Mazda3 BM SH-VPTS '14 Sport Nav + Eibach

BN / BM / BL / BK

Postprzez darrecki » 25 sie 2015, 16:28

Witam,

Na forum jestem już prawie 10 lat, a jeszcze nie przedstawiłem swojego <dupa>wozu. Poprzednia Mazda już się średnio do tego nadaje, więc trzeba przedstawić obecną – póki ładna hahaha

Oto ona: Mazda 3 BM Diesel 150km, wersja brytyjska Sport Nav, kolor Biała Perła. Oczywiście w jedynej słusznej odmianie czyli Fastback (Sedan).
Wyposażenie lekko dziwne w porównaniu z odmianami "lądowymi". Niby jest full wypas, ale brakuje czujnika martwego pola oraz automatycznych długich, które to są dostępne w większości wersji na Europę (oprócz tzw. golasów). Powyższe udogodnienia były dostępne jako akcesorium dodatkowe do 2015r, obecnie z tego co mi powiedziano nie są dostępne nawet jako opcja <co?> Za to dodali małą lotkę na klapę :)

Inne warte wspomnienia gadżety w standardzie:
– Felgi 18"
– Czarna skóra
– Adaptacyjne światła xenonowe
– Tylne światła LED
– HUD
– Czujniki parkowania z wizualizacją

Akcesoria dodane po zakupie:
– Sprężyny Eibach
– Podstopnica
– Folia ochronna na progi
– Guma do bagażnika
– Oświetlenie LED w kabinie

Modyfikacje:
– Oświetlenie LED w bagażniku
– Pomalowane felgi na ciemny chrom.
– Kamera Sinosmart wpięta w instalację. Przez krótką chwilę miałem oryginalną kamerę ale trafił się jeleń i sprzedałem z zyskiem :) Różnic pomiędzy oboma wielkich nie ma, oryginał miał fajniejsze linie <glupek2>

W planach:
– zaciski na czarno
– konserwacja podwozia i profili (lipiec 2017). Mam mieć komplet zdjęć zrobionych w trakcie więc będzie można zobaczyć jak wygląda 3 latek od spodu.
Załączniki
1.jpg
2.jpg
3.jpg
4.jpg
5.jpg
Odbicie lustrzane :)
6.jpg
DSC_2008.JPG
Felgi po malowaniu
Ostatnio edytowano 28 kwi 2017, 11:12 przez darrecki, łącznie edytowano 4 razy
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 00:01
Posty: 1588 (23/66)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez widmo82 » 25 sie 2015, 17:00

Powtórzę się.... jako własciciel czarnej mazdy 3BK przez 6lat... ta biel jest cudowna :D
PS: Zdjęcie wnętrza poproszę :)
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 09:23
Posty: 3596 (84/147)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Postprzez Norreca » 25 sie 2015, 17:56

kolorek ładny fakt :)
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 10 sty 2013, 12:17
Posty: 1689 (75/94)
Skąd: Wiesbaden / Bydgoszcz
Auto: Była:
Mazda 3 BK Y6 ‘07 1.6
Mazda 3 BL R2 '10 2.2

Jest:
MPS BL3 '13 2.3
MX-5 NC '08 2.0

Postprzez Mario12 » 25 sie 2015, 18:23

Bryka pierwsza klasa,jak już pisałem sedan wygląda ładnie a, w białym szczególnie.Połóż powłokę na lakierek i śmigaj do woli.Szerokości <faja>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 gru 2009, 23:25
Posty: 83 (0/1)
Skąd: Lubelskie
Auto: Mazda 6 2006 GG MZR-CD
143KM.
Mazda Mx-3 B6 SGI '92r.
Mazda 3 BM HB 2.0 165KM Soul Red

Postprzez darrecki » 25 sie 2015, 19:08

Mario12 napisał(a):Bryka pierwsza klasa,jak już pisałem sedan wygląda ładnie a, w białym szczególnie.Połóż powłokę na lakierek i śmigaj do woli.Szerokości <faja>


W UK oferują jedynie DiamondBrite (a przynajmniej nic innego nie udało mi się znaleźć), wg mnie produkt nie warty zachodu. Poza tym już się ponad poł roku nią toczę więc odpryski to starzy kumple – szczególnie na przednim zderzaku <płacze>
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 00:01
Posty: 1588 (23/66)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez Mario12 » 25 sie 2015, 20:05

W Rzeszowie masz fajna firmę, ja z niej korzystałem na Świlczy ,według mnie są OK <faja> ,pewnie kiedyś bywasz w kraju
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 gru 2009, 23:25
Posty: 83 (0/1)
Skąd: Lubelskie
Auto: Mazda 6 2006 GG MZR-CD
143KM.
Mazda Mx-3 B6 SGI '92r.
Mazda 3 BM HB 2.0 165KM Soul Red

Postprzez darrecki » 25 sie 2015, 20:46

Mario12 napisał(a):W Rzeszowie masz fajna firmę, ja z niej korzystałem na Świlczy ,według mnie są OK <faja> ,pewnie kiedyś bywasz w kraju


Jak tylko uda mi się przekonać małżonkę na jakieś 24h w samochodzie to na pewno skożystam. Ale to dopiero okolice następnych wakacji <płacze>
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 00:01
Posty: 1588 (23/66)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez Entrails » 25 wrz 2015, 22:26

Fajne auto, serio. Tylko ze w Europie samochod z kierownica po prawej stronie jest g...o wart. Taka rzeczywistosc.
Forumowicz
 
Od: 1 sie 2015, 15:37
Posty: 96 (6/8)
Auto: Mazda 3 SkyEnergy HB Soul Red 120 KM, Navi, Ksenon, Sebring, Akai Pakiet.

Postprzez KMBak » 26 wrz 2015, 11:00

Powłoka przed odpryskami nie zabezpiecza.
Blue inside & red outside!
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 12 lis 2011, 13:36
Posty: 3581 (121/83)
Skąd: Wrocław
Auto: Jest: Mazda 6 2.5 Sky-G SkyPassion 2016
Była: Mazda 3 1.6 MZR Kirei 2011

Postprzez darrecki » 27 wrz 2015, 19:52

Entrails napisał(a):Fajne auto, serio. Tylko ze w Europie samochod z kierownica po prawej stronie jest g...o wart. Taka rzeczywistosc.

Moge powiedziec dokladnie to samo o pojazdach z kierownica po lewej :)

KMBak napisał(a):Powłoka przed odpryskami nie zabezpiecza.

Myslalem, ze po to wlasnie sa powloki. Utwardzaja lakier jenoczesnie zmniejszajac skutek uderzenia kamienia, czyli w pewnym sensie zabezpiecza lakier przed odpryskami i delikatnymi rysami. No chyba ze jestem w bledzie.
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 00:01
Posty: 1588 (23/66)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez KMBak » 27 wrz 2015, 20:53

darow napisał(a):No chyba ze jestem w bledzie.


Odpryski po kamieniach będą się robić. Powłoka zmniejsza ryzyko rysek przy myciu oraz ułatwia utrzymanie pojazdu w czystości – jak wosk. Na uderzenie kamienia nic nie pomoże.
Jeśli ktoś twierdzi inaczej... No cóż...
Blue inside & red outside!
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 12 lis 2011, 13:36
Posty: 3581 (121/83)
Skąd: Wrocław
Auto: Jest: Mazda 6 2.5 Sky-G SkyPassion 2016
Była: Mazda 3 1.6 MZR Kirei 2011

Postprzez darrecki » 27 wrz 2015, 21:47

KMBak napisał(a):
darow napisał(a):No chyba ze jestem w bledzie.


Odpryski po kamieniach będą się robić. Powłoka zmniejsza ryzyko rysek przy myciu oraz ułatwia utrzymanie pojazdu w czystości – jak wosk. Na uderzenie kamienia nic nie pomoże.
Jeśli ktoś twierdzi inaczej... No cóż...


No ja powyzsze wywnioskowalem czytajac opinie osob z tego forum posiadajacych w/w dodatki na lakierze ich pojazdow. Chodzilo tu o powloki tzw. ceramiczne.

Swoje zdanie wyrazilem jedynie o Diamodnbrite, ktory to kolega ma od roku na Focusie. Porownujac oba auta po myciu (test slizgu palca) Mazda wygrala, a miala jedynie nalozona 1 warstwe wosku miesiac wczesniej (za ulamek ceny powloki). Wszelkie zabrudzenia jak resztki owadow czy tez smola rowniez nie chca latwiej schodzic z Diamondbrite. Wiec produkt wg mnie kiepski.
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 00:01
Posty: 1588 (23/66)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez KMBak » 27 wrz 2015, 22:09

Dlatego preferuję wosk. Bo o powłokę też trzeba dbać. Wychodzi na jedno... :–)
Blue inside & red outside!
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 12 lis 2011, 13:36
Posty: 3581 (121/83)
Skąd: Wrocław
Auto: Jest: Mazda 6 2.5 Sky-G SkyPassion 2016
Była: Mazda 3 1.6 MZR Kirei 2011

Postprzez Kliszek M3 » 4 paź 2015, 22:01

Ładnie się prezentuje <spoko>
Mam pytanko. Jak jest z komfortem na tych sprężynach Eibach'a? Jezdziles na seryjnych czy odrazu zalozyles te? Jeżeli tak to jaka jest różnica? Rozważam zamontować je u siebie :)
Kamil
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lip 2015, 21:44
Posty: 570 (38/11)
Skąd: B-stok
Auto: Było:
* Audi A3 8P 2.0 TDI 170 KM 2008r.
* Audi A8 D3 3.0 TDI 233 KM 2007r.
Jest:
* Mazda3 BM Skyactiv-G 165; SkyPassion HB; 2015r. MT Soul Red :)

Postprzez darrecki » 5 paź 2015, 10:06

kliszek222 napisał(a):Ładnie się prezentuje <spoko>
Mam pytanko. Jak jest z komfortem na tych sprężynach Eibach'a? Jezdziles na seryjnych czy odrazu zalozyles te? Jeżeli tak to jaka jest różnica? Rozważam zamontować je u siebie :)


Chwilę jeździłem na oryginalnych, przyznam różnica jest spora na niekorzyść Eibachów niestety. Na oryginalnych auto bardziej płynie, skok amortyzatora jest odczuwalnie większy i szczególnie poprzeczne uskoki pokonuje że tak powiem mniej odczuwalnie dla zawartości żołądka. Oczywiście tragedii nie ma, obecna konfiguracja bardzo przypomina mi Focusa MK2 którego to właśnie wymieniłem na BM. Żona i córka zmiany nawet nie zauważyły (zapewne dzięki Focusowi :) ) Założyłem głównie dla wyglądu, te wielkie szpary pomiędzy nadkolem a kołem doprowadzały mnie do szaleństwa. Teraz jest ok, nie za nisko i nie za wysoko – jeszcze nie udało mi się przytrzeć podwoziem o przeszkodę. Ewentualnie rozważał bym też H&R, mam w M6 GG i jest przyjemniejsze dla tyłka w porównaniu do M3 na Eibachach, niestety również niżej. Ale do serii wracać nie mam zamiaru.
Na forum był jeszcze jeden użytkownik BM z Eibachami na pokładzie, z tego co pamiętam wrócił do fabrycznych.
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 00:01
Posty: 1588 (23/66)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez Marianek » 12 paź 2015, 06:30

Ładniutka, też kusiłem się na białą ale padło na inną :)
Co do zabezpieczenia przed odpryskami to najtaniej i najlepiej będzie folią bezbarwna <diabełek> .
Drobne kamienie przyjmuje na siebie, podczas mycia tylko gładzić ubytki po 2 latach zmiana na nową. Taniej niż jakieś powłoki dobrze położona jest niewidoczna. Niestety nie mam czasu na wyjazd do kraju żeby to zrobić a u mnie dziwne ceny wołają.
"Życie jest jak gówno na kole – raz jesteś na górze a raz na dole."
Zoom -Zoom from Belgium
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Beneluxu i Niemiec
 
Od: 26 mar 2010, 13:31
Posty: 6882 (208/259)
Skąd: Benelux/Szczecin
Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.

Postprzez darrecki » 12 paź 2015, 18:52

Marianek napisał(a):Ładniutka, też kusiłem się na białą ale padło na inną :)

No ja się uparłem na białego sedana i trzymałem się tej wersji do końca. Aczkolwiek gdybym miał do wyboru kolor lub aktywny tempomat, to wybrał bym 2 opcję niezależnie od koloru.

Marianek napisał(a):Co do zabezpieczenia przed odpryskami to najtaniej i najlepiej będzie folią bezbarwna <diabełek> .
Drobne kamienie przyjmuje na siebie, podczas mycia tylko gładzić ubytki po 2 latach zmiana na nową. Taniej niż jakieś powłoki dobrze położona jest niewidoczna. Niestety nie mam czasu na wyjazd do kraju żeby to zrobić a u mnie dziwne ceny wołają.


Ceny folii u kilku lokalnych obklejaczy zbiły mnie z nóg. Chciałem progi i maskę, wyliczyli prawie 1000 w lokalnej walucie. Kupiłem więc oryginalny zestaw farby i dalej pod górkę – koło białego to nawet nie leżało, chyba że trzeba to kłaść na brudne auto :( Więc mam piękne czarne kropki, na szczęście większość na zderzaku a ten nie zardzewieje :D Z każdym kolejnym odpryskiem coraz mniej mi to przeszkadza.

Więc chyba skupię się na motorze i wybiorę się do Belgii do BR-Performance jak tylko rozgryzą ECU w Dieslu M3.
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 00:01
Posty: 1588 (23/66)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez Marianek » 16 paź 2015, 09:24

Mam podobne już podejście do odprysków. BR-Performance 6 już zrobili, wygląda obiecująco. Z takich firm to u nas bardziej polecają http://www.dvxperformance.be/stage/mazd ... yactiv-d/1 Jak się zdecydujesz i będziesz, daj znać <diabełek>
Niestety ja nie ruszę przez 5 lat ze względu na gwarancje i mi póki co wystarcza 150 KM 380nm :)
"Życie jest jak gówno na kole – raz jesteś na górze a raz na dole."
Zoom -Zoom from Belgium
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Beneluxu i Niemiec
 
Od: 26 mar 2010, 13:31
Posty: 6882 (208/259)
Skąd: Benelux/Szczecin
Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.

Postprzez Norreca » 16 paź 2015, 10:02

Marianek napisał(a):Niestety ja nie ruszę przez 5 lat ze względu na gwarancje i mi póki co wystarcza 150 KM 380nm :)


bo w tych naszych fajnych autach cala robote robi te 380nm :)
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 10 sty 2013, 12:17
Posty: 1689 (75/94)
Skąd: Wiesbaden / Bydgoszcz
Auto: Była:
Mazda 3 BK Y6 ‘07 1.6
Mazda 3 BL R2 '10 2.2

Jest:
MPS BL3 '13 2.3
MX-5 NC '08 2.0

Postprzez darrecki » 16 paź 2015, 11:40

Marianek napisał(a):Mam podobne już podejście do odprysków. BR-Performance 6 już zrobili, wygląda obiecująco. Z takich firm to u nas bardziej polecają http://www.dvxperformance.be/stage/mazd ... yactiv-d/1 Jak się zdecydujesz i będziesz, daj znać <diabełek>
Niestety ja nie ruszę przez 5 lat ze względu na gwarancje i mi póki co wystarcza 150 KM 380nm :)


Czyli w DVX można już zrobić bez problemu? Myślałem, że ten sektor usług jest jakoś ze sobą powiązany, jeżeli można to albo wszędzie albo nigdzie. W BR niby jeszcze dobre kilka miesięcy trzeba czekać na rozkodowanie ECU. Na innym forum już podobno i w UK ktoś to zrobił ale szczegóły póki co są "tajne", auto niby mniej pali, jeździ bardziej płynnie i DPF się rzadziej wpala z racji optymalnego procesu spalania. Swojego auta nie dam byle komu, żeby sobie na nim poeksperymentował, BR wyglądają profesjonalnie, o DVX nic wcześniej nie znalazłem – za to u nich taniej i można na gokartach pojeździć :)

Mi zostało jeszcze 2 lata gwarancji, na razie nie zanosi się na to, że wykupię rozszerzoną. Poprostu nie ufam żadnym serwisom, zawsze przy każdym ze swoich aut wszystko sam robiłem by być pewnym, że zrobione jest solidnie. Po ostatnim przeglądzie w ASO musiałem sprawdzić czy zrobili co mówili bo nie mogłem spać w nocy :)
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 00:01
Posty: 1588 (23/66)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy