Mazda6 GH Sedan 2.5 na sprzedaż!

GL / GJ / GH / GG / GY

Postprzez Mr_Bartek » 21 gru 2017, 00:10

viewtopic.php?f=398&t=109424

Drugi/trzeci to pewnie czujnik pedału hamulca. Zobacz czy działa tempomat i czy świecą światła stop.
Avatar użytkownika
Koordynator Forum
Koordynator Witryny
 
Od: 7 kwi 2014, 12:44
Posty: 3181 (148/189)
Auto: Jest: Grey Fūjin '03
Było: Mazda6 Tamura '07

Postprzez LooKasH8 » 21 gru 2017, 00:22

Już wiem co to za błąd P0571, czujnik położenia pedału hamulca, najprawdopodniej jakiś problem na stykach, jakiś czas temu jechałem z kolegą, który powiedział mi że nienaturalnie migają mi światła STÓP, teraz już wiem o co chodziło ;)

Dopisano czwartek, 21 grudnia 2017, 01:23:

Tempomat działa, inaczej niż w GG ale jest ok, tak jak napisałem wyżej ;)
Forumowicz
 
Od: 14 gru 2014, 22:24
Posty: 535 (0/1)
Auto: Były – Mazda 6 2.0 MZR-CD 121 KM, liftback 2007
– Mazda 6 GH L5-VE Sedan 2008;
JEST:
– Mazda MX-5 NBfl B6 '02
– Saab 93 SS Aero b207R MY '03 290KM/410NM

Postprzez Weelkoo » 21 gru 2017, 06:15

LooKasH8 napisał(a):Podłączyłem bardziej zaawansowany skaner pod laptopa i program ForScan i wyskoczyła mi lista:

P0421 – Warm Up Catalyst Efficiency Below Threshold (Bank 1)
P0571 – Brake Switch A Circuit
C0044 – Brake Pressure Sensor A

Najbardziej niepokoi mnie I błąd, albo sonda lambda albo katalizator tylko dlaczego???

Drugi to najprawdopodobniej czujnik ABS, nic poważnego ale czasem na śniegu przeszkadza :/


Ehhh, pierwszy CEL jaki widzę i tak szybko się trafił :| Z ciekawości, nie przelali Ci maksymalnego stanu oleju przy wymianie? Bo od tego P0421 też potrafi się zapalić jak pójdzie olej w katalizator a wymiana zdaje się praktycznie pokrywać z CEL. Ponadto chyba spróbowałbym jednak resetu, zobaczył czy i kiedy się zapali ponownie bo to dość ogólny błąd i może się nie powtórzyć?

Dwa pozostałe błędy faktycznie chyba sugerują czujnik pedału hamulca jak wyżej podpowiadają ale nie wiem czy czujnik hamulca może mieć coś wspólnego jednocześnie z kontrolkami ABS / DSC <co?> Mi Forscan nie wyrzucał żadnych błędów w zeszłym roku (choć wersja mobilna i to Lite bodajże).

Mam nadzieję, że jednak pierdoły i szybko ogarniesz <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2011, 20:48
Posty: 1148 (0/16)
Skąd: Bieruń
Auto: Lexus IS 200t

Postprzez LooKasH8 » 21 gru 2017, 11:31

Olej wymieniłem sam, wlałem niecałe 5l,wolałem później dolać niż kombinować z ulewaniem właśnie, więc to nie powinno być problemem, no nic, rzeczywiście skasuję dziś i zobaczę kiedy się pojawi ;)
Forumowicz
 
Od: 14 gru 2014, 22:24
Posty: 535 (0/1)
Auto: Były – Mazda 6 2.0 MZR-CD 121 KM, liftback 2007
– Mazda 6 GH L5-VE Sedan 2008;
JEST:
– Mazda MX-5 NBfl B6 '02
– Saab 93 SS Aero b207R MY '03 290KM/410NM

Postprzez LooKasH8 » 26 gru 2017, 23:04

Kilometry z M6 lecą, minął miesiąc od zakupu a ja nadal jestem zadowolony <jupi> Oby tak dalej, poza małym incydentem wszystko jest OK.
Wracając do wspomnianego błędu po wykasowaniu ucichło, zrobiłem już ponad 400km i nic się nie pojawia, jedyne co mnie niepokoi przy niższych temperaturach to wyłączające się systemy bezpieczeństwa spowodowane najprawdopodobniej usterką na jednym z czujników ABS. Z powodu mojego aktualnego miejsca zamieszkania nie mam zaufanego mechanika który znałby się na rzeczy, jedyne co potrafią to podziwiać srebrną M6 xD Ale zmieni się to od nowego roku, wtedy też mam nadzieję zajmę się występującym błędem ;)
Tymczasem korzystając z chwili czasu w oczekiwaniu na moją lubą podjechałem na słynny port w Radomiu po myjni porobić jakieś tam mierne zdjęcia, oto co z nich wyszło :P
CSC_8286.JPG
CSC_8287.JPG
CSC_8288.JPG
CSC_8289.JPG
CSC_8290.JPG


Oczywiście nie mogło zabraknąć wcześniej wspomnianego Miśka ;)

DSC_8284.JPG


Wierny towarzysz ;)

Wracając wieczorem wpadłem na genialny pomysł ;) Sprawdzę jak ekonomiczny potrafi być ten silnik (2.5 L5), dystans do przejechania to 84km drogi z przeszkodami w postaci wielu miejscowości i różnych raczej mniejszych skrzyżowań, chwila prostej w lesie itp., jazda polegała na przestrzeganiu wszystkich przepisów <czytaj>

Wynik BARDZO pozytywnie mnie zaskoczył, jechałem sam z pełnym bakiem Vervy98:

DSC_8285.JPG


I jak? :P <glupek2>
Forumowicz
 
Od: 14 gru 2014, 22:24
Posty: 535 (0/1)
Auto: Były – Mazda 6 2.0 MZR-CD 121 KM, liftback 2007
– Mazda 6 GH L5-VE Sedan 2008;
JEST:
– Mazda MX-5 NBfl B6 '02
– Saab 93 SS Aero b207R MY '03 290KM/410NM

Postprzez twardy103 » 27 gru 2017, 08:37

Wynik fajny <spoko>
Tak właśnie jest z dużymi silnikami. W mieście niestety piją a w trasie przyjemność :)
Ja mam BJ 323 z 1.6 i 3 BL z 2.0. W trasie 3 pali mniej niż BJka, natomiast w mieście role się odwracają.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lis 2010, 23:25
Posty: 686 (1/3)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda3 2.0 DISI 2011
Volvo XC70 2008

Postprzez marek219 » 27 gru 2017, 11:06

Najważniejsze, że zadowolony z zakupy i drugi raz byś wybrał to samo :) rozumiem to w pełni, bo mam to samo :D (chociaż, obecnie wolałbym diesla 2.2 ze względu na długie trasy i masę kilometrów) No i diesla szybciej można pokręcić :D :D

z tym spalaniem to poszalałeś ;p ja miałem najniższe 6.7 czy 6.8 na dystansie jakiś 50 km. Później już był powrót do 9 litrów, bo wjechałem do Wrocławia.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 mar 2012, 14:40
Posty: 663 (0/9)
Skąd: Strzelce Opolskie
Auto: Mazda 6 GG 2.0 MZR-CD 150KM 2002 rok
viewtopic.php?f=331&t=169015
Mazda 6 GH 2.5 L5-VE 170 KM 2008
viewtopic.php?f=331&t=200456&view=unread#unread

Postprzez stachan » 28 gru 2017, 18:33

Wynik wręcz niewiarygodny – brawo! <spoko>
Obrazek
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
Koordynator Finansów
Koordynator Konkursów
 
Od: 21 wrz 2006, 16:09
Posty: 5603 (328/453)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GH 2.0 LF-DE

Postprzez LooKasH8 » 28 gru 2017, 20:13

Wynik wręcz niewiarygodny – brawo! <spoko>


Co nie? <co?>

Jednakże wczoraj pokonałem trasę 700km z czego 300 było autostradą A2 z prędkością 140 co najmniej i spalanie wzrosło do 7,9 :P Średnie na całym zbiorniku według aplikacji wyszło mi 7,93ltr/100km więc komputer ustawiony niemalże perfekcyjnie ;)

Tymczasem:

Przebieg: 177410

W czasie miesiąca posiadania Mazdy przejechałem 4 694 km, spaliłem w tym dystansie 470,97 litrów paliwa przy średnim spalaniu 8.86l/100km
Wynik naprawdę dobry i przekonujący mnie do rezygnacji z zakładania gazu ;)

W dniu dzisiejszym, korzystając z dnia jeszcze wolnego postanowiłem wykonać podświetlenie powitalne oraz zrobić upgrade oświetlenia bagażnika, marną żaróweczkę zastąpiłem dwoma (2) paskami led, po trzy (3) diody każdy ;) Efekt mówi sam za siebie ;)

DSC_8302.JPG
DSC_8300.JPG


Oraz podłączyłem laptopa z ForScanem w celu wykonania różnego rodzaju testów poprzez port OBDII, od sprawdzenia MissFire'ów aż po ten czujnik położenia pedału hamulca :(

DSC_8294.JPG


A na koniec niepokojące wieści, wczoraj miałem nieaktywne tylne czujniki parkowania...
Podczas włączenia zapłonu usłyszałem 5 serii "piknięć" po 3 powtórzenia, początkowo to zignorowałem aż do momentu parkowania, gdy to patrząc w lusterko byłem pewien, że czujniki powinny już się odzywać, tymczasem była cisza :/ A odległość od tego samochodu to niespełna 20 cm, coś będę musiał poszukać <nauka>
Forumowicz
 
Od: 14 gru 2014, 22:24
Posty: 535 (0/1)
Auto: Były – Mazda 6 2.0 MZR-CD 121 KM, liftback 2007
– Mazda 6 GH L5-VE Sedan 2008;
JEST:
– Mazda MX-5 NBfl B6 '02
– Saab 93 SS Aero b207R MY '03 290KM/410NM

Postprzez makmarc » 29 gru 2017, 22:10

Im bardziej poznajesz się z tym autem i szukasz, tym co raz więcej rzeczy wychodzi na wierzch. Może już się nie doszukuj? ;)
makmarc
 

Postprzez LooKasH8 » 30 gru 2017, 00:38

No szukam szukam ;) Chcę mieć po prostu pewne autko, powstało kilka problemów po momencie zakupu a ja z natury jestem perfekcjonistą więc wiesz ;) A wracając do błędów to czujniki już działają normalnie, nie wiem co było, a pozostałe problemy wynikają na 98% z błędów czujnika położenia hamulca ;) Po nowym roku wymienię i myślę że już wszystko będzie git ;)

PS.: Ma ktoś jakiś pomysł na skrzypiącą półkę tylną w sedanie? <glupek2>
Forumowicz
 
Od: 14 gru 2014, 22:24
Posty: 535 (0/1)
Auto: Były – Mazda 6 2.0 MZR-CD 121 KM, liftback 2007
– Mazda 6 GH L5-VE Sedan 2008;
JEST:
– Mazda MX-5 NBfl B6 '02
– Saab 93 SS Aero b207R MY '03 290KM/410NM

Postprzez stachan » 31 gru 2017, 14:00

Zapraszam do lektury :)

Jeszcze tu.
Obrazek
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
Koordynator Finansów
Koordynator Konkursów
 
Od: 21 wrz 2006, 16:09
Posty: 5603 (328/453)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GH 2.0 LF-DE

Postprzez LooKasH8 » 8 sty 2018, 22:39

Aktualizacja tematu ;)

Aktualny przebieg: 179900 km

Niestety skrzypienie nie było spowodowane zbyt długimi kołkami, lecz wytartym filcem na bolcach od tylnej półki, spędziłem przy tym ustrojstwie 3 godziny i nastała cisza :D

naprawa skrzypienia.JPG


Okazało się że na jednym z trzpieni filc się zeskosował i ocierając o metal "sufitu" bagażnika powodował irytujące dźwięki :/ Okleiłem wszystkie otwory montażowe taśmą z filcem dodatkowo i jest wszystko dobrze :D

Czyszczenie przepustnicy

W ostatnim czasie wyczyściłem trochę przepustnicę, bardziej profilaktycznie niż z powodów jakiś niesprawności :D

czyszczenie przepustnicy.JPG


Ponadto:
Aktualizacja mojego zasobu detailingowego, między innymi zmieniłem wosk na Soft99 Fusso Coat, porównując go do Collinite 476 którym miałem okazję pracować na polerowanym lakierze niebieskiej jest o niebo lepszy w odprowadzaniu wody i łatwości nakładania, zobaczymy jak z trwałością ;)
Aktualny zestaw:
– Soft99
– ADBL (Quick Wax, Yeti – piana, APC Pro)
– Glinka ValetPRO na utrzymany lakier;
– IPA jakaś tam;
– Poorboy's Natural look;
– SG Glass Cleaner;
– "Black to the Future" ValetPRO;
– Gla'co od Soft;
– Mleczko na chromy od Motul;
– kilka szmatek 800g/cm2 i gąbki od K2 i Meguiars, ponadto DA, Menzerna ale to na wiosnę :P

DSC_8309.JPG


Dodatkowo to co dla mnie na chwilę obecną najważniejsze:
Wszystkie błędy o których wspominałem w poprzednich postach nt. kontrolek i systemów zniknęły dzięki:

DSC_8339.JPG


Jest to czujnik położenia pedału hamulca, informuje tempomat, światła stopu i systemy antypoślizgowe o aktualnej pozycji pedału hamulca. To z jego winy światła STOP czasem nie działały co powodowało wyskakiwanie kontrolek od trakcji i ABS oraz niedostępność do tempomatu. Część za parę groszy a powodowało że jazda stawał się niebezpieczna dla mnie i innych :/

Dopisano wtorek, 9 stycznia 2018, 00:01:

Dodatkowo aktualizujemy bibliotekę zdjęć, kilka z detailingu:

DSC_8311.JPG
IMG_8347.JPG
IMG_8349.JPG
IMG_8351.JPG
IMG_8361.JPG
IMG_8356.JPG
Widoczna linia dzieląca strefę wpływów Natural Looka oraz samego APC ;)


A tu już po wszystkim:

DSC_8307.JPG
DSC_8316.JPG
DSC_8317.JPG
DSC_8318.JPG
DSC_8320.JPG


Oraz wisienka na torcie:

DSC_8348.JPG
Forumowicz
 
Od: 14 gru 2014, 22:24
Posty: 535 (0/1)
Auto: Były – Mazda 6 2.0 MZR-CD 121 KM, liftback 2007
– Mazda 6 GH L5-VE Sedan 2008;
JEST:
– Mazda MX-5 NBfl B6 '02
– Saab 93 SS Aero b207R MY '03 290KM/410NM

Postprzez wumpscut » 9 sty 2018, 06:40

Zazdroszczę garażu :)
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 lip 2016, 15:37
Posty: 629 (6/20)
Skąd: Wieleń nad Notecią
Auto: Mazda 6 GH LF-DE 2.0 Dynamic FS5A-EL '09

Postprzez LooKasH8 » 9 sty 2018, 10:42

Niestety garaż już tylko do końca tygodnia, to u rodziców a od 15 pod chmurką :(
Forumowicz
 
Od: 14 gru 2014, 22:24
Posty: 535 (0/1)
Auto: Były – Mazda 6 2.0 MZR-CD 121 KM, liftback 2007
– Mazda 6 GH L5-VE Sedan 2008;
JEST:
– Mazda MX-5 NBfl B6 '02
– Saab 93 SS Aero b207R MY '03 290KM/410NM

Postprzez makmarc » 9 sty 2018, 21:25

Ostatnie zdjęcie fajne, nawet bardzo, ale ... Ten statyw za autem :P Dbaj dbaj dobrze Ci idzie :)
makmarc
 

Postprzez LooKasH8 » 9 sty 2018, 22:32

No niestety, miało to być zdjęcie na szybko, nie planowałem że wyjdzie takie fajne właśnie xD <glupek2>
Forumowicz
 
Od: 14 gru 2014, 22:24
Posty: 535 (0/1)
Auto: Były – Mazda 6 2.0 MZR-CD 121 KM, liftback 2007
– Mazda 6 GH L5-VE Sedan 2008;
JEST:
– Mazda MX-5 NBfl B6 '02
– Saab 93 SS Aero b207R MY '03 290KM/410NM

Postprzez LooKasH8 » 31 sty 2018, 19:21

Tymczasem Mazda jeździ i pokonuje kolejne kilometry :D
IMG_20180120_171218.jpg


Pokazujemy się razem na spotach w mieście Łódź i próbujemy zdobyć zaufanie tutejszej ludności :D Wszystko zmierza w dobrym kierunku, mazda jeździ codziennie 40km do pracy w jedną stronę i w cyklu miejskim spala 9l/100km, więc wynik super :D

CSC_8448.JPG
CSC_8450.JPG
DSC_8412.JPG
CSC_8453.JPG
Forumowicz
 
Od: 14 gru 2014, 22:24
Posty: 535 (0/1)
Auto: Były – Mazda 6 2.0 MZR-CD 121 KM, liftback 2007
– Mazda 6 GH L5-VE Sedan 2008;
JEST:
– Mazda MX-5 NBfl B6 '02
– Saab 93 SS Aero b207R MY '03 290KM/410NM

Postprzez Biniu » 1 lut 2018, 06:20

Foteczki eleganckie.
Obrazek
Im trudniej, tym lepiej
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2015, 06:10
Posty: 1053 (35/34)
Skąd: Grupa Łódzka
Auto: Mazda 6 GY LFVE '06
Mazda 323 BG B6 '92

Postprzez LooKasH8 » 1 lut 2018, 08:16

Od nowego tygodnia będę miał inny obiektyw, stałkę z dobrą przesłoną to dopiero będą zdjęcia :D
Forumowicz
 
Od: 14 gru 2014, 22:24
Posty: 535 (0/1)
Auto: Były – Mazda 6 2.0 MZR-CD 121 KM, liftback 2007
– Mazda 6 GH L5-VE Sedan 2008;
JEST:
– Mazda MX-5 NBfl B6 '02
– Saab 93 SS Aero b207R MY '03 290KM/410NM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy