Mazda6 GG LF '06 2.0 147 KM

GL / GJ / GH / GG / GY

Postprzez Baxter » 4 mar 2017, 21:49

Cześć,

przyszła pora na prezentację mojej madziuli.
Dotychczas jeździłem Oplem Rekordem rocznik 89 i VW Golfem 3 '95, więc ze stodoły na kółkach i stosunkowo małego auta przyszła pora na auto średniej wielkości, które nie będzie nudne niczym flaki z olejem. Podobno nie kupuje się aut na f, więc fiat i francuskie odpadają, a mój wybór padł na japończyka. W M6 urzekł mnie agresywny wygląd zewnętrzny i to, że autko miało wnętrze zupełnie nie podobne do typowego VAG'a. Wybór potwierdził znajomy, który kupił GY kilka lat temu z takim samym silnikiem i przez 50 kkm poza wymianą oleju nie wymieniał w niej kompletnie nic.
Moją M6 przywiozłem we wrześniu 2016 z Lipska.
Mimo że blachy radomskie to grasuje po Toruniu.

Dane techniczne:
Marka/Model: Mazda 6 Exclusive
Typ nadwozia: hatchback
Kolor nadwozia: Pacific Blue (25B)
Rok produkcji: 2005
Pierwsza rejestracja: 2006
Pojemność silnika: 1999 cm3
Skrzynia: Manualna
Data kupna: 2016-09-28
Przebieg przy zakupie: 115 489 km (potwierdzony z regularnymi przeglądami w ASO)

Wyposażenie standardowe:
6 poduch
DSC
TCS
EBA
Immobiliser
Alufelgi + Bridgestone S-02 205/55 R16
Automatyczna klimatyzacja
Odtwarzacz CD (bez MP3)
Wielofunkcyjna kierownica
Automatyczna klima
Podgrzewane lusterka
Elektryczne szybki
Tempomat

Dodatkowe wyposażenie:
Czujniki cofania
Pakiet Light (Automatyczny czujnik świateł i czujnik deszczu)
Halogeny przeciwmgielne
10 cm antena FM, która poza miastem zgarniała praktycznie tylko toruńskie radio z twarzą
Przyciemnione tylne szyby

Co było robione przed zakupem:
Zabezpieczone podwozie barankiem (zero rudej)
W ramach Goodwill malowane oba tylne błotniki
Wymieniony układ wydechowy

Większych modów nie planuję.
Jednak delikatnie modzimy :)

Co ja robiłem:
Wymiana filtra i oleju na Liqiu Moly 5W40 + ceramizer
Wymiana anteny na zwykłą (chińczyk za 10 zeta), odbiera o niebo lepiej
Wymiana żarówek świateł mijania na Philips Premium Vision +30%
Wymiana oleju w skrzyni na Valvoline Maxlife 75W90 GL-4
Montaż kabelka AUX, wyprowadzony do schowka
Zakup opon zimowych Hancook Winter i*cept RS2 W452 195/65 R15 na stalowych kapciach
Ramki klubowe
Aluminiowe osłony rygli z logo m6

Plany na bliższą i dalszą przyszłość:
[ZROBIONE 2017-09-24]Wymiana świec
Wymiana filtra kabinowego
[ZROBIONE 2017-04-19]Przegląd klimy
Wymiana wewnętrznego oświetlenia na LED'owe
[ZROBIONE 2017-04-08]Nakrętki na wentyle do alu z logo Mazdy
Montaż wideorejestratora (kabel USB wyprowadzony z podsufitki)
Sprawdzenie pływaka w baku (nie zapala się wskaźnik rezerwy)
Jakieś fajne kołpaki do zimówek (na przyszłą zimę) coby stalą nie straszyć + piaskowanie i malowanie stalówek

Mała sesyjka z dzisiaj:

DSC08010.jpg

DSC08294.jpg

DSC08297.jpg

DSC08295.jpg

DSC08305.jpg

DSC08298.jpg

DSC08313.jpg

DSC08307.jpg


Trochę historii:
Pierwsze.jpg
W takim stanie zjechała do kraju, zdjęcie robione taboretem.

DSC08310.jpg

Załącznik DSC08294.jpg nie jest już dostępny


Update (zbieranina info z kolejnej strony):
2017-07-11 Zagościły lampy w stylu A-spec:
20170711_223707.jpg



2017-09-26
wymiana tylnych tarcz na Hella, klocki z tyłu i z przodu (ATE) i świeczki (NGK). Tylne tarcze były w opłakanym stanie i prosiły się o wymianę. Świeczki były jeszcze fabryczne ale nie dawały o sobie znać.
2017-10-19 wjechał spoilerek od przedliftowego aero dzięki pomocy kolegi Quattro. <spoko>
Montaż:
1724897754219225.jpeg

I efekt finalny:
20171021_162934.jpg

20171021_162956.jpg


W najbliższych dniach wjedzie przyciemnienie tylnych lamp i polerka końcówek wydechu. Długoterminowy plan (zapewne na wiosnę) to malowanie zacisków na jasnoniebieski i przednie lampy w kreta.
Ostatnio edytowano 26 lis 2017, 16:17 przez Baxter, łącznie edytowano 3 razy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 wrz 2016, 19:41
Posty: 89 (2/8)
Skąd: Toruń / Radom
Auto: Mazda 6 GG liftback '06 LF-DE

Postprzez TheMonster » 21 mar 2017, 00:01

Piękna sztuka <spoko> i kolejna M6 w regionie ^^
Jak planujesz pociągnąć zasilanie do kamerki w podsufitkę? Ja u siebie pociągnąłem podsufitką przez słupek, ale miejsca strasznie mało i trochę mnie irytuje że kabel jest delikatnie widoczny :/

Bezawaryjności!
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć dieslem

_____________________________________________________________
Dawne auta:
Citroen Xsara II 1,6 16V 2003
Mazda 6 GG/GY 2005 2,0 MZR-CD 136 KM MT
Mazda 3 BM 2016 2,0 SkyActiv-G 120KM MT "Śnieżynka"
Tomasz W.
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Pomorza
Moderator
 
Od: 22 lis 2015, 15:59
Posty: 1521 (227/225)
Skąd: Bydgoszcz / Poznań
Auto: Mazda 3 Hikari, 2,0 150KM AT

Postprzez Baxter » 21 mar 2017, 00:28

Dzięki ;)
Myślałem właśnie o przednim słupku od strony pasażera, może jakiś płaski kabel dałby radę. Ewentualnie gdyby bardzo przeszkadzało to po podłodze i przez tylny słupek, tylko że kabel musiałby mieć na oko z 6 metrów...

Klepnięte szajsungiem
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 wrz 2016, 19:41
Posty: 89 (2/8)
Skąd: Toruń / Radom
Auto: Mazda 6 GG liftback '06 LF-DE

Postprzez TheMonster » 21 mar 2017, 00:36

Generalnie zazwyczaj kable dołączane do rejestratorów są tak długie że idzie samochód dookoła objechać :D U mnie nawet po pochowaniu go jeszcze z pół metra zostało i wcisnąłem je jakoś za plastiki u pasażera :P
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć dieslem

_____________________________________________________________
Dawne auta:
Citroen Xsara II 1,6 16V 2003
Mazda 6 GG/GY 2005 2,0 MZR-CD 136 KM MT
Mazda 3 BM 2016 2,0 SkyActiv-G 120KM MT "Śnieżynka"
Tomasz W.
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Pomorza
Moderator
 
Od: 22 lis 2015, 15:59
Posty: 1521 (227/225)
Skąd: Bydgoszcz / Poznań
Auto: Mazda 3 Hikari, 2,0 150KM AT

Postprzez Mateo_RX » 21 mar 2017, 04:26

Kolejna piękna 6 ;)
Baxter89 napisał(a):Większych modów nie planuję.

A to dlaczego ;p ?
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Ziemi Lubuskiej
 
Od: 6 cze 2016, 20:45
Posty: 648 (12/21)
Skąd: Gorzów Wielkopolski
Auto: Mazda RX-8 1.3 HP ''Szara Osa''

Postprzez Baxter » 21 mar 2017, 20:38

Głównie chodzi o koszta :) nie lubię półśrodków, jeżeli coś ma być zrobione to musi być idealnie a "idealnie" kosztuje.
Myślałem wcześniej o kilku modach, m.in. nad glebą ale w mojej okolicy jest kilka progów gdzie jadąc w dwie osoby potrafię przyhaczyć więc to odpada. Bardzo podobają mi się przednie lampy z folią w odcieniu nadwozia ale to niepraktyczne/nielegalne.
Z bardziej prawdopodobnych zmian, możliwe że wjedzie jakiś delikatny spoilerek, podoba mi się też rozbudowane oświetlenie bagażnika, więc w tym kierunku to może pójść.

Klepnięte szajsungiem
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 wrz 2016, 19:41
Posty: 89 (2/8)
Skąd: Toruń / Radom
Auto: Mazda 6 GG liftback '06 LF-DE

Postprzez Mateo_RX » 22 mar 2017, 21:28

Przednie lampy rób w kreta :) Efekt jest powalający :D
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Ziemi Lubuskiej
 
Od: 6 cze 2016, 20:45
Posty: 648 (12/21)
Skąd: Gorzów Wielkopolski
Auto: Mazda RX-8 1.3 HP ''Szara Osa''

Postprzez Baxter » 25 mar 2017, 00:19

Widziałem u Ciebie ;) wygląda konkretnie. Nie chciałem na darmo rozklejać lamp ale ostatnio po myciu pojawiła się odrobina pary więc prędzej czy później trzeba będzie do nich zajrzeć, to przy okazji potraktuje je kretem xD

Klepnięte szajsungiem
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 wrz 2016, 19:41
Posty: 89 (2/8)
Skąd: Toruń / Radom
Auto: Mazda 6 GG liftback '06 LF-DE

Postprzez Mateo_RX » 25 mar 2017, 00:28

Mi po rozklejeniu i kąpieli w krecie niestety trochę parują :(
Jednak wszystko było robione takim sprzętem, który ledwo co dawał radę, bo nie miałem opalarki :(
Więc jak będziesz się za to zabierał to załatw sobie odpowiedni sprzęt. Zaoszczędzisz czas i nerwy :P
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Ziemi Lubuskiej
 
Od: 6 cze 2016, 20:45
Posty: 648 (12/21)
Skąd: Gorzów Wielkopolski
Auto: Mazda RX-8 1.3 HP ''Szara Osa''

Postprzez wumpscut » 27 mar 2017, 10:38

A ja mam pytanie, bo tak wszyscy z tym kretem w GG/GY. Tylnych świateł nie ruszacie? Zawsze widziałem stylistyczny związek między reflektorami a tylnymi światłami w GG/GY. Z opcji "kret" jest on zerwany, nie przeszkadza Wam to? Tylko pytam jakby co ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 lip 2016, 16:37
Posty: 629 (6/20)
Skąd: Wieleń nad Notecią
Auto: Mazda 6 GH LF-DE 2.0 Dynamic FS5A-EL '09

Postprzez LooKasH8 » 27 mar 2017, 11:18

Tylne lampy kret czyści bardzo dobrze jednakże dostać się do nich to masakra :/ trzeba rozcinać niestety :( u siebie zrobiłem i jestem bardzo zadowolony jednak w deszczu czasem trochę pary się pojawia :/
Forumowicz
 
Od: 14 gru 2014, 23:24
Posty: 535 (0/1)
Auto: Były – Mazda 6 2.0 MZR-CD 121 KM, liftback 2007
– Mazda 6 GH L5-VE Sedan 2008;
JEST:
– Mazda MX-5 NBfl B6 '02
– Saab 93 SS Aero b207R MY '03 290KM/410NM

Postprzez Mateo_RX » 27 mar 2017, 16:19

Tak jak wumpscut wspomniał. Ciężko się tam dostać. Jednak w końcu będzie się trzeba za to zabrać. U mnie najprawdopodobniej oklei się folią.
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Ziemi Lubuskiej
 
Od: 6 cze 2016, 20:45
Posty: 648 (12/21)
Skąd: Gorzów Wielkopolski
Auto: Mazda RX-8 1.3 HP ''Szara Osa''

Postprzez Geniek » 27 mar 2017, 17:58

Gratki z zakupu autka. Ładny kolorek. Niech się sprawuje <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2014, 16:16
Posty: 630 (1/4)
Skąd: Tarnów
Auto: Mazda GH 2l/AT 2010

Postprzez Baxter » 30 mar 2017, 11:15

Mam mieszane uczucia. Część mnie chce machnąć kretem i przód i tył a część nie. Boję się, że coś spapram i będę musiał wymieniać lampy. Jak mi za miesiąc nie przejdzie to pewnie się za to zabiorę [WINKING FACE]
Z nowości to letnie kapcie wjechały na pokład razem z nakrętkami na wentylki, później dorzucę fotkę.
Przy okazji wyszła niespodzianka w postaci zapieczonego tłoczka tylnego hamulca, więc weekend będzie pracowity.

Klepnięte szajsungiem
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 wrz 2016, 19:41
Posty: 89 (2/8)
Skąd: Toruń / Radom
Auto: Mazda 6 GG liftback '06 LF-DE

Postprzez Ventu » 30 mar 2017, 11:40

Wygląda to moim zdaniem lepiej. Sam chciałbym to zrobić, ale... No właśnie. Trzeba umieć <lol> Dlatego na razie zajmę się czymś innym. :D
Forumowicz
 
Od: 10 paź 2016, 18:56
Posty: 46 (1/8)
Auto: Mazda 6 1.8 2006 r.

Postprzez Mateo_RX » 30 mar 2017, 17:19

Ja też się obawiałem kompania lamp w krecie :) Jednak jak już się za to człowiek zabierze to aż tak strasznie nie jest. Najgorsze jest rozklejanie lamp. Jak się nie ma opalarki to nawet nie ma się za to co zabierać. Trzeba uważać żeby nie połamać plastiku. Jednak aż tak straszne to nie jest jak może się wydawać :D

Baxter89 napisał(a):Przy okazji wyszła niespodzianka w postaci zapieczonego tłoczka tylnego hamulca, więc weekend będzie pracowity.


U mnie w piątek wyszła taka sama niespodzianka tyle, że prawy przód się zapiekł. Wczoraj się tym zająłem. Poszło w miarę szybko i gładko :D
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Ziemi Lubuskiej
 
Od: 6 cze 2016, 20:45
Posty: 648 (12/21)
Skąd: Gorzów Wielkopolski
Auto: Mazda RX-8 1.3 HP ''Szara Osa''

Postprzez Baxter » 31 mar 2017, 16:20

Kupowałeś jakiś zestaw naprawczy czy wystarczyło rozebrać i porządnie przeczyścić?

Klepnięte szajsungiem
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 wrz 2016, 19:41
Posty: 89 (2/8)
Skąd: Toruń / Radom
Auto: Mazda 6 GG liftback '06 LF-DE

Postprzez Baxter » 24 kwi 2017, 16:03

Żeby nie było, że nic się nie dzieje.
Jeździmy, robimy kilometry. W zeszłym tygodniu zrobiony przegląd klimy plus nabicie. Weszło około 400 gram czynnika, został dolany olej, cały układ jest szczelny. Klima mrozi jak głupia :D

Zaraz po zakupie madzi zmieniłem olej na Elf 5W40 (wlane 4 litry), po 1500 km było prawie sucho, następnie wlałem Liqui Moly 5W40 plus ceramizer, od wymiany minęło jakieś 3000 km (1000 po mieście, 2000 po autostradach) i nie ubyło ani grama <jupi>
Hamulce sprawdzone, wszystko działa bez zarzutu i pewnie ze 3 miesiące klocki wytrzymają.
Nakrętki na wentyle też wjechały
20170325_153652.jpg


W przyszłym miesiącu czekają świeczki na wymianę i jeździmy dalej. Jakąś fotkę podrzucę, jak pogoda pozwoli.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 wrz 2016, 19:41
Posty: 89 (2/8)
Skąd: Toruń / Radom
Auto: Mazda 6 GG liftback '06 LF-DE

Postprzez MariuszTG » 24 kwi 2017, 20:36

Baxter89 napisał(a):następnie wlałem Liqui Moly 5W40 plus ceramizer

Co tam dokładnie zastosowałeś?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 16:44
Posty: 178 (0/1)
Skąd: Tarnowskie Góry
Auto: M6 GY 1.8 PB 2005 LIFT
była Mazda 626 GF '99 2.0 FS 136KM

Postprzez Baxter » 24 kwi 2017, 21:30

Ceramizer CS (ceramizer.pl). Nie wiem na ile to kwestia dodatku czy po prostu lepszego oleju, ale 72 zeta nie majątek a na razie jest kolosalna różnica.

Klepnięte szajsungiem
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 wrz 2016, 19:41
Posty: 89 (2/8)
Skąd: Toruń / Radom
Auto: Mazda 6 GG liftback '06 LF-DE

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 21 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy