Mazda3 BK LF '08 TOP – czerwony szatan

BP / BN / BM / BL / BK

Postprzez gracjan87 » 24 mar 2015, 21:51

daj znać gdzie kupiłeś takie cudeńko :) i ilekosztuje do tego apka.. bo fajne a też mam staga
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2013, 13:00
Posty: 424 (6/2)
Auto: Mazda 6 GJ 2.0 Machine Grey

Postprzez widmo82 » 24 mar 2015, 23:28

Jest koleszka co robi je i wystawia na alledrogo. Robi do różnych stagów. Wystawił do jakiegoś innego, ale jak zagadałem czy ma do QBOXa Plusa to odpisał "przerobie i będzie" :)
Nie radzę zostawiać na stałe bo wcina ok 45mA ;/

nick: kielecka55
tel. 783307480
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 10:23
Posty: 3600 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Postprzez gazparts » 26 mar 2015, 16:34

oldwin napisał(a):ciut za małe dysze lub/i ciśnienie (książkowo mnożnik w STAG'u powinien zaczynać się na ~1.2 i dążyć do 1 na końcu)..

nie do końca , mazda klika benzyną nawet 1,5ms więc na niskim mnożniku i zimnym LPG może mocno przelewać w tych czasach
jeśli nie ma zapętleń , a czasy benzyny są krótkie można spokojnie iść lekko ponad 1,2 i też jest książkowo :)
Ostatnio edytowano 26 mar 2015, 22:06 przez gazparts, łącznie edytowano 1 raz
bananmin
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 24 gru 2006, 11:49
Posty: 989 (1/9)
Skąd: BUSKO KIELCE gdzieś pomiędzy
Auto: było BA, GF, GW LW fs i L3 MURANO i VOLVO v50T, S-Max 2,5Ljest ESCAPE 2l TURBO i Warrior 1700

Postprzez oldwin » 26 mar 2015, 18:49

no klika.. u mnie poniżej 2ms schodzi tylko na momencik w czasie hamowania silnikiem.. wyciąłem wszystko co poniżej 1.8ms i chodzi wzorowo. <faja>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 gru 2013, 15:55
Posty: 136 (1/5)
Skąd: Białystok
Auto: Subaru Legacy VI 2.5 H4 2017 CVT+LPG (Qbox Plus, AC R01 Red, AC W03)
Mazda 3BL (sedan) US 2.0 AT 2010+LPG (QBox, Zavoli N, Barracudy pojedyncze)
gdyby wymieniać co było to by strony nie starczyło

Postprzez gazparts » 28 mar 2015, 21:34

wystarczy mnożnik dźwignąć i nie trzeba nic ciąć, a wtryskiwacze LPG swoimi parametrami całość zakresu ogarną :)
bananmin
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 24 gru 2006, 11:49
Posty: 989 (1/9)
Skąd: BUSKO KIELCE gdzieś pomiędzy
Auto: było BA, GF, GW LW fs i L3 MURANO i VOLVO v50T, S-Max 2,5Ljest ESCAPE 2l TURBO i Warrior 1700

Postprzez widmo82 » 30 mar 2015, 00:20

Dobrze, że są te soboty... :)

– Wydłubałem windę od nawigacji, aby zrobić dokładne pomiary wnęki pod przyszły tablet.

– Po ostatnim szperaniu w tej okolicy zauważyłem, że nie gra mi muzyczka w drzwiach kierowcy <płacze>. Więc wczoraj postanowiłem przy okazji sobotniego majsterkowania, zerknąć również do wtyczki na tyle. Niestety, wszystko sztywno osadzone, ruszałem kablami przy wtyczce jak i w wiązce od drzwi – nic się nie poprawiło ;/ Już myślałem, że po prostu się spalił, podmieniłem miejscami i lewy nadal milczy ;/

– Na deser zostawiłem sobie drobną modyfikację przy uprzednio zamontowanym CB w miejscu popielniczki. Grucha na stałe przykręcona do radia :)
2015-03-29 22.42.05.jpg


– To nie był już koniec wieczoru ;/ Moja mazda miała szatańską niespodziankę. Poskładałem wszystko i... nie działa podświetlenie kabiny wraz z bagażnikiem oraz nie daje znaku życia radio/wyświetlacz.
Przy próbie odpalenia auta, aby wjechać do garażu: test zegarów, zerowanie przebiegu górnego.
Pierwsza myśl: długo grało radio, kombinacje z oświetleniem itp. ...akumulator :?
Teoretycznie tak, ale dlaczego nie rozkodowało się programowanie szyb? -Działają wszystkie inne przyciski funkcyjne. Żarówka w schowku świeci.
Zbliżała się północ, po przejrzeniu bezpieczników, nie znalazłem żadnego ewidentnie upalonego a nie mając pod ręką rozpiski układu bezpieczników postanowiłem iść w stronę pomysłu z prostownikiem. Rano wróciłem do garażu... sytuacja po ładowaniu bez zmian. Wyposażony w rozpiskę podmieniłem bezpiecznik "31 Room 15A – Oswietlenie wnętrza" -rozjaśniło się wnętrze i co ciekawe, zagrało radio a ono ma swój bezpiecznik "44 Radio 7,5A System audio", którego nie ruszałem <glupek2>

Czego się nauczyłem? – mieć pod ręką w aucie, rozpiskę bezpieczników i równie ważne: kupić rezerwowe bezpieczniki bo te co mam (3auta w domu) to są rozmiarowo większe niż te co pasują do mazdy.
Ostatnio edytowano 22 kwi 2015, 00:14 przez widmo82, łącznie edytowano 3 razy
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 10:23
Posty: 3600 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Postprzez macvas » 30 mar 2015, 10:53

widmo82 napisał(a):Moja mazda miała szatańską niespodziankę. [..] bezpiecznik "31 Room 15A –

haha miałem dokładnie taką samą historię w zeszłym roku latem (opisałem u siebie).
Moja żona do dzisiaj wspomina, że latałem wtedy zaaferowany jak kot z pęcherzem. <serduszka>

Ten bezpiecznik (jego układ) jest widocznie czuły na skoki. Ciach i uwalony.

widmo82 napisał(a):Czego się nauczyłem? – mieć w schowku rozpiskę bezpieczników i równie ważne: kupić rezerwowe bezpieczniki bo te co mam (3auta w domu) to są rozmiarowo większe niż te co pasują do mazdy.

No ja mam taki komplet, plus schematy w pdf'ie na komórce – zawsze pod ręką. <faja>
Maciek
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Podlasia
 
Od: 17 sie 2013, 20:33
Posty: 2292 (24/111)
Skąd: Białystok / Wysokie Mazowieckie
Auto: JEST
Mazda6 GJ Sky-G 2.5 '14 SkyPassion
BYŁA
Mazda3 1.6 BK MZ-CD '05

Postprzez widmo82 » 22 kwi 2015, 00:30

widmo82 napisał(a):Dobrze, że są te soboty...
– Wydłubałem windę od nawigacji, aby zrobić dokładne pomiary wnęki pod przyszły tablet.
– Po ostatnim szperaniu w tej okolicy zauważyłem, że nie gra mi muzyczka w drzwiach kierowcy

3tygodnie (z przerwą na przeziębienie) drążyłem temat dlaczego umilkło mi nagłośnienie w drzwiach i okazało się, że sam sobie tego piwa naważyłem. Mianowicie z racji nieużywania fabrycznej nawigacji, postanowiłem pozbyć się balastu ze schowka w postaci napędu DVD przez który przebiega dzwięk :)
Dzień w którym objawiała się usterka, był obfity jeśli chodzi o ingerencję w aucie, stąd nie skojarzyłem co mogło być przyczyną ;)
Dzięki gorącej dyskusji z dwoma mózgami od audio (airbob i zibitenis1965) udało się znaleźć przyczynę awarii :) Tak dokładniej to zibitenis1965 zasugerował, że w jednym ze schematów do którego dotarł, jest informacja, że najprawdopodobniej musi wrócić DVD do schowka w sytuacji kiedy jest również BOSE pod siedzeniami :)
To był strzał w dziesiątkę, później jeszcze dzięki chłopakom, udało się potwierdzić, że jeśli chcę się pozbyć tego DVD to muszę zewrzeć odpowiednie przewody :)

Gdyby ktoś kiedyś szukał kilku ciekawych ujęć i schematów systemu audio w naszych 3BK to zapraszam do lektury:
viewtopic.php?f=28&t=180940

Ze względu na wyjęty schowek, postanowiłem odgrzybic klimatyzację, solidnie czyszcząc komorę za porównikiem między innymi pianka. Oczywiście pozdrawiając przy tej okazji wielokrotnie po łacinie, japońskich konstruktorów!

PS: zibitenisa niektórzy kojarzą jako twórcę emulatora dzięki któremu uzyskujemy w starszych radiach AUXa :)
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 10:23
Posty: 3600 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Postprzez jaketherake » 22 kwi 2015, 10:04

Dzięki za podzielenie się informacjami w sprawie audio :)
Muszę kiedyś wreszcie wyjąć swoją stację mm i przyjrzeć, czy jednak nie dałoby się uruchomić sterowania z kierownicy.
Forumowicz
 
Od: 9 lut 2012, 20:01
Posty: 456 (15/2)
Skąd: Mazowieckie
Auto: M3 2.0 BK AC+ '08

Postprzez widmo82 » 28 kwi 2015, 21:58

Wreszcie zrzuciłem stalówki (w zeszłym tygodniu), ale dopiero dziś była chwila na zrobienie zdjęcia. Tuż po rozpoczęciu sezonu letniego, jako chyba pierwszy, rozpocząłem przygotowania do sezonu zimowego :)
Trochę czaiłem się na ten wzór i już są wyważone i czekają na zimę :)
Załączniki
2015-04-28 19.00.37.jpg
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 10:23
Posty: 3600 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Postprzez francesco_franco » 28 kwi 2015, 22:10

Gratuluję ogarnięcia tematu <spoko> teraz śnieg może spaść w każdej chwili ;) A tak serio serio to upolowałeś bardzo zacną zwierzynę :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2014, 20:41
Posty: 975 (17/34)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda3 BK Y6 2006 140KM/330Nm Winning Blue

Postprzez Grzegorz K » 29 kwi 2015, 19:59

A ja popłynę pod prąd ... nie podobają mi się te zimówki ;P Przy letnich wypadają strasznie blado. I oba zrobiłbym ciemniejsze <glupek2>
Moje dziewczyny: Kasia Agatka Alinka exMazda3 BK i Mazda6 GL
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2009, 20:38
Posty: 1002 (0/2)
Skąd: Piława Górna
Auto: Mazda 3 BK 2005 HB Y6

Postprzez widmo82 » 4 maja 2015, 23:48

W rozszerzony weekend majowy moja eM, odwiedziła między innymi GaPa :)
Oczywiście bez żadnych problemów w trasie prawie 2500km ze średnim spalaniem 9.23l <spoko>

Ciekawostka: śladowa różnica w cenie LPG w .de w stosunku do zróżnicowań w .pl
LPG przy autostradzie w .de 2,56-2,48 euro, poza autostradą 2,44-2,48
LPG przy autostradzie w okolicy Zgorzelca 2.50-2,54!! a w samym Zgorzelcu na 1..2..3.. 1,94

Przy okazji wycieczki, poleciała seta! :)
Obrazek
Załączniki
ga_pa.jpg
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 10:23
Posty: 3600 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Postprzez francesco_franco » 5 maja 2015, 10:36

Piękne rejony <serduszka> w lipcu śmigam i ja :) przebijałeś się może z Ga-Pa w okolice Zugspitze i dalej na Austrię ? Interesują mnie te drogi dalej, jak już kończy się A95. Będę przebijał się do Ischgl i ciekawi mnie droga z Ga-Pa do Imst ;) musi tam być pięknie <serduszka>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2014, 20:41
Posty: 975 (17/34)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda3 BK Y6 2006 140KM/330Nm Winning Blue

Postprzez widmo82 » 5 maja 2015, 16:09

Raczej nie pomogę. Mieliśmy plan na 4 skocznie, niestety pogoda zmusiła nas do ograniczeń więc z GaPa gdzie była wspaniała, polecieliśmy już tylko do pobliskiego Innsbrucku. Sama A95 wygląda miejscami tragicznie, ale jakoś nie czuć tej pajęczyny pojawiającej się miejscami na jezdni i bez problemu odważyłem się przez dłuższy czas gnać ile jeszcze koniki dawały radę.

Jako dodatkowe oko, mazda wzbogaciła się o kamerkę wsteczną z ekranem w lusterku.
1.jpg

Więcej w tym wątku:
viewtopic.php?p=2989907#p2989907
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 10:23
Posty: 3600 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Postprzez marcin255 » 6 maja 2015, 23:57

widmo82 napisał(a):do "krwioobiegu" podano Motul 8100 X-clean C3 5W30

Dlaczego akurat C3 to 8100 X-clean czy 8100 X-clean + ?
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez widmo82 » 7 maja 2015, 12:57

Grzebiemy w bombie na maxa :)
Motul stworzył dwa konfiguratory:
http://www.motul.com który zaleca X-Clean (bez PLUSa)
http://www.dobierz-olej.pl nie zaleca żadnego X-cleana :)
Dałbym sobie rękę uciąć, że z jakichś konkretnych/słusznych powódów zdecydowałem się na tego motula a zakup nie był przypadkowy. Zaistniałą sytuację, zgłosiłem motulowi i czekam na odpowiedz. W między czasie dostałem odp. od LucArt
Z oficjalnych danych producenta wynika, że seria X-Clean+ ma wyższą temepraturę zapłonu (242*C przy 230*C serii X-Clean) – pozostałe różnice są minimalne, w praktyce nie do wykrycia przy typowym wykorzystaniu oleju.
Większość katalogów zaleca zastosowanie oleju zgodnego z normami C2/C3 – poza topowym dla tego modelu Mazdy Eco-Clean 5W30, obydwa wspomniane oleje będą świetnie spisywać się w Pana przypadku.
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 10:23
Posty: 3600 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Postprzez marcin255 » 7 maja 2015, 13:02

trochę więcej jest różnic
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez widmo82 » 7 maja 2015, 13:07

Różnice zapewne są, ale na tyle niewielkie, że pomijalne przy porównywaniu. Takie właśnie odniosłem wrażenie podczas rozmowy telefonicznej z przedstawicielem Motula i takie zdanie wyraża znany nam z alledrogo sprzedawca.
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 10:23
Posty: 3600 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Postprzez marcin255 » 12 maja 2015, 12:51

Co tam Motul powiedział ?
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 18 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy