Strona 5 z 7

Re: Mazda 3 BK Y6 2004 1.6 CiTD 109KM

PostNapisane: 11 lip 2012, 21:27
przez Kai.
U mnie zawsze czy to trasa czy miasto (chociaż po mieście raczej rzadko śmigam żeby stać w korkach) wychodzi 600 z wachaniem do 620 :D Leje od rezerwy do full, wchodzi podobnie ok. 43l.
Także różnicy prawie żadnej a silnik trochę większy.

PostNapisane: 21 lip 2012, 20:30
przez SiN4don
Dzisiaj Mazda została umyta i odkurzona... ponadto chciałem wymienić filtr kabinowy, ale się nie udało. Szczegóły tu...

Poza tym po 2000km wymieniłem koło pasowe Corteco – nie zachowywało się dobrze. Myślałem, że to ono powoduje klekotanie po załączeniu A/C, jednak się myliłem. Chociaż wymiania i tak była konieczna, bo były luzy na mocowaniu koła. Pójdzie do reklamacji. Wleciało koło pasowe FEBI BILSTEIN. Zobaczymy ile wytrzyma.

I teraz mam problem. Bo wygląda na to, że sprężarka klimy coś strajkuje. Jak myślicie – czy np. zjechane łożysko w sprężarce może powodować klekotanie (samochód z A/C mam po raz pierwszy, więc nie wiem jak może brzmieć zjechane łożysko w klimie)? W tygodniu muszę się przejechać do jakiegoś "dobrego" serwisu klimatyzacji. Może coś wymyślą <oczy>

PostNapisane: 11 sie 2012, 20:50
przez SiN4don
Wczoraj wróciliśmy z urlopu. Zrobione w sumie jakieś 2000 km.

Trasa Poznań – Praga, Praga – Monachium, Monachium – Garmisch Parten-Kirchen (i z powrotem) i ostatecznie Monachium – Poznań –> średnie spalanie w granicach 5,2-5,4 jadąc cały czas po autostradach, prędkość 130-150 kmh, więc wyszło całkiem przyzwoicie :D

Swoją drogą widać ile naszym drogom jeszcze brakuje, jazda po autostradach w Niemczech to bajka (bardzo dobrze jeździło nam się również w Czechach).

Jedynym fochem jaki strzeliło auto było pokazanie "Check engine" jak mieliśmy wyjechać z Monachium. Lekko się zeźliłem, ale podłączyłem ELMa pod lapka:

P1412 – czyli kolega EGR złapał zawiechę.

Wykasowałem błąd i prześmigałem na autobahnie do Polski i na razie nie wrócił. Jeśli to zrobi to się przyjrzę problemowi. Szczerze mówiąc lekkiego stracha złapałem, ale jak się okazało, że to EGR to się uspokoiłem :)

Dodatkowo przed urlopem została wymieniona sprężyna przy lewym tylnym klocku wraz z gumowymi tulejkami od sworzni prowadzących zacisku. Przedtem był dość duży luz w zacisku, podejrzewam, że sprężyna była wyrobiona i klocki dzwoniły na dziurach o tarczę. Po wymianie trasa urlopowa przebiegła pod znakiem ciszy :)

PostNapisane: 11 sie 2012, 21:30
przez KMBak
SiN4don napisał(a):...ale podłączyłem ELMa pod lapka:

P1412 – czyli kolega EGR złapał zawiechę.

Wykasowałem błąd..."


Ja to bym się ze...ł ze strachu... <zawstydzony>

Re: Mazda 3 BK Y6 2004 1.6 CiTD 109KM

PostNapisane: 12 sie 2012, 22:11
przez cbr
No to ELM zwrócił się właśnie z tym momencie z x2 :P Pewnie z 50 EUR by kosztowało podłączenie do kompa gdzieś :)

PostNapisane: 30 wrz 2012, 19:30
przez SiN4don
I po zlocie... ofiaramy padły opony, pewnie trochę bieżnika zeszło :D

P.S. Zrywanie asfaltu ;)

Obrazek

Re: Mazda 3 BK Y6 2004 1.6 CiTD 109KM

PostNapisane: 30 wrz 2012, 21:05
przez cbr
Chyba w kupę wjechałeś a później w kamienie :D

PostNapisane: 30 wrz 2012, 21:10
przez Radex
to się wtopiło czy jak ? :|

Re: Mazda 3 BK Y6 2004 1.6 CiTD 109KM

PostNapisane: 1 paź 2012, 07:55
przez SiN4don
cbr napisał(a):Chyba w kupę wjechałeś a później w kamienie :D


E tam w kupe... nie smierdzialo jak kupa :D

Radex napisał(a):to się wtopiło czy jak ? :|


Na szczescie nie – po szalenstwach na torze zeszlo mi to ladnie z opony (tam gdzie jest bieznik widac ze wydlubywalem to ustrojstwo dlugopisem :D)

Re: Mazda 3 BK Y6 2004 1.6 CiTD 109KM

PostNapisane: 1 paź 2012, 07:57
przez marcin255
to wygląda jakby gdzieś była łata ze smoły

PostNapisane: 1 paź 2012, 08:03
przez SiN4don
marcin255 napisał(a):to wygląda jakby gdzieś była łata ze smoły


Chyba faktycznie gdzies musiala byc. Szczesliwie opona mi sie nie uszkodzila.

PostNapisane: 8 paź 2012, 21:04
przez SiN4don
Powiedzcie mi jedno, bo mam pewien plan.

Tak na szybko, czy progi do M3 do wszystkich wersji były takie same? Czy np. z MPSa będą do naszego wozidełka pasować (podejrzewam, że tak)?
I czy oryginalne chlapacze na przód od Mazdy różnią się w wersjach dla aut z progami i bez?

Będę coś chyba robił z progami auta, bo ta konserwacja to na nie włazi mi się przestaje podobać i zaczyna mi przeszkadzać. <oczy>

Re: Mazda 3 BK Y6 2004 1.6 CiTD 109KM

PostNapisane: 8 paź 2012, 22:14
przez marcin255
progi czy nakładki na progi ?
Bo jesli chodzi o to
http://allegro.pl/mazda-3-mps-listwy-pr ... 43980.html
to pasują też z sedana.

Re: Mazda 3 BK Y6 2004 1.6 CiTD 109KM

PostNapisane: 9 paź 2012, 08:44
przez SiN4don
Tak, chodzilo mi o nakladki na progi. :)
Dobrze ze chociaz w tym wzgledzie (nakladek) nie trzeba zwracac uwagi na to czy kupujemy czesc do sedana czy hatchbacka / EU czy US <oczy>

Re: Mazda 3 BK Y6 2004 1.6 CiTD 109KM

PostNapisane: 13 lis 2012, 19:17
przez SiN4don
Mały "sneak peak" tego co się obecnie z Mazdą dzieje – niezbędne prace mające na celu zwalczenie i zabezpieczenie przez obecną w naszej M3 korozją <oczy>

Obrazek Obrazek Obrazek

Inna ciekawostka...

SiN4don napisał(a):W autku, tak jak zapowiadałem, wylądowały OSRAM Night Breaker, zobaczymy ile wytrzymają. <faja>
Poprzednie miałem jakieś Philipsa – 12972 NGSDL (po tym oznaczeniu wyskakuje mi kilka modeli...). Przyjechały razem z Mazdą z Niemiec i były ze mną przez 6 miesięcy.


No więc kochany OSRAM (od strony pasażera) wytrzymał od czerwca 5 miesięcy. Idzie reklamacja.
Z konieczności (potrzebowałem na gwałt nowych H7) wylądowały OSRAM Silverstar, kupione w Realu. Ciekawe ile te pociągną...

PostNapisane: 13 lis 2012, 20:43
przez lukaszm
jeśli chodzi o OSRAM to odpuść reklamacje nie warto... Niedawno oddałem do sklepu bo tak kazali sklep wysłał do hurtowni, a hurtownia odpisała że żarówki mają to do siebie że się przepalają :) nie ma dyskusji zadzwoniłem tam bo napisali że odpalałem na włączonych światłach to stwierdził że skoro tego nie robiłem to w ogóle za wcześnie włączałem światła, ręce opadają no comment. Jak się przepali OSRAM lub Philips bo te 2 mam teraz włożone to założę Hella Blue Light ciekawe ile wytrzymają.

Re: Mazda 3 BK Y6 2004 1.6 CiTD 109KM

PostNapisane: 13 lis 2012, 22:37
przez MALYNA
Ja we wcześniejszym aucie używałem Osram NightBreaker i świeciły fajnie ale 6 miesięcy to max co wytrzymywały żarówki. Nie wymieniałem od razu po przepaleniu kompletu, ale 2 żarówka wytrzymywała 2-3 tygodnie dłużej od 1. Wiec pozostaje wybór między słabiej a dłużej lub mocniej a krócej. Spróbujcie NARVE trochę taniej a wcale nie gorzej.

PostNapisane: 26 lut 2013, 19:21
przez SiN4don
Mały update. Czekam na wiosnę coby autko wypucować i jakieś porządne fotki strzelić.

1) Po lakierniku auto przeżyło nawet zimę, jedna rzecz będzie do poprawki, ale to za jakiś czas.

2) Grudzień 2012 – kolejna wymiana oleju, wpadła znów Dexelia + filtr oleju. Następnym wyborem będzie prawdopodobnie Elf albo Motul. Dodatkowo wymienione dwie tuleje wahacza tylnego (przód auta). Dodatkowo przeczyszczony i nasmarowany EGR (wskutek pojawiającego się – rzadko bo rzadko, przez rok jakieś 4x) błędu P1412. Do tej pory EGR hula aż miło.
Zaraz potem auto przeszło pomyślnie przegląd techniczny. :D

3) Luty 2013 – wymiana praktycznie wszystkich tulei z tyłu zawieszenia – do wymiany były tylko dwie, ale z racji tego, że żadnej ze śrub nie dało się ruszyć (tak zapieczone były, dokręcone przez jakiegoś bystrzaka na sucho) konieczne było cięcie i wymiana reszty tulei.
Jako ciekawostka – konieczne było zamówienie dwóch śrub w ASO, które służą do ustawiania geometrii auta. Każda po ok. 40zł za sztukę, czyli mamy 80zł za dwie śrubki – brawo dla Mazdy :|

Poza tym się auto sprawuje, jeździ i wozi nasze cztery litery. Na wiosnę planuję porządne czyszczenie wnętrza + małe spa (home made) dla lakieru. :D

4) W międzyczasie wylądowały LEDy w podsufitce i schowku.

PS. Osramy się na razie trzymają.

Dopisano 29 lip 2013, 21:23:

Teraz czas na większy update z obietnicą częstszych ;)

1) Kwiecień 2013 – zmiana opon na letnie :D

Potem długo długo nic się nie dzieje...

2) Czerwiec 2013 – kolejna zmiana oleju + filtry oleju i powietrza. Na budziku 170.608 km :) Tym razem podziękowałem Dexelii (ostatnio sporo nieciekawych historii się słyszało) i za namową mechanika do silnika wlano...

Comma Syner-D 5W40

... do której mechanik ma "pewny" dostęp. Na razie (2tys km) wszystko gra i trąbi :D Zobaczymy po całym cyklu jak się będzie silnik sprawować. Nie jestem do końca przekonany co do oleju (chyba Full-SAPS), ale niby normy spełnia, więc się nie czepiam.

Poza tym auto jeździ i nie grymasi (o korozji już nie wspominam, przestałem się przejmować, chociaż nie ma tego znowu "tak dużo") :D

3) Lipiec 2013 – dziś, tj. 29.07.2013 zaliczony mały spocik z kolegą bjorm :D Powymienialiśmy się spostrzeżeniami na temat naszych M3, ponarzekaliśmy i wspólnie doszliśmy do wniosku, że... BLki nam się nie podobają :P
Widok na nasze wozidełka :D

Obrazek

Oby kolejne 10k km było bezproblemowe.

PostNapisane: 29 lip 2013, 21:35
przez bjorm
ale fajnie wyglądają z odległości z której nie widać rudej <lol>
zauważ jak u mnie na ciemniejszej barwie widać różnicę w odcieniu zderzaka :|

Re: Mazda3 BK Y6 2004 1.6 CiTD 109KM

PostNapisane: 25 sie 2013, 21:01
przez SiN4don
Powrót najpierw ze zlotu, potem z urlopu udany :)
Kolejne prawie 1500km zrobione bez problemu. Z małym bonusem ;)

Wkrótce i nasze M3 będzie z ogonkiem :D Spojler wymaga pewnych poprawek, ale to da się załatwić ;)
Szkoda, że jest uszkodzony, bo trafiłem na sztukę w kolorze auta – gdyby nie to to już byłby zamontowany na tyłku :D

Obrazek
Obrazek