Norreca napisał(a):z ciekawości ile chcieli za cały komplet ? bo wydaje mi się coś, że drożej niż w DE.
Powiedziano mi, że to koszt około 850zł z filtrami. W takim wypadku zaoszczędziłem około 300zł mając bardzo dobrej jakości filtry i oczywiście wpis do DSR.
Z ciekawostek jest
akcja serwisowa (na którą się załapałem) wymiany siłowników bagażnika – ponoć jest jakaś nieszczelność – i dodatkowo w fotelach kierowcy są wymieniane tuleje (czy tam podkładki), które pękają i muszą zostać wymienione. Jest to jakaś ważna akcja także jak ktoś ma podobny model to myślę, że się
warto zainteresować EDIT : "powłoka zabezpieczająca przed korozją znajdująca się na końcówce zewnętrznego cylindra amortyzatorów gazowych klapy tylnej, może nie zapewniać dostatecznej ochrony przed korozją."
Więcej info tutaj :
https://uokik.gov.pl/powiadomienia.php?news_id=13207i dodatkowo odnośnie siedzeń – jest to najnowsze :
https://uokik.gov.pl/powiadomienia.php?news_id=13382Na poprzednim oleju i filtrach przejechałem 13500km i powiem Wam, że jest zauważalna różnica po wymianie. Auto zdecydowanie lepiej się napędza nie wiem czy nie jest to spowodowane lepszą przepustowością filtra – choć nie wiem czy ma to jakiś związek.
Wiem, że sam filtr ma metalowa konstrukcje o pogrubionych ściankach wytrzymuje większe ciśnienie oleju w samym filtrze a dodatkowo chroni od sypkiego terenu, kamyków itd (u mnie akurat się to nie sprawdzi
).
Największą zaletą filtra czego nie ma w innych filtrach to zawór odcinający, który eliminuje suche rozruchy, zapobiega przedostawaniu się oleju do skrzyni korbowej podczas wyłączania silnika. Jest to niewątpliwie duża zaleta filtra. Nie zlokalizowałem co prawda tego zaworu z zewnątrz i nie wiem jak wygląda dlatego muszę wierzyć na słowo i opinie użytkowników, że jest
Teraz pozostało założyć dolot K&N i jechać na hamownie zobaczyć czy coś się pozmieniało