Mazda3 '08 Kintaro /navi tab mod/wiper mod/ 160.3KM-184.5Nm – Siwy

BP / BN / BM / BL / BK

Postprzez ezg_siwy » 23 sie 2015, 23:25

Witam,
Moja przygoda z Mazdą i tym forum zaczęła się nieco ponad rok temu. Wtedy to, w czerwcu, pojechałem ze znajomymi za zachodnią granicę, po swoje pierwsze auto.
Nie udało mi się znaleźć tego, czego szukałem (Golf, C5), ale przyjaźnie wyglądający turek ( :] ) miał na placu zielonkawą (Mica Nordic Green) "trójeczkę" z 2005 roku. Po oględzinach i pomimo widniejącej gdzieniegdzie rudej zdecydowałem się kupić ową Mazdę, bo nie chciałem wrócić z pustymi rękami, a potrzebowałem jakiegoś auta. Wtedy jeszcze nie wiedziałem, że to będzie moja wielka miłość... ;)
Poprzednią Magdalenę miałem równo 11 miesięcy (kupiona 13 czerwca, sprzedana 13 maja :) ) i od momentu sprzedaży nie bardzo wiedziałem co kupić. Rozsądek podpowiadał żeby rozejrzeć się za czymś nierdzewiejącym, a serce wciąż ciągnęło do BK...
Po dłuższym czasie wertowania niemieckich portali natrafiłem na tą piękność <serduszka>
Pierwszy mail do właściciela w celu rozpoznania tematu. Później kolejne z prośbą o zdjęcia i szok w jakim auto jest stanie :)
Później już tylko dogranie szczegółów oględzin oraz ewentualnego odbioru i rankiem, 8 sierpnia, jechałem ze znajomym po moją nową Madzię, tym razem w wersji Kintaro :D
Kiedy dojechaliśmy na miejsce byłem prawie pewien, że wezmę auto. Po oględzinach tylko się w tym utwierdziłem :)
Tak oto w skrócie przedstawia się historia mojej "nowej Madzi" w przepięknym kolorze True Red :)

PS1. Poprzednia musiała z różnych względów zmienić właściciela, co, jak widać wyszło mi na dobre :)

PS2. Podziękowania dla Marianka za sprawdzenie historii serwisowej auta <spoko>

Dane techniczne:
Rocznik – 2007 / pierwsza rejestracja 02.2008
Silnik – LF 2.0 150 KM
Przebieg – 114 tys.

Wyposażenie:
Standard Kintaro czyli z grbusza:

Komputer pokładowy
4 x elektryczne szyby
Podgrzewane lusterka
Czujnik temperatury zewnętrznej
Czujnik niezapięcia pasów przód/tył
Audio: Radio ze zmieniarką na 6 CD + 4 głośniki
Wielofunkcyjna kierownica skórzana
Skrzynia manualna 6 biegowa
Reflektory soczewkowe
Halogeny
Poduszki powietrzne szt. 6
Klimatronic
Felgi aluminiowe 17" i opony Barum Bravuris 3 205/55
Sportowe nakładki na pedały AL + podstopnica
Sportowe progi
Spoiler dachowy
Sportowy tylny zderzak
Końcówka wydechu z nierdzewki – średnica a'la MPS
Podłokietnik w tylnej kanapie
Otwieranie / domykanie szyb z pilota

Modyfikacje:
– malowanie zacisków (czerwony?)
– ogarnięcie drobnych odprysków lakieru – nie, ale koretka lakieru tak
– kamera parkowania tył – zrobione
– nowa antena a la płetwa rekina – na razie chiński karbon, ale chyba będzie płetwa
– mała niespodzianka pod maską :) pomalowanie pokrywy silnika – zrobione
– klubowe ramki na tablice – zrobione (22.08.2015)
– podstopnica – zrobione (22.08.2015)
– tempomat – zrobione (24.08.2015)
– zabezpieczenie antykorozyjne przed zimą – zrobione (12.09.2015)
– zmieniarka Yatour – zrobione (12.11.2015)
– montaż lepszych głośników – zrobione (17.01.2016)
– pomalowanie górnej części tylnego zderzaka a'la MPS – zrobione (02.06.2016)
– przyciemnienie szyb – zrobione (05.06.2016)
– oklejenie przycisków od radia/tempomatu na piano black – zrobione (30.06.2016)
– pomalowanie znaczka MAZDA na kierownicy na czarny mat – zrobione (30.06.2016)
– wymiana żarówki wstecznego na LED – zrobione (25.08.2016)
– wygłuszenie drzwi przednich / tylnych – zrobione przednie (08.2016) i zrobione tylne gdzieś po drodze
– montaż instalacji LPG – zrobione (09.09.2016)
– montaż oświetlenia LED w półce bagażnika – zrobione (26.09.2016)
– siedzenia MPS – zrobione (07.01.2017)
– wygłuszenie dachu – zrobione (13.01.2017)
– wygłuszenie bagażnika – zrobiona podłoga, zostały jeszcze nadkola – skończone w lato 2018
– oklejenie ramki przy mieszku dźwigni zmiany biegów – zrobione (22.01.2017)
– wygłuszenie tapicerki klapy bagażnika – zrobione (02.02.2017)
– montaż rozpórki przednich kielichów – zrobione (06.10.2017)
– schowek na okulary z nissana – zrobione, ale nie pamiętam kiedy
– przeróbka lampy przeciwmgielnej na drugi wsteczny + przeciwmgielny – zrobione (19.11.2017)
– detailing lakieru + powłoka kwarcowa – zrobione (17.06.2019)
sprawdzenie kondycji silnika na hamowni zrobione (09.11.2019)
– tablet w miejscu navi + ori winda – zrobione (25.02.2020)
– alu koła na zimówki – zrobione (25.02.2020)
– zastąpienie gołego plastiku w tunelu, plastikiem z miejscem na tylną popielniczkę – zrobione (10.04.2021)
– podgrzewanie siedzeń przednich – z wykorzystaniem fabrycznego bezpiecznika i kawałka instalacji zrobione (17.04.2021)
– montaż i podłączenie czujnika niskiego poziomu płynu do spryskiwaczy – zrobione (09.08.2021)
– montaż i uruchomienie manetki wycieraczek z Mazdy 3BL z możliwością zmiany interwału wycieraczek :) zrobione (12.10.2022)

Eksploatacja:
– wymiana oleju (Dexelia), filtra oleju (Mann) i filtra kabinowego (Knecht) oraz akumulatora (Exide) 29.08.2015
– wymiana oleju (Millers), filtra oleju (Mann) i filtra kabinowego (Knecht) (jakoś w kwietniu 2016)
– czyszczenie przepustnicy (12.11.2015)
– odgrzybianie i napełnianie klimatyzacji (08.08.2016)
– pranie wnętrza oraz czyszczenie układu klimatyzacji w Clair Kosmetyka Samochodowa we Wrocławiu (okolice 16.02.2018)
– wymiana klocków i tarcz hamulcowych z tyłu na nawiercane i nacinane Rotingery oraz klocki ATE (20.10.2017)
– ponowna konserwacja podwozia razem z piaskowaniem (08.12.2017)
– regulacja luzów zaworowych (19.09.2018)
– przy okazji luzów wymiana górnej łapy silnika, bo stara wyzionęła ducha
– wymiana klocków i tarcz z przodu na nawiercane, nacinane i galwanizowane Rotingery oraz klocki Textar (17.01.2019)
– wymiana przegubów wewnętrznych na nowe (nie pamiętam, jakoś w czerwcu 2019)
– przegląd gwarancyjny gazu, jak zwykle w Busku u Krzyśka :) Tylko wymiana filtra i sprawdzenie, czy wszystko gra (12.07.2019)
– wymiana oleju i filtrów (Millers / Mann) (15.09.2019)
– przegląd gwarancyjny gazu, jak zwykle w Busku – wymiana 2 filtrów, sprawdzenie wszystkiego (28.02.2020 / 214000 km)
– gdzieś po drodze ponowne czyszczenie przepustnicy, wywalenie rurki odpowietrzającej skrzynię korbową i zastąpienie jej filterkiem żeby nie leciało zaolejone powietrze do dolotu
– wymiana kompletu amortyzatorów, sprężyn, mocowań i osłon (21.03.2020 / 215250 km)
– wymiana klocków hamulcowych z tyłu na Ferodo FDB1931 (05.04.2020 / 215525 km)
– wymiana czujnika ciśnienia gazu ps-04 na ps-04 plus (26.06.2020 / 218800 km)
– wymiana czujnika temperatury gazu (06.08.2020 / nie pamiętam)
– wymiana półosi prawej od skrzyni do przegubu (500 zł to cholerstwo kosztowało...) i znowu nowy przegub, bo w poprzednim wyrobił się wieloklin (05.10.2020)
– przegląd pogwarancyjny gazu, jak zwykle u Krzyśka w Busku – wymiana 2 filtrów, sprawdzenie szczelności i drobna korekta mapy (21.11.2020 / nie pamiętam przebiegu – w książeczce jest)
– wymiana oleju i filtrów Millers XF 5W30 / Mann (12.01.2021 / 226237 km)
– wymiana czujnika temperatury powietrza w kabinie (12.01.2021 / 226237 km)
– wymiana oleju wspomagania Mannol Dexron 3 (07.04.2021 / 228000 km)
– wymiana chłodnicy klimy na NRF i cewki kompresora (30.06.2021)
– wymiana oleju w skrzyni biegów na Eneos 75W90 (09.09.2021 / 233362 km)
– wymiana oleju i filtrów Millers XF 5W30 / Mann (02.10.2021 / 237108 km)
– wymiana oleju i filtrów Millers XF 5W30 / Mann (10.12.2022 / 249759 km)


Fotki:
Załączniki
1.jpg
2.jpg
3.jpg
4.jpg
5.jpg
6.jpg
20150829_232723.jpg
20150829_232852.jpg
Wiem, syfek jest, ale nie miałem kiedy posprzątać w środku.
20150830_100557.jpg
29.08.2015 – wymiana oleju, filtra oleju i filtra kabinowego. (Filtr oleju Mann, kabinowy Knecht)
Filtr powietrza był w b.dobrym stanie. Niemiec mi mówił, że 5 tys. temu robił przegląd i to by się zgadzało. Olej profilaktycznie wolałem wymienić.
Wymieniłem też akumulator, bo poprzedni mi się rozładował po dłuższym słuchaniu radia – wpadł Exide, modelu nie pamiętam.
20150909_151220.jpg
20150909_151227.jpg
20150909_151233.jpg
20150909_151244.jpg
20150909_151301.jpg
20150909_151305.jpg
20150909_151323.jpg
20150909_151327.jpg
20150909_151331.jpg
20150909_151347.jpg
20150909_151350.jpg
20150909_151353.jpg
20150909_151357.jpg
20150909_151401.jpg
Ostatnio edytowano 15 gru 2023, 14:39 przez ezg_siwy, łącznie edytowano 39 razy
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2014, 10:58
Posty: 1032
Skąd: Zgierz / Warszawa
Auto: Mazda 3 Kintaro

Postprzez KMBak » 24 sie 2015, 14:26

Kolejne czerwone Kintaro. Już więcej ich jest niż zwykłych BeKa. ;) <serduszka>
>> Facebook: Konrad >> Forum: Moja obecna Mazda 6 >> Forum: Moja była Mazda 3 Obrazek
Blue inside & red outside!
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 12 lis 2011, 13:36
Posty: 3818 (129/80)
Skąd: Wrocław
Auto: Jest: Mazda 6 2.5 Sky-G SkyPassion 2016
Była: Mazda 3 1.6 MZR Kirei 2011

Postprzez widmo82 » 24 sie 2015, 15:11

Czerwone i rude :P rozjeżdżają niebieskie :P
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 09:23
Posty: 3600 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Postprzez ezg_siwy » 24 sie 2015, 22:15

Cóż ja mogę powiedzieć... <serduszka>

Tempomat już założony i działa. Uziemienie jednego pinu rozwiązało problem. Odpowiednie zmiany w pierwszym poście.
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2014, 10:58
Posty: 1032
Skąd: Zgierz / Warszawa
Auto: Mazda 3 Kintaro

Postprzez macvas » 24 sie 2015, 22:27

Laleczka <spoko>
Niech się sprawuje.
Zabrzmi socjalistycznie, ale co tam: Naprzód czerwoni ;P
Obrazek
Maciek
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Podlasia
 
Od: 17 sie 2013, 19:33
Posty: 2292 (24/111)
Skąd: Białystok / Wysokie Mazowieckie
Auto: JEST
Mazda6 GJ Sky-G 2.5 '14 SkyPassion
BYŁA
Mazda3 1.6 BK MZ-CD '05

Postprzez Norreca » 24 sie 2015, 22:32

ładna sztuka ;)
szerokości !
Obrazek
Klubowicz
 
Od: 10 sty 2013, 12:17
Posty: 1915 (84/101)
Skąd: Wiesbaden / Bydgoszcz
Auto: Była:
Mazda 3 BK Y6 ‘07 1.6
Mazda 3 BL R2 '10 2.2
Mazda MX-5 NC '08 2.0
Jest:
MPS BL3 '13 2.3

Postprzez Piotrek_154 » 24 sie 2015, 22:42

Witamy w dziale Nasze Mazdy i przy okazji zapraszam do lokalnej społeczności :) Spotykamy się co czwartek koło Pasażu Łódzkiego o 20 :)
Z chęcią obejrzę na żywo takie Kintaro <serduszka>
Best ET: Czaplinek '15 17,813, Ryki '15 17,808
Moderator EC/NM
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 12 lip 2014, 14:21
Posty: 865 (39/14)
Skąd: Łódź
Auto: 3 BK '05r HB 1.6 Z6-VE
MX-3 KL-DE

Postprzez ezg_siwy » 24 sie 2015, 23:34

Mam plan pojawić się w czwartek jeśli czas pozwoli.
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2014, 10:58
Posty: 1032
Skąd: Zgierz / Warszawa
Auto: Mazda 3 Kintaro

Postprzez kalesoon » 25 sie 2015, 16:44

Super fura i gratulację za udany zakup. Kolejna Kintaro na forum, w bardzo dobrym stanie i kolorze który powala. Musisz o nią dbać, bo ludzie pewnie oglądają się na ulicy nonstop :D

Co planujesz za niespodziankę pod maską?
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2012, 19:50
Posty: 499 (7/8)
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 3 Kintaro 2.0 150KM LF (BK)
była: 626 2.0 115KM FS (GF)

Postprzez Yoki » 25 sie 2015, 17:06

Piękna TrÓjEcZkA, fajnie jak wpadniesz na łódzki spot będziemy mogli podoty...pooglądać :)
https://www.facebook.com/BippuPoland
https://www.facebook.com/LS4HVIP/
Wsparcie przy wyszukaniu oraz pomoc przy sprowadzeniu części z Japonii
Tomek grupa rozwoju forum
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2008, 14:18
Posty: 1813 (55/50)
Skąd: Olsztyn/Szczytno/obecnie Łódź
Auto: Lexus LS400 4.0 V8 1998

Mazda6 GG LF`06 2.0 156,5KM@6676RPM 196,3Nm@4218RPM Noblessgrau

była Mazda Xedos 9 TA KL 2001 AT
była Mazda 323f 2.0 V6 BA
była Mazda 323f 1.6 BG

Postprzez francesco_franco » 25 sie 2015, 17:20

Bardzo ładna <spoko> chociaż czerwona :D ;) zaciski zrób na taki czerwony połysk będzie miazga :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2014, 19:41
Posty: 975 (17/34)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda3 BK Y6 2006 140KM/330Nm Winning Blue

Postprzez ezg_siwy » 26 sie 2015, 09:45

Dzięki za słowa uznania :)
Właśnie nie mogę się doczekać malowania zacisków na czerwony połysk :) Jeszcze fajnie jakby się naklejki "mazda" znalazły, bo strasznie mi się to podobało.

Co do niespodzianki pod maską – czysto estetyczna sprawa, ale nie widziałem tego u nikogo na forum. Jestem tak w 2/3 projektu, tylko ostatnio czasu mi brakowało żeby dokończyć. Myślę, że po weekendzie ujrzy światło dzienne :)

Nie wiecie gdzie w Łodzi albo Wawie robią spot painting? Na masce mam pełno odprysków od kamieni. Nie chcę malować całej, bo przednia szyba była wymieniana, właśnie po uderzeniu kamienia i nie chce żeby mi ktoś potem powiedział, że Magda miała dzwona od frontu...
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2014, 10:58
Posty: 1032
Skąd: Zgierz / Warszawa
Auto: Mazda 3 Kintaro

Postprzez widmo82 » 26 sie 2015, 10:35

Jak zrobisz rozsądna sesje dokumentująca czemu była malowana to nie bedzie problemu.
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 09:23
Posty: 3600 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Postprzez ezg_siwy » 27 sie 2015, 10:05

Rozważę to, ale chyba po zimie, bo w zeszłym roku, w listopadzie, jak jechałem jeszcze poprzednią Mazdą podczas wichury, spadła mi na maskę duża gałąź i porobiła spore wgnioty, a maskę lakierowałem właśnie 1,5 miesiąca wcześniej przy okazji usuwania szkody z OC sprawcy. Także mam pecha do masek... ;)

A żeby nie było pusto – kolejna trasa za nami – Łódź –> Wa-wa –> Łódź i pociecha z założonego tempomatu :) Wart każdej złotówki i zainwestowanego w montaż czasu. Super się jeździ kiedy noga nie boli.
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2014, 10:58
Posty: 1032
Skąd: Zgierz / Warszawa
Auto: Mazda 3 Kintaro

Postprzez ezg_siwy » 31 sie 2015, 08:40

Wpadły rzeczy eksploatacyjne (olej, filterki) i nowy aku.

Kolejna trasa Łódź <–> Wa-wa <–> Łódź za nami i poza czystą przyjemnością z jazdy nie mam o czym mówić :) <spoko>
Na Dexeli auto jakby się zrywniejsze zrobiło, ale to może być subiektywne odczucie :P Ostatnio jeździłem też autem z silnikiem 1.2 70km i po przesiadce do Magdy stwierdzam, że mniej niż te 100 pare koni być w aucie nie może ;)
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2014, 10:58
Posty: 1032
Skąd: Zgierz / Warszawa
Auto: Mazda 3 Kintaro

Postprzez ezg_siwy » 9 wrz 2015, 22:13

Mazda zawitała na zabezpieczenie antykorozyjne i... Jakież było moje zdziwienie gdy okazało się, że spód jest czysty jak łza!!! <jupi> – foto w pierwszym poście.
Miła niespodzianka w porównaniu do mojej poprzedniej BK, która niestety była pogryziona przez rdzę.
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2014, 10:58
Posty: 1032
Skąd: Zgierz / Warszawa
Auto: Mazda 3 Kintaro

Postprzez francesco_franco » 10 wrz 2015, 08:26

No to masz kolego niesamowicie porządny podkład do dalszego modzenia :) Równych i ciasnych zakrętów życzę :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2014, 19:41
Posty: 975 (17/34)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda3 BK Y6 2006 140KM/330Nm Winning Blue

Postprzez ezg_siwy » 10 wrz 2015, 17:41

Dzięki :) Pomysłów na mody mam wiele, gorzej z budżetem ;)

EDIT: 20.09.2015

Antykorozja zrobiona, Magda powinna się odwdzięczyć brakiem rudej <spoko>

Z uwagi na wolną, krótką chwilę zrobiłem małe odkurzanie wnętrza. Pranie tapicerki będzie chyba już po zimie.

Poza tym jeździmy, jeździmy i jeździmy :)
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2014, 10:58
Posty: 1032
Skąd: Zgierz / Warszawa
Auto: Mazda 3 Kintaro

Postprzez ezg_siwy » 28 wrz 2015, 22:21

Dzisiaj miałem miłe spotkanie z innym mazdowiczem z mojego miasta. Mogłem "obmacać" piękną, białą bk w mps'ie.
Przy tej okazji wpadł mi nieoczekiwany fant – woofer z zestawu BOSE. Jeszcze raz dzięki Rafale! :)

Teraz już nie ma wymówki – wygłuszam drzwi, kupuje wzmacniacz i montuje nową zabawkę :)
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2014, 10:58
Posty: 1032
Skąd: Zgierz / Warszawa
Auto: Mazda 3 Kintaro

Postprzez ezg_siwy » 12 lis 2015, 17:36

Dawno nic tu nie pisałem, bo nie było czasu na dopieszczanie Magdaleny :/
Korzystając jednak z "bonusowego" wolnego w pracy (oddawali nam 26 grudnia) postanowiłem coś dla niej zrobić, a ponieważ i mnie dotknął problem falujących obrotów na biegu jałowym, wybór obszaru działań był jakby oczywisty.
Najpierw telefon do Auto- Jaksa czy i jak pomogą. Miły Pan stwierdził, że trzeba przyprowadzić auto na przeprogramowanie przepustnicy. Wiązało się to z wydatkiem 150 zł i pozostawieniem Mazdy u nich, na noc, bo owo programowanie trzeba robić na zimnym silniku...
Stwierdziłem, ze spróbuję jednak swoich sił w czyszczeniu przepustnicy, tym bardziej, że gdzieś od miesiąca woziłem w bagażniku puszeczkę preparatu do tego zadania.
Nie obyło się bez problemów – węże od chłodzenia (?) i wtyczka sterująca przepustnicą nie chciały dać się odłączyć, ale po krótkim telefonie do znajomego mechanika wszystko stało się łatwiejsze :)
Sama przepustnica zasyfiona na maxa. Doprowadzenie jej do stanu używalności zajęło mi z godzinę albo lepiej. Ponieważ środek czyszczący okazał się mało pomocny, zrobiłem sobie plastikową skrobaczkę z opakowania po multi-tool'u i ruszyłem do dzieła :)
Pomimo iż moja przepustnica nie świeci się tak, jak tu co poniektórzy prezentowali, zamierzony efekt został osiągnięty – falowanie obrotów zniknęło :D <spoko>

Następne w kolejce jest car audio, ale na to będę musiał znaleźć więcej wolnego czasu. Póki co zrobiłem rzecz najłatwiejszą – zamontowałem znanego z poprzedniej Mazdy Yatour'a. To to ja rozumiem! W końcu słucham tego czego chcę i kiedy chcę! :)
Wkurzały mnie już płyty audio walające się po schowkach. Poza tym ostatnio zmieniłem kompa i nie mam nagrywarki płyt, więc odsłuch nowej muzyki w samochodzie został skutecznie utrudniony.

Poza tym Magdalen nie sprawia żadnych problemów. Lejemy tylko benzynkę i kręcimy kolejne kilometry.
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2014, 10:58
Posty: 1032
Skąd: Zgierz / Warszawa
Auto: Mazda 3 Kintaro

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy