Mazda6 GY L3 '03 AWD 162KM vel. "PUMA"
Strona 1 z 1
Witam serdecznie Panów i Panie
Prezentowana poniżej Mazda, jest już 2 samochodem tej marki w moim życiu. Pierwszą była 323F BA Z5 przez którą to zachorowałem na Mazdy i która niestety już trafiła na złom... Potem trafił się chwilowy epizod z Citroenem Xsarą VTS, który zakończyła decyzja o zmianie na większe auto.
Po pożegnaniu z Cytryną postanowiłem spełnić swoje marzenie o mocnym kombi, najlepiej z napędem na 4 koła. Poszukiwania zaczęły się od Saaba 9-5, później przyszedł czas na szukanie Volvo XC70, następnie Peugeot 407, aż w końcu zapadła decyzja o zakupie M6 i tak z 3 wybranych (2 AWD i jedna "zwykła" 2.3), ostatecznie wybrałem ten egzemplarz (bo 4x4, duży silnik, ładna i jako tako się odpycha ) Blacha była zdrowa, wnętrze niczego sobie, silnik nie dymił nie szarpał, skrzynia działała perfekt, więc proces decyzyjny był szybki i tak w grudniu 2016 trafiła w moje ręce.
Oto ona z ogłoszenia (zdjęcie kapciem robione):
Tyle historii, teraz trochę faktów:
Mazda jest z roku 2003, przyjechała z Niemiec, po czym w Polsce poprzedni właściciel miał ją przez pół roku, po czym trafiła w moje ręce. Napędzana jest przez silnik 2.3 162KM z napędem na 4 koła i skrzynią automatyczną (na forum takiej konfiguracji jeszcze nie widziałem ). Przebiegu przy zakupie miała 186.000km, co jest mało prawdopodobne, bo i po wnętrzu widać większe zużycie, a i jak się później okazało, ktoś coś grzebał w zegarach...
Wyposażenie:
-Elektryczne wszystko (oprócz reg. foteli)
-Szyberdach
-Klima automat
-Grzanie tyłka
-System audio BOSE
-ASB
-ABS/TCS
-Lampy Ksenon
-Webasto
-Reszta tak jak w każdej innej
Zaraz po zakupie zrobione:
-Założony LPG STAG Qbox PLUS
-Wymienione zegary (oryginał był grzebany, wypalona dioda check i chyba przebieg redukowany)
-Przegląd silnika i całej reszty u Tadziola
-Wymiana oleju w ASB
-Wymiana świec na DENSO IT20TT
-Wymiana oleju z 10W40 na 5W40 z płukaniem i ceramizerem LIQUI MOLY
Zmodyfikowane zostało:
-Regeneracja reflektorów z wymianą odbłyśników, czyszczeniem soczewek i malowaniem maskownic
-Malowanie tunelu środkowego w czarny połysk
-Tylne lampy A-Spec
-Grill czarny mat
-Oświetlenie wnętrza biały LED
Planów co do dalszych modów nie zdradzam, bo zmieniają się codziennie wszystko wyjdzie w praniu.
Jak narazie wiernie służy, jeździ się wyjątkowo przyjemnie, tylko lać gaz i jeździć
A poniżej klika zdjęć "PUMY":
Prezentowana poniżej Mazda, jest już 2 samochodem tej marki w moim życiu. Pierwszą była 323F BA Z5 przez którą to zachorowałem na Mazdy i która niestety już trafiła na złom... Potem trafił się chwilowy epizod z Citroenem Xsarą VTS, który zakończyła decyzja o zmianie na większe auto.
Po pożegnaniu z Cytryną postanowiłem spełnić swoje marzenie o mocnym kombi, najlepiej z napędem na 4 koła. Poszukiwania zaczęły się od Saaba 9-5, później przyszedł czas na szukanie Volvo XC70, następnie Peugeot 407, aż w końcu zapadła decyzja o zakupie M6 i tak z 3 wybranych (2 AWD i jedna "zwykła" 2.3), ostatecznie wybrałem ten egzemplarz (bo 4x4, duży silnik, ładna i jako tako się odpycha ) Blacha była zdrowa, wnętrze niczego sobie, silnik nie dymił nie szarpał, skrzynia działała perfekt, więc proces decyzyjny był szybki i tak w grudniu 2016 trafiła w moje ręce.
Oto ona z ogłoszenia (zdjęcie kapciem robione):
Tyle historii, teraz trochę faktów:
Mazda jest z roku 2003, przyjechała z Niemiec, po czym w Polsce poprzedni właściciel miał ją przez pół roku, po czym trafiła w moje ręce. Napędzana jest przez silnik 2.3 162KM z napędem na 4 koła i skrzynią automatyczną (na forum takiej konfiguracji jeszcze nie widziałem ). Przebiegu przy zakupie miała 186.000km, co jest mało prawdopodobne, bo i po wnętrzu widać większe zużycie, a i jak się później okazało, ktoś coś grzebał w zegarach...
Wyposażenie:
-Elektryczne wszystko (oprócz reg. foteli)
-Szyberdach
-Klima automat
-Grzanie tyłka
-System audio BOSE
-ASB
-ABS/TCS
-Lampy Ksenon
-Webasto
-Reszta tak jak w każdej innej
Zaraz po zakupie zrobione:
-Założony LPG STAG Qbox PLUS
-Wymienione zegary (oryginał był grzebany, wypalona dioda check i chyba przebieg redukowany)
-Przegląd silnika i całej reszty u Tadziola
-Wymiana oleju w ASB
-Wymiana świec na DENSO IT20TT
-Wymiana oleju z 10W40 na 5W40 z płukaniem i ceramizerem LIQUI MOLY
Zmodyfikowane zostało:
-Regeneracja reflektorów z wymianą odbłyśników, czyszczeniem soczewek i malowaniem maskownic
-Malowanie tunelu środkowego w czarny połysk
-Tylne lampy A-Spec
-Grill czarny mat
-Oświetlenie wnętrza biały LED
Planów co do dalszych modów nie zdradzam, bo zmieniają się codziennie wszystko wyjdzie w praniu.
Jak narazie wiernie służy, jeździ się wyjątkowo przyjemnie, tylko lać gaz i jeździć
A poniżej klika zdjęć "PUMY":
Ostatnio edytowano 12 cze 2017, 12:13 przez michalmx3, łącznie edytowano 3 razy
Witamy w dziale Nasze Mazdy Prosiłbym dodać zdjęcia na serwer MS (opis jak to zrobić w viewtopic.php?f=321&t=177089), z fotosika lubią znikać zdjęcia dość niespodziewanie
MateoM6 napisał(a):Czy mi się zdaje czy jedną lampę przednią masz ciemną, a drugą jasną
Odbicie słońca.
Neonixos666 napisał(a):MateoM6 napisał(a):Czy mi się zdaje czy jedną lampę przednią masz ciemną, a drugą jasną
Odbicie słońca.
Dokładnie tak, obie są czarne :–)
MariuszTG napisał(a):Widzę znajomą rejestrację Jesteś z TG lub okolicy?
Obecnie mieszkam w Kato, ale czasem pojawiam się w okolicach lotniska w Pyrzowicach :–)
michalmx3, gratulacje Mazdy, prezentuje się zacnie Nietypowe, rzadkie zestawienie z napędem 4x4 i automatem, mało tego na rynku. Malowanie konsoli i tunelu bardzo na plus, Osobiście nie lubię tej jasnej, przedliftowej szarości. Dużo mocy i wigoru taka konfiguracja odbiera w stosunku do "zwykłego" 2.3 manual z napędem na przednią ośkę? Jakie spalanie LPG w różnych cyklach?
Interesuje mnie ta opcja --> "-Regeneracja reflektorów z wymianą odbłyśników, czyszczeniem soczewek i malowaniem maskownic"
Jaki efekt końcowy w nocy, dużo jaśniej, robi robotę? Przymierzam się do tej operacji za jakieś 2 tygodnie. Sama wymiana żarników na Osram Cool Blue Intense, którą wykonałem w marcu poprawiła trochę jakość oświetlenia, ale nie takiego efektu się spodziewałem po ksenonie. Widać, że coś "dusi" te żarniki, obstawiam właśnie soczewkę i odbłyśnik.
Interesuje mnie ta opcja --> "-Regeneracja reflektorów z wymianą odbłyśników, czyszczeniem soczewek i malowaniem maskownic"
Jaki efekt końcowy w nocy, dużo jaśniej, robi robotę? Przymierzam się do tej operacji za jakieś 2 tygodnie. Sama wymiana żarników na Osram Cool Blue Intense, którą wykonałem w marcu poprawiła trochę jakość oświetlenia, ale nie takiego efektu się spodziewałem po ksenonie. Widać, że coś "dusi" te żarniki, obstawiam właśnie soczewkę i odbłyśnik.
Dzięki za miłe słowa mam nadzieję, że z czasem będzie tylko lepiej
Jeżeli chodzi o moc i wigor na codzień to niestety ale bliżej jej co najwyżej do LF niż do zwykłego L3... Jednak masa i kupa przełożeń robi swoje. Ale w zamian za to w zimę nie ma mocnych na to auto nawet w wysokim śniegu a ile frajdy na zaśnieżonym parkingu...
Pali ona różnie, w trasie 130-150km/h potrafi zejść do 13l/100km a przy dynamicznej jeździe mieszanej to weźmie 15l i więcej.
Jeżeli chodzi o moje lampy to poprawa była znaczna, odbłyśniki były solidnie wypalone a soczewka mocno zakurzona. Jeżeli masz możliwość, to zrób sam, za całość w warsztatach wołają 500-600zł, a same zregenerowane odbłyśniki kosztują około 160zł + około 4 – 5 godzin roboty przy aucie (i 25zł za czarny matowy lakier w sprayu)
Jeżeli chodzi o moc i wigor na codzień to niestety ale bliżej jej co najwyżej do LF niż do zwykłego L3... Jednak masa i kupa przełożeń robi swoje. Ale w zamian za to w zimę nie ma mocnych na to auto nawet w wysokim śniegu a ile frajdy na zaśnieżonym parkingu...
Pali ona różnie, w trasie 130-150km/h potrafi zejść do 13l/100km a przy dynamicznej jeździe mieszanej to weźmie 15l i więcej.
Jeżeli chodzi o moje lampy to poprawa była znaczna, odbłyśniki były solidnie wypalone a soczewka mocno zakurzona. Jeżeli masz możliwość, to zrób sam, za całość w warsztatach wołają 500-600zł, a same zregenerowane odbłyśniki kosztują około 160zł + około 4 – 5 godzin roboty przy aucie (i 25zł za czarny matowy lakier w sprayu)
Fajna sztuka. Faktycznie bardzo oryginalne zestawienie silnika skrzyni i napędu 4x4 – a no i kombi.
-
Blue inside & red outside!
- Od: 12 lis 2011, 14:36
- Posty: 3819 (129/80)
- Skąd: Wrocław
- Auto: Jest: Mazda 6 2.5 Sky-G SkyPassion 2016
Była: Mazda 3 1.6 MZR Kirei 2011
Spalanie dość spore, w stosunku do zwykłego 2.3 jakieś 20% wyższe, ale wiadomo czym jest spowodowany taki stan rzeczy
Dzięki za info. Chętnie podjąłbym się tematu, bo też czasem lubię sam coś podłubać. Jednak z racji tego, że jeszcze przez najbliższych kilka miesięcy mieszkam w bloku, jest to mocno utrudnione. Odbłyśniki regenerowane to koszt 200 zł za 2 szt, do tego nie mam odpowiednich przyrządów typu opalarka czy maszyna polerska/odpowiednia chemia do spolerowania klosza + nałożenie warstwy ochronnej. Summa summarum z 3 stówki wyjdzie za własnoręczną robotę i sporo pracy przy tym jak na pierwszy raz i ryzyko, że coś pójdzie nie tak.
Dzięki za info. Chętnie podjąłbym się tematu, bo też czasem lubię sam coś podłubać. Jednak z racji tego, że jeszcze przez najbliższych kilka miesięcy mieszkam w bloku, jest to mocno utrudnione. Odbłyśniki regenerowane to koszt 200 zł za 2 szt, do tego nie mam odpowiednich przyrządów typu opalarka czy maszyna polerska/odpowiednia chemia do spolerowania klosza + nałożenie warstwy ochronnej. Summa summarum z 3 stówki wyjdzie za własnoręczną robotę i sporo pracy przy tym jak na pierwszy raz i ryzyko, że coś pójdzie nie tak.
deadzik napisał(a): Summa summarum z 3 stówki wyjdzie za własnoręczną robotę i sporo pracy przy tym jak na pierwszy raz i ryzyko, że coś pójdzie nie tak.
No zawsze jakiś nakład pieniężny trzeba wyłożyć, ale sądzę, że warto i się zawsze człowiek czegoś nauczy.
Ja też to robiłem pierwszy raz w życiu i jakoś poszło bez szkód
wumpscut napisał(a):Napęd 4x4 jest stały?
Szczerze, to nie mam pojęcia, wszystkie znaki na niebie i ziemi wskazują, że dyfer z tyłu jest ten sam co w MPS, więc dołączany elektronicznie przy uślizgu przedniej osi. Na całe szczęście nawet nie czuć kiedy to ma miejsce.
W garażowych, domowych warunkach na pewno bym się tego podjął. Wiadomo, sprawia to satysfakcję, lecz pasuje mieć do tego miejsce i warunki. W sumie żarniki Osram Cool Blue Intense kupiłem okazyjnie nówki z Intercarsu w cenie przez pół, wymieniłem je sam, sporo na tym zaoszczędziłem, więc teraz można trochę stracić na regeneracji układy optycznego, co by się sytuacja zbalansowała
Wymieniałeś również żarniki czy ten spory efekt był osiągnięty przez samą wymianę odbłyśników, czyszczenie soczewek i spolerowanie reflektora?
Wymieniałeś również żarniki czy ten spory efekt był osiągnięty przez samą wymianę odbłyśników, czyszczenie soczewek i spolerowanie reflektora?
Do mazdy wpadł pierwszy etap wygłuszania wnętrza Narazie udało mi się wykleić drzwi taśmą dekarską według instrukcji kolegi thesilent Poprawa jest, ale choroba postępuje i kolejne w planie jest wygłuszenie bagażnika (taśma + poroso) ,tym samym zestawem wygłuszenie podłogi i podsufitki i na koniec jak starczy chęci wygłuszenie deski rozdzielczej i maski
Słaba wymówka wygłuszenie robiłem pod blokiem tak samo jak malowanie tunelu i parę innych rzeczy Dla chcącego nic trudnego
Żarników nie wymieniałem, bo i po co skoro świecą przyzwoicie? Jak któryś żarnik padnie to wymienię komplet na coś mocniejszego.
deadzik napisał(a):W garażowych, domowych warunkach na pewno bym się tego podjął. Wiadomo, sprawia to satysfakcję, lecz pasuje mieć do tego miejsce i warunki.
Słaba wymówka wygłuszenie robiłem pod blokiem tak samo jak malowanie tunelu i parę innych rzeczy Dla chcącego nic trudnego
Żarników nie wymieniałem, bo i po co skoro świecą przyzwoicie? Jak któryś żarnik padnie to wymienię komplet na coś mocniejszego.
Widziałem na żywo. Ładna Mazda! Bardzo nietypowe zestawienie. Zazdroszczę silnika, napędu i szyberdachu
Ale nie można mieć wszystkiego
Musimy się umówić na oględziny reflektorów bo zafiksowaliscie mnie na te czarne lampy.
Przyciemniasz szyby??? Planuje w sierpniu. Jakbys się decydował to może nam zniżkę dadzą jak na dwa auta. Dali mi cenę 380 zlociszy. Robią bez demontażu boczków.
Ale nie można mieć wszystkiego
Musimy się umówić na oględziny reflektorów bo zafiksowaliscie mnie na te czarne lampy.
Przyciemniasz szyby??? Planuje w sierpniu. Jakbys się decydował to może nam zniżkę dadzą jak na dwa auta. Dali mi cenę 380 zlociszy. Robią bez demontażu boczków.
Długo mnie tu nie było ze względu na szaleństwo związane z moim ślubem i weselem.
Ale mimo tego trochę się działo wokół auta
Największą zmianą była wymiana wydechu na nowy bo stary przerdzewiał i zaczął się rozpadać... Wymieniłem na wyrób Peśli i ... teraz żałuję tego zakupu... Wygląda to ładnie, ale niestety głośne jest jak 4 startujące odrzutowce... no może nie aż tak, bo przy spokojnej jeździe w mieście jest znośnie, miejscami nawet ładnie basowo, ale przy prędkościach od 100km/h w górę robi się nieznośnie głośno i na dłuższą metę ciężko w aucie wytrzymać... teraz mam zagwózdkę co z tym zrobić i chodzi mi po głowie wymiana na używane oryginały.
Ponadto udało mi się wyczyścić przepustnicę i przepływomierz
Wpadło też wygłuszenie bagażnika, więc została jeszcze klapa bagażnika i podłoga
Narazie tylko tyle, ale teraz będzie więcej czasu to może i będzie więcej modów
Ale mimo tego trochę się działo wokół auta
Największą zmianą była wymiana wydechu na nowy bo stary przerdzewiał i zaczął się rozpadać... Wymieniłem na wyrób Peśli i ... teraz żałuję tego zakupu... Wygląda to ładnie, ale niestety głośne jest jak 4 startujące odrzutowce... no może nie aż tak, bo przy spokojnej jeździe w mieście jest znośnie, miejscami nawet ładnie basowo, ale przy prędkościach od 100km/h w górę robi się nieznośnie głośno i na dłuższą metę ciężko w aucie wytrzymać... teraz mam zagwózdkę co z tym zrobić i chodzi mi po głowie wymiana na używane oryginały.
Ponadto udało mi się wyczyścić przepustnicę i przepływomierz
Wpadło też wygłuszenie bagażnika, więc została jeszcze klapa bagażnika i podłoga
Narazie tylko tyle, ale teraz będzie więcej czasu to może i będzie więcej modów
wumpscut napisał(a): Napęd 4x4 jest stały?
Jest stały, Tadziola pytałem i nie ma żadnego sprzęgła, koła kręcą się zawsze wszystkie – nawet jak zawisłem zwrotnicą na krawężniku to styrało krawężnik ale zjechał, z zerwanym przegubem z przodu też jechał
- Od: 11 paź 2023, 21:35
- Posty: 1
- Auto: Mazda 6 GY Station Wagon 2.3 AWD
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości