Strona 1 z 3

Mazda6 GH MZR-CD '11 Kombi 2,2

PostNapisane: 7 sty 2018, 14:34
przez MariuS
Witam,
po sprzedaży Mazdy 6GY rozglądałem się za następcą. W grę wchodziły auta w budżecie <40tys zł na gotowo (zakup auta wraz z całą rejestracją, OC+AC i podstawowymi wymianami typu filtry, oleje, opony zimowe) Musiało to być kombi o mocy od ok.170KM w serii dla benzyny N/A, bądź diesel który chipuje się pod 200KM. Szukałem głównie Mazdy 6 GH, Hondy Accord VIII, Subaru Legacy/Outback Citroena C5 III, czasem nawet Renault Laguna III <czarodziej>. Ostatecznie pozostałem przy 6-tce :)


23 grudnia zrobiłem sobie prezent i zakupiłem ją: Mazda 6 GH kombi, 2,2 diesel 129KM/ 340Nm, 2011rok. Wyposażenie może nie powala porównując je zwłaszcza z podanymi wyżej francuzami, ale po 2 tygodniach nie żałuję wyboru.

Silnik – 2,2 diesel 129KM/ 340Nm (Obecnie 180KM/408Nm)
Data produkcji – wrzesień 2011r
Kolor – Mica Black Pearl (16W)

Wyposażenie:

– światła przeciwmgielne
– ABS z EBD
– DSC z TCS
– Hill Launch Assist (asystent ruszania na wzniesieniu)
– ESS (System ostrzegania o awaryjnym hamowaniu)
– Smart Turn
– 6 poduszek powietrznych
– sensor zmierzchu i deszczu
– regulowana kierownica w dwóch płaszczyznach
– skórzana kierownica i gałka zmiany biegów
– półskórzana tapicerka foteli i kanapy
– aluminiowe pedały i podpórka stopy
– tempomat
– elektryczne szyby
– dwustrefowa klimatyzacja automatyczna
– dwustopniowe podgrzewane fotele z przodu
– czujniki parkowania tył
– lusterko wsteczne fotochromatyczne
– bluetooth z głosową obsługą telefonu
– wielofunkcyjna kierownica
– lusterka zewnętrzne elektrycznie składane i podgrzewane
– mocowanie fotelika isofix
– domykanie szyb z pilota
– ledowe lampy tylne
– centralny zamek z pilota
– felgi 18"
– hak

Auto sprowadzone z Austrii, gdzie miało jednego właściciela. Sprawdzane było w ASO Mazdy w Poznaniu. Regularnie serwisowane do 2015r, ostatni zarejestrowany tam przebieg 103147km. Przy zakupie około 139 500km, obecnie już ponad 140 000km.

Wymienione po zkaupie wszystkie filtry, płyn chłodzący, hamulcowy i olej silnikowy i zakupiłem nowy akumulator.
Na zimę wpadają lada dzień złote felgi 17" z mojej ex Mazdy6 GY + zimówki 215/50/17 Goodyear UltraGrip Performance Gen-1.


Plany:
– usunąć dołożone przez poprzedniego właściciela dodatki chromowane (nakładki na klamki zewn, grill, pod tylną szybą) – WYKONANE
– obniżenie o 30mm
– jakieś inne koło 18" bardziej "a la JDM style"
– program na ~200KM/ 450Nm – WYKONANE (180KM i 408Nm)
– detailing lakieru
– malowanie zacisków na złoto/fioletowo
– podwójny wydech końcowy


Zdjęcia zaraz po rejestracji:

DSCN0761.JPG
DSCN0764.JPG
DSCN0765.JPG
DSCN0766.JPG
DSCN0767.JPG
DSCN0768.JPG
DSCN0771.JPG

Re: Mazda6 GH MZR-CD '11 Kombi 2,2

PostNapisane: 8 sty 2018, 11:51
przez wumpscut
Bardzo ładna :) Niech się sprawuje i cieszy :)

Po lifcie już nie dawali logo Bose na maskownicach głośników z przodu?

Myjnia Wołczyńska/Grunwaldzka?

PostNapisane: 8 sty 2018, 16:38
przez MariuS
Błąd kopiowania opisu z mojej ex Mazdy. Nie ma Bose. Tak – to ta myjka ;)

PostNapisane: 8 sty 2018, 20:06
przez stachan
Śliczna <serduszka> Witamy w klubie GH <spoko>

PostNapisane: 9 sty 2018, 07:41
przez wumpscut
MariuS napisał(a):Tak – to ta myjka ;)


Pracuję niedaleko <spoko>

Niech się sprawuje, drugi wydech dodałby uroku tylnej części auta :)

Re: Mazda6 GH MZR-CD '11 Kombi 2,2

PostNapisane: 9 sty 2018, 22:29
przez makmarc
Wydaje się bardzo ładny egzemplarz, obyś o niego dobrze dbał. I tak jak to ktoś kiedyś mi napisał, trochę przedlifta w polifcie, jeśli wiesz do czego zmierzam :)

PostNapisane: 9 sty 2018, 23:35
przez LooKasH8
Jak wrażenia po przesiadce z benzyny całkiem mocnej na diesla w najsłabszej wersji? Porównywalne odczucia? :) Ja przesiadłem się z 121KM w dieslu na 170 w benzynie bez turbiny i przyspiesza podobnie, trochę szybciej ale dużo bardziej podoba mi się to w jaki sposób się rozpędza, jazda bez turbiny jest dużo wygodniejsza IMO <spoko>

Re: Mazda6 GH MZR-CD '11 Kombi 2,2

PostNapisane: 10 sty 2018, 17:18
przez Danmazda
Pierwszą GH widzę bez bose. Ale autko bardzo ładne, szerokości i bezawaryjności :)

PostNapisane: 11 sty 2018, 07:19
przez wumpscut
Danmazda napisał(a):Pierwszą GH widzę bez bose.


Jest trochę takich, nawet w tym dziale ;–)

PostNapisane: 13 sty 2018, 15:06
przez MariuS
makmarc napisał(a):I tak jak to ktoś kiedyś mi napisał, trochę przedlifta w polifcie, jeśli wiesz do czego zmierzam :)


No tak nie bardzo :P


LooKasH8 napisał(a):Jak wrażenia po przesiadce z benzyny całkiem mocnej na diesla w najsłabszej wersji? Porównywalne odczucia?


Nie mogę się tylko przyzwyczaić do krótkich biegów w dieslu, zwłaszcza 1-nki. Ale taki urok diesla, brakuje mi tego na razie mocno. Na plus nawet przed przeprogramowaniem ECU była elastyczność – benzynę trzeba było redukować i trzymać górą. Fajnie się wyprzedza.

Dzisiaj odebrałem auto z chiptuningu. Rocznie robię około 20-25tys km. Po konsultacjach zdecydowałem się na mapę pomiędzy "eco" c a "performance" i wyszło 180KM/408Nm
Zupełnie inne auto <faja>


Foto już bez zbędnych chromów.
Założyłem też zimowy setup na felgach z ex Mazdy – na GH leżą IMO o wiele gorzej, ale na zimę tak musi zostać. <spoko>
1.JPG
3.JPG
4.JPG

Re: Mazda6 GH MZR-CD '11 Kombi 2,2

PostNapisane: 13 sty 2018, 15:22
przez Bo_Lo
Nie wygląda to źle,po prostu wzór nie bardzo w stylu tej budy.Ogolnie ładne autko .Bezawaryjności.BTW teraz wiesz czemu mówiłem że jak diesel to mógłbym ale tylko w automacie hehe.Ostatni jechałem po kilkuletniej przerwie dieslem w m/t i masakra z tym wajchowaniem .

Wysłane z mojego Lenovo A6020a40 przy użyciu Tapatalka

PostNapisane: 13 sty 2018, 19:58
przez smile
MariuS napisał(a):Po konsultacjach zdecydowałem się na mapę pomiędzy "eco" c a "performance" i wyszło 180KM/408Nm

Ładny przeskok z niskiej mocy na wysoką :) Tylko program? czy turbina wleciała większa?

Re: Mazda6 GH MZR-CD '11 Kombi 2,2

PostNapisane: 13 sty 2018, 20:02
przez Neonixos666
One wychodziły z taką mocą, to tylko odmulenie :P

Re: Mazda6 GH MZR-CD '11 Kombi 2,2

PostNapisane: 13 sty 2018, 20:09
przez smile
Neonixos666, różnica była w turbo i PCM. Moce były trzy, niska, średnia, wysoka. Jeśli to wydmuchali na małym turbo to nie odmulenie a wyżyłowanie :P

Re: Mazda6 GH MZR-CD '11 Kombi 2,2

PostNapisane: 14 sty 2018, 00:34
przez MariuS
Mechanicznie wersja 129km to wersja to wersja 163km. Dopiero wersja 180Km miała inne turbo. Pakiet performance wyszedł na 196/430 ale nie byłem nim zainteresowany. W czystej teorii wersja 129km po prostu jeździła z dużym zapasem, stąd też moje zainteresowanie przy zakupie wersjami 129km... :]

Re: Mazda6 GH MZR-CD '11 Kombi 2,2

PostNapisane: 14 sty 2018, 10:26
przez Nightfall
Gratki fajnego autka.
Widać że jest już zadbane także powinno odwdzięczyć się bezawaryjnoscia <spoko>
No teraz z taką mocą to napewno się super jeździ :D
Czekam na dalsze modyfikacje :D

PostNapisane: 14 sty 2018, 10:47
przez makmarc
MariuS napisał(a):
makmarc napisał(a):I tak jak to ktoś kiedyś mi napisał, trochę przedlifta w polifcie, jeśli wiesz do czego zmierzam :)


No tak nie bardzo :P



Oryginalne felgi nie pochodzą od Twojego modelu tylko od przedlifta, pytanie dlaczego :)

PostNapisane: 15 sty 2018, 05:59
przez MariuS
A o to Ci chodzichodzi... Ta wersja nie wychodziła seryjnie na 18". 17" były. Ktoś zapewne chciał 18" i albo ten wzór mu po prostu przypasował albo takie akurat były do kupienia. Felga jest tak wymiennym elementem, że nawet szkoda rozkminy dlaczego taki wzór jest a nie inny. Coraz więcej 6GH lata teraz na 19" z GJ, sam chyba tak też miałeś to możesz sobie odpowiedzieć dlaczego.

PostNapisane: 15 sty 2018, 07:23
przez wumpscut
Słusznie, że nie drążysz tematu przedliftowych felg, niedawno na forum był podobny przypadek ale przeszło bokiem :)

Rzeczywiście, te "zimowe" felgi moim osobistym i bardzo skromnym zdaniem nie bardzo pasują do GH ;) Program ładnie wyszedł, niech się furka dalej sprawuje :)

Re: Mazda6 GH MZR-CD '11 Kombi 2,2

PostNapisane: 25 sty 2018, 16:29
przez MariuS
Myślę że "wizual" sporo się poprawi nawet na tych 17" jak wlecą sprężyny obniżające.
Sprężyny zamówione zagranicą, za kilka dni będą już u mnie.
H&R 29033-4 czyli 35mm niżej od serii, dedykowane dla diesla kombi.

Zdjęcie z aukcji
s-l640.jpg