Mazda3 BK LF '08 TOP – czerwony szatan

BP / BN / BM / BL / BK

Postprzez kalesoon » 21 lip 2015, 23:44

Widmo82 – nigdy nie kończy się na myć i jeździć, chyba że odkładasz na nowy model :P
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2012, 20:50
Posty: 499 (7/8)
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 3 Kintaro 2.0 150KM LF (BK)
była: 626 2.0 115KM FS (GF)

Postprzez SiN4don » 27 lip 2015, 11:28

To w takim razie będę śledził wątek na bieżąco :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 kwi 2011, 09:32
Posty: 429 (1/1)
Skąd: Wlkp
Auto: Mazda 3 BK Y6 '04 Hatchback
Golf MK 7,5 1.4TSI '18

Postprzez widmo82 » 29 sie 2015, 00:47

nowe, nowe, nowe...
1. Leather Essence – zapach skóry i Tarrago Dubbin -wosk
2. Montaż czujników parkowania (takich barierek to się nie spodziewałem!)
3. Montaż oświetlenia LED w podsufitce, nad nogami i w bagażniku.
4. Pielęgnacja domowych aut tzn. glinkowanie, woskowanie i takie tam a jak już osłabnie wosk to zapas Wet Coata :) Wszystko ręcznie! :/
5. Alkomat ProX5
6. Montaż schowka na okulary, tylko jedne z moich okularów nie mieszcza się bo mają 55m a mogą mieć max 40mm
7. Zmiana oleju na Motul 8100 Eco-nergy 5W30 – i wpatrywanie sie w paskudnie zaprojektowany bagnet czy już jest OK?
8. Podczas wyjazdu na spota po drodze mile spotkanie :) Teraz już wiem jak wyglądałaby moj szatan w sedanie i w wersji CX-7 :)

01.jpg

02.jpg

03.jpg

04.jpg

07.jpg

09.jpg

10.jpg

11.jpg

06.jpg

05.jpg

13.jpg

2015-08-16 19.15.36_1.jpg
Ostatnio edytowano 3 wrz 2015, 17:28 przez widmo82, łącznie edytowano 2 razy
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 10:23
Posty: 3600 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Postprzez mlodyldz » 29 sie 2015, 11:02

widmo82 napisał(a):7. Zmiana oleju na 8100 Eco-nergy 5W30 – Motul i wpatrywanie sie w paskudnie zaprojektowany bagnet czy już jest OK?

haha skąd ja to znam :) zdecydowanie lepiej szukać śladu oleju właśnie na tej części z napisem FoMoCo i przenieść to na drugą stronę, powodzenia w odczytaniu stanu oleju <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 lis 2010, 22:25
Posty: 322
Skąd: Łódź
Auto: była: Mazda 323f BJ '99 1.8 16v 114km, Mazda 3 BK '06 2.0 LF, Ford Focus MK3 FL 1.5 EcoBoost '18 ST-Line 182KM RaceRed
jest: Ford Focus MK4 ST '20 RaceRed

Postprzez Bejsu » 29 sie 2015, 14:40

A co to za diodka z tyłu na zderzaku w kolorze czerwonym? :) Fajnie to wygląda.
Dobra nie skojarzyłem że to laser poziomujący, ale jestem tępy :P
Axela!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 maja 2014, 22:14
Posty: 613 (15/10)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda3 BK Z6 2004r, HB. Winning Blue 27B <-- Było.
Jest Mazda 3 BP SKYACTIV G 2019 HIKARI. https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 2&t=212463

Postprzez widmo82 » 29 sie 2015, 20:30


161.8KM@6961
Tq 183Nm@54440rpm
23,3C 99,8kPa
Na LPG od Gazparts.pl :)
W przyszłości trzeba zweryfikowac wynik na PB bo chyba jest jeszcze ukryty malutki zapas :)
Załączniki
Ryki2.jpg
Ryki1.jpg
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 10:23
Posty: 3600 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Postprzez widmo82 » 3 wrz 2015, 17:53

Dzis przyszła zabaweczka nazwana przez sprzedawcę" "Bluetooth Hands-Free Car NFC AUX Kit for Smartphone" :)
I zachodze w głowę gdzie zamontować.
6 – Najporęczniej i nie rzuca się tak w oczy jako niefabryczne akcesorium, jednak gorszy dzwięk.
3 – Największy kompromis
W zaprezentowanych miejscach łatwo ukryć też kabel (jeden w odróżnieniu od innych model: dzwiek+zasilanie rozdzielają się pod koniec przewodu)

PS: Przy okazji dowiedziałem się, że bardzo trudno nazwać plik na windowsie aux.jpg :)
Załączniki
telefon_aux.jpg
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 10:23
Posty: 3600 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Postprzez jaketherake » 8 wrz 2015, 09:26

Wow, ale fajne wyniki wyszły na hamowni <spoko>
Forumowicz
 
Od: 9 lut 2012, 20:01
Posty: 456 (15/2)
Skąd: Mazowieckie
Auto: M3 2.0 BK AC+ '08

Postprzez widmo82 » 27 wrz 2015, 23:35

Nadszedł czas na wykonanie konserwacji...
Początki były trudne a przygotowania do końcowego natrysku bardzo żmudne.
Pod dwiema prostokątnymi plastikowymi osłonami na bokach auta, w przedniej ich częściach, zlokalizowałem rdzawy nalot. To było dla mnie zaskoczeniem. Miejsce osłonięte przed kamieniami i solą a jednak nadawało się do czyszczenia!
Pierwsze schody pojawiły się przy demontażu listw progowych. W wersji bez nakładek jest kołek z wkrętem, który u mnie przerdzewiał po obu stronach na tyle auta, co skutkowało zerwaniem wkręta. Pisałem o tym w wątku – Gumowe listwy progowe – demontaż Dziś zapewne wyciągnąłbym listwę wraz z kołkiem bo już wiem jak. Po zdemontowaniu listw, okazało się, że nic się tam nie ukrywa poza drobną ilością piachu.
Etap 1
– Mycie samą wodą, mycie aktywną pianą, spłukanie. Doczyszczenie szczotką pozostałości, Szorowanie rdzy, odpylenie... Miejsca gdzie drapałem, popsikałem środkiem zjadającym resztki rdzy: Noxudol RustEater, przetarcie wilgotną gąbką, dokładne przemycie w celu odtłuszczenia – zmywacz siliconowy.
Zdecydowałem, że pominę nakładanie środków na części ruchome, gumowe i plastikowe oraz złącza przewodów. Między innymi dlatego, że mój mechanik pogroził, że następne naprawy podwozia policzy mi podwójnie :) ale równiez dlatego, że nikt nie był w stanie mi dać gwarancji, że guma może źle reagować z środkiem na przestrzeni kilku lat jak również ew. ingerencja w np. czujnik xenonów mogłaby się źle skończyć. (Buczos: dzięki za zwrócenie uwagi).
Etap 2
Jako pierwsza warstwa w najbardziej narażone miejsca trafił podkład gruntujący Akemi Rostgrund.
Za radą kolegi z CSV użyłem również farby smołowej Carsystem stosowanej w przemyśle:
"Przeznaczenie: ochrona elementów podwozia pojazdów, maszyn przemysłowych eksploatowanych w ekstremalnych warunkach, narażonych na wysoką wilgotność, wysokie zasolenie, podwyższoną temperaturę czy też tam, gdzie wymagana jest zwiększona odporność na uszkodzenia mechaniczne (np. kopalnie, odkrywki)."
http://polskiprzemysl.com.pl/wp-content ... tek_ZA.pdf
Warstwa końcowa to baranek z Noxudol 1600
W klapę bagażnika oraz progi, trafił Noxudol 700
W drzwi i maskę trafił ponownie środek Carsystem KS-250 – Tuż po zakupie auta w grudniu była pierwsza aplikacja a teraz poprawka :)

Załączniki
1.jpg
2.JPG
3.JPG
4.JPG
5.JPG
6.JPG
7.JPG
8.JPG
9.JPG
10.jpg
11.jpg
Ostatnio edytowano 12 paź 2015, 15:05 przez widmo82, łącznie edytowano 4 razy
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 10:23
Posty: 3600 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Postprzez avalar » 28 wrz 2015, 08:03

Piękna robota ;)
Forumowicz
 
Od: 15 sty 2013, 21:50
Posty: 134
Skąd: Kraków
Auto: Fasolka 323F BA Z5 '94

Postprzez ezg_siwy » 29 wrz 2015, 00:28

Szacunek Widmo. Kawał dobrej roboty.
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2014, 11:58
Posty: 1034
Skąd: Zgierz / Warszawa
Auto: Mazda 3 Kintaro

Postprzez francesco_franco » 29 wrz 2015, 13:16

<uklon> Satysfakcja pewnie ogromna z wykonanej pracy?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2014, 20:41
Posty: 975 (17/34)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda3 BK Y6 2006 140KM/330Nm Winning Blue

Postprzez widmo82 » 29 wrz 2015, 14:51

Można było zrobić lepiej :P
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 10:23
Posty: 3600 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Postprzez blaze007 » 29 wrz 2015, 22:55

W pełni profesjonalna robota...
Moja konserwa przy tym to jak bazgroły przedszkolaka w porównaniu do obrazu artysty :D
W sumie od kiedy ja kładłem swoją warstwę ochronna minęły już 2 lata i poprawki są konieczne...
Jak mocno ten zabieg (całość a same materiały konserwacyjne) nadszarpnął Twój domowy budżet??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2012, 20:22
Posty: 285 (1/2)
Skąd: Warszawa/Legionowo
Auto: Mazda 3 BK LF 2007 2.0 150KM!
ciut wcześniej
MAZDA 323F BG 1991 1.6 88KM

Postprzez widmo82 » 30 wrz 2015, 07:24

Szczotki druciane do wiertarki, folia i taśma malarska: 30zł
Akemi Rostgrund 250ml: 26zł
Noxudol RustEater 200ml: 20zł
Noxudol 1600" 40x4=160zł
Noxudol 700: 55zł
Carsystem farba smołowa 1l: 50zł
Carsystem KS-250 spray 500ml 20zł
=361
Ostatnio edytowano 12 paź 2015, 15:06 przez widmo82, łącznie edytowano 1 raz
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 10:23
Posty: 3600 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Postprzez lemoniada » 30 wrz 2015, 07:32

malowałeś czujniki parkowania jak to wszystko wyglada po założeniu ?
Forumowicz
 
Od: 19 wrz 2008, 07:43
Posty: 41
Skąd: Olsztyn
Auto: VW

Postprzez marcin255 » 30 wrz 2015, 07:53

No to żeś Waść " posmarował " po całości <spoko>
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez widmo82 » 30 wrz 2015, 08:20

lemoniada: kolor dobrany profesjonalnie, już kilka osób dziwiło się gdzie dokupiłem pod taki kolor czujniki.
marcin255: pewnie i tak coś wylezie bo nawet jeśli w dniu konserwacji nic nie było widać to pod spodem już się coś czaiło. Zauważyłem, że rdza pojawia się na spawach więc coś w procesie technologicznym u Japońców zostało źle zaprojektowane ;/ Dlatego próg od wewnętrznej strony wydarłem do zera mimo, że w większości był w bdb stanie.
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 10:23
Posty: 3600 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Postprzez widmo82 » 18 lis 2015, 01:12

Hej.. czas odkopać wątek bo i jest co wrzucić <czarodziej>

25.10.2015 – W dniu wyborów zaparkowałem przed "kolekturą" w taki sposób, że blokadę miałem pomiędzy kołami. Niestety zapomniałem o tym przy wyjeździe i najechałem na nią. Jak się okazało, blokada była uszkodzona :/
01.jpg

Przez co... uszkodziła też moją oponę ;/
00.jpg

Ech, szkoda opony bo miała 7mm i była z 2013r. Niestety 17" nie są tanie a tym bardziej Continental ;/ Nowe zaczynają się od 530zł. Udało mi się jednak upolować używkę za pół ceny. Nienaprawiana, bez otarć, ubytków, wg. wulkanizatora stan rewelacyjny jak na używkę i co najważniejsze to tez ma 7mm.

Sytuacja wymusiła szybsze przystosowanie się do sezonu zimowego.
Przy okazji cyknąłem fotkę: fabryczna felga 17 od BK i fabryczna 16 od BM.
02.jpg


Kół strzegą od teraz śruby zabezpieczajace McGard
03.jpg

By przygotowaniom do sezonu było zadość, w zbiorniku spryskiwaczy znalazl sie płyn od Sonaxa.
04.jpg

Przedyskutowałem wiele godzin z marlad'em i DISItune, niestety... trudno w moim silniku podnieść moc ;/ Zapadła więc decyzja, ze wezmę sprawy w swoje ręce. Szybko znalazlem sprzedawcę pewnych gadzetów, który deklarował w opisie, że: Czerwony daje moc!
05.jpg

Czarny też, ale mniej :)
06.jpg

Muszę przyznać, że róznica jest... wizualna :D
Załączniki
07.jpg
Podpatrzyłem u kolegi petro w jego wątku i potwierdzam: super sprawa :) zamówiłem więcej :)
08.jpg
09.jpg
Ostatnio edytowano 3 gru 2015, 08:14 przez widmo82, łącznie edytowano 2 razy
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 10:23
Posty: 3600 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Postprzez petro » 18 lis 2015, 13:27

Szkoda buta, bo conti to dobra opona. Miałem w tamtym roku podobnego pecha z zimówkami. Też gdzieś rozerwałem i nie dało się naprawić. Musiałem kupić nową. :(
Cieszę się, że gadżet się spodobał i co najważniejsze, że się sprawdza. <spoko>
Obrazek
Obrazek
metal forever ...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2012, 20:04
Posty: 1626 (57/76)
Skąd: Siemianowice Śl. /Kędzierzyn-Koźle
Auto: Mazda 3 Sport Kintaro
2.0 LF, 2007
ガソリン

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 18 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy