Mazda3 BK LF '03 2.0 ★ Stanced "MPS"/IGI

BP / BN / BM / BL / BK

Postprzez IGI » 11 mar 2015, 18:37

macvas napisał(a):Wiosna za oknem.. pozakładałeś już te wszystkie graty? Podziel się fotkami :>


Tak ciepłe dni nadchodzą, jednak musiałem zająć się domowymi remontami i tak niestety temat auta odszedł na drugi plan. Jedyne co zrobiłem na tę chwilę to zamontowałem po nocy rozpórkę, szału nie ma d* nie urywa, ale na tę chwilę niech sobie siedzi. Temat na pewno ruszy, środki na felgi się odkładają więc wszystko idzie w dobrą stronę :)
Przykrą sprawą są purchelki na nadkolu i rdza od środka drzwi co muszę koniecznie w tym roku zrobić i mega dobrze zabezpieczyć... Kolejną zimę Mazda prześpi pod kocem :P
Załączniki
10991097_334315686760208_8364523849844207887_n.jpg
Rozpóra pod machą
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2015, 17:34
Posty: 130
Auto: Mazda 3 HB
2.0 Benzyna
2003

Postprzez tomi911 » 11 mar 2015, 18:49

W zimie nie ma nic gorszego niż samochód, który stoi – chyba, że wymyjesz, wysuszysz jeszcze przed mrozami i śniegami a potem wstawisz do suchego, ocieplonego i dobrze wentylowanego garażu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 gru 2014, 22:45
Posty: 658 (0/14)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 3 BK Active
Rocznik 2005 (Model 2006)
Hatchback 1.6 MZR 105 KM

Postprzez Maniekvip » 11 mar 2015, 20:02

Cześć piękna trójeczka. Widzę, że włożyłeś w nią całą masę pracy i serca, gratuluję.

Robienie konserwacji na podnośniku to piękna sprawa ja muszę się zadowolić kanałem.

Na pierwszej stronie na fotkach gdzie odebrałeś części od lakiernika widzę, że jest wyciągnięty dolny grill (ten plaster miodu z czarną listwą u góry). Czy jest możliwość wyciągnąć go nie zdejmując zderzaka? Planuje zamontować tam światła dzienne i przydało by się go wymontować.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2013, 20:01
Posty: 752 (17/11)
Auto: Mazda6
Mazda3

Postprzez IGI » 11 mar 2015, 21:23

Maniekvip wynająłem na jeden dzień taki garaż z podnośnikiem u mojego mechanika- polecam, w kanale więcej bluzgów się narzucasz niż coś solidnie będzie zrobione, bynajmniej tak było w moim przypadku :D

Co do listwy/kratki/grilla obawiam się, że może być ciężko z takim demontażem. Są tam jakby zaciski ale jest to również wsparte śrubką od dołu jak dobrze pamiętam, zdjęcie zderzaka nie jest ciężkie, przy okazji można wyczyścić środek z syfu także to jest najbezpieczniejsza opcja i taką polecam tym bardziej że kable jakoś ładnie będziesz musiał poukładać :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2015, 17:34
Posty: 130
Auto: Mazda 3 HB
2.0 Benzyna
2003

Postprzez Maniekvip » 11 mar 2015, 21:29

Dzięki za info. Szóstkę konserwowałem z kanału heh nie było łatwo.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2013, 20:01
Posty: 752 (17/11)
Auto: Mazda6
Mazda3

Postprzez Ven » 11 mar 2015, 22:20

IGI napisał(a):Jedyne co zrobiłem na tę chwilę to zamontowałem po nocy rozpórkę, szału nie ma d* nie urywa, ale na tę chwilę niech sobie siedzi.


A kurde możesz coś więcej napisać, bo ciągle mi ona po głowie chodzi... większość ją sobie chwali, ale nie wiem na ile są to prawdziwe wrażenia, czy to tylko dobre samopoczucie :)
Kamil
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lip 2013, 16:24
Posty: 983 (102/40)
Skąd: Toruń
Auto: Mazda 3 sedan – Sprzedana
Scenic 2.0 16v – Rozbity
Santa Fe 2.0 CRDi

Postprzez IGI » 11 mar 2015, 23:19

Powiem tak, na tę chwilę przy całkowitej fabryce nie odczułem żadnej różnicy, może po obniżeniu auta coś zauważę bo w tym momencie cieszy oko. Generalnie po założeniu pomyślałem "kurcze przecież ona w połowie wystaje, jest zamontowana na połowie kielicha a taka typowa 'rura' siadłaby na wszystkich śrubach'. Ciężko mi na tę chwilę ocenić, za krótko siedzi pod maską, ale nie są to na tyle duże pieniądze żeby nie można było zaryzykować :)

Właśnie spytam bo mi się przypomniało, wpadło mi do głowy takie oto cuś... Wink Mirror, takie panoramiczne lusterko, jak sądzicie- siądzie? Pytałem moich ziomków- zjechali mnie <lol> może mi powoli zaczyna odwalać i przesadzam, na dildo na razie nie patrzę, a gałkę mam do wymiany <lol>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2015, 17:34
Posty: 130
Auto: Mazda 3 HB
2.0 Benzyna
2003

Postprzez kalesoon » 11 mar 2015, 23:46

Taxe będziesz z niej robił, że takie lusterko chcesz wstawić? :D
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2012, 20:50
Posty: 499 (7/8)
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 3 Kintaro 2.0 150KM LF (BK)
była: 626 2.0 115KM FS (GF)

Postprzez chudymud » 12 mar 2015, 22:03

No i w końcu się dokopałem do tematu ;)

Kilka rad co do felg.
Wszystko zależy jak szeroko chcesz je mieć (z tym nei ma co przesadzać bo czym szersza felga tym auto wiecej pali, i opony szybko – BARDZO SZYBKO – się zużywają).
Zależy też wszystko od tego jak mocno chcesz auto posadzić – czym niżej tym koło bardziej się chowa i tworzy Ci się naturalnie negatyw – i z przodu i z tyłu.
Ja mam 9 cali et 35 z tyłu mam dodatkowo dystans 25mm !! bez tego koło jest schowane.
Z przodem gorzej bo przy dużej glebie rant lekko wystaje ale dopuszczalnie (kilka razy mnie złapali i było ok).
Szersza felga to automatycznie mniejsze et czyli 9.5 cala szeroka felga to et jakies 25. itd.
Czym szerzej wiąże się z cięciem kielichów i wkładania talerzyków do negatywu (camber plates), które montujesz do gwintu (chyba, że kupileś gwint odrazu z camberami – isc itp).

Musisz też pamiętać o tym, że czym niżej auto tym bardziej inne podzespoły jak np PÓŁ OŚ LEWA KRÓTKA jest tak napięta przy glebie – od serii – 10-12cm, że lubi mieszek sie zerwać i obrzygać Ci całą felge np lub co gorsze wypaść. Ja ośkę zmieniam co roku bo nie daje rady – niestety taka natura trójki.
Na szczęście na allegro można tanio wyrwać całą połoś z przegubami.

Jeśli masz jakieś pytania wal ! Pomogę ;)

P.S Great Job! <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2009, 20:50
Posty: 630 (2/3)
Skąd: Kraków
Auto: Jest:
Mazda 3 2011 2.0 DiSi 151km SPORT
Było:
Mazda 3 1.6 MZ-CD Sport Exclusive'05

Postprzez mazdastance » 13 mar 2015, 10:38

Tu masz stronkę , gdzie można podpatrzeć jakie felgi z jakimi wymiarami ładuje sie do M3
http://mazdafitment.com/forums/showthread.php?t=215
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2014, 12:15
Posty: 77 (0/4)
Auto: japan-2JZ-GE

Postprzez IGI » 23 mar 2015, 19:35

chudymud napisał(a):No i w końcu się dokopałem do tematu ;)

Kilka rad co do felg.
Wszystko zależy jak szeroko chcesz je mieć (z tym nei ma co przesadzać bo czym szersza felga tym auto wiecej pali, i opony szybko – BARDZO SZYBKO – się zużywają).
Zależy też wszystko od tego jak mocno chcesz auto posadzić – czym niżej tym koło bardziej się chowa i tworzy Ci się naturalnie negatyw – i z przodu i z tyłu.
Ja mam 9 cali et 35 z tyłu mam dodatkowo dystans 25mm !! bez tego koło jest schowane.
Z przodem gorzej bo przy dużej glebie rant lekko wystaje ale dopuszczalnie (kilka razy mnie złapali i było ok).
Szersza felga to automatycznie mniejsze et czyli 9.5 cala szeroka felga to et jakies 25. itd.
Czym szerzej wiąże się z cięciem kielichów i wkładania talerzyków do negatywu (camber plates), które montujesz do gwintu (chyba, że kupileś gwint odrazu z camberami – isc itp).

Musisz też pamiętać o tym, że czym niżej auto tym bardziej inne podzespoły jak np PÓŁ OŚ LEWA KRÓTKA jest tak napięta przy glebie – od serii – 10-12cm, że lubi mieszek sie zerwać i obrzygać Ci całą felge np lub co gorsze wypaść. Ja ośkę zmieniam co roku bo nie daje rady – niestety taka natura trójki.
Na szczęście na allegro można tanio wyrwać całą połoś z przegubami.

Jeśli masz jakieś pytania wal ! Pomogę ;)

P.S Great Job! <spoko>


Dzięki za fajny opis, na pewno mi to sporo dało bo powiem szczerze walczę z myślami jak przyjdzie mi walczyć z pasowaniem tego wszystkiego. Generalnie plan jest aby przód był na równo z nadkolem, tył chciałem na lekkim negatywie, zobaczymy jak to wyjdzie jeszcze. Jeszcze nie mam docelowej felgi na oku, na tę chwilę jest faza na JR11 bądź JR10 ze złotymi środkami, co lepsze? Nie wiem jeszcze :)

Na pewno będę miał sporo pytań także szykuj się na lawinę wiadomości na fb <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2015, 17:34
Posty: 130
Auto: Mazda 3 HB
2.0 Benzyna
2003

Postprzez IGI » 25 kwi 2015, 10:24

Sorry za wrzucanie kolejnego posta.

Potrzebowałbym Waszej pomocy. Wczoraj normalnie użytkowałem auto, zamykałem, otwierałem, podczas wieczornych przeróbek chciałem otworzyć drzwi pasażera z przodu i nic, zamknięte na amen. Zamek nie reaguje ani na centralny ani przy otwieraniu z kluczyka. Podpowiecie co może być przyczyną???
Reszta drzwi otwiera i zamyka się normalnie. Weź tu człowieku przerabiaj <oczy>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2015, 17:34
Posty: 130
Auto: Mazda 3 HB
2.0 Benzyna
2003

Postprzez IGI » 27 kwi 2015, 22:28

Trudno podbijam dalej.
Z drzwiami na tę chwilę nie mam pomysłu, mechanicy średnio chcą się podejmować.. szukam.
Bez drzwi nie zabiorę się za rozbiórkę auta co miałem w planie na ten tydzień. LIPA!

Tymczasem utrafiłem w necie przecimgielne światełko z wersji MPS/SPEED i nie zastanawiając się za długo ściągnąłem je do siebie. Teraz wszystko spójnie i ładnie wygląda. Jeśli komuś się przyda to czerwony będzie leżał na dnie szafki :)
Załączniki
2 Przeciwmgielny czerwony.jpg
Przed wymianą.
4 Przeciwmgielny po- MPS SPEED3.jpg
Założony biały zamiennik MPS
5 Przeciwmgielny założony.jpg
Całościowo prezenci się tak. Robi mi dobrze.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2015, 17:34
Posty: 130
Auto: Mazda 3 HB
2.0 Benzyna
2003

Postprzez macvas » 27 kwi 2015, 22:34

no ja też ostatnio nabyłem taki klosz z angola
powiedz mi lepiej jaką konkretnie żarówkę tam wstawiłeś.. w21w na led czy zwykłą najzwyklejszą :>

co do drzwi to gdybyśmy rozmawiali o golfie to spróbowałbym łomem, ale Madzi za cholerę nie mam pomysłu.. a czekać aż ruda zje zamek też nie ma co ;P Przydałby się magik – my w Białym mamy Wieśka, co to się każdej roboty przy Madzi podejmie, ale skoro piszesz, że u Ciebie wszyscy podkulili ogon, to naprawdę kiepska sprawa.
Maciek
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Podlasia
 
Od: 17 sie 2013, 20:33
Posty: 2292 (24/111)
Skąd: Białystok / Wysokie Mazowieckie
Auto: JEST
Mazda6 GJ Sky-G 2.5 '14 SkyPassion
BYŁA
Mazda3 1.6 BK MZ-CD '05

Postprzez IGI » 27 kwi 2015, 22:40

Na pewno siedzi tam LED który dostałem już z kloszem, jutro mogę Ci ją dokładnie opisać i wysłać fotkę ale nie świeci tam mocno jak tradycyjna żarówa- trzeba się z tym liczyć ale szczerze, nigdy nie używałem tego światła :D
Tam u siebie też fajnie działasz bo przeglądałem temat, muszę się dokładnie wczytać w posty jak w końcu będę miał wolny czas, mogę sporo informacji wyciągnąć <czarodziej>

Też rozkładam ręce, sam bym to zrobił, ale z której strony się do tego zabrać heh a byle komu oddać żeby uszkodził, nie nie nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2015, 17:34
Posty: 130
Auto: Mazda 3 HB
2.0 Benzyna
2003

Postprzez Brasiu » 27 kwi 2015, 23:03

Z tym zamkiem miałem podobnie, z tym że żadne nie otwierały się z centralnego, a z kluczyka tylko drzwi kierowcy. Resztę musiałem odryglować ręcznie (każde osobno). Winowajcą był przekaźnik, który się zwiesił na płycie głównej samochodu (ta biała skrzynka pod schowkiem). Całkowite jej rozłącznie i wypięcie wszystkich możliwych rzeczy (bezpieczniki, złącza) oraz popukanie w nią rozwiązał problem. Po złożeniu wszystkiego działa. Dopiero 3 warsztat załapał o co chodzi :) Pozdrawiam.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 cze 2013, 15:49
Posty: 57
Auto: Była Mazda 3 1.6 Sedan 2004
Jest Mitsubishi Lancer Sportback 2010

Postprzez gracjan87 » 28 kwi 2015, 19:50

tylko taki tyłeczek akceptuje :P mnie jeszcze lotki brakuje :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2013, 13:00
Posty: 424 (6/2)
Auto: Mazda 6 GJ 2.0 Machine Grey

Postprzez IGI » 5 maja 2015, 20:39

Sprawa zablokowanych drzwi rozwiązana.
W momencie otwierania auta pasażer ciągnie za klamkę, w tym momencie 1cm plastikowy element z zamka wypada i tyle, drzwi już się nie otworzą także przestrzegam a często na takie rzeczy nie zwraca się uwagi.

Jeżeli ktokolwiek będzie miał taki problem to polecam w Warszawie na ul. Odolańskiej speca, który się tym zajmuję, profeska w 100%, nie została zniszczona nawet jedna drobna spinka więc jestem happy, mam nadzieję że drzwi będą latać jak należy.

Teraz biorę się za oleje i filtry, potem koniec jazdy i czas na moje ulubione modyfikacje :)
Załączniki
Odolańska 9a, Warszawa.jpg
Przy okazji spotkałem nowszą wersję 3, sporo podobieństw.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2015, 17:34
Posty: 130
Auto: Mazda 3 HB
2.0 Benzyna
2003

Postprzez Grzegorz K » 5 maja 2015, 22:49

BL przy BK to brzydal :P
Moje dziewczyny: Kasia Agatka Alinka exMazda3 BK i Mazda6 GL
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2009, 20:38
Posty: 1002 (0/2)
Skąd: Piława Górna
Auto: Mazda 3 BK 2005 HB Y6

Postprzez kalesoon » 5 maja 2015, 22:52

Dokładnie, BK jest ładniejsze :P.

Co będziesz teraz modyfikował IGI?
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2012, 20:50
Posty: 499 (7/8)
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 3 Kintaro 2.0 150KM LF (BK)
była: 626 2.0 115KM FS (GF)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 25 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy