Mazda3 BK LF 2007 2.0 150KM

BP / BN / BM / BL / BK

Postprzez blaze007 » 28 kwi 2014, 09:39

Spryskiwacze po zamontowaniu za nisko dawały strumień...
po podłożeniu podkładek mgiełka była do połowy szyby – efekt wizualny na masce <zygi>
więc zrezygnowałem – poszukam czegoś innego

Czas pracy przy wygłuszaniu (4 x drzwi, maska, nadkola bagażnika, częściowo podłoga bagażnika, tylna kanapa, nadkola przód, jakieś ścinki na plastik tylnej klapy) to ponad 30h...
Drzwi zamykają się teraz jak w mercedesie :P
Blacha jest bardziej sztywniejsza – można powiedzieć bardziej pełna przy opukiwaniu :]
W środku szum przy jeździe jest mniejszy, nic nie trzeszczy przy słuchaniu muzyki na większym poziomie
Bagażnik czy jest mniej hałaśliwy ciężko mi teraz ocenić ponieważ miałem go ściśle wypełniony po brzegi co wydaje mi się że też sporo tłumi dźwięki...
Nadkola przód – albo mi się wydaje albo troszkę mniej słyszę pompę wspomagania <lol>
Ostatnio edytowano 30 kwi 2014, 00:36 przez blaze007, łącznie edytowano 1 raz
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2012, 20:22
Posty: 285 (1/2)
Skąd: Warszawa/Legionowo
Auto: Mazda 3 BK LF 2007 2.0 150KM!
ciut wcześniej
MAZDA 323F BG 1991 1.6 88KM

Postprzez hubertgal » 28 kwi 2014, 09:45

Kurde, skąd ja znajdę czas na robienie tego wygłuszenia... :/ Muszę się na to zdecydować, zwłaszcza bagażnik, bo na letnich Conti jest szum nie do zniesienia.

Dzięki za info :)

A wystarczyło Ci mat?
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2013, 18:59
Posty: 387
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 2.0 Top Sport '06

Postprzez kuman1987r » 28 kwi 2014, 11:07

pogratulowac wygluszenia <spoko>

tez mam w planach cale auto okleic :D

teraz u znajomego w zafira A zrobienie drzwi przednich zajolo nam 10H maty to gms 05 i 07
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 lut 2008, 13:20
Posty: 482 (4/3)
Skąd: Chełmek
Auto: Mazda 3 BK 2.0 LF
+
Mazda 3 BM 2.0 SkyEnergy Blue Reflex

Postprzez tomek-waw » 28 kwi 2014, 12:05

kuman1987r napisał(a):zrobienie drzwi przednich zajolo nam 10H maty to gms 05 i 07

W tym tempie to można robić i cały rok.
Wygłuszenia czterech drzwi w M3 to 6h.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2011, 01:34
Posty: 1931 (2/7)
Skąd: Wwa
Auto: GTI MK7 380KM/520Nm
Była, M3 Kintaro 2.0 LF 161KM/182Nm

Postprzez blaze007 » 30 kwi 2014, 00:46

MI wygłuszanie kompletu drzwi też zajeło ok 10h ( na blachę poszło GMS07, na plastiki GMS02)
Tylko po prawdzie praktycznie 1/3 tego czasu zmarnowałem na pierwsze drzwi ( od strony kierowcy)
– bo w paru miejscach miałem problemy ( trochę czasu zmarnowałem na odpięcie cięgien klamki – źle podchodziłem do tematu :P, parę plastików też urwałem i musiałem je sklejać itp itd )
Więc tak jak Tomek pisze, bez problemu w M3 da radę zejść z drzwiami poniżej 10h...
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2012, 20:22
Posty: 285 (1/2)
Skąd: Warszawa/Legionowo
Auto: Mazda 3 BK LF 2007 2.0 150KM!
ciut wcześniej
MAZDA 323F BG 1991 1.6 88KM

Postprzez kuman1987r » 30 kwi 2014, 10:36

No wiesz tomek nie mowie ze nie mozna zrobic , jest kilka czynnikow ktore maja na to wplyw checi do roboty , czy juz sie robilo takie drzwi kiedys oraz czy maja byc tylko wygluszone czy tez przygotowane pod dobra instalacje audio .
sporo czasu zabiera zakrywanie otworów technolgicznych i przeciaganie kabli do drzwi :P nie mowie tu akurat o drzwiach 3
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 lut 2008, 13:20
Posty: 482 (4/3)
Skąd: Chełmek
Auto: Mazda 3 BK 2.0 LF
+
Mazda 3 BM 2.0 SkyEnergy Blue Reflex

Postprzez blaze007 » 6 maja 2014, 23:11

Ufff wreszcie mam chwilkę czasu by powrzucać parę fotek z postępów prac nad magdaleną :D

wygłuszanie drzwi i boczków
Obrazek
GMS07xl na blachę drzwi

Obrazek
GMS02 na boczek drzwiowy

wygłuszanie maski
Obrazek
GMS08

wygłuszanie tylnej kanapy
Obrazek
Obrazek
GMS07xl+GMS02
Taki sam zestaw na bagażnik wraz z nadkolami

I na koniec jakieś resztki poszły na plastikowe osłony nadkoli z przodu:
Obrazek

Zastanawiam się czy dobrze zrobiłem że obkleiłem te plastiki...
Bo w sumie po wewnętrznej stronie było troszkę piachu czy tam błota... którędy to się podostawało to nie mam pojęcia.... Jak się dłużej nad tym zastanawiam to te osłony po wewnętrznej stronie były uformowane tak by woda po nich ściekała... pianka kauczukowa wody nie wchłonie ale też w odpłynięciu nie ułatwi...
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
No i malowanie zacisków hamulcowych:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Zaciski dają + 10 do wyglądu.... :D
Kilka razy przyłapałem innych kierowców na paczaniu na moje niebieskie szczęki <diabełek>
Ostatnio edytowano 27 cze 2014, 19:35 przez blaze007, łącznie edytowano 1 raz
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2012, 20:22
Posty: 285 (1/2)
Skąd: Warszawa/Legionowo
Auto: Mazda 3 BK LF 2007 2.0 150KM!
ciut wcześniej
MAZDA 323F BG 1991 1.6 88KM

Postprzez petro » 6 maja 2014, 23:32

Zaciski ogień. Dobrze to wygląda. :D

wydziargane na petorowym SGS3
Obrazek
Obrazek
metal forever ...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2012, 20:04
Posty: 1626 (57/76)
Skąd: Siemianowice Śl. /Kędzierzyn-Koźle
Auto: Mazda 3 Sport Kintaro
2.0 LF, 2007
ガソリン

Postprzez hubertgal » 7 maja 2014, 08:50

No i pięknie! :D Dużo zabawy jest z rozłożeniem boczków drzwiowych? Czy półinteligentna małpa jest w stanie to zrobić? ;)
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2013, 18:59
Posty: 387
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 2.0 Top Sport '06

Postprzez blaze007 » 7 maja 2014, 10:02

Ha... Już pracuje nad dokładniejszą relacją z tego zabiegu... bo to co znalazłem na forum nie wszystko jasno wyjaśniało...
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2012, 20:22
Posty: 285 (1/2)
Skąd: Warszawa/Legionowo
Auto: Mazda 3 BK LF 2007 2.0 150KM!
ciut wcześniej
MAZDA 323F BG 1991 1.6 88KM

Postprzez hubertgal » 7 maja 2014, 10:08

Nie mogę się doczekać! :D
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2013, 18:59
Posty: 387
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 2.0 Top Sport '06

Postprzez Dezext » 7 maja 2014, 13:28

Oj te zaciski robią robotę...
Forumowicz
 
Od: 5 maja 2014, 22:21
Posty: 49
Skąd: Słupsk
Auto: Mazda 6 // 2004r // 100kW

Postprzez blaze007 » 7 maja 2014, 16:11

Mała fotorelacja wygłuszania drzwi:

1/ Demontujemy drzwi odkręcając 2 śrubki z zaznaczonych miejsc + zdejmujemy plastki w rogu drzwi
Obrazek
ObrazekObrazekObrazek
– Plastik z tweeterem wystarczy lekko wyszarpnąć
– Po odkręceniu śrubi przy klamce – uchwyt klamki odciągamy i wyjmujemy plastikową osłonę

2/ Boczek trzyma się na 9 plastykowych zaczepach... całość chwytamy i wyszarpujemy energicznie zaczynając od dołu ku górze... boczek schodzi trzyma się tylko na wiązce kabli od sterowania szyby (+sterowanie lusterek w drzwiach od kierowcy).
Obrazek
Odpinamy wiązkę i zdejmujemy boczek – po wewnętrznej stronie ukazuje nam się widok:
Obrazek
przód
Obrazek
tył

Biały fabryczny materiał zdejmujemy i obkładamy boczek pianką kauczukową (GMS02), tylna strona nawet nie posiada tej otuliny...
Obrazek
GMS02 bardzo dobrze się układa, dobrze wypełnia wszystkie zakamarki – wystarczy odpowiednią ją ponacinać na gięciach i dobrze docsinąć do powierzchni – klej jest bardzo mocny <spoko>

3/Na drzwiach zostaje nam maskownica:
Obrazek
A/ Zdejmujemy plastykowy kołek zaznaczony strzałką (na początku skurczybyka go nie zauważyłem:D)
Obrazek
B/ Maskownica do drzwi przytwierdzona jest 9 wkrętami (klucz 10)
C/ Następnie odkręcamy śrubki trzymające silnik podnoszenia szyby (klucz 10)
Obrazek
Aby wyjąć mechanizm przekręcamy go w kierunku przeciwnym do kierunku wskazówek zegara i ciągniemy do siebie. Robimy to z wyczuciem ponieważ zaczepy są delikatne ( mi udało się parę sztuk urwać <oczy>)
D/ Następnie zdejmujemy cięgna zamka
Obrazek
Odpinamy baryłki linek z zaczepów (czarny i biały plastik)
Płaskim śrubokrętem odciągamy zawleczkę :) i podnosimy całość do góry – odpinamy linki

Na koniec zostały nam dwie nakrętki trzymające prowadnicę okna ( zlokalizowane w środkowej części maskownicy) – odkręcamy (klucz 10)
Ja nie wyjmowałem szyby – prowadnicy – linki... więc by szyba nam nie opadła radziłbym po prostu przykleić ją od góry do ramy drzwi ( ja użyłem srebrnej taśmy naprawczej)

W tym momencie maskownica trzyma nam się wyłącznie na wiązce kabli
– ja nie odpinałem zaczepów trzymających kabel do maskownicy – są to bardzo delikatne kołki – dużo z nich pourywałem i przy ponownym montażu używałem kleju by jakoś połatać te sprawy

Do rzeczy... ciągniemy maskownicę do siebie ( czasem z problemami ustępowała – efekt jakby zassania :| )
Wewnątrz po przeciwnej stronie od zawiasów drzwi mamy konektor kabli... Można go poznać po czerwonej zawleczce ( ile to ja się namęczyłem by pierwszą sztukę odpiąć <glupek2> )
Obrazek
Odpinamy go luzując zawleczkę ku górze, następnie naciskamy czarny plastyk ( zupełnie nie widoczny) pod zawleczką i wyciągamy konektor...

Maskownicę odciągałem w stronę samochodu, kładąc ją na pudełku by nie naciągać przewodów i tak by nie przeszkadzała w układaniu mat... ( widać to na zdj poniżej)
(prawdopodobnie znajdą się osoby twierdzące że dałoby radę zdjąć całość kabli i całość odłożyć oddzielnie na boku... niestety tutaj zrobiłem to troszke łopatologicznie :P )

4/ Wreszcie naszym oczom ukazuje się wnętrze drzwi:
Obrazek

Przednie drzwi posiadają wewnątrz dwie pianki (jedna po przeciwnej stronie klamki druga na dole drzwi), które zdjąłem pod wygłuszanie...
– Całość powierzchni czyścimy – odtłuszczamy ( drzwi są raczej upierdzielone... sporo piachu,z deszczówki spływającej po szybie)
– maty staramy się układać jak największymi kawałkami
– w paru miejscach doczytałem, że wygłuszeniem należy objąć także te dwie równoległe beleczki – więc tak zrobiłem <ok>
Obrazek
( na zdj widać jak maskownica leży po prawej stronie :D )

Natomiast zastanowiło mnie jedno – te dwie beleczki są tylko przyklejone do drzwi jakby czarną pianką PE – co stanowi swego rodzaju dystans od blachy.... A po blasze spływa przecież ta nasza nieszczęsna deszczówka (parę kropel co prawda ale zawsze) – teraz po obklejeniu ciek wody ku dołowi drzwi gdzie są otwory spustowe jest lekko utrudniony... mam nadzieje że woda nigdzie nie będzie stała...

5/ Po obłożeniu matami składamy drzwi do kupy... ( praktycznie odwrotna kolejność ;) )
Zakładamy maskownicę:
– najpierw przypinamy konektor z wiązką przewodów,
– przykręcamy silniczek szyby ( troszkę trzeba się palcami nagimnastykować),
– przekładamy przez otwór cięgna zamka, podpinamy do mechanizmu i zakładamy baryłki w zatrzaski
– przykręcamy prowadnicę szyby
– przykręcamy maskownicę wkrętami i zakładamy kołek

Obrazek
Otwory technologiczne pokazane na zdjęciu zakrywałem jeszcze matą GMS07 – materiał fabryczny nie budził jakoś mojego zaufania...
Maskownicy nie obklejałem już niczym więcej ( w niektórych poradnikach obkładają ją jeszcze raz pianką)
Zakładamy boczek drzwi( oczywiście wcześniej obłożony pianką)
– podpinamy wiązki przewodów od sterowania
– zakładamy boczek zaczynając od góry drzwi... (po prostu go nakładamy na górny rant a potem dociskamy)
– zakładamy plastikową osłonę przy klamce, wkręcamy ostatnie dwa wkręty
– zakładamy plastik narożny ( z tweeterami albo bez :) ) <faja>

Jak pisałem wcześniej efekty są <spoko>
Bonusowo parę danych technicznych
Na przednie drzwi poszło 1,1m2 GMS07xl oraz ok 0,6m2 GMS02 (x2)
Na tylne drzwi poszło 0,55m2 GMS07xl oraz ok 0,4m2 GMS02 (x2)

Czyli 3,3m2 GMS07xl oraz 2,0m2 GMS02 ( liczyłem że mniej zejdzie )
Przednie drzwi zostały dociążone 4,06kg, tylne 2,12kg ( mam nadzieje że zawiasy wytrzymają próbę czasu )
Ostatnio edytowano 31 mar 2015, 09:52 przez blaze007, łącznie edytowano 4 razy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2012, 20:22
Posty: 285 (1/2)
Skąd: Warszawa/Legionowo
Auto: Mazda 3 BK LF 2007 2.0 150KM!
ciut wcześniej
MAZDA 323F BG 1991 1.6 88KM

Postprzez hubertgal » 7 maja 2014, 16:21

Pięknie dziękuję! :D
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2013, 18:59
Posty: 387
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 2.0 Top Sport '06

Postprzez blaze007 » 7 maja 2014, 16:40

Jakby coś było nie jasne to pisz...
A może z drugiej strony jeszcze jakiś mazdowicz dorzuci swoje 3 grosze ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2012, 20:22
Posty: 285 (1/2)
Skąd: Warszawa/Legionowo
Auto: Mazda 3 BK LF 2007 2.0 150KM!
ciut wcześniej
MAZDA 323F BG 1991 1.6 88KM

Postprzez adidom » 7 maja 2014, 17:48

Dzięki za fotorelację przyda się jak u siebie będę wygłuszał drzwi :D
Bardzo ładnie to wyszło :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2007, 22:02
Posty: 1276 (1/5)
Skąd: Bełchatów
Auto: Infiniti Q50S '16

Postprzez kuman1987r » 7 maja 2014, 18:55

pogratulowac dobrej roboty tylko nie rozumiem czemu nie dokonczyles wygluszania
jesli chciale poprawic wycicszenie to ok ale jesli mialo to poprawic rowniez granie to podstawa jest wygluszenie blachy oraz plastiku na ktorym jest zamontowany glosnik , zadaniem mat jest wyciszenie i pochlanianie wibracji tworzonych przez glosnik .
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 lut 2008, 13:20
Posty: 482 (4/3)
Skąd: Chełmek
Auto: Mazda 3 BK 2.0 LF
+
Mazda 3 BM 2.0 SkyEnergy Blue Reflex

Postprzez blaze007 » 7 maja 2014, 20:14

Rozumiem że rozchodzi się o położenie pianki kauczukowej (GMS02) tudzież innej na plastykowy element w którym zamontowany jest głośnik? (który wcześniej nazwałem maskownicą?)

Jak wspominałem wcześniej w tym momencie bardziej skupiony byłem na redukcji hałasu z zewnątrz (toczenie itp) a nie na poprawie walorów car-audio.
Nie zmieniałem głośników... nie dawałem wzmacniacza itp... w tym momencie na tym mi nie zależy ;)
Z resztą z moją żoną to jest tak że radio może grać maksymalnie na poziomie +5 :> hahaha
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2012, 20:22
Posty: 285 (1/2)
Skąd: Warszawa/Legionowo
Auto: Mazda 3 BK LF 2007 2.0 150KM!
ciut wcześniej
MAZDA 323F BG 1991 1.6 88KM

Postprzez blaze007 » 12 cze 2014, 00:28

Po walce z wyciszaniem <czytaj> przyszło na liczenie strat.... <płacze>
Prawdopodobnie w całym pośpiechu złapałem parę razy za kierownicę oraz gałkę zmiany biegów upapranymi rękawicami roboczymi ( na których oprócz smarów i brudu był także odtłuszczacz -benz ekstrakcyjna & aceton) no i stało się... skóra zaczęła schodzić strzępić się itd... po prostu masakra <glupek2> <killer> <bicz>
Jeździłem tak przez pół maja aż skóra z gałki całkiem odpadła ( okazuje się że JPN <uklon> nie kleili jej za bardzo tylko odpowiednio sprasowali ciśnieniowo do formy samej gałki i w paru miejscach przytrzasnęli ), a powierzchnia kierownicy stała się chropowata.... :(
Obrazek

Zamówiłem więc na znanym portalu aukcyjnym skórkę na gałkę oraz na kierownicę.... Efekty prac poniżej:
Na gałkę poszła czarna skóra naturalna klejona powierzchniowo klejem szewskim (4h zabawy)
Obrazek

Na kierwonicę poszła włoska czarna skóra naturalna ( 117x10cm) obszywana ręcznie srebrną nicią (2h pracy)
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Teraz jest <spoko> <jupi>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2012, 20:22
Posty: 285 (1/2)
Skąd: Warszawa/Legionowo
Auto: Mazda 3 BK LF 2007 2.0 150KM!
ciut wcześniej
MAZDA 323F BG 1991 1.6 88KM

Postprzez hubertgal » 12 cze 2014, 08:17

WOW! Że też Ci się chciało :) Ja bym szukał używanej kierownicy i nowej gałki ;) Albo pojechał do JAVA Car Design na obszycie ;)

Brawo!
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2013, 18:59
Posty: 387
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 2.0 Top Sport '06

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy