowe:
Rocznik: 2008 (pierwsza rejestracja w Niemczech 01.2009)
Wersja: Top Sport
Kolor: metropolitan grey mica
Silnik: 1999 cm3 benzyna
Moc: 150 KM ( 110 KW )
Przebieg: 108500 km (w chwili zakupu)
Wyposażenie:
Komputer pokładowy
4 x elektryczne szyby i podgrzewane lusterka
Komplet poduszek powietrznych z kurtynami
Skrzynia manualna 6 biegowa
Climatronic
ISOFIX
Skórzana tapicerka
Kierownica wielofunkcyjna
Tempomat
Nagłośnienie BOSE – zmieniarka 6 CD i 7 głośników (wejściem AUX w schowku podłokietnika)
ABS
DSC
Czujniki cofania tył
Halogeny
Podgrzewane fotele z przodu
Czujnik deszczu oraz zmierzchu
Domykanie szyb z pilota
Felgi 17 (Mazda) lato oraz 16 zima aluminiowe.
Przyciemnione szyby
Reflektory Xenonowe z układem samopoziomowania i automatycznym spryskiwaniem
Szyberdach
Modyfikacje i naprawy zrobione:
Wymieniony wahacz przedni
wymienione amortyzatory przód
wymienione 4x tarcze hamulcowe
wymienione klocki hamulcowe tył
wymieniona cewka od klimatyzacji
wymieniona chłodnica klimatyzacji
Wymiana wszystkich płynów, filtrów i oleju
Pełen serwis klimatyzacji
Zabezpieczenie tapicerki skórzanej – Gliptone GT11 i GT12
Zabezpieczenie antykorozyjne podwozia 09.2015
Naprawa zmieniarki CD 09.2015
Wymiana czujników parkowania 09.2015
Zakup opon zimowych – dunlop winter sport 5 – 11.2015
Wymiana akumulatora – 10.2015 r.
Wyciszenie bagażnika i nadkoli – 12.2015 r.
Planowane naprawy i ulepszenia:
Malowanie zacisków hamulców
Wyciszenie nadkoli, drzwi i podsufitki
Piaskowanie i malowanie felg letnich
Zakup opon letnich na Dunlop Sport Maxx RT- na wiosnę
Ostatnio edytowano 3 sty 2016, 16:48 przez Buder, łącznie edytowano 3 razy
- Od: 20 wrz 2014, 14:47
- Posty: 70
- Skąd: Warszawa
- Auto: 2.0 LF 150KM 09.2008
Ładna i zadbana Trójeczka Witamy w dziale Nasze Mazdy
Best ET: Czaplinek '15 17,813, Ryki '15 17,808
-
Moderator EC/NM
- Od: 12 lip 2014, 15:21
- Posty: 865 (39/14)
- Skąd: Łódź
- Auto: 3 BK '05r HB 1.6 Z6-VE
MX-3 KL-DE
-
Maciek
- Od: 17 sie 2013, 20:33
- Posty: 2292 (24/111)
- Skąd: Białystok / Wysokie Mazowieckie
- Auto: JEST
Mazda6 GJ Sky-G 2.5 '14 SkyPassion
BYŁA
Mazda3 1.6 BK MZ-CD '05
Zanim kupiłem swoją Mazdę wiele razy wracałem do oferty z tym autem na Mobile.de. Super auto i fajnie, że przyjechało "do nas" Właściciel trzymał cenę i widać nie bez powodu, bo prezentuje się:
Sporo już w niej wymieniono i lista przyszłych inwestycji też szarpnie za portfel... ale trzymam kciuki, że na tym się skończy na dłuuuugie lata
PS: Buder Skąd jesteś? Nie widać w podpisie :/
PS: Buder Skąd jesteś? Nie widać w podpisie :/
Ostatnio edytowano 17 wrz 2015, 08:49 przez widmo82, łącznie edytowano 1 raz
-
Moderator "3BK" -Paweł
- Od: 26 paź 2008, 10:23
- Posty: 3600 (81/142)
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008
widmo82 napisał(a):JACEKS79 napisał(a):Zanim kupiłem swoją Mazdę wiele razy wracałem do oferty z tym autem na Mobile.de. Super auto i fajnie, że przyjechało "do nas" Właściciel trzymał cenę i widać nie bez powodu, bo prezentuje się:
Sporo już w niej wymieniono i lista przyszłych inwestycji też szarpnie za portfel... ale trzymam kciuki, że na tym się skończy na dłuuuugie lata
PS: Buder Skąd jesteś? Nie widać w podpisie :/
Auto nie było zakupione z mobile.de
Co do wymian , to auto zostało zakupione przez "Buder" już po wymianach(co do tarcz to nie pamiętam).
Zostało mi , zgodnie z obietnicą wymienić jeden czujnik(włoska Cobra) i uruchomić zmieniarkę.
@widmo82
Potwierdzam słowa Pana Andrzeja. P. Andrzej wymienił wszystkie części zanim dostałem kluczyki do samochodu. W początkowej eksploatacji również służył radą i pomocą techniczną, żeby usunąć usterki. O naszej współpracy napiszę we właściwym dziale. Po zrobieniu 3 tys km tym autem mogę powiedzieć, że jest świetne. A 2.0 jest jedynym słusznym silnikiem!
Już uzupełniłem profil. Ciągle jeszcze ogarniam kwestie techniczne forum Wcześniej tylko czytałem, teraz zaczynam sam się udzielać.
Co do samego samochodu to mogę jeszcze napisać, że miał jednego właściciela, a właściwie właścicielkę w Niemczech i przyjechał na swoich kołach. Auto jest bez żadnego dzwona. Miało co prawda jakąś kolizję w ramach, której wymieniono polakierowano lub wymieniono błotnik ( Aso nie umiało stwierdzić) i wymieniono zderzak (ekspertyza aso Mazda Gołębiweski, gdzie było sprawdzane przed zakupem).
Potwierdzam słowa Pana Andrzeja. P. Andrzej wymienił wszystkie części zanim dostałem kluczyki do samochodu. W początkowej eksploatacji również służył radą i pomocą techniczną, żeby usunąć usterki. O naszej współpracy napiszę we właściwym dziale. Po zrobieniu 3 tys km tym autem mogę powiedzieć, że jest świetne. A 2.0 jest jedynym słusznym silnikiem!
Już uzupełniłem profil. Ciągle jeszcze ogarniam kwestie techniczne forum Wcześniej tylko czytałem, teraz zaczynam sam się udzielać.
Co do samego samochodu to mogę jeszcze napisać, że miał jednego właściciela, a właściwie właścicielkę w Niemczech i przyjechał na swoich kołach. Auto jest bez żadnego dzwona. Miało co prawda jakąś kolizję w ramach, której wymieniono polakierowano lub wymieniono błotnik ( Aso nie umiało stwierdzić) i wymieniono zderzak (ekspertyza aso Mazda Gołębiweski, gdzie było sprawdzane przed zakupem).
Ostatnio edytowano 14 wrz 2015, 23:19 przez Buder, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 20 wrz 2014, 14:47
- Posty: 70
- Skąd: Warszawa
- Auto: 2.0 LF 150KM 09.2008
Ładne auto z dobrym wyposażeniem. Pozostaje cieszyć się jazdą w ten sposób Pozdrawiam
- Od: 27 lip 2014, 20:41
- Posty: 975 (17/34)
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda3 BK Y6 2006 140KM/330Nm Winning Blue
AndrzejCarpasja napisał(a):widmo82 napisał(a):JACEKS79 napisał(a):Zanim kupiłem swoją Mazdę wiele razy wracałem do oferty z tym autem na Mobile.de. Super auto i fajnie, że przyjechało "do nas" Właściciel trzymał cenę i widać nie bez powodu, bo prezentuje się:
Sporo już w niej wymieniono i lista przyszłych inwestycji też szarpnie za portfel... ale trzymam kciuki, że na tym się skończy na dłuuuugie lata
PS: Buder Skąd jesteś? Nie widać w podpisie :/
Auto nie było zakupione z mobile.de
Co do wymian , to auto zostało zakupione przez "Buder" już po wymianach(co do tarcz to nie pamiętam).
Zostało mi , zgodnie z obietnicą wymienić jeden czujnik(włoska Cobra) i uruchomić zmieniarkę.
Nie wiem, gdzie auto było kupione, ale na pewno w połowie lipca widziałem ofertę na mobilach albo autoscout24. Sam chętnie wracałem do tego ogłoszenia, bo auto mi się podobało i rozważałem zakup. Tak czy siak, super samochód.
Niemal bliźniaczka naszej, gratki fajnego autka
Bardzo chętnie
Mieszkam na obrzeżach Wawy, więc pewnie byłoby się nawet łatwo gdzieś spotkać.
Mieszkam na obrzeżach Wawy, więc pewnie byłoby się nawet łatwo gdzieś spotkać.
Fajna, gratuluje zakupu
Panowie, silna grupa mazowiecka rosnie, moze pojawimy sie na wtorkowym spocie?
Panowie, silna grupa mazowiecka rosnie, moze pojawimy sie na wtorkowym spocie?
- Od: 22 lip 2014, 11:58
- Posty: 1034
- Skąd: Zgierz / Warszawa
- Auto: Mazda 3 Kintaro
Kolejna perełka ściągnięta przez Pana Andrzeja, aż żal za doope ściska że mi się taka sztuka nie trafiła... Czego to ona nie ma (chociaż na swoją Madzie też narzekać nie mogę )
Szerokości i do zobaczenia na drogach stolicy.
Szerokości i do zobaczenia na drogach stolicy.
- Od: 12 wrz 2012, 20:22
- Posty: 285 (1/2)
- Skąd: Warszawa/Legionowo
- Auto: Mazda 3 BK LF 2007 2.0 150KM!
ciut wcześniej
MAZDA 323F BG 1991 1.6 88KM
Troszeczkę mnie tutaj nie było, ale niestety nadmiar pracy nie pozwalał mi na regularne prowadzenie tematu. Niemniej trochę zmieniło się w moim aucie.
Zrobiłem zabezpieczenie antykorozyjne samochodu (z małymi poprawkami, bo niestety za pierwszym razem nie zostało wszystko dokładnie wypiaskowane i było to robione ponownie). Teraz wszystko zostało właściwie zabezpieczone.
W międzyczasie wymieniłem również akumulator bo oryginalny padł oraz opony zimowe, bo te które dostałem wraz z autem nie nadawały się do bezpiecznej jazdy Wybór padł na Dunlop Winter Sport 5. Opony spisują się bardzo dobrze, ale niestety najlepsze prowadzenie uzyskuje się poniżej -5 stopni na zewnątrz.
Dopisano 3 sty 2016, 16:14:
Korzystając z wolnego w okresie świątecznym udało mi się również rozpocząć projekt, o którym od dawna myślałem – wyciszanie Mazdy.
Przygotowania zacząłem od gruntownego przeszukania naszego forum. W tym miejscu dziękuję szczególnie kolegom Lukard i Adidom, którzy takie projekty udokumentowali w swoich wątkach. Znacznie ułatwiło to moją pracę.
Zakupiłem łącznie 10 mat STP Silver i 2,5 m2 pianki 6mm. Myślałem, że tą ilością, uda się wygłuszyć bagażnik wraz z nadkolami, podłogę pod siedzeniami i przednie drzwi. Ostatecznie materiałów starczyło na bagażnik wraz z nadkolami i pod tylną kanapą.
Efekt – niesamowita cisza z tyłu. Gdy pierwszy raz jechałem autem po wyciszeniu, zacząłem się zastanawiać dlaczego wszystko z przodu mi szumi. Wtedy dopiero zdałem sobie sprawę, ze to dlatego, że z tyłu panuje taka cisza. Z tyłu jest zupełnie cicho do 140 km/h.
Zrobiłem zabezpieczenie antykorozyjne samochodu (z małymi poprawkami, bo niestety za pierwszym razem nie zostało wszystko dokładnie wypiaskowane i było to robione ponownie). Teraz wszystko zostało właściwie zabezpieczone.
W międzyczasie wymieniłem również akumulator bo oryginalny padł oraz opony zimowe, bo te które dostałem wraz z autem nie nadawały się do bezpiecznej jazdy Wybór padł na Dunlop Winter Sport 5. Opony spisują się bardzo dobrze, ale niestety najlepsze prowadzenie uzyskuje się poniżej -5 stopni na zewnątrz.
Dopisano 3 sty 2016, 16:14:
Korzystając z wolnego w okresie świątecznym udało mi się również rozpocząć projekt, o którym od dawna myślałem – wyciszanie Mazdy.
Przygotowania zacząłem od gruntownego przeszukania naszego forum. W tym miejscu dziękuję szczególnie kolegom Lukard i Adidom, którzy takie projekty udokumentowali w swoich wątkach. Znacznie ułatwiło to moją pracę.
Zakupiłem łącznie 10 mat STP Silver i 2,5 m2 pianki 6mm. Myślałem, że tą ilością, uda się wygłuszyć bagażnik wraz z nadkolami, podłogę pod siedzeniami i przednie drzwi. Ostatecznie materiałów starczyło na bagażnik wraz z nadkolami i pod tylną kanapą.
Efekt – niesamowita cisza z tyłu. Gdy pierwszy raz jechałem autem po wyciszeniu, zacząłem się zastanawiać dlaczego wszystko z przodu mi szumi. Wtedy dopiero zdałem sobie sprawę, ze to dlatego, że z tyłu panuje taka cisza. Z tyłu jest zupełnie cicho do 140 km/h.
- Od: 20 wrz 2014, 14:47
- Posty: 70
- Skąd: Warszawa
- Auto: 2.0 LF 150KM 09.2008
Kawał dobrej roboty!
Chodzi mi to po głowie i chyba na wiosnę się za to wezmę.
Szkoda, że nie zmierzyłeś, choćby telefonem, o ile decybeli jest ciszej.
Chodzi mi to po głowie i chyba na wiosnę się za to wezmę.
Szkoda, że nie zmierzyłeś, choćby telefonem, o ile decybeli jest ciszej.
- Od: 22 lip 2014, 11:58
- Posty: 1034
- Skąd: Zgierz / Warszawa
- Auto: Mazda 3 Kintaro
Jak będziesz robił to chętnie pomogę, bo demontowanie plastików i wykładanie matami mam opanowane W wolnej chwili zmierzę, bo mierzyłem przed wyciszeniem z rożnymi prędkościami aplikacją na telefonie. Wyniki były następujące:
80 km/h – 67/68 dB
100 – 70/71
120 – 72/74
140 – 75/76
Przyspieszenie – 73/76
Opony – 205/50/17 Bridgestone Potenza Adrenaline (mocno zużyte).
80 km/h – 67/68 dB
100 – 70/71
120 – 72/74
140 – 75/76
Przyspieszenie – 73/76
Opony – 205/50/17 Bridgestone Potenza Adrenaline (mocno zużyte).
- Od: 20 wrz 2014, 14:47
- Posty: 70
- Skąd: Warszawa
- Auto: 2.0 LF 150KM 09.2008
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości