Moja zabawa z motoryzacją zaczęła się już ok. 27 lat temu.
Pierwszy samochód jak u większości w tamtych czasach to Fiat 126p.
Po kolei zmieniały się czasy i marki samochodów.
Było ich do tej pory 8 sztuk: PF126p, Polonez, Fiat UNO, Lanos, Opel Astra II, VW Passat B5, Seat Ibiza, Peugeot307.
Ale nie będę ukrywał, że Mazda najmocniej ujęła mnie za serce.
Po przejrzeniu kilkudziesięciu ofert z rynku niemieckiego zdecydowałem się na zakup właśnie trójeczki po face liftingu w 2006 roku. Znalazłem dwie oferty, obie wersje Kintaro które były w pobliżu miejsca zamieszkania kolegi.
Osobiście poleciałem do Niemiec i z pomocą ( językową ) kolegi mieszkającego w okolicach Dortmundu przywiozłem ją do kraju w listopadzie 2011.
Dane techniczne:
Data pierwszej rejestracji 2008
Wersja Kintaro
Kolor: A4A True Red
Silnik: 1999 cm3 benzyna
Moc: 150 KM ( 110 KW ) ( na hamowni 161KM )
Przebieg 57 tys.km
Klasa emisji spalin: Euro4
Spalanie:
Miasto: 10,2 l/100 km
Poza miastem:
7,5 l/100 – 110km/h,
9,6/100 – 150km/h ,
18 l/100 powyżej 200 km/h
V-max na zimowych kołach 205/55/16 tyle co na szafie 230 km/h, ale GPS pokazuje mi o 10 km/h mniej.
Wyposażenie:
Komputer pokładowy
4 x elektryczne szyby i podgrzewane lusterka z czujnikiem temp. zewnętrznej
Audio: Radio z DVD + GPS + 6 głośników + wzmacniacz
Wielofunkcyjna kierownica skórzana
Skrzynia manualna 6 biegowa
Reflektory soczewkowe
Halogeny
Światła do jazdy dziennej Philips
Poduszki powietrzne szt. 6
Klimatronic
Felgi aluminiowe 16" 205/55 opony Nokian – zima
Felgi aluminiowe 18" 225/40 opony Yokohama Advan Sport – lato
Przyciemnione szyby tył + klapa bagażnika
Wydech sportowy Sebring
Nakładki na progi AL
Nakładki na pedały oraz podstopnica AL
Sprężyny sportowe obniżone EIBACH
Rozpórka przednia w komorze silnika
Dołożono po zakupie:
CB radio President JOHNNY II ASC
Autoalarm,
Czujniki parkowania tył + kamera cofania
Moduł komfortu kierunkowskazów
Dywaniki gumowe na zimę
Światła do jazdy dziennej LED Philips DayLight 4
Oświetlenie komory silnika LED
Oświetlenie powitalne LED w kolorze nadwozia
Do zrobienia na już to pomalowanie znaczka Mazda przód i tył na czarno oraz napisu z tyłu Mazda 3
Zaciski w kolorze nadwozia z napisem MAZDA
Założeniem wszystkich modyfikacji nie jest generalna zmiana na siłę parametrów oraz osiągów silnika, lecz jedynie efekt wizualny oraz komfort podróżowania. Nie chcę też zmieniać za dużo aby mazda była nadal seryjną trójką.



















Update 07.03.2012






Oświetlenie komory silnika oraz powitalne.




Update 04.02.2012
Emblematy pomalowane czarnym lakierem. W późniejszym okresie przemalowałem czarnym Plastidipem.


Update 01.03.2012
Nowe opony letnie Yokohama Advan Sport v103, 215/45/17
.jpg)
oraz felgi TenzoR 17/7 ET45
Update 16.03.2012
Zaciski pomalowane w kolor nadwozia ( lakier Foliatec )





Update 10.04.2012
Końcówka tłumika zmieniona na Ulter Black Chrom.


Wygłuszenie drzwi przód oraz tył matami Boll – miękkie. Poszło około 30 mat.
Zamontowałem zestaw głośników odseparowanych Helix E62C na przód

Moc RMS 60 W
Moc MAKSYMALNA 180 W
Pasmo przenoszenia: 50 – 25 000 Hz
Skuteczność: 91 dB
Impedancja: 4 ohm
Stożek głośnika niskotonowego z włókna szklanego
25mm głośnik wysokotonowy z jedwabną kopułką i magnesem neodymowym
Typ głośnika: System Dwudrożny odsparowany
Zwrotnice z regulacją poziomu
Średnica: 16,5 cm
Głębokość montażowa: 65 mm
oraz wzmacniacz Helix Blue Four.
· Moc RMS:
4x 60W / 4Ω
4x 90W / 2Ω
2x 180W / 4Ω
· Moc max:
4x 120W / 4Ω
4x 180W / 2Ω
2x 360W / 4Ω
· Filtr HP / BP: 15 – 4000Hz
· Filtr LP: 40 – 4000Hz
· THD: <0,03%
· S/N: >95dB
· Współczynnik tłumienia: 200
· Czułość wejściowa: 0,2 – 6V
· Wymiary: 50,5 x 260 x 330mm
Na tył poszły Helix B62C
Dwudrożny zestaw 165 mm
Moc maksymalna 150W
Moc ciągła RMS 50 W
Skuteczność 90 dB
Wzmacniane zawieszenie o dużym wychyleniu
Duże, chronione gumą magnesy
Pasmo przenoszenia 55 Hz – 25 kHz
Impedancja (fabryczna) 4 Ohm
Średnica otworu montażowego 143 mm
Głębokość montażu 59mm bez gumy lub 61mm z gumą ochronną
Update 25.05.2012
Siłowniki maski ( zakup na ebay ) oraz rozpórka przednia górna ( sklep MTuning ).

Update 15.07.2012
Zlot Mazdaspeed Ryki 2012r.
Miłym zaskoczeniem było zajęcie I-go miejsca w konkursie "Najładniejsza Seryjna Mazda Zlotu"
Update 19.07.2012
Seryjne radio zostało zastąpione zestawem DVD NAVI
Model: QL-MZD501
This Car Navi Multimedai system fits MAZDA3 2004-2009(Not suit: New Mazda3 2010).
All-in-one for Mazda 3
iPod Rotary style--Unique Smoothly slide-switched display
Dual-Core CPU, faster and smoother running
7" HD Touch panel with 800 * 480 RGB Output, much clearer than analog screen displaying.
Built-in GPS receiver
Built-in Bluetooth
GPS Dual Zone (you can enjoy music or radio while navigation)
All-Region DVD/CD disc playback supported
Built-in High Anti-disturbance Radio System: FM / AM / RDS
Support e-book (".txt" supported)
Built-in Amplifier (4 * 60W)
Built-in ESP Anti-shock function
Dual Channel CD Tone Quality, Supporting AC-97
Button Light: Red
iPod control function, an iPod cable is included for easy connection.
Steering Wheel Control Compatible, quick operation under your finger.
Reverse Camera Input Ready, what you only need to do is to hook up a backup camera like QL-CMZD36A (need extra $49.00) or QL-CMZD63A(need extra $49.00).
1 rear USB Port, it could read all files in the flash drives.
2 SD slots, one is for GPS map, another is for media source. Up to 18 GB memory
Subwoofer Output, bringing you an extraordinary audio effect.
2 Aux-in allow connection to external media devices.
FREE 2GB SD card with gps for areas: Europe, USA , Canada, Australia and New Zealand. for other areas, only sd card wil be sent.
Update 23.07.2012
Światła do jazdy dziennej DAYLIGHT PHILIPS 4 LED.
Update 30.10.2012
Antena 15cm FACT – Foliatec
Update 05.11.2012
Spryskiwacze mgłowe.
Update 09.11.2012
Plastidip na emblematach.


Update 14.11.2012
Oklejenie górnej części zderzaka na czarno. Folia Oracal.

Update 24.11.2012
Mały spocik wrocławsko-warszawski w stolicy


Update 26.11.2012
Wymiana oleju w skrzyni biegów oraz płynu w układzie chłodzenia.
Update 08.03.2013
Mazda dostała nowy dolot Simota.
Tak jak się spodziewałem nie przyniosło to większych przyrostów mocy, za to brzmienie silnika o niebo bardziej melodyjne. Montaż ok. 2 godzin.
Update 21.03.2013
Ku wygodzie i komforcie w okresie zimowym założyłem również podgrzewanie siedzeń firmy WAECO Magic Comfort MSH60
Letnie opony Yokohama Advan Sport 225x40x18 z felgami 18x7,5 ET48 ( porównanie zima/lato )
Ślady opony
Wygląd na aucie przód
i tył
oraz tylne lampy LED.
Update 16.04.2013
Dziś wymiana oleju i filtrów, oleju i kabinowego.
Od poprzedniej wymiany ( 10 tys. km. ) brak ubytków oleju.
Mobil Super™ 3000 XE 5W-30
Mann W 712/73
Mann CU 22 001-2
Update 08.05.2013
Napis MAZDA na zaciskach hamulcowych przód.
Update 24.05.2013
Kamera cofania.
Update 28.05.2013
Kilka zdjęć z wiosennej sesji.
Update 11.09.2013
Mazda dostała nowe amortyzatory z przodu, Bilstein B6 z kpl. poduszek i łożysk.
Niebawem wymiana również z tyłu.
Przy okazji coroczna wymiana oleju i filtrów.
Update 12.03.2014
Po zimie konieczna była wymiana łączników stabilizatora.
Update 25.04.2014
Montaż świateł LED zamiast typowych odblasków z tyłu.
Update 05.07.2014
Zmiana dedykowanego radia DVD.


Update 17.02.2015
Dziś zamontowano nowy zestaw sprężyn i amortyzatorów.
EIBACH B12 PRO-KIT nr. E90-55-008-01-22



Zdjęcia zostały zebrane z treści wątku o mojej Mazdzie, gdzie szerzej są opisane czynności oraz komentarze. C.D.N...