Mazda6 GG LF '06 2.0 147 KM

GL / GJ / GH / GG / GY

Postprzez michalmx3 » 30 maja 2017, 14:04

Ładnista, jednak poliftowy przód wygląda dużo lepiej (muszę sobie wymienić zderzak :P)
Pochwal się gdzie zdobyłeś takie fajniste nakładki na rygle? są może w czarnym kolorze?
Przy wymianie oleju robiłeś płukankę czy tylko zmiana oleum + ceramizer?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 sie 2010, 20:18
Posty: 79 (1/0)
Skąd: Katowice/Józefowiec
Auto: Jest:
Renault Megane 3 GT 1.4TCe 2010
Było:
Mazda 323F BA Z5 1994
Citroen Xsara VTS 2003
Mazda 6 GY 2.3 PB AWD 2003

Postprzez Baxter » 30 maja 2017, 22:03

Dzięki ;)
Nakładki kupiłem na wish.com ale na aliexpress znajdziesz identyko. Długi czas oczekiwania bo leci z Chin ale przynajmniej tanio. Szczerze mówiąc to czarne nie rzuciły mi się w oczy ale szukałem srebrnych więc mogłem inne olać.
Mechanik proponował płukankę ale na tamten moment nie zgłębiałem się w temacie i nie robiłem tego. Poszedł olej plus ceramizer, choć przy kolejnej wymianie pewnie przepłukam go Liqui Moly i znowu dam ceramizer. Mijają kolejne km a oleju nie ubyło (i oby do wymiany tak zostało ;)

Klepnięte szajsungiem
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 wrz 2016, 19:41
Posty: 89 (2/8)
Skąd: Toruń / Radom
Auto: Mazda 6 GG liftback '06 LF-DE

Postprzez michalmx3 » 31 maja 2017, 09:09

Wspaniały ten sklep, masa fajnych rzeczy do Mazdy :D
Ja właśnie jestem chwilę przed wymianą oleju i się zastanawiam nad płukaniem, bo jedni mówią płukać bo zdrowo, a drudzy, że nie, bo nagar uszczelnia i lepiej żeby został...
A po ceramizerze już zdarzało Ci się jeździć dłuższe trasy z dużą prędkością? Mi właśnie podczas takiej jazdy bierze najwięcej oleju...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 sie 2010, 20:18
Posty: 79 (1/0)
Skąd: Katowice/Józefowiec
Auto: Jest:
Renault Megane 3 GT 1.4TCe 2010
Było:
Mazda 323F BA Z5 1994
Citroen Xsara VTS 2003
Mazda 6 GY 2.3 PB AWD 2003

Postprzez Baxter » 31 maja 2017, 12:51

Dwa razy trasę 350 km po autostradzie robiłem i nie zauważyłem ubytków. [WINKING FACE]
W połowie czerwca będę robił podobną trasę to dam znać czy coś się zmieniło w tej kwestii.
Co do płukanek to ile osób tyle opinii, najlepiej samemu poczytać opinie jednych i drugich i wyciągnąć wnioski.

Klepnięte szajsungiem
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 wrz 2016, 19:41
Posty: 89 (2/8)
Skąd: Toruń / Radom
Auto: Mazda 6 GG liftback '06 LF-DE

Postprzez LooKasH8 » 31 maja 2017, 15:16

Hmm, kolejny ceramizer?? myślisz że płukanka wymyje ten specyfik <nauka> u siebie zastosowałem płukankę właśnie LM 15kkm i przy ostatniej wymianie oleju wlałem ceratec do swojego diesla :) płukanka nic nie zmieniła w kulturze pracy, szczelności czy czymś jeszcze, za to ceratec mam już 5kkm i... właśnie nic :P może trochę ciszej pracuje a tak to nic więcej :)
Forumowicz
 
Od: 14 gru 2014, 23:24
Posty: 535 (0/1)
Auto: Były – Mazda 6 2.0 MZR-CD 121 KM, liftback 2007
– Mazda 6 GH L5-VE Sedan 2008;
JEST:
– Mazda MX-5 NBfl B6 '02
– Saab 93 SS Aero b207R MY '03 290KM/410NM

Postprzez michalmx3 » 31 maja 2017, 21:45

LooKasH8 napisał(a):Hmm, kolejny ceramizer?? myślisz że płukanka wymyje ten specyfik <nauka> u siebie zastosowałem płukankę właśnie LM 15kkm i przy ostatniej wymianie oleju wlałem ceratec do swojego diesla :) płukanka nic nie zmieniła w kulturze pracy, szczelności czy czymś jeszcze, za to ceratec mam już 5kkm i... właśnie nic :P może trochę ciszej pracuje a tak to nic więcej :)


Płukanka miała by posłużyć do usunięcia ewentualnego nagaru z kanałów magistrali olejowej. Rozumiem, że Twoja Mazda łyka olej i ceramizer nie pomógł nic nic w tej kwestii?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 sie 2010, 20:18
Posty: 79 (1/0)
Skąd: Katowice/Józefowiec
Auto: Jest:
Renault Megane 3 GT 1.4TCe 2010
Było:
Mazda 323F BA Z5 1994
Citroen Xsara VTS 2003
Mazda 6 GY 2.3 PB AWD 2003

Postprzez LooKasH8 » 1 cze 2017, 08:31

Niee :) Moja właśnie nie łyka, diesel w bardzo dobrym stanie :) płukankę zrobiłem tak doświadczalnie i nie zauważyłem żadnych zmian w silniku i w starym oleju czyli albo silnik od środka jest czysty albo płukanka nie działa <spoko>
Forumowicz
 
Od: 14 gru 2014, 23:24
Posty: 535 (0/1)
Auto: Były – Mazda 6 2.0 MZR-CD 121 KM, liftback 2007
– Mazda 6 GH L5-VE Sedan 2008;
JEST:
– Mazda MX-5 NBfl B6 '02
– Saab 93 SS Aero b207R MY '03 290KM/410NM

Postprzez michalmx3 » 1 cze 2017, 10:08

LooKasH8 napisał(a):Niee :) Moja właśnie nie łyka, diesel w bardzo dobrym stanie :) płukankę zrobiłem tak doświadczalnie i nie zauważyłem żadnych zmian w silniku i w starym oleju czyli albo silnik od środka jest czysty albo płukanka nie działa <spoko>


No to Ci zazdraszczam, bo moja lubi sobie chlapnąć, szczególnie jak ją przegonie po autostradzie :D W sumie to ogólnie Ci zazdroszczę wyglądu Twojej Mazdy, ale jeszcze trochę i myślę, że zacznę Cię doganiać :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 sie 2010, 20:18
Posty: 79 (1/0)
Skąd: Katowice/Józefowiec
Auto: Jest:
Renault Megane 3 GT 1.4TCe 2010
Było:
Mazda 323F BA Z5 1994
Citroen Xsara VTS 2003
Mazda 6 GY 2.3 PB AWD 2003

Postprzez Quattro » 1 cze 2017, 11:05

Moja też lubiła – na początku to był wynik na poziomie 8l na 15 000 km... Teraz wyjdzie mi poniżej litra, co z uwagi na przebieg, gaz i fakt nieotwierania silnika do tej pory, nawet mi wydaje się surrealistyczne...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 mar 2006, 13:00
Posty: 264 (0/3)
Skąd: Toruń
Auto: 6; 100(NX); 132; 190; Sunny ;)

Postprzez Baxter » 3 cze 2017, 23:04

Quattro napisał(a):nawet mi wydaje się surrealistyczne...

Brzmi bardzo surrealistycznie ale najważniejsze, że straciła apetyt na olej ;) Co za specyfiki wlewałeś?

P.S. świat jest mały, imprezka, którą pokazywałeś w swoim wątku jako zastępcze autko, należy do znajomego z czasów studenckich :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 wrz 2016, 19:41
Posty: 89 (2/8)
Skąd: Toruń / Radom
Auto: Mazda 6 GG liftback '06 LF-DE

Postprzez Quattro » 4 cze 2017, 10:26

Jeżdżę tylko na Liqui Moly. W systemie 1x Superleichtlauft MoS2 10W40 i następnie 2 wymiany Toptec 4100 5W40. Za 5 tysięcy będzie 100 000 km na tych olejach. Obecny przebieg – 359 400...

Paweł chyba docenia mnie jako mechanika ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 mar 2006, 13:00
Posty: 264 (0/3)
Skąd: Toruń
Auto: 6; 100(NX); 132; 190; Sunny ;)

Postprzez Baxter » 11 lip 2017, 23:01

W dniu dzisiejszym dołączyłem do szanownego grona A-specowiczów.
Efekt dwóch godzin spędzonych dzisiaj na parkingu.
20170711_223707.jpg
A-spec

Trochę zeszło bo nie chciałem pourywać zatrzasków i zrobić solidnie. W dodatku kupiłem najgorsze szybkozłączki z możliwych, ale tak to jest jak laik się za coś bierze. Grunt, że samemu i nic nie wybuchło.


Cable management ;)
20170711_195952.jpg


Ktoś wie od czego może być ta wtyczka? Znajduje się po prawej stronie klapy ale wygląda jak gniazdo w oprawie do żarówki w21.
20170711_174242.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 wrz 2016, 19:41
Posty: 89 (2/8)
Skąd: Toruń / Radom
Auto: Mazda 6 GG liftback '06 LF-DE

Postprzez Baxter » 21 paź 2017, 17:50

Wracam z aktualizacjami.

2017-09-26
wymieniłem tylne tarcze (Hella), klocki z tyłu (ATE), klocki z przodu (ATE) i świeczki (NGK). Tylne tarcze były w opłakanym stanie, ale problemów z zatrzymaniem nie było. Świeczki były jeszcze fabryczne i już się prosiły o zmianę.

2017-10-19
wjechał spoilerek od przedliftowego aero dzięki pomocy Quattro. <spoko>
Montaż:
received_1724897754219225.jpeg

I efekt finalny:
20171021_162934.jpg
20171021_162956.jpg


Przy okazji wpadł pomysł na malowanie zacisków, zapewne na jasnoniebieski, ale to dopiero po zimie.
Dodatkowo chcę przyciemnić tylne lampy, ale realizacja przełożona na bliżej nieokreśloną przyszłość po 30 minutowej walce z boczkami bagażnika.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 wrz 2016, 19:41
Posty: 89 (2/8)
Skąd: Toruń / Radom
Auto: Mazda 6 GG liftback '06 LF-DE

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 27 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy