Piękna Śnieżynka tylko ta kierownica nie po właściwej stronie
Pozdrawiam
Mazda3 BM SH-VPTS '14 Sport Nav + Eibach
Nie śledzę teraz DPF, zwyczajnie się do niego przyzwyczaiłem. Przed deaktywacją EGR miałem bardzo powtarzalne 200km miasto 250 km trasa. Teraz na wakacjach potrafiłem dobić do 360km w trasie. Miasto raczej się nie zmieniło z racji krótkich, 3km dojazdów do pracy. I tak, auto daje radę – jeszcze się filtr nie zatkał, a i oleju nie przybywa. Tylko jak przyjdzie czas na wypalanie (a moje ucho w jedzie miejskiej potrafi wyłapać kiedy ma ono miejsce) jadę do domu okrężną drogą.
Te 250km o których wspomniałem to przebieg podzielony przez liczbę cykli regeneracji filtra.
Te 250km o których wspomniałem to przebieg podzielony przez liczbę cykli regeneracji filtra.
- Od: 14 cze 2006, 01:01
- Posty: 3017 (40/152)
- Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
- Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G
Nie wiem na 100% ale nie sadze iz auto posiada analize w jakim trybie sie porusza, w BL R2 mialem wypalanie co rowne 320km obojetnie jak i gdzie je robilem.
- Od: 10 sty 2013, 13:17
- Posty: 1915 (84/101)
- Skąd: Wiesbaden / Bydgoszcz
- Auto: Była:
Mazda 3 BK Y6 ‘07 1.6
Mazda 3 BL R2 '10 2.2
Mazda MX-5 NC '08 2.0
Jest:
MPS BL3 '13 2.3
Wszystko zalezy od parametru PM_GEN, jak ten osiagnie 5.7-5.8 to aktywuje process – jak w zegarku.
A krótkie odcinki szczególnie na niedogrzanym silniku powoduja wieksza produkcje sadzy (wynalazek Sky-D zwany EGR bypass, ktory jest w zasadzie caly czas otwarty ma w tym swoj udzial), wiec i PM_GEN szybciej rosnie. To tak z doswiadczenia.
A krótkie odcinki szczególnie na niedogrzanym silniku powoduja wieksza produkcje sadzy (wynalazek Sky-D zwany EGR bypass, ktory jest w zasadzie caly czas otwarty ma w tym swoj udzial), wiec i PM_GEN szybciej rosnie. To tak z doswiadczenia.
- Od: 14 cze 2006, 01:01
- Posty: 3017 (40/152)
- Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
- Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G
moze to poprawili bo jak mowilem u mnie nie mialo kompletnie znaczenia gdzie i jak jade... zawsze co 320km wypalanie i widac to odrazu na zuzyciu chwilowym kolo 1-1,5 wiecej bylo
- Od: 10 sty 2013, 13:17
- Posty: 1915 (84/101)
- Skąd: Wiesbaden / Bydgoszcz
- Auto: Była:
Mazda 3 BK Y6 ‘07 1.6
Mazda 3 BL R2 '10 2.2
Mazda MX-5 NC '08 2.0
Jest:
MPS BL3 '13 2.3
Ok, dzięki za wszystkie informacje. Swoją drogą to te DPFy w 2.2 mają małą pojemność, skoro tak często się wypalają. W dieslach Alfy/Fiata/Opla przy eksploatacji w trasie zdarza się wypalanie nawet co 900-1000 km.
gaffel napisał(a):Jesteś pewny, że xenony w przedliftach sa adaptacyjne
Bo są takie i takie. W UK wersja Sport miała adaptacyjne, wersja SE-L zwykłe. W PL zapewne też tylko SkyPassion miał adaptacyjne.
U mnie przy każdym rozruchu rozglądają się na boki.
- Od: 14 cze 2006, 01:01
- Posty: 3017 (40/152)
- Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
- Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G
Po założeniu hamulców z 6 na przód w 2018r, nadszedł czas zakończyć projekt i założyć na tył w 2019. Póki co przód spisuje się bardzo dobrze – czyli się jeszcze nie pokrzywił ani specjalnie nie zużył.
Przebieg 85 tyś km, póki co z tyłu tarcze i klocki oryginalne. Na tarczach zero śladów zużycia (a się już 2x zwichrowały), na klockach zostało może 1.5-2mm okładziny. Wszystkie równo zużyte, bo były rozbierane i smarowane co rok.
Po założeniu wygląda to tak:
A tu porównanie tarczy oryginalnej i nowej:
Wszystko plug and play, aż się zdziwiłem, że nawet nie trzeba było regulować ręcznego. A czy było warto? Zobaczymy...
Przebieg 85 tyś km, póki co z tyłu tarcze i klocki oryginalne. Na tarczach zero śladów zużycia (a się już 2x zwichrowały), na klockach zostało może 1.5-2mm okładziny. Wszystkie równo zużyte, bo były rozbierane i smarowane co rok.
Po założeniu wygląda to tak:
A tu porównanie tarczy oryginalnej i nowej:
Wszystko plug and play, aż się zdziwiłem, że nawet nie trzeba było regulować ręcznego. A czy było warto? Zobaczymy...
- Od: 14 cze 2006, 01:01
- Posty: 3017 (40/152)
- Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
- Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G
No tu mnie jeszcze nie bylo
Tyle czasu a Twoja Madzialena przechodzila bokiem przed moim okiem
Jak sprawuje Ci sie AndroidAuto ? poza wymienionym modulem grzebales cos w systemie?
Tyle czasu a Twoja Madzialena przechodzila bokiem przed moim okiem
Jak sprawuje Ci sie AndroidAuto ? poza wymienionym modulem grzebales cos w systemie?
- Od: 25 lip 2013, 21:08
- Posty: 1297 (26/14)
- Skąd: United Kingdom / Piła
- Auto: Jest: Mazda6 GL'17
Była: MAZDA6 GH '08 Była: MAZDA 323F SPORT '03
Bo mój wątek jest tak ekscytujący jak posiedzenie parlamentu brytyjskiego
Z AA jestem zadowolony, jadę gdziekolwiek dalej to tylko z AA. Nawet parę razy dupsko mi uratowało ostrzegając przed vanem z radarem.
Poza tym jakość radia FM jest tak beznadziejna, że nie daję rady tego słuchać – tylko spotify albo tunein.
Oprócz AA/CP wrzuciłem jeszcze kilka modów, ale akurat to bardziej estetyka niż ergonomia. Da się bez nich żyć
A jak tak patrzę na ten swój mocno biedny wątek, to hamulce z przodu dają radę już 3 rok. Tył też ok, normalnie szacun dla mazdy
Z AA jestem zadowolony, jadę gdziekolwiek dalej to tylko z AA. Nawet parę razy dupsko mi uratowało ostrzegając przed vanem z radarem.
Poza tym jakość radia FM jest tak beznadziejna, że nie daję rady tego słuchać – tylko spotify albo tunein.
Oprócz AA/CP wrzuciłem jeszcze kilka modów, ale akurat to bardziej estetyka niż ergonomia. Da się bez nich żyć
A jak tak patrzę na ten swój mocno biedny wątek, to hamulce z przodu dają radę już 3 rok. Tył też ok, normalnie szacun dla mazdy
- Od: 14 cze 2006, 01:01
- Posty: 3017 (40/152)
- Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
- Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G
Dawno mnie tu nie było, nudzi mi się w robocie to postanowiłem zaktualizować ten jakże ekscytujący wątek.
Mazda nadal jeździ, śmiem twierdzić, że lepiej niż w 2019r.
W wakacje 2020 padła mi skrzynia biegów, co można by nazwać standardową usterką diesla w manualu.
W skrócie – brak 6 biegu. Początkowo jeszcze bardziej zniechęciło mnie to to mojego konkretnego egzemplarza auta, bo dosyć, że auto całe drgało podczas jazdy przy prędkościach (~120-140km/h) to jeszcze się całkiem spsuło. Efekt końcowy – mega. Winowajcą od początku była skrzynia, a usterka kosztowała mnie jakieś 800PLN (skrzynia + extra 300km po odbiór, montaż we własnym zakresie)
Wczesną jesienią 2021 po przekroczeniu 110kkm przebiegu przyszedł czas na zmianę podkładek pod wtryskami:
Pod pokrywą wszystko w najlepszym porządku, wałek nie wytarty, podkładki nie puszczały.
Z kolei z pierwszymi powiewami ciepłego powietrza wpadł hak, w moim wieku trzeba dbać o zdrowie – ma je zapewnić przejażdżka rowerem 3x do roku
Natomiast kilka tygodni temu wpadł komplet hamulców. Tutaj widać przewagę przedniego zestawu nad tyłem. Przód zrobił 2x więcej kilometrów a zostało więcej klocka. Z braku corocznych przeglądów stanu hamulców (lenistwo) trochę zjadło 1 wewnętrzny klocek, a tarcza przyrdzewiała. Wpadł więc nowy komplet na przód i klocki na tył. Także teraz wszystkie 4 tarcze to Zimmernamy, a klocki to Powerstop Z16.
Gdyby ktoś rozważał EBC yellow, to dajcie sobie spokój – straszne guano. Pyli jak cholera a okładziny znikają w oczach.
I jeszcze jedna rzecz.
W czasie totalnego lockdownu w kwietniu 2020, gdy drogi były kompletnie puste, mi udało się spotkać BMW przy wjeździe na moją ulicę, jakieś 100 m od domu...
Tak wyglądała biedaczka 3 przed wyjazdem na malowanie
A tak po. Nowa twarz, wg mnie zdecydowanie lepiej niż oryginał.
I to by było na tyle. Z racji chorych cen samochodów i obecnym braku jakichkolwiek problemów 3 zostaje ze mną na kolejne lata. Jako, że nie chce rdzewieć jak poprzednia 6 (i spełnia euro 6, więc póki co można wjeżdżać do każdej zielonej strefy), może to być dłużej niż bym chciał
Mazda nadal jeździ, śmiem twierdzić, że lepiej niż w 2019r.
W wakacje 2020 padła mi skrzynia biegów, co można by nazwać standardową usterką diesla w manualu.
W skrócie – brak 6 biegu. Początkowo jeszcze bardziej zniechęciło mnie to to mojego konkretnego egzemplarza auta, bo dosyć, że auto całe drgało podczas jazdy przy prędkościach (~120-140km/h) to jeszcze się całkiem spsuło. Efekt końcowy – mega. Winowajcą od początku była skrzynia, a usterka kosztowała mnie jakieś 800PLN (skrzynia + extra 300km po odbiór, montaż we własnym zakresie)
Wczesną jesienią 2021 po przekroczeniu 110kkm przebiegu przyszedł czas na zmianę podkładek pod wtryskami:
Pod pokrywą wszystko w najlepszym porządku, wałek nie wytarty, podkładki nie puszczały.
Z kolei z pierwszymi powiewami ciepłego powietrza wpadł hak, w moim wieku trzeba dbać o zdrowie – ma je zapewnić przejażdżka rowerem 3x do roku
Natomiast kilka tygodni temu wpadł komplet hamulców. Tutaj widać przewagę przedniego zestawu nad tyłem. Przód zrobił 2x więcej kilometrów a zostało więcej klocka. Z braku corocznych przeglądów stanu hamulców (lenistwo) trochę zjadło 1 wewnętrzny klocek, a tarcza przyrdzewiała. Wpadł więc nowy komplet na przód i klocki na tył. Także teraz wszystkie 4 tarcze to Zimmernamy, a klocki to Powerstop Z16.
Gdyby ktoś rozważał EBC yellow, to dajcie sobie spokój – straszne guano. Pyli jak cholera a okładziny znikają w oczach.
I jeszcze jedna rzecz.
W czasie totalnego lockdownu w kwietniu 2020, gdy drogi były kompletnie puste, mi udało się spotkać BMW przy wjeździe na moją ulicę, jakieś 100 m od domu...
Tak wyglądała biedaczka 3 przed wyjazdem na malowanie
A tak po. Nowa twarz, wg mnie zdecydowanie lepiej niż oryginał.
I to by było na tyle. Z racji chorych cen samochodów i obecnym braku jakichkolwiek problemów 3 zostaje ze mną na kolejne lata. Jako, że nie chce rdzewieć jak poprzednia 6 (i spełnia euro 6, więc póki co można wjeżdżać do każdej zielonej strefy), może to być dłużej niż bym chciał
- Od: 14 cze 2006, 01:01
- Posty: 3017 (40/152)
- Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
- Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości