Strona 5 z 7

Re: Mazda3 BL LF-VD '10 AIRRIDE- CHUDY'S BACK!

PostNapisane: 15 sie 2017, 22:35
przez Norreca
chudymud napisał(a):Jak dla mnie póki co najlepsza wersja bo nie wpierdziela ruda albo mi się taki okaz trafił :D


plus podoba mi się po prostu linia BL :D dlatego dla mnie auto najfajniejsze.

Re: Mazda3 BL LF-VD '10 AIRRIDE- CHUDY'S BACK!

PostNapisane: 16 sie 2017, 16:52
przez franek74
Powiem krótko...PeTaRdA <czarodziej> Szerokości i równości życzę Koledze <spoko> <spoko>

PostNapisane: 16 sie 2017, 17:52
przez chudymud
Dominator napisał(a):Te splitery czy jak tam zwał, to dedykowane czy customy?


Dedykowane do Mazdy MPS/speed a, że progi, tylny zderzak mam z MPS to pasują <serduszka>
Z przednim spliterem był mały problem bo dziury montażowe nie pasowały ale ogólnie na szerokość itd siedzi dobrze.

W wolnej chwili porobię w końcu zdjęcia i zajmę się profilem – praca mnie pochłonęła :/

Re: Mazda3 BL LF-VD '10 AIRRIDE- CHUDY'S BACK!

PostNapisane: 13 wrz 2017, 17:47
przez chudymud
Pykła mi okrągła sumka :D

DSC_1171.jpg


Za 15 dni teoretycznie mam wykonać serwis w ASO. Dwoje się i troje jaki olej wlać. Macie jakieś sugestie? Na forum tego dużo ale nikt nie pisze o odczuciach itd.

Ile płynu hamulcowego jest potrzebne przy wymianie w litrach – też muszę wymienić. <glupek2>

Re: Mazda3 BL LF-VD '10 AIRRIDE- CHUDY'S BACK!

PostNapisane: 13 wrz 2017, 17:56
przez francesco_franco
W mojej opinii jeżeli zalejesz olej zgodny ze specyfikacją z książki, to nie odczujesz różnicy. A za 10 tyś i tak wymienisz na nowy. Ja miałem Castrol, teraz bedzie Valvoline. Z hamulcowym dobre pytanie, raczej więcej niż 0.5 a mniej niż 1l. Więc dwie bańki :–)

Re: Mazda3 BL LF-VD '10 AIRRIDE- CHUDY'S BACK!

PostNapisane: 14 wrz 2017, 09:20
przez ezg_siwy
Chudy, ja Ci polecę Millersa. Już 3-ci raz zalany u mnie i autko się świetnie spisuje. Od Dexelii odwiodły mnie negatywne doświadczenia niektórych oraz fakt, że to nie jest prawdziwy pełen syntetyk, a Millers owszem.

Re: Mazda3 BL LF-VD '10 AIRRIDE- CHUDY'S BACK!

PostNapisane: 14 wrz 2017, 10:41
przez twardy103
A ja bym polecił (tak jak pisałem na PW) – ENEOS Hyper Premium 5w30 :)

Re: Mazda3 BL LF-VD '10 AIRRIDE- CHUDY'S BACK!

PostNapisane: 14 wrz 2017, 11:16
przez Norreca
Co do oleju to ja nie lubie zmieniac na inny niz fabryczny jezeli nie ma problemow. (jak sa problemy to zazwyczaj nie z powodu oleju)
na fabrycznym sa wszystkie testy i to dziala dobrze... jak dzial po co zmieniac, nie lubie jak ktos jest "madrzejszy" niz inzynierowie ktorzy to przetestowali i zaprojektowali (zboczenie zawodowe) to nie jakies vizualne bzdury gdzie kazdy moze swoje robic.

plyn hamulcowy jedna puszka powinna wystarczyc to jest ponizej 1L.

Re: Mazda3 BL LF-VD '10 AIRRIDE- CHUDY'S BACK!

PostNapisane: 19 wrz 2017, 16:17
przez chudymud
Jutro auto jedzie do Andory delara Mazdy w Krakowie.

Jak się dowiedziałem ile wyniesie "mały serwis" obejmujący :

– wymianę oleju,
– wymianę filtra kabinowego,
– wymianę filtra oleju,
– wymianę filtra powietrza

to osiwiałem i stwierdziłem, że kupie we własnym zakresie wszystkie filtry i olej a dam jedynie do nich auto na samą usługę wymiany z kontynuacją DSR'a.

Za sam olej powiedzieli mi 287zł – cena z pupy widząc co się dzieje na allegro gdzie za to samo płacimy 111zł.

Dlatego też zainwestowałem w lepszej jakości filtry :

– Filtr Oleju K&N HP-1002 : http://allegro.pl/k-n-hp-1002-filtr-ole ... 00631.html
– Filtr kabinowy MANN CU26008: http://allegro.pl/mann-filtr-kabinowy-c ... 99821.html
– Filtr Powietrza : już leży stożkowy CAI K&N po serwisie będzie podpinany.
– Olej Dexelia 5W30 : http://allegro.pl/mazda-dexelia-ultra-5 ... 86898.html

Sama usługa wymiany wszystkiego to 307zł wraz z wymianą korka oleju, który trzeba zawsze wymienić (15zł).

Na szczęście poprzedni właściciel wymieniał płyn hamulcowy wraz z olejem w skrzyni – tak wychodzi z dsr – więc mam spokój :D

23.09 – ŁG AutoSerwis robi DynoDay w Krakowie. Hamowanie 79zł z tego co mi się obiło o uszy. Ktoś się wybiera?

Poniżej kilka fotek z komórki dla historii auta :D

Re: Mazda3 BL LF-VD '10 AIRRIDE Work CRkiwami – trochę zdjęć!

PostNapisane: 19 wrz 2017, 20:25
przez Norreca
z ciekawości ile chcieli za cały komplet ? bo wydaje mi się coś, że drożej niż w DE.

PostNapisane: 21 wrz 2017, 17:41
przez chudymud
Norreca napisał(a):z ciekawości ile chcieli za cały komplet ? bo wydaje mi się coś, że drożej niż w DE.


Powiedziano mi, że to koszt około 850zł z filtrami. W takim wypadku zaoszczędziłem około 300zł mając bardzo dobrej jakości filtry i oczywiście wpis do DSR.

Z ciekawostek jest akcja serwisowa (na którą się załapałem) wymiany siłowników bagażnika – ponoć jest jakaś nieszczelność – i dodatkowo w fotelach kierowcy są wymieniane tuleje (czy tam podkładki), które pękają i muszą zostać wymienione. Jest to jakaś ważna akcja także jak ktoś ma podobny model to myślę, że się warto zainteresować :)

EDIT : "powłoka zabezpieczająca przed korozją znajdująca się na końcówce zewnętrznego cylindra amortyzatorów gazowych klapy tylnej, może nie zapewniać dostatecznej ochrony przed korozją."

Więcej info tutaj : https://uokik.gov.pl/powiadomienia.php?news_id=13207
i dodatkowo odnośnie siedzeń – jest to najnowsze : https://uokik.gov.pl/powiadomienia.php?news_id=13382

Na poprzednim oleju i filtrach przejechałem 13500km i powiem Wam, że jest zauważalna różnica po wymianie. Auto zdecydowanie lepiej się napędza nie wiem czy nie jest to spowodowane lepszą przepustowością filtra – choć nie wiem czy ma to jakiś związek.

Wiem, że sam filtr ma metalowa konstrukcje o pogrubionych ściankach wytrzymuje większe ciśnienie oleju w samym filtrze a dodatkowo chroni od sypkiego terenu, kamyków itd (u mnie akurat się to nie sprawdzi :D).
Największą zaletą filtra czego nie ma w innych filtrach to zawór odcinający, który eliminuje suche rozruchy, zapobiega przedostawaniu się oleju do skrzyni korbowej podczas wyłączania silnika. Jest to niewątpliwie duża zaleta filtra. Nie zlokalizowałem co prawda tego zaworu z zewnątrz i nie wiem jak wygląda dlatego muszę wierzyć na słowo i opinie użytkowników, że jest :)

Teraz pozostało założyć dolot K&N i jechać na hamownie zobaczyć czy coś się pozmieniało :) <faja>

Re: Mazda3 BL LF-VD '10 AIRRIDE Work CRkiwami – trochę zdjęć!

PostNapisane: 21 wrz 2017, 21:20
przez twardy103
A mierzyłeś sobie moc przed tą zmianą? Trzyma fabrykę?

Re: Mazda3 BL LF-VD '10 AIRRIDE Work CRkiwami – trochę zdjęć!

PostNapisane: 21 wrz 2017, 22:59
przez Norreca
chudymud napisał(a):
Norreca napisał(a):z ciekawości ile chcieli za cały komplet ? bo wydaje mi się coś, że drożej niż w DE.


Powiedziano mi, że to koszt około 850zł z filtrami. W takim wypadku zaoszczędziłem około 300zł mając bardzo dobrej jakości filtry i oczywiście wpis do DSR.

Z ciekawostek jest akcja serwisowa (na którą się załapałem) wymiany siłowników bagażnika – ponoć jest jakaś nieszczelność – i dodatkowo w fotelach kierowcy są wymieniane tuleje (czy tam podkładki), które pękają i muszą zostać wymienione. Jest to jakaś ważna akcja także jak ktoś ma podobny model to myślę, że się warto zainteresować :)



no to drożnej niż w DE :) ja placilem za caly komplet 160E.

akcja serwisowa jest, muszę wymienić moje są nieszczelne i pordzewiały końcówki. Dostałem listy z salonu aby się stawić.

Re: Mazda3 BL LF-VD '10 AIRRIDE Work CRkiwami – trochę zdjęć!

PostNapisane: 22 wrz 2017, 11:50
przez ezg_siwy
Ten filtr oleju taki "smartny" jest? :)

PostNapisane: 22 wrz 2017, 12:57
przez McMan
chudymud napisał(a):
Norreca napisał(a):z ciekawości ile chcieli za cały komplet ? bo wydaje mi się coś, że drożej niż w DE.


i dodatkowo odnośnie siedzeń – jest to najnowsze : https://uokik.gov.pl/powiadomienia.php?news_id=13382


dzięki za info – mój numer się łapie.. mimo, że sedan :|
do aso mam rzut beretem, to podjadę zapytać.

Temat Twojej trójki śledzę pilnie <blant>.. będzie na tapecie mojego smartfona, OK? :D

pzdr

PostNapisane: 22 wrz 2017, 22:35
przez jaaco
Ja tak sobie myślę, jakby na mojej wyglądało takie skrzydło jak u Ciebie :) Ile jest warty taki spoiler? Opłaca się chyba kupić całą klapę za 600zł, nie?

Re: Mazda3 BL LF-VD '10 AIRRIDE Work CRkiwami – trochę zdjęć!

PostNapisane: 24 lis 2017, 23:54
przez reg
Mijałem ją na ulicy, w ruchu wygląda lepiej niż na zdjęciach. Chyba najładniejsza BL jaką widziałem na żywo. I na dodatek błyszczała się jakby wyjechała prosto z salonu mimo takiej pogody i syfu na drodze. Gratuluję takiego egzemplarza <spoko>

Re: Mazda3 BL LF-VD '10 AIRRIDE Work CRkiwami – trochę zdjęć!

PostNapisane: 23 sty 2018, 11:11
przez Xsanders1987
Witaj Chudy
Zrobiłeś niesamowitą robotę ze swoją Madzią :D . Mam mazde z takim samy silnikiem i chciałem zapytać czy zgodnie z zapowiedzią po modyfikacji wydechu i zrobieniu dolotu udało Ci się ją zchamować i sprawdzić czy coś to dało ?? Strasznie jestem ciekaw bo chciałem zrobić to samo i zastanawiam się czy warto.
Z góry dzięki za odpowiedz i szerokości. :)

Re: Mazda3 BL LF-VD '10 AIRRIDE Work CRkiwami – trochę zdjęć!

PostNapisane: 27 sty 2018, 21:10
przez Nightfall
Kolejne autko i kolejne cudeńko <serduszka>
Aż się napatrzeć nie można :D

PostNapisane: 7 mar 2018, 22:33
przez michasiek
Widze że za rzadko na forum zagladam bo tu takie rodzynki mnie omijaja :|

Piękne koło ku&&a m&ć <serduszka> <serduszka> <serduszka>
Polowałem na Worki CR KAI, Kiwami lub Emotion ale nic sensownego nie było. Teraz znów myślę o kołach :]
Spas jest tłusty, ale to już wiesz :)