Mazda3 BK Y6 '04
Taka usterke mozna jeszcze przelknac, jesli mial bym mozliwosc wyboru
Ale oby jak najdluzej bezstresowo. Leje te sama oliwe do mx, kolege namowilem i stosuje rowniez w accordzie 07r. Dobry wybor filtr rowniez mam boscha, jednak ta firme wole w wiertarkach itp jak sie jechalo na tych sprezynach, zaliczyles cos dziur? Samochod mocno obladowales, siadl duzo?
Ale oby jak najdluzej bezstresowo. Leje te sama oliwe do mx, kolege namowilem i stosuje rowniez w accordzie 07r. Dobry wybor filtr rowniez mam boscha, jednak ta firme wole w wiertarkach itp jak sie jechalo na tych sprezynach, zaliczyles cos dziur? Samochod mocno obladowales, siadl duzo?
Siadł troszkę bardziej niż na zdjęciu Słowacja (bo jechałem przez Słowację i Węgry) to ma tak złe drogi jak my jakieś 10 lat temu... Ta trasa, którą jechałem to ok 20 km autostrady, ale reszta masakra nie licząc stanu na wierzchni to jeszcze pełno policji na powrocie... Z dziur zaliczone przez kumpla jedno przytarcie o nadkole wjazd na stacje zrobił za szybko.
Moze nawigacja slabo poprowadzila, chyba ze nie bylo innej dobrej alternatywy.. przynajmniej Krakow Ci nie straszny, choc drogi u nas pewnie jak te slowackie doly..
Wazne ze bez przygod, lacznie z miskami slowackimi a pazerni sa na ojro.
Wazne ze bez przygod, lacznie z miskami slowackimi a pazerni sa na ojro.
Do rzeczy na budziku w pewnym momencie pojawiło się magiczne 200000 więc przyszła pora na wymianę oleju ( Motul X-Clean + 5w30) + filtr oleju (Knecht) + filtr powietrza (Bosch) + filtr paliwa (tym razem przetestujemy Delphi), dodatkowo wymieniony został płyn hamulcowy (Organika), pasek klinowy (Contitech) oraz jedna świeca żarowa (NGK). Więc mam nadzieję, że następny post w tym temacie to będzie jakaś sesja zdjęciowa. I kolejny wpis o serwisie olejowym
No to pora na drugie 200
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
-
Zoom -Zoom from Belgium
- Od: 26 mar 2010, 14:31
- Posty: 6993 (208/245)
- Skąd: Benelux/Szczecin
- Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.
Zmienilas juz wczesniej plyn hamulcowy? Zauwazylem ze ludzie nie za czesto wspominaja tutaj na forum o jego wymianie a z tego co wiem lubi chlonac wilgoc i traci swoje wlasciwosci. Kojarze ze co 2 lata przewidziana jest przez producenta wymiana ale moze sie myle bo nie sprawdzalem tego. Chyba w tym roku to zrobie a ile weszlo nowego? Stary zlany i nowy wlany od razu czy byla jakas chociazby delikatna plukanka?
Generalnie układy hydrauliczne (takie jak właśnie hamulcowy) jeśli nie zostaną uszkodzone mechanicznie to potrafią pracować wieeele lat zupełnie bezawaryjnie i sprawnie, pod jednym warunkiem – czynnik musi być tip-top. Dlatego tak często zalecana jest jego wymiana. Kiedy pytałem w ASO Mazdy o wymianę oleju i filtrów sami zaproponowali mi wymianę płynu hamulcowego w układzie, mimo iż wspominałem o tym, że hamulce ok.
- Od: 29 gru 2014, 22:45
- Posty: 658 (0/14)
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda 3 BK Active
Rocznik 2005 (Model 2006)
Hatchback 1.6 MZR 105 KM
tomi... w ASO to oni chca nawet wpompować swoje autoryzowane powietrze w koła
A płyn zmienia się jeśli nie przejdzie testu higroskopijności, ale przecież lepiej jak się wmówi klientowi, że trzeba i już.
A płyn zmienia się jeśli nie przejdzie testu higroskopijności, ale przecież lepiej jak się wmówi klientowi, że trzeba i już.
-
Moderator "3BK" -Paweł
- Od: 26 paź 2008, 10:23
- Posty: 3600 (81/142)
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008
Zgadza się – nie mówię, że wszystko co powiedzą w ASO trzeba od razu brać na poważnie
Chodzi mi bardziej o to, że czynnik w każdym układzie hydraulicznym jest sprawą kluczową – dlatego trzeba dbać o jego czystość, najlepiej poprzez wymianę po prostu. Drobne nieszczelności powodują, że do układu dostają się różnego rodzaju zanieczyszczenia, a korodujące przewody hamulcowe sztywne biegnące na tył też nie są pomocne. I nie jest to tylko kwestia właściwości chłonących samego czynnika, ale tego "co w nim pływa".
Dochodzi jeszcze sprawa zmiany właściwości samego czynnika na skutek starzenia.
Chodzi mi bardziej o to, że czynnik w każdym układzie hydraulicznym jest sprawą kluczową – dlatego trzeba dbać o jego czystość, najlepiej poprzez wymianę po prostu. Drobne nieszczelności powodują, że do układu dostają się różnego rodzaju zanieczyszczenia, a korodujące przewody hamulcowe sztywne biegnące na tył też nie są pomocne. I nie jest to tylko kwestia właściwości chłonących samego czynnika, ale tego "co w nim pływa".
Dochodzi jeszcze sprawa zmiany właściwości samego czynnika na skutek starzenia.
- Od: 29 gru 2014, 22:45
- Posty: 658 (0/14)
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda 3 BK Active
Rocznik 2005 (Model 2006)
Hatchback 1.6 MZR 105 KM
talk_about85 napisał(a):Zmienilas juz wczesniej plyn hamulcowy? Zauwazylem ze ludzie nie za czesto wspominaja tutaj na forum o jego wymianie a z tego co wiem lubi chlonac wilgoc i traci swoje wlasciwosci. Kojarze ze co 2 lata przewidziana jest przez producenta wymiana ale moze sie myle bo nie sprawdzalem tego. Chyba w tym roku to zrobie a ile weszlo nowego? Stary zlany i nowy wlany od razu czy byla jakas chociazby delikatna plukanka?
No właśnie instrukcja mówi, że co dwa lata lub 40 tys. mi tam od zakupu minęło 3 lata i ponad 40 tys. a skoro robiłem serwis olejowy i na liczniku bezpowrotnie minęło 200 tys. to od razu poprosiłem o wymianę. Koszty nie są duże, a wymiana nie zaszkodzi. I zgadza się jakoś nikt nie wspomina o wymianie tego.
Marianek napisał(a):No to pora na drugie 200
Jacku pożyjemy, zobaczymy.
Edit:
Mamy już połowę czerwca i na budziku 204450. Lato zapowiada się upalne, więc napełnienie klimy + ozonowanie i oczywiście filtr kabinowy Kamoka.
Hop do góry i znów moje Y6 wskakuje pomiędzy 2,0 i BL oraz BM.
Marzec – Sierpień i kolejne 10 tys przeminęło. 210522
Madzia w lipcu bezproblemowo przejechała pod Dubrownik, a nawet dalej bo zaliczyła jednodniowy wypad do Czarnogóry. Wakacyjne spalanie 5,3/100
I takie tam żeby się pochwalić
Marzec – Sierpień i kolejne 10 tys przeminęło. 210522
Madzia w lipcu bezproblemowo przejechała pod Dubrownik, a nawet dalej bo zaliczyła jednodniowy wypad do Czarnogóry. Wakacyjne spalanie 5,3/100
I takie tam żeby się pochwalić
Patrze na zdjecia i coś mi się zdaje, że byłes tam stopem – brakuje mi zdjęcia z mazdą na tle pięknej Chorwacji.
-
Moderator "3BK" -Paweł
- Od: 26 paź 2008, 10:23
- Posty: 3600 (81/142)
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008
Widzę, widzę, Mazda stoi między łódkami
- Od: 27 lip 2014, 20:41
- Posty: 975 (17/34)
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda3 BK Y6 2006 140KM/330Nm Winning Blue
Świetne zdjęcia! Ujęcia z Magdaleną pewnie zostawiłeś sobie na jakieś konkursiki co?
-
Axela!
- Od: 5 maja 2014, 22:14
- Posty: 613 (15/10)
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda3 BK Z6 2004r, HB. Winning Blue 27B <-- Było.
Jest Mazda 3 BP SKYACTIV G 2019 HIKARI. https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 2&t=212463
213309 i przyszła pora na poprawę zawieszenia:
– tuleja wahacza Febi 34249 x2;
– wahacz tył DELPHI TC1262 x2;
– wahacz tył LEMFÖRDER 32008 x2;
– sworzeń TRW JBJ822 x2;
– tulejki wahacza wg. oznaczeń hurtownika: OEM F09010 x2.
Do tego ustawienie geometrii przód i tył.
– tuleja wahacza Febi 34249 x2;
– wahacz tył DELPHI TC1262 x2;
– wahacz tył LEMFÖRDER 32008 x2;
– sworzeń TRW JBJ822 x2;
– tulejki wahacza wg. oznaczeń hurtownika: OEM F09010 x2.
Do tego ustawienie geometrii przód i tył.
Przed zimną... bardzo dobra inwestycja w bezpieczeństwo!
-
Moderator "3BK" -Paweł
- Od: 26 paź 2008, 10:23
- Posty: 3600 (81/142)
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości