Zdesperowany wlazłem w internet i nieśmiało wklepałem "Mazda 3 2.0". Moim oczom ukazała się srebrna piękność skludzona z dalekich Nimiec.
Nie było się co nawet zastanawiać, Saaba odłożyłem do "platonicznych miłości" i popędziłem po nową ukochaną. Mazda była naprawdę zadbana – możecie mi wierzyć lub nie, ale po 8 latach dalej pachniało w niej nowością. Pan Hans z Duisburgu nie szczędził i samochód serwisował tylko w ASO.
Szybkie oględziny i tydzień później – 5 września wracałem nią do domu. Zakupu nie żałuję , pomimo faktu, że Mazdzilla walczy od jakiegoś czasu z nowotworem złośliwym rdzy<zeby>
Podstawowe dane techniczne:
Rok produkcji: 2004 (VIN)/2005 (w dowodzie)
Data pierwszej rejestracji: 07.01.2005
Data pierwszej rejestracji w Polsce: 12.09.2013
Przebieg w momencie kupna: 143 tys km
Przebieg obecny: 162 tys km (10 czerwiec 2015)
Silnik: LF 2.0 +LPG
Moc fabryczna: 110 KW/ 150 KM
Moc faktyczna: 162 KM (wynik po montażu LPG)
Kolor: 22V Sunlight Silver
Wersja: Top Sport
V-max: 230 km/h (dalej nie ma już wyskalowanego licznika)
Wyposażenie seryjne:
– 6 poduszek powietrznych,
– ABS, DSC, EBD,
– światła ksenonowe,
– światła postojowe/stop LED,
– światła przeciwmgielne przednie,
– klimatyzacja automatyczna,
– sensor deszczu,
– czujnik zmierzchu,
– czujnik temperatury zewnętrznej,
– felgi 17",
– komputer pokładowy,
– skórzana kierownica,
– ISOFix
– elektrycznie sterowane szyby i lusterka,
Modyfikacje + dodatki:
– instalacja LPG STAG 4+ zamontowana w październiku 2013,
– felgi 16" OEM Mazda na zimę + opony Dunlop SP Winter Sport 3D 205/55R16,
– wkładka bawełniana SIMOTA,
– filtr oleju SIMOTA,
– zderzak z wersji MPS,
– bagażnik dachowy CRUZ AX + owiewka + Box dachowy Taurus Xtreme 600 Carbon,
– odnowione przednie zaciski w kolorze srebrnym,
– wymiana podświetlenia kabiny i bagażnika na LEDy,
– wymiana żarówek postojowych, światła stop w klapie, podświetlenia climatronica, popielniczki, zapalniczki, lampki przy stacyjce, oświetlenia schowka pasażera, podświetlenia tablicy rejestracyjnej, tylnych i przednich kierunkowskazów na LEDy,
– wymiana żarówek światła wstecznego i światła przeciwmgielnego tylnego na LEDy,
– wymiana żarówek w światłach przeciwmgielnych przednich na LEDy,
– dodatkowe gniazdo zapalniczki w bagażniku,
– zamontowane sprężyny obniżające Eibach,
– wymieniony klosz ze światła przeciwmgielnego na przezroczysty,
– nowy, skórzany mieszek skrzyni biegów,
– wykonana instalacja elektryczna do panelu nad popielniczką i DVR. Panel wymieniony na wersję z włącznikami ogrzewania siedzeń – zamiast włączników 3x ładowarka USB, 1x złącze USB Audio, w środkowej części podświetlony na czerwono przycisk załączający napięcie na portach oraz na DVR, po prawej zamiast gniazda zapalniczki Woltomierz,
– DVR Novatek GT300,
– Opony Vredestein Ultrac Sessanta 225/40R18
Opis wszystkich LEDów, jakie użyłem do oświetlenia samochodu:
Typ: Cree XP-E 10x31mm;
Zastosowanie: Oświetlenie tylnej kabiny, lampka bagażnika;
Cena: 2x 22
Typ: T10 W5W High Power LED, kolor czerwony, 24 chipy COB;
Zastosowanie: Światło STOP w klapie;
Cena: 7,90
Typ: T20 7440 5xCOB, 7,5W, kolor pomarańczowy;
Zastosowanie: Tylne kierunkowskazy;
Cena: 2x 59
Typ: W5W Cree XP-E;
Zastosowanie: Oświetlenie przedniej kabiny, oświetlenie tablicy rejestr., schowek pasażera;
Cena: 5x 22,5
Typ: H11 Osram Cree, 7W
Zastosowanie: Przednie światła przeciwmgielne;
Cena: 2x 59
Typ: PY21W/BAU15s High Power COB, 7,5W, kolor pomarańczowy;
Zastosowanie: Przednie kierunkowskazy;
Cena: 2x 70
Typ: W5W Monster Light CREEXB-D, 4W, 800LM;
Zastosowanie: Przednie postojówki;
Cena: 2x 32
Typ: LED walcowa T5 R5, 0,1W, kolor niebieski;
Zastosowanie: Podświetlenie pokręteł climatronica, popielniczki, zapalniczki, lampki przy stacyjce;
Cena: 5x 1,49
Typ: FLAT LED T4.7 12mm, 0,3W;
Zastosowanie: Podświetlenie wyboru nawiewu;
Cena: 7,99
Typ: Cree W21W T20, 6,0W;
Zastosowanie: Światło biegu wstecznego;
Cena: 69,99
Typ: Cree W21W T20, 4,0W, 500LM, kolor czerwony;
Zastosowanie: Tylne światło przeciwmgielne;
Cena: 59,5
Naprawy:
– wymiana oleju w przekładni biegów na Motul Gear 300 75w90 (07.2013),
– konserwacja podwozia i progów (07.2014),
– wymiana amortyzatorów przednich na Bilstein B6 (10.2014),
– wymiana przednich tarcz hamulcowych i klocków na Ate (11.2014),
– wymiana przegubów wewnętrznych (11.2014)
– nabita klima (06.06.2015)
– nowy pasek klinowy wielorowkowy napędu alternatora (22.07.2015)
Planowane modyfikacje i naprawy:
– wspawanie tylnych reperaturek + ocynk,
– wymiana przednich błotników + ocynk,
– wymiana progów + ocynk,
– wymiana skrzyni z 5-tki na 6-tkę, nowa gałka biegów
– wymiana drzwi tylnych i przednich,
– wymiana końcówki wydechu,
– zmiana kół z 17" na 18" + nowe opony,
– lotka z Mazdaspeed 3,
– wymiana kolektora dolotowego na poliftowy (nieszczęsne klapki),
– wymiana poduszek pod silnikiem i skrzynią biegów,
– wymiana owiewki bagażnika dachowego na większą,
– 3 kolor, malowanie emblematów + zaciski,
– Hella supertones,
– wymiana "długich" na LEDy,