Mazda6 GY L3 '02 SportKombi Top

GL / GJ / GH / GG / GY

Postprzez Riki » 31 sie 2007, 11:31

Maciej Loret napisał(a):Mi poprostu nie chce się zajmować jakimiś kołami dwumasowymi, wtryskiwaczami, pompami, turbinami i całym tym tałatajstwem...


I tu Cię troche rozumiem.... nie dajmy sie oszukać w naszym kraju diesel moze byc bardziej awaryjny... zalejesz zle paliwo i jest problem.. no i wg mnie drozszy w obsłudze (np. PB ma łańcuch, a ON znowu.... pasek :|)
Jednak mimo tych wad i zalet każdej jednostki napędowej osobiście wolę jazdę dieslem.... <ganja>


Maciej Loret napisał(a):Sam dieslem zrobiłem przez całe żyie może 100km...
Nawet nie wiem jaki był najmocniejszy. Chyba 130KM w Octavii II oraz 136KM w Alfie 166.

TDI jak TDI.... ale ten w Alfie to już konkretny motor :D
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5584 (2/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez Maciej Loret » 31 sie 2007, 11:45

Pawnik napisał(a):No właśnie – większość awarii bierze sie z niewłaściwego użytkowania samochodu. Diesle ( nowoczesne ) sa mniej idiotoodporne niż zwykłe benzyny, ale akurat trwałość diesli Mazdy jest nieprównanie większa od trwałości innych.


Być może. Dla mnie czy auto przejedzie 200 tysięcy kilometrów czy 200 milionów kilometrów nie ma żadnego znaczenia.
Jakbym Ci powiedził ile robimy z żoną wspólnie jednym samochodem kilometrów, to byś się popukał w głowę i miał rację, bo taniej by było utrzymywać taksówkę pod domem i nią czasem jeździć...

Pawnik napisał(a):Duże znaczenie ma sposób jazdy i regularna obsługa. Zauważ że te awarie na forum w 90 proc wynikają z tego, że samochód był walnięty i źle naprawiony. Same z siebie psują sie rzadko. Ja szczerze mówiac nie byłem nastawiony na diesla czy benzynę, trafił się okazyjnie diesel i póki co jestem zadowolony z osiągów i kultury pracy tego silnika, a ze spalanie mniejsze – tym lepiej.


No i OK. Dla mnie diesel ma jedną kolosalną dodatkową zaletę, o której nikt nie mówi. Zasięg na jednym zbiorniku...

Pawnik napisał(a):Nie mam nic przeciwko benzynom, jak się w przyszłosci trafi okazja, to też jej nie wykluczam, ale nie bardzo rozumiem wyrażania opinii o samochodzi którym się nie jechało, że nie jeździ, śmierdzi, jest głośny i awaryjny. Ja zaprzeczam.


Ropa śmierdzi. Zapach benzyny lubię... :D
Może to zbocznie po ostatnim aucie, gdzie diesel to grzech mniejszy tylko od LPG... :D
Jak siedzę w dieslu i ktoś uruchamia silnik, to odruchowo sprawdzam, gdzie te bociany... ale bez bicia przyznaję, że dieslami mało jeżdżę...
Awaryjny – już wyjaśniłeś i ja się z tym zgadzam... Dla mnie, ze względu na małe przebiegi, benzyna jest po prostu mniej problemowa...

P.S. może przeniesiemy tą dyskusję do innego działu albo zakończymy, bo inaczej nas któryś moderator prześwięci... :D
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2007, 22:56
Posty: 3397 (0/1)
Skąd: Bydgoszcz, Zgorzelec
Auto: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02
224kkm w tym 117kkm moje

Postprzez Pawnik » 31 sie 2007, 12:01

Maciej Loret napisał(a):Dla mnie, ze względu na małe przebiegi, benzyna jest po prostu mniej problemowa...

i to wyjaśnia wszystko :) Zamykamy spór ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2007, 21:45
Posty: 580 (0/1)
Auto: Mazda 6 Kombi MZR-CD 136 PS

Postprzez Jaksa » 31 sie 2007, 12:04

Riki napisał(a):no i wg mnie drozszy w obsłudze (np. PB ma łańcuch
Jak przyjdzie regulacja zaworów ( wymieniasz całe szklanki ) to tez robi wir w portfelu <lol>
Maciej Loret napisał(a):Jak siedzę w dieslu i ktoś uruchamia silnik, to odruchowo sprawdzam, gdzie te bociany
W DiTD tak ale w szostce silniczek tylko cicho sapie....
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Riki » 31 sie 2007, 12:13

Jaksa napisał(a):Jak przyjdzie regulacja zaworów ( wymieniasz całe szklanki ) to tez robi wir w portfelu


Fakt.... masz racje Jarku :)


Jaksa napisał(a):W DiTD tak

Noo :] zawsze zamykam drzwi przed uruchomieniem albo zgaszeniem auta, szkoda zawiasów hahaha


Jaksa napisał(a):w szostce silniczek tylko cicho sapie.

Lepszy dźwiek niz benzyna (przynajmniej dla mnie) :] wrrr pssst :D
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5584 (2/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez Jaksa » 31 sie 2007, 12:29

Riki napisał(a):Fakt....
Słyszałem ze 2300 ma problemy z pierscieniami tłokowymi ( tak jak to był problem z GF em ) dlatego są przypadki ze zaciera sie motor bo wypije olej z miski ....a kierowca nie ma nawyku spradzania oleum w nowym aucie .
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Maciej Loret » 31 sie 2007, 12:39

Jaksa napisał(a):
Riki napisał(a):Fakt....
Słyszałem ze 2300 ma problemy z pierscieniami tłokowymi ( tak jak to był problem z GF em ) dlatego są przypadki ze zaciera sie motor bo wypije olej z miski


O! Takich porad właśnie potrzebuję i szukam na Forum...

Jaksa napisał(a): ....a kierowca nie ma nawyku spradzania oleum w nowym aucie .


Kierowca jeżdżący wcześniej Alfą Romeo nie ma z tym problemu...
Olej sprawdza zawsze i wszędzie jak tylko ma wolne 3 minuty... :D
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2007, 22:56
Posty: 3397 (0/1)
Skąd: Bydgoszcz, Zgorzelec
Auto: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02
224kkm w tym 117kkm moje

Postprzez maciekmietek » 31 sie 2007, 17:09

Ja również gratuluje autka! Ja ze swojej 6-stki jestem bardzo zadowolony i myślę że Ty też będziesz <spoko>
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 24 kwi 2007, 23:34
Posty: 25
Skąd: Opolskie ONY....
Auto: 5 CW 2.0 DiSi-150KM Sport
6 GY 2.0 CitD-143KM Active+

Postprzez Riki » 31 sie 2007, 20:02

Jaksa napisał(a):Słyszałem ze 2300 ma problemy z pierscieniami tłokowymi ( tak jak to był problem z GF em )


Myślałem ze juz sobie z tym poradzili :| w takim razie jesli M6 to V6 albo dieselek :D
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5584 (2/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez Jaksa » 31 sie 2007, 21:33

Riki napisał(a):w takim razie jesli M6 to V6 albo dieselek
1,8/2,0 jest ok , wszyscy wiemy ze szóstek z 2,3 jest mało i tak do konca nie wiadomo jak te motory sie sprawują – to co napisałem wczesniej wiem z opowiadan naszych dealerów , ja obsługuje tylko jedną taką sztuke – polacy sa wysokopręzni <lol>
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Maciej Loret » 31 sie 2007, 21:41

Jaksa napisał(a):1,8/2,0 jest ok , wszyscy wiemy ze szóstek z 2,3 jest mało i tak do konca nie wiadomo jak te motory sie sprawują – to co napisałem wczesniej wiem z opowiadan naszych dealerów , ja obsługuje tylko jedną taką sztuke – polacy sa wysokopręzni <lol>


Mam chyba jedną z pierwszych wyprodukowanych sztuk – pierwsza rejestracja 26.09.2002, a produkcja wg VINu 08.2002...
Będziem obserwować co i jak...
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2007, 22:56
Posty: 3397 (0/1)
Skąd: Bydgoszcz, Zgorzelec
Auto: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02
224kkm w tym 117kkm moje

Postprzez Jaksa » 31 sie 2007, 21:51

Maciej Loret napisał(a):Będziem obserwować co i jak...
Skoro masz drugi silnik ( moze wymieniany na gwarancji ) to powinno byc ok , nie rozumiem tylko dlaczego japonczycy tak eksperymentuja , w latach 97/98 ten sam problem był w 626 silniki litrami łykały oliwe :|
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Maciej Loret » 31 sie 2007, 21:55

Jaksa napisał(a):Skoro masz drugi silnik ( moze wymieniany na gwarancji )


Poza gwarancją, to był czwarty rok jazdy...

Jaksa napisał(a):to powinno byc ok , nie rozumiem tylko dlaczego japonczycy tak eksperymentuja , w latach 97/98 ten sam problem był w 626 silniki litrami łykały oliwe :|


Nie rozumiem w czym problem, że przy ostrzej jeździe silnik sobie trochę łyknie...?
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2007, 22:56
Posty: 3397 (0/1)
Skąd: Bydgoszcz, Zgorzelec
Auto: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02
224kkm w tym 117kkm moje

Postprzez Jaksa » 31 sie 2007, 22:04

Maciej Loret napisał(a):Nie rozumiem w czym problem, że przy ostrzej jeździe silnik sobie trochę łyknie
Pojezdzisz , sam ocenisz czy w ogole cos bierze . Te silniki inaczej sie krecą niz diesle ( prawie jak szlifierka <lol> ) mysle ze jak dolejesz litr na dychę to nie ma stresu...
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Maciej Loret » 31 sie 2007, 22:18

Jaksa napisał(a):Pojezdzisz , sam ocenisz czy w ogole cos bierze .


Oczywiście. Na razie nie miałem okazji go przycisnąć... Nawet chyba nie przekroczyłem 5krpm jeszcze, bo nonstop korki w mieście...

Jaksa napisał(a):Te silniki inaczej sie krecą niz diesle ( prawie jak szlifierka <lol> ) mysle ze jak dolejesz litr na dychę to nie ma stresu...


Litr na dychę??? To raczej normalne...
Branie to jest wówczas, gdy oleju nie trzeba wymieniać, bo są ciągłe dolewki... ;)

A propos, skoro już Cię mam przy głosie... :D
Czynności obsługowe z serwisówki należy traktować całkiem serio?
Mam na myśli to, że niektóre firmy zbyt optymistycznie podchodzą do wymian niektórych elementów, typu paski, rolki, napinacze, filtry, oleje, itd...
Jakieś czasy lub kilometry powinienem skrócić czy zupełnie wystarczy robić wszystko wg serwisówki?
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2007, 22:56
Posty: 3397 (0/1)
Skąd: Bydgoszcz, Zgorzelec
Auto: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02
224kkm w tym 117kkm moje

Postprzez Jaksa » 31 sie 2007, 22:23

Kazde auto traktuję indywidualnie , nie zawsze lecisz z serwisówki szczegolnie te ktore teraz przyjechały do kraju . Napisz na PW to spokojnie odpisze .
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Maciej Loret » 31 sie 2007, 22:28

Jaksa napisał(a):Kazde auto traktuję indywidualnie , nie zawsze lecisz z serwisówki szczegolnie te ktore teraz przyjechały do kraju . Napisz na PW to spokojnie odpisze .


Pisz tu... Mi się nie spieszy – o tydzień nie chodzi...
A jest coraz więcej 2,3l na Forum, to może ktoś skorzysta...
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2007, 22:56
Posty: 3397 (0/1)
Skąd: Bydgoszcz, Zgorzelec
Auto: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02
224kkm w tym 117kkm moje

Postprzez Jaksa » 31 sie 2007, 22:51

Maciej Loret napisał(a):Pisz tu... Mi się nie spieszy
To dobrze , dzisiaj to juz nie mam siły ( dobrze ze to juz koniec tygodnia uff ) napisz tylko co chcesz wiedziec .
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Artek » 31 sie 2007, 23:07

Jeszcze na chwilkę ja się wtrącę.
Napisałem, że w przyszłym roku chcę kupić M6 w dieslu bo niedawno przejechałem się taką z 2003 r 136HP i byłem w szoku jak to chodzi. Start w miare normalny, ale wyprzedzanie na trasie to zupełnie inna bajka. M6 tak przyspieszała jakby pod maska był silnik 2,5 V6 ,miałem taki przez 6 lat w Fordzie Probe więc wiem co mówię.
Artek
 

Postprzez Riki » 31 sie 2007, 23:34

Jaksa napisał(a):1,8/2,0 jest ok


Jest ok ale chyba fajnie nie jezdzi :P (byc moze sie myle... ale tak podejzewam) dlatego napisalem ze diesel albo V6 :)
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5584 (2/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 32 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy