Mazda3 BK LF 2008, Top Sport 2.0

BP / BN / BM / BL / BK

Postprzez DrKubus » 4 sty 2016, 13:48

Buder napisał(a):Wyniki były następujące:
80 km/h – 67/68 dB
100 – 70/71
120 – 72/74
140 – 75/76
Przyspieszenie – 73/76
Opony – 205/50/17 Bridgestone Potenza Adrenaline (mocno zużyte).


Rozumiem, że te pomiary są z różnych aplikacji i dlatego takie drobne rozbieżności, a nie przed/po?

Możesz bardziej szczegółowo opisać zestaw materiałów i ich zastosowanie?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 sie 2015, 08:40
Posty: 73
Skąd: Łódź/Nekla
Auto: Hyundai Ioniq Electric '16
Mazda 3 BL Y6 '09
Mazda CX3 '19

Postprzez widmo82 » 4 sty 2016, 14:34

Jak się kleiło przy obecnych temperaturach ? :)
Ja zdecydowałem się na GMS-07 i pomagałem sobie opalarką a robiłem pod koniec stycznia rok temu :) Temperatura na zewnatrz ok -2C a w garażu 7 :)

Możesz napisać dokładnie jak się zabrać za wyrwanie kanapy? Wiem, ze na tyle są śruby, u mnie bardzo mocno zakrecone i bałem się je zerwać, teraz już mam jakiś penetrator i na wiosnę kolejne podejscie. Z przodu są jakies zatrzaski, ale gdzie dokladnie i w ktorym miejscu zlapac, zeby nie zdeformować kanapy?
Co do wrażeń to mam podobnie tylko zamiast tej pianki co Ty, zdecydowałem sie na 10cm piankę poliuretanową, która wyrównała podłogę po zamontowaniu LPG. Planuję jeszcze okleić klapę bagażnika.
Konserwacja podwozia zapewne też minimalnie poprawiła sytuację.
Wg. mnie pomiar różnicy w hałasie jest niezwykle trudny ze względu na dobór warunków. Podobna pora (hałas z zewnątrz), podobne warunki atmosferyczne w tym wiatr, ten sam odcinek i kierunek jazdy... prędkość!
Bład tego typu metody pomiaru będzie zapewne rzędu 2db a przy profesjonalnym pomiarze wyjdzie zapewne max 4-5db różnicy. Czyli procentowo mozemy się pomylić aż o 50% i tak właśnie trzeba to rozważać bo 2dB różnicy w poziomie odczucia hałasu to spora różnica i nie można tu powiedzieć, ze to tylko 2db przy odczycie np. 65dB przy 100km/h
Podaj nazwę aplikacji na jaką zdecydowales się użyć.

"Tak naprawdę to dużo zależy od tego, z jakim dźwiękiem mamy do czynienia (częstotliwość), więc takie pomiary poziomu głośności w [dB] wiele nie mówią o tym, jak bardzo wkurzający jest dźwięk."
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 10:23
Posty: 3600 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Postprzez ezg_siwy » 4 sty 2016, 17:00

Buder napisał(a):Jak będziesz robił to chętnie pomogę, bo demontowanie plastików i wykładanie matami mam opanowane :D W wolnej chwili zmierzę, bo mierzyłem przed wyciszeniem z rożnymi prędkościami aplikacją na telefonie. Wyniki były następujące:
80 km/h – 67/68 dB
100 – 70/71
120 – 72/74
140 – 75/76
Przyspieszenie – 73/76
Opony – 205/50/17 Bridgestone Potenza Adrenaline (mocno zużyte).


O, to ja się na pewno zgłoszę do Ciebie :) Po ostatniej przejechanej trasie stwierdziłem, że poziom głośności w środku jest zbyt wysoki i 6 godzin jazdy niemalże non stop daje się we znaki.

Edit: Gdzie w Wawie mieszkasz?
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2014, 11:58
Posty: 1034
Skąd: Zgierz / Warszawa
Auto: Mazda 3 Kintaro

Postprzez Buder » 4 sty 2016, 17:31

Aplikacja to "Miernik dźwięku" dostępna w Google Play, mierzyłem to na Samsungu Note 2.
Te pomiary które zamieściłem dotyczą pomiaru w sierpniu 2015 r., jeszcze przed wyciszeniem. Gdy pisałem 120 km/h -72/74 dB to oznacza, że jadąc 120 km/h na tempomacie miernik wskazywał natężenie dźwięku miedzy 72-74 dB. Te wahania zależały od dziur, podmuchów wiatru, frezowania asfaltu. Odcinek na którym mierzyłem miał około 1,5 km i 2 letni asfalt.

Garaż niestety miałem nieogrzewany i nie miałem w nim więcej niż 10 stopni, ale maty dawały radę. Mary trzymałem na piętrze przy kaloryferze a jak potrzebowałem to po dwie znosiłem. Niestety doszyć szybko się chłodziły. Niemniej, nawet zimne dawały radę i z pomocą wałeczka dociskałem je do blachy. Co do zaraz dodam posta z opisem jak to zrobić i ze zdjęciami. Różnica 2 dB to – "dwa razy ciszej". Ja to mierzyłem w następujący sposób. Przed wyciszeniem jadąc około 100 km/h i więcej obracałem głowę o 90 stopni (uchem prostopadle do bagażnika) i wtedy wyraźnie było słychać szumy. Obecnie, gdy tak robię, z tyłu nic nie słyszę. Szumy wracają dopiero koło 140-150 km/h. Gdy dorwę profesjonalny miernik to wtedy spróbuję rzetelne wyniki przedstawić :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 wrz 2014, 14:47
Posty: 70
Skąd: Warszawa
Auto: 2.0 LF 150KM 09.2008

Postprzez DrKubus » 4 sty 2016, 17:39

Buder napisał(a):Co do zaraz dodam posta z opisem jak to zrobić i ze zdjęciami.

Super czekam na relacje (z opisem materiałów) :)

Buder napisał(a):Różnica 2 dB to – "dwa razy ciszej".

Znów wyjdzie, że się czepiam, ale 3 dB to – "dwa razy ciszej" :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 sie 2015, 08:40
Posty: 73
Skąd: Łódź/Nekla
Auto: Hyundai Ioniq Electric '16
Mazda 3 BL Y6 '09
Mazda CX3 '19

Postprzez Buder » 4 sty 2016, 19:18

Odnosząc się do demontażu wszystkich elementów, ja zrobiłem to w następujący sposób.
1. Wyjęcie z bagażnika mat, koła zapasowego, półki i innych gratów.
2. Demontaż progów na drzwiach (podważamy paznokciami pod strony wewnętrznej i do góry ciągniemy)
3. Potrzebny nam będzie dobry(!) klucz grzechotka i nasadka 14. Żeby odkręcić tylną kanapę musimy użyć trochę siły (a w moim przypadku nawet młotka). Gdy próbowałem używać zwykłego klucza nasadkowego ciągnąc coraz mocniej zjechałem klucz... Te śruby są bardzo mocno przykręcone. Ciężko je zerwać bo są dosyć grube. Śrub jest sześć. Dwie po lewej, dwie po środku i dwie z prawej (zaznaczono na zdjęciu poniżej).
4. Demontujemy plastiki z nadkoli i listwę ochronną progu bagażnika (podważamy od strony wewnętrznej i ciągniemy do góry). Zaczynamy od wyjęcia wszystkich spinek. Mnie udało się żadnej nie złamać, dzięki pewnemu patentowi. Każda spinka ma dodatkowe kółko po środku. Ostrym nożykiem podważamy środkowe kółko, zwalniając blokadę spinki.

Etap wyklejania i materiały opiszę w następnym poście, z uwagi na obszerność materiału :)

Dopisano 4 sty 2016, 19:19:

Faktycznie 3 dB to może być dwa razy ciszej :) nie będę się mądrzył :D

Dopisano 4 sty 2016, 20:28:

Do wyciszania i wygłuszania Mazdy używałem mat STP Silver (aluminiowo butylowe) i pianki akustycznej kauczukowej o grubości 6 mm. Łącznie zużyłem 10 mat (50cm x 75 cm) STP i 2,5 m2 pianki. Udało się pokryć całą powierzchnię bagażnika nadkola, próg bagażnika i w górę aż pod tą małą trójkątną szybkę. Udało się również położyć maty pod siedziskiem kanapy. Najszybciej szło wyklejanie nadkoli, bagażnika i podłogi pod kanapą. Znacznie więcej czasu zajmuje wyklejanie i docinanie małych kawałków mat na powyżej nadkoli, na progu i bokach bagażnika.
Na pewno należy mieć ze sobą rękawice bo maty alu-butylowe bardzo łatwo rozcinają skórę.
Operację zaczynamy od odkurzenia całego syfu, który zebrał się w bagażniku. Szczególnie dużo jest tego we wnęce na koło zapasowe. Przydatnym jest odkurzacz. Następnie rozpuszczalnikiem ekstrakcyjnym (odtłuszczaczem) czyścimy wszystkie powierzchnie na jakie naklejać będziemy maty.
Wyklejając starałem się używać jak największych kawałków mat i zaklejać otwory technologiczne.
Pianką klei się znacznie szybciej, tym bardziej, że przyklejamy jej duże płaty. Początkowo chciałem pianką obłożyć też od wewnątrz plastiki, ale niestety nie starczyło pianki.
Jeżeli ktoś się za to chce zabierać i mieć zauważalny efekt (ja oraz dziewczyna słyszymy go bardzo wyraźnie – ocena subiektywna) to niestety trzeba się liczyć z takimi ilościami materiału. Koszt wyciszenia bagażnika wyniósł mnie około 400 zł za same materiały. Na drzwi najprawdopodobniej zejdzie 6 mat ma parę drzwi. W planach są jeszcze przednie nadkola, grodź silnika i dach, ale dwa ostatnie dopiero na wiosnę :)
Załączniki
2016-01-04 16.48.46.jpg
2 rodzaje spinek jakie spotkamy przy demontażu (jeden rodzaj spinki jest w dwóch kolorach)
2016-01-04 16.48.53.jpg
Trzepienie spinek. Pierwsza od lewej bardzo trudno wychodzi. Najpierw podważałem ją śrubokrętem, a następnie wyciągałem delikatnie kombinerkami.
2016-01-04 16.49.14.jpg
podważona spinka. Ostrzem nożyka podważamy środek spinki i wtedy wychodzi bez problemu
2016-01-04 16.52.36.jpg
Usuwamy wszystkie zaślepki śrub i wykręcamy śruby ( krzyżak i nasadkowy klucz – zaznaczono kolorem fioletowym). Demontujmy plastiki w kolejności jak na zdjęciu. Co ważne, nie musimy demontować pasów bezpieczeństwa plastki nr 1 można odciągnąć na bok żeby nam nie przeszkadzał. Żeby usunąć plastik nr 1 odkręcamy 1 śrubę za zaślepką po lewej stronie plastiku (krzyżak), a następnie wyciągamy plastik (jest tylko na zatrzaskach). Potem usuwamy kolejne spinki, które były pod plastikiem i z zatrzasków wyjmujmy plastik nr 2 i kolejno nr 3.
Mazda śroby i zatrzaski.jpg
Gdy zdemontujemy plastiki nadkoli możemy zdemontować kanapę i plastiki przy drzwiach. Na niebiesko zaznaczono miejsca w których są śruby trzymające oparcie tylnej kanapy. Na czerwono zaznaczono zatrzaski siedziska kanapy. Spód kanapy demontujemy w ten sposób że musimy pionowo do góry pociągnąć w miejscu każdego zatrzaska. Najlepiej złapać spód kanapy od strony podłogi a drugą rękę podłożyć możliwie najbliżej zatrzasku i zdecydowanym ruchem pociągnąć kanapę do góry.
2016-01-04 17.55.52.jpg
Na końcu demontujemy plastik z boku kanapy
2016-01-04 17.56.53.jpg
Na czerwono zaznaczono 3 spinki, które należy uprzednio wyciągnąć. Co ważne wyciągając ten plastik nie należy odchylać go na boki. W tym elemencie znajdują się długie 3 cm bolce które dodatkowo mocują element. odchylając do na boki możemy go złamać (ja tak zrobiłem, na szczęście łatwo go przykleić). Raczej odradzam demontowanie tego plastiku przez uprzedniego ściągnięcia siedziska kanapy, bo łatwo złamać wtedy bolce.
2015-12-28 13.17.20.jpg
2015-12-28 13.17.37.jpg
2015-12-28 13.18.03.jpg
2015-12-28 13.18.15.jpg
2015-12-28 13.18.21.jpg
2015-12-28 13.18.25.jpg
2015-12-28 13.18.31.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 wrz 2014, 14:47
Posty: 70
Skąd: Warszawa
Auto: 2.0 LF 150KM 09.2008

Postprzez ezg_siwy » 4 sty 2016, 22:20

Dzięki Ci dobry człowieku :)
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2014, 11:58
Posty: 1034
Skąd: Zgierz / Warszawa
Auto: Mazda 3 Kintaro

Postprzez Piotrek_154 » 4 sty 2016, 23:12

Kolego Buder możesz nawet pokusić się o utworzenie wątku w dziale poradników, bo kawał dobrej fotorelacji zrobiłeś :)
Best ET: Czaplinek '15 17,813, Ryki '15 17,808
Moderator EC/NM
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 12 lip 2014, 15:21
Posty: 865 (39/14)
Skąd: Łódź
Auto: 3 BK '05r HB 1.6 Z6-VE
MX-3 KL-DE

Postprzez Buder » 5 sty 2016, 00:29

Zgodnie z sugestią Widmo82 i Piotrek_154, zgłosiłem post do odrębnego wątku :)
Ostatnio edytowano 5 sty 2016, 01:10 przez Buder, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 wrz 2014, 14:47
Posty: 70
Skąd: Warszawa
Auto: 2.0 LF 150KM 09.2008

Postprzez widmo82 » 5 sty 2016, 00:48

Widzisz Buder, nie tylko ja o tym pomyślałem. Mam pare fotek od siebie, coś tam się zmieni/dopisze i będzie fajny poradnik :)
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 10:23
Posty: 3600 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Postprzez Bejsu » 5 sty 2016, 14:32

Oj kolego, świetna robota!! :)
Sam myślałem w zeszłym roku wygłuszyć Madzie, zwlekałem, zwlekałem i obiecałem sobie zrobić to na wiosnę! :)
Powiedź mi według Ciebie do wygłuszenia bagażnika + drzwi przód i tył ile maty potrzeba? Spoko 10 Ci brakło...
Axela!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 maja 2014, 22:14
Posty: 613 (15/10)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda3 BK Z6 2004r, HB. Winning Blue 27B <-- Było.
Jest Mazda 3 BP SKYACTIV G 2019 HIKARI. https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 2&t=212463

Postprzez Buder » 5 sty 2016, 20:18

Żeby wyciszyć bagażnik, nadkola i nad nadkolami plus podłoga pod siedzeniami to z 12 mat 50x75 cm i z 3,5- 4 m2 pianki akustycznej. Na parę drzwi najpewniej około 5-7 mat (w internecie piszą, że średnio z 5 mat na parę), ale to chyba zależy ile warstw planujesz nałożyć. Ja chciałem położyć pierwszą na blachę (mata), drugą ten plastik gdzie zamocowany jest głośnik (mata) oraz piankę na wewnętrzną stronę plastiku na drzwiach. Na tył może wyjdzie 1-2 maty mniej bo te drzwi są mniejsze.
Sam możesz zdecydować jak bardzo chcesz wyciszyć auto. Na forach car audio piszą np., że można dać dwie warstwy maty alubutylowej na blachę bezpośrednio za głośnikiem. Możesz też tej środkowej warstwy nie wyciszać dodatkowo i poprzestać tylko na samej blasze w drzwiach. Można też zerwać piankę, które zasłania otwory technologiczne w środkowej warstwie i położyć matę alubutylową. Jak zdecydujesz się na pełne wygłuszanie drzwi (2 warstwy maty alubutyl. plus pianka) to waga skrzydła może nawet o 3-4 kg skoczyć. Jestem ciekaw czy zawiasy wytrzymają próbę czasu ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 wrz 2014, 14:47
Posty: 70
Skąd: Warszawa
Auto: 2.0 LF 150KM 09.2008

Postprzez Buder » 30 sty 2016, 23:49

Ostatni tydzień Mazda spędziła u mechanika. Niestety problem połykania przez nią oleju był już zbyt duży żeby dało się to tolerować (ponad 0.5 litra na 1000 km). W organizacji remontu pomógł mi niezastąpiony Pan Andrzej z Carpasji, który zorganizował mechanika i części. Nadto, wziął na siebie część remontu. W życiu nie spotkałem takiego sprzedawcy!!!
Remont pokazał jeszcze jedną rzecz, którą wcześniej zatajono (podejrzewam, że przed P. Andrzejem również). Auto miało najprawdopodobniej zerwany pasek rozrządu. W wyniku zerwania tłok uderzył w zawory i je pokrzywił. Remont został przeprowadzony na oryginalnych częściach Mazdy.
W ramach remontu zrobiono:
– planowanie głowicy
– wymianę kompletu pierścieni ORI Mazda (Riken)
– wymiana wszystkich zaworów – ORI MAZDA
– wymiana uszczelki pod głowicą ORI Mazda
– wymiana wszystkich uszczelek w silniku – ORI Mazda
– wyczyszczenie tłoków z nagaru
– wymiana świec – Bosch
– wymieniona prawa poduszka silnika (okazało się ze zerwała się, a że silnik był już rozłożony to przy okazji wymieniłem)

Teraz jak jadę Mazdą czuję jakby dostała kilkanaście KM więcej. Wręcz wyrywa się przy każdym naciśnięciu gazu!

Poniżej foto z całej operacji.
Załączniki
20160126_092403.jpg
20160126_092411.jpg
20160126_092414.jpg
20160126_092421.jpg
20160126_092427.jpg
20160126_092545.jpg
20160126_094210.jpg
20160126_094220.jpg
20160127_141916.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 wrz 2014, 14:47
Posty: 70
Skąd: Warszawa
Auto: 2.0 LF 150KM 09.2008

Postprzez macvas » 31 sty 2016, 11:01

To faktycznie gruba historia wyszła :|
Najważniejsze jednak, że jest w dobrych rękach i dostała drugie życie.
Teraz już tylko nabijać kilometry i czerpać fun <spoko>
Obrazek
Maciek
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Podlasia
 
Od: 17 sie 2013, 20:33
Posty: 2292 (24/111)
Skąd: Białystok / Wysokie Mazowieckie
Auto: JEST
Mazda6 GJ Sky-G 2.5 '14 SkyPassion
BYŁA
Mazda3 1.6 BK MZ-CD '05

Postprzez widmo82 » 31 sty 2016, 12:38

Buder napisał(a):Auto miało najprawdopodobniej zerwany pasek rozrządu.

Buder napisał(a):Teraz jak jadę Mazdą czuję jakby dostała kilkanaście KM więcej. Wręcz wyrywa się przy każdym naciśnięciu gazu!

I nie wychwycono tego muła przy zakupie?
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 10:23
Posty: 3600 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Postprzez Buder » 31 sty 2016, 14:02

No właśnie nie! Najśmieszniejsze jest to ze auto jeździło bardzo dobrze. Kompresja była odpowiednia. Jedynie olej to zdradził. Byćmmoże przy zakupie wlany był motodotkor a wszystko zaczęło się ujawniać jak zalano świeży czysty olej.

Dopisano 31 sty 2016, 14:09:

Żeby było jasne nie podejrzewam Pana Andrzeja że coś wlał. Raczej sprzedawca w Niemczech
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 wrz 2014, 14:47
Posty: 70
Skąd: Warszawa
Auto: 2.0 LF 150KM 09.2008

Postprzez widmo82 » 31 sty 2016, 20:57

Po prostu jak się patrzy na tak dużą ilość nagaru to trudno uwierzyć, że jakiś motodoktor mógł tak dobrze ukryć tak poważną usterkę i przywrócić tymczasowo sprawność/dynamikę auta.
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 10:23
Posty: 3600 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Postprzez Buder » 10 lut 2016, 15:32

Silnik jak na razie działa bez zarzutu, czasem tylko zauważam falowanie obrotów na biegu jałowym, jak auto się toczy. Najprawdopodobniej to przepustnica domaga się przeczyszczenia, ale to dopiero w przyszłym tygodniu mam umówioną wizytę.
Na razie zakupiłem olej Eneosa 5w30 sustina i filtr. Podobno ten olej wlewany jest w mazdach zaraz na pierwszym montażu auta. Marka nieznana jeszcze w naszym kraju, ale na obcojęzycznych stronach można znaleźć dużo pozytywnych komentarzy.
Załączniki
20160210_142155.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 wrz 2014, 14:47
Posty: 70
Skąd: Warszawa
Auto: 2.0 LF 150KM 09.2008

Postprzez Buder » 6 kwi 2016, 17:20

Wyciszania ciąg dalszy. Udało się zrobić wszystkie drzwi i klapę bagażnika, słupki A i pierwsze nadkole. Drugie w weekend ;)
Wrzuciłem kilka zdjęć z wyciszania nadkoli bo na forum brak jest niestety dobrego foto-poradnika. W razie pytań mogę dokładniej cały proces rozpisać. Efekty zdecydowanie są. Założyłem nowe opony (Nokian zLine 215/45/17 – 72dB) i od razu było słychać różnice nawet przy niższych prędkościach (WinterSport ma 69 dB). Po wyciszeniu jednego nadkola wyraźnie słyszę oponę tylko z nadkola pasażera ;)
Przed zmianą opon zmierzyłem głośność na zimówkach i wyszło to następująco:
60 km/h – 59/60 db
80 km/h – 62-63 db (przec wyciszeniem 67/68 dB )
100 km/h – 67 db (przec wyciszeniem 70/71 dB)
120 km/h – 70 db (przec wyciszeniem 72/74)
Obecnie do 100 km/h jest komfortowo bo słychać tylko szum opon, a radia słucham na poziomie 6-7 a nie jak wcześniej 9-10 :D Dodatkowym plusem wyciszenia drzwi była poprawa brzmienia głośników. Grają znacznie czyściej, bez żadnych zniekształceń.
Załączniki
1.jpg
2.jpg
3.jpg
4.jpg
5.jpg
6.jpg
20160405_145549.jpg
20160405_145615.jpg
20160405_152057.jpg
20160405_152059.jpg
20160405_152102.jpg
20160405_152358.jpg
20160405_153450.jpg
20160405_153452.jpg
1459857431922.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 wrz 2014, 14:47
Posty: 70
Skąd: Warszawa
Auto: 2.0 LF 150KM 09.2008

Postprzez Bejsu » 6 kwi 2016, 18:36

Świetna robota! Czasochłonna, ale warta grzechu :)
Mnie też choroba wyciszeniowa dopadła, póki co udało się mi parę drzwi przednich ogarnąć, spędziłem nad tym cały jeden dzień, spinki, linki od zamka kostki dawały strasznie po du..pie :/
W następnej kolejności mam w planach drzwi tył i bagażnik. Na pewno skorzystam z Twoich wideorelacji, także serdeczne dzięki za pomoc! :) Szacuneczek!
Axela!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 maja 2014, 22:14
Posty: 613 (15/10)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda3 BK Z6 2004r, HB. Winning Blue 27B <-- Było.
Jest Mazda 3 BP SKYACTIV G 2019 HIKARI. https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 2&t=212463

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy