Mazda3 BK 2.0 LF '05 Black Mica

BP / BN / BM / BL / BK

Postprzez expell » 17 wrz 2017, 17:17

Faktycznie, cholera, jeśli to by się okazało winowajcą, to obiecuję, że wyślę Ci flaszkę bo w życiu bym na to nie wpadł że ona może hałasować <spoko> Pójdę jutro sprawdzić :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 sie 2015, 16:38
Posty: 329 (7/4)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda 3 2.0 BK 2005

Postprzez Krystek07 » 17 wrz 2017, 17:54

Nie ma sprawy ;) Trzeba sobie pomagać
Forumowicz
 
Od: 10 gru 2014, 01:43
Posty: 390 (20/5)
Skąd: podkarpacie
Auto: M3 BK 07' Y6 Aero+ bez FAP

Postprzez expell » 19 wrz 2017, 21:22

No i wyszło.

Zawieszenie okej, ciężarki o których mówił Krystek07 też w porządku, a złapałem za półoś, a tam rezultat taki jak na filmiku:




Wniosek – łożysko podpory albo półoś do wymiany. Nie chciałem strzelać na ślepo więc pojechałem do Mazvagtech2 i dowiedziałem się, że jest to luz na wieloklinie, w czwartek po południu zostawiam auto na wymianę półosi i jednej końcówki drążka stabilizatora (niecałe 20tys km wytrzymała, kiepsko...)

W międzyczasie podpiąłem DRLe:

https://1drv.ms/v/s!ArACsKM8ATvE0k_SEaYHXFhaGe0P

Jakość filmiku kiepska bo ściągana z Facebookowego Messengera, ale istota została zachowana :)

I dorwałem

P70919-211027.jpg


Angliki, w przyszłym miesiącu jak już prawdopodobnie będę po obronie składam jeden porządny komplet wykorzystując klosze z nich i resztę z moich. Zastanawiam się też czy nie zrobić wnętrza na czarno tak jak to miał u siebie koni1993 <co?>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 sie 2015, 16:38
Posty: 329 (7/4)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda 3 2.0 BK 2005

Postprzez francesco_franco » 20 wrz 2017, 08:46

To co, pół flaszki dla Krystka? :D Najważniejsze, że namierzone i mam nadzieję, że stuki nie będą już podnosić ciśnienia <spoko>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2014, 20:41
Posty: 975 (17/34)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda3 BK Y6 2006 140KM/330Nm Winning Blue

Postprzez ezg_siwy » 20 wrz 2017, 08:57

Po co Ci klosze od anglików? Nie lepiej spolerować swoje?
Jest: Mazda 3 Kintaro

MX-5 NA

Była: Mazda MX-5
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2014, 11:58
Posty: 1034
Skąd: Zgierz / Warszawa
Auto: Mazda 3 Kintaro

Postprzez expell » 20 wrz 2017, 09:12

Moje są popękane, nie nadają się już do polerki bo ktoś kiedyś prawdopodobnie zrobił to nieumiejętnie i je przypalił przez co pojawiły się pęknięcia. Poza tym w jednej mam ułamany zaczep, a w anglikach wszystkie zaczepy są okej :) Plus do tego w cenie był komplet żarówek, wszystkich gumek, ślizgów, silniczki itd więc jak dobrze pójdzie to jeszcze wyjdę na plus :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 sie 2015, 16:38
Posty: 329 (7/4)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda 3 2.0 BK 2005

Postprzez ezg_siwy » 20 wrz 2017, 09:30

Aaa, chyba, że tak. Może sobie angel eyes zrób przy okazji :) Ja się na to napaliłem strasznie. Bardziej mi się to podoba niż DRLe w migacze.
Jest: Mazda 3 Kintaro

MX-5 NA

Była: Mazda MX-5
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2014, 11:58
Posty: 1034
Skąd: Zgierz / Warszawa
Auto: Mazda 3 Kintaro

Postprzez Krystek07 » 20 wrz 2017, 14:12

Też mam zamiar sobie drl'e wrzucić w lampy ale boję się je trochę rozklejać, wolałbym powierzyć to profesjonalnemu zakładowi bo później lubią lampy parować.. ringi mam moduł też
Forumowicz
 
Od: 10 gru 2014, 01:43
Posty: 390 (20/5)
Skąd: podkarpacie
Auto: M3 BK 07' Y6 Aero+ bez FAP

Postprzez expell » 9 paź 2017, 11:21

Po kilku problemach ostatecznie mam założoną inną półoś. Minęło kilka tygodni i kilka prób podejścia w warsztacie do tego tematu ale finalnie temat został zakończony. Ponoć do 3 BK 2.0 jest kilka rodzajów półosi które nie pasują zamiennie i były cyrki z dopasowaniem. Razem z nią zostały wymienione przednie łączniki oraz założyłem nową poduszkę tylną silnika z firmy Yamato (chociaż stara po demontażu wyglądała okej, a na aucie mogłem ją ruszać bez problemu <co?> ) Może oddam tą oem do zalania poliuretanem, się zobaczy. W aucie nastała relatywna cisza aż... przy krótkich ruchach kierownicy zaczął mi skrzypieć prawy macperson <rotfl> <glupek2> Mam nadzieję, ze to kwestia częstego podnoszenia na podnośniku ostatnimi czasy i przejdzie samo <lol> Górne mocowania też mają niecały rok więc jednak nie chciałbym już ich znów wymieniać <nie>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 sie 2015, 16:38
Posty: 329 (7/4)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda 3 2.0 BK 2005

Postprzez expell » 13 lis 2017, 23:11

Coś tam się dzieje powolutku :D
Załączniki
P71113-184213.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 sie 2015, 16:38
Posty: 329 (7/4)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda 3 2.0 BK 2005

Postprzez francesco_franco » 14 lis 2017, 15:38

Działaj, działaj. Skrzypienie może być wynikiem zastania auta, zrobi się nalot korozji i drze mordę. U mnie coś pstyka, obstawiam górę MacPhersona, ale czekam aż mnie bardziej zdenerwuje i nie będę miał wątpliwości. :D
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2014, 20:41
Posty: 975 (17/34)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda3 BK Y6 2006 140KM/330Nm Winning Blue

Postprzez expell » 15 lis 2017, 00:09

Panieee, po skrzypieniu nie ma już śladu od dawna, musiałem dokręcić mocowanie górne amortyzatora, jakimś cudem jak auto latało na podnośniku do góry się poluzowały <oczy>

Na zdjęciu prace z wymiany chłodnicy, oraz zabrane lampy i do końca tygodnia mam zamiar z dwóch kompletów złożyć jeden nienaganny, o ile odbłyśniki będą w dobrym stanie. Btw ktoś się orientuje czy za wiązkę światła i jego odcięcie w zależne jest też od odbłyśnika w soczewce, czy jedynie od przesłony która jest w środku?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 sie 2015, 16:38
Posty: 329 (7/4)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda 3 2.0 BK 2005

Postprzez expell » 18 lis 2017, 13:46

Bardzo powoli... <rotfl>

Zdjęcie zrobione tosterem, dodatkowo zniszczone przez messengera <oczy> Kto zauważy małą zmianę :D ?

23730791_1657070834317465_95825454_o.jpg



Spieszyć się nie muszę w sumie, w przyszłym tygodniu wróci do mnie to:

23730727_1719869148044959_1206102420_o.jpg
23730678_1719869114711629_1786714824_o.jpg


<serduszka>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 sie 2015, 16:38
Posty: 329 (7/4)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda 3 2.0 BK 2005

Postprzez expell » 21 sty 2018, 18:08

We wtorek odebrałem auto po regulacji luzów zaworowych robione w Mazvagtech w Jaworznie, jedynie 5 szklanek poszło do wymiany co patrząc na interwał od ostatniej kontroli i 80k km zrobionych na gazie jest całkiem dobrym wynikiem :) Byłem również w Davanti na ustawieniu pływaka tak żeby do butli wchodziło trochę więcej gazu bo był ustawiony nieprawidłowo (35 litrów do butli 50 litrowej). Chyba powoli muszę zacząć rozglądać się za nowym akumulatorem, w tym tygodniu mało jeździłem, co spowodowało dwa dni z rzędu potrzebę rozruchu z kabli, dziś przez noc akumulator był pod prostownikiem i zobaczymy czy to go trochę odratuje. Tak swoją drogą wie ktoś czy da się na akumulatorze z Varty odczytać datę produkcji? Jestem ciekaw ile ma lat.

W poprzednim poście chyba nikt nie zwrócił uwagi na lampy "w krecie" :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 sie 2015, 16:38
Posty: 329 (7/4)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda 3 2.0 BK 2005

Postprzez ezg_siwy » 22 sty 2018, 16:42

Ile zapłaciłeś za regulację zaworów?
Jest: Mazda 3 Kintaro

MX-5 NA

Była: Mazda MX-5
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2014, 11:58
Posty: 1034
Skąd: Zgierz / Warszawa
Auto: Mazda 3 Kintaro

Postprzez jaaco » 22 sty 2018, 22:07

Też mnie interesuje ta kwestia :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 sie 2009, 14:10
Posty: 1149 (11/8)
Auto: Mazda3 BL Z6 Alu Silver
Była: Mazda 3 2 3 F GT

Postprzez expell » 22 sty 2018, 22:39

400zł robocizna + cena szklanek (Fordowe w normalnej cenie :) )
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 sie 2015, 16:38
Posty: 329 (7/4)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda 3 2.0 BK 2005

Postprzez expell » 19 kwi 2018, 08:27

Koniec zimy więc pora była aby zająć się paroma rzeczami które nagromadziły się w ostatnim czasie :)

1. Ostatnio stuknęło 200 000km, razem z tym wydarzeniem wymiana oliwy (miała być dexelia ale na miejscu nie było więc powrót do Valvoline), wyczyszciłem również do porzadku przepustnicę i przepływomierz, po czym poleciałem w trasę do rodziny 300km, jadąc spokojnie, pierwszy raz od dawna wykręciłem spalanie niższe niż 10l gazu <rotfl>

2. Pozimowa inspekcja rudej, z dnia na dzień po umyciu zauważyłem coś takiego na progu:

30550668_1812887742069106_1594507781_o.jpg
Rudego z Mazdy nie wygonisz


Więc migusiem do blacharza/lakiernika zabić temat w zarodku, roboty nie było dużo więc temat zamknięty :)


3. Przez zimę dorwałem obie tylne furtki (moje kwalifikują się do wymiany, jedne gorsze widać na zdjęciu wyżej, a drugie zauważyłem, że zaczyna brać więc wziąłem przy okazji hahaha ). Trafiły mi się zdrowe sztuki z bodajże 2007 lub 2008 roku z rozbitego angielskiego MPSa, dostaną porządną konserwację od środka i mam nadzieję, że będę je mieć z głowy na jakiś czas :) Wymiana jakoś na dniach, najchętniej przełożyłbym je od razu, ale trzeba przełożyć przyciemnioną szybę :)

4. Założyłem (w końcu) koła letnie, a fabryczne nakrętki zastąpione zostały nakrętkami Volk Racing. Fotek brak bo samochód po ostatnim pyleniu sosen i piaskach z Sachary brudny jak fiks <lol>

5. Teraz rzeczy ciekawsze <lol>

Udało mi się w końcu dostać windę nawigacji <serduszka>

30715336_1811670222190858_991534268758884352_o.jpg
Tablet


Tablet wewnątrz to Nexus 7, jednak jest to póki co wersja mocno testowa (noszę się z zamiarem pozbycia się baterii oraz muszę to jakoś do porządku poskładać w kwestiach oprogramowania, póki co latam sobie z Yanosikiem i Torque :)

Jako, że już mam tablet z obsługą urządzeń USB i w domu znalazłem grabber video to... Zamówiłem kamerkę :D Podepnę ją przy następnym grzebaniu przy tablecie :)

30768724_1809404259084121_1907412018_o.jpg
Kamerka


A jak już kombinowałem z poszukiwaniem plusa z wstecznych w bagażniku to jako pełne uzupełnienie tego systemu dołożyłem też magnetyczny czujnik parkowania:
30550792_1812887472069133_1738013845_o.jpg
Taśma czujnika parkowania


Mam przygotowane jeszcze kilka punktów o których będę się chciał pochwalić ale to w swoim czasie jak reszta paczek do mnie przyjdzie <faja>


Z problemów z ostatniego okresu złapałem następny odprysk na szybie od kamyczka. <oczy> Coraz mocniej również zaczynam się zastanawiać nad oddaniem silnika na zrobienie pierścieni i możliwe że jeszcze przed okresem wakacyjnym to zrobię.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 sie 2015, 16:38
Posty: 329 (7/4)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda 3 2.0 BK 2005

Postprzez twardy103 » 19 kwi 2018, 08:48

expell napisał(a):Coraz mocniej również zaczynam się zastanawiać nad oddaniem silnika na zrobienie pierścieni i możliwe że jeszcze przed okresem wakacyjnym to zrobię.

Bierze olej? Ile?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2010, 00:25
Posty: 686 (1/3)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda3 2.0 DISI 2011
Volvo XC70 2008

Postprzez expell » 19 kwi 2018, 09:31

Za dużo, jak kupuje olej to biorę dwie banki, jedna na wymianę drugą na dolewki :P Ale mam nakręcone już ponad 80 tys na gazie więc chyba jestem w stanie to zrozumieć, oszczędności na paliwie już dawno odłożyły się na ten remont (a nawet jakoś na dwa takie o ile dobrze kalkuluję).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 sie 2015, 16:38
Posty: 329 (7/4)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda 3 2.0 BK 2005

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 20 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy