Mazda6 GY RF '03r 121KM Czarna Madzia
1, 2
Witam wszystkich,
Krótka historia...
Czarna Madzia – bo taki przydomek dostała, jest moim pierwszym w życiu wozidłem jaki postanowiłem nabyć. Wcześniej z doskoku korzystałem ze sprzętu ojczulka (Audi 80 B4 z nieśmiertelnym 1.9 TDI w którą włożyłem trochę swoich wypocin).
Samo nabycie odbyło się przypadkowo... Wpadłem do jednego z Białostockich garaży gdzie stał sobie japończyk od 7 lat nie ruszany. Cały pokryty brudem, pyłem i innym dziadostwem, gdzie ciężko było dopatrzeć się jaki to tak naprawdę lakier ma na sobie... Opony flaki, aku rozładowane. Uzgodniłem z ówczesnym właścicielem , że "przyjrzę mu się bliżej" jeśli nie ma nic przeciwko przy chwili wolnego czasu.
Po kontakcie z kilkoma mechanikami i zebraniu 1000 opinii jak to uruchomić przy okazji niczego nie psując na samym starcie, doszedłem do wniosku:
grzebać za głęboko nie będę, niczego nie będę wymieniał. Sprawdziłem olej – jest, płyn chłodniczy – susza, wącham w bak – coś jakby ON... Trudno – zapali albo nie – prawda że proste
Przyszła sobota, telefon do kolegi "użyczyłbyś akumulatora na 15 min bo chciałbym ożywić pewien samochód?" – odp: "będę za godzinę". Mając przy sobie zestaw śrubokrętów + kombinerki ruszyłem na podmiankę akumulatorów... 20 minut później z drżącą łapą wkładam kluczyki do stacyjki, zapłon – poszło, milion kontrolek na zegarach, coś niby działa. Patrze że zapaliła się nawet świeca żarowa, odczekam i pierwsza próba. Jakież było moje zdziwienie – 5-10sekund rozrusznika – auto chodzi! EUREKA. Nic nie puka, nic nie stuka. Czułem się jak chirurg usuwający odcisk.
15 minut później przy pomocy sprężarki opony wstały, zrobiłem pierwszy kilometr na stację i skok obok na myjkę. Widzę kolor lakieru – Nie mogłem nie zrobić zdjęć ( na samym dole).
Dzień później podpisywałem umowę.
Podstawowe dane techniczne:
Mazda6 rocznik 2003 z silnikiem 2.0 Diesel 121KM i 119tyś km przebiegu.
Wyposażenie:
Szczerze to do końca jeszcze nie wiem co tak naprawdę tutaj siedzi. Cały czas studiuję książkę "Mazda6 Instrukcja obsługi" i powoli odkrywam co w trawie piszczy.
Co udało mi się "znaleźć":
– Tempomat
– Skórzana wielofunkcyjna kierownica, regulacja kierownicy
– Klimatyzacja
– Elektryczne szyby x4 i podgrzewane elektryczne lusterka
– Centralny zamek
– Immobiliser
– Czujnik deszczu
– Podłokietnik – przód + tył
– Webasto (dogrzewanie, czyli brak manualnego sterowania)
Naprawy/wymiany/plany:
– Zaraz po zakupie wymienione wszystkie filtry, oleje oraz płyny + ogólny przegląd.
– Wymiana akumulatora.
– Wymiana przepalonych żarówek oświetlenia konsoli.
– Kontrolka modułu kontroli trakcji.
– Wymiana Ori rozrządu + pompa wody + podstawa termostatu + Ori Termostat
– Nowy mieszek + gałka od biegów
– Ori 17"+ letnie oponki
– Zmiana wewnętrznego oświetlenia na biały LED ( powitanie + podsufitka + bagażnik
– Dodatkowe doświetlenie bagażnika przy pomocy LED
– Przyciemienie tylnych szyb
– Zabezpieczenie podwozia przed korozją
– Wypranie wnętrza
– Pomalowanie zacisków (jaki kolor wybrać?)
– Marzy mi się poliftowa konsola
– Lampy przednie w kreta!
Proszę o kilka słów doradztwa doświadczonych kolegów, na co uważać, na co zwracać uwagę w Mazdach zwłaszcza z silnikami Diesla. Mam nadzieje, że autko trochę posłuży
P.S Koledzy z Podlasia obecni?
Załączniki (zdjęcia):
Krótka historia...
Czarna Madzia – bo taki przydomek dostała, jest moim pierwszym w życiu wozidłem jaki postanowiłem nabyć. Wcześniej z doskoku korzystałem ze sprzętu ojczulka (Audi 80 B4 z nieśmiertelnym 1.9 TDI w którą włożyłem trochę swoich wypocin).
Samo nabycie odbyło się przypadkowo... Wpadłem do jednego z Białostockich garaży gdzie stał sobie japończyk od 7 lat nie ruszany. Cały pokryty brudem, pyłem i innym dziadostwem, gdzie ciężko było dopatrzeć się jaki to tak naprawdę lakier ma na sobie... Opony flaki, aku rozładowane. Uzgodniłem z ówczesnym właścicielem , że "przyjrzę mu się bliżej" jeśli nie ma nic przeciwko przy chwili wolnego czasu.
Po kontakcie z kilkoma mechanikami i zebraniu 1000 opinii jak to uruchomić przy okazji niczego nie psując na samym starcie, doszedłem do wniosku:
grzebać za głęboko nie będę, niczego nie będę wymieniał. Sprawdziłem olej – jest, płyn chłodniczy – susza, wącham w bak – coś jakby ON... Trudno – zapali albo nie – prawda że proste
Przyszła sobota, telefon do kolegi "użyczyłbyś akumulatora na 15 min bo chciałbym ożywić pewien samochód?" – odp: "będę za godzinę". Mając przy sobie zestaw śrubokrętów + kombinerki ruszyłem na podmiankę akumulatorów... 20 minut później z drżącą łapą wkładam kluczyki do stacyjki, zapłon – poszło, milion kontrolek na zegarach, coś niby działa. Patrze że zapaliła się nawet świeca żarowa, odczekam i pierwsza próba. Jakież było moje zdziwienie – 5-10sekund rozrusznika – auto chodzi! EUREKA. Nic nie puka, nic nie stuka. Czułem się jak chirurg usuwający odcisk.
15 minut później przy pomocy sprężarki opony wstały, zrobiłem pierwszy kilometr na stację i skok obok na myjkę. Widzę kolor lakieru – Nie mogłem nie zrobić zdjęć ( na samym dole).
Dzień później podpisywałem umowę.
Podstawowe dane techniczne:
Mazda6 rocznik 2003 z silnikiem 2.0 Diesel 121KM i 119tyś km przebiegu.
Wyposażenie:
Szczerze to do końca jeszcze nie wiem co tak naprawdę tutaj siedzi. Cały czas studiuję książkę "Mazda6 Instrukcja obsługi" i powoli odkrywam co w trawie piszczy.
Co udało mi się "znaleźć":
– Tempomat
– Skórzana wielofunkcyjna kierownica, regulacja kierownicy
– Klimatyzacja
– Elektryczne szyby x4 i podgrzewane elektryczne lusterka
– Centralny zamek
– Immobiliser
– Czujnik deszczu
– Podłokietnik – przód + tył
– Webasto (dogrzewanie, czyli brak manualnego sterowania)
Naprawy/wymiany/plany:
– Zaraz po zakupie wymienione wszystkie filtry, oleje oraz płyny + ogólny przegląd.
– Wymiana akumulatora.
– Wymiana przepalonych żarówek oświetlenia konsoli.
– Kontrolka modułu kontroli trakcji.
– Wymiana Ori rozrządu + pompa wody + podstawa termostatu + Ori Termostat
– Nowy mieszek + gałka od biegów
– Ori 17"+ letnie oponki
– Zmiana wewnętrznego oświetlenia na biały LED ( powitanie + podsufitka + bagażnik
– Dodatkowe doświetlenie bagażnika przy pomocy LED
– Przyciemienie tylnych szyb
– Zabezpieczenie podwozia przed korozją
– Wypranie wnętrza
– Pomalowanie zacisków (jaki kolor wybrać?)
– Marzy mi się poliftowa konsola
– Lampy przednie w kreta!
Proszę o kilka słów doradztwa doświadczonych kolegów, na co uważać, na co zwracać uwagę w Mazdach zwłaszcza z silnikami Diesla. Mam nadzieje, że autko trochę posłuży
P.S Koledzy z Podlasia obecni?
Załączniki (zdjęcia):
Ostatnio edytowano 19 mar 2017, 10:50 przez bloszu, łącznie edytowano 9 razy
- Od: 10 lut 2017, 21:32
- Posty: 14
- Skąd: Białystok
- Auto: Mazda 6 | 2003r | 2.0 Diesel | 121KM
Ładna czarnula Co na pewno zrobiłbym na twoim miejscu to ten chromowany gril w kolor auta i lampy w kreta
Jeżeli chodzi o radio z polifta w przedlifcie to zajrzyj do wątku Cichego on tak ma zrobione i w razie gdybyś czegoś nie wiedział to skontaktuj się z nim. Na pewno Ci pomoże.
Na co zwrócić uwagę ? Na pewno na rudą. Dokładnie obejrzyj i zajmij się nią dokładnie. Jeżeli będziesz wymieniał rozrząd to nie stosuj żadnych zamienników. Co do reszty to pewnie koledzy, którzy mają disle chętnie Ci pomogą
Życzę bezawaryjności i powodzenia w modzeniu
Jeżeli chodzi o radio z polifta w przedlifcie to zajrzyj do wątku Cichego on tak ma zrobione i w razie gdybyś czegoś nie wiedział to skontaktuj się z nim. Na pewno Ci pomoże.
Na co zwrócić uwagę ? Na pewno na rudą. Dokładnie obejrzyj i zajmij się nią dokładnie. Jeżeli będziesz wymieniał rozrząd to nie stosuj żadnych zamienników. Co do reszty to pewnie koledzy, którzy mają disle chętnie Ci pomogą
Życzę bezawaryjności i powodzenia w modzeniu
Witamy w naszym dziale
Jak Mateusz napisał gril w kolor i lampy w kreta przód.
Ja bym tylne lampy przyciemnil , dał go odrobinkę niżej i koniecznie lotka na klapę
Możesz jeszcze szybki przyciemnic.
Ale co do modów to jak kto lubi a pomysłów Ci u nas pod dostatkiem
Szerokości i bezawaryjności
Jak Mateusz napisał gril w kolor i lampy w kreta przód.
Ja bym tylne lampy przyciemnil , dał go odrobinkę niżej i koniecznie lotka na klapę
Możesz jeszcze szybki przyciemnic.
Ale co do modów to jak kto lubi a pomysłów Ci u nas pod dostatkiem
Szerokości i bezawaryjności
Nightfallówna
Pierwsze co to sprawdź sobie podkładki pod wtryski. Rozgrzej auto i odkręć korek oleju. Jeśli bucha Ci dymem znaczy do wymiany. Od razu weź zdejmuj miskę i czyść smoka olejowego, co 2 maks 3 wymiana oleju zawsze wiąże się z jego czyszczeniem. Olej to dexelia albo Valvoline. Poczytaj opinie na forum. Nigdy nie lej castrola xD Kolejna sprawa rozrząd na oryginale. Nie ma sensu kupować zamienników, żeby oszczędzić parę złoty.
Tak od siebie to kierownica ładna, ale gałka biegów zmęczona jak nie wiem
Szerokości i bezawaryjności
Tak od siebie to kierownica ładna, ale gałka biegów zmęczona jak nie wiem
Szerokości i bezawaryjności
- Od: 13 mar 2012, 15:40
- Posty: 663 (0/9)
- Skąd: Strzelce Opolskie
- Auto: Mazda 6 GG 2.0 MZR-CD 150KM 2002 rok
viewtopic.php?f=331&t=169015
Mazda 6 GH 2.5 L5-VE 170 KM 2008
viewtopic.php?f=331&t=200456&view=unread#unread
Noo, ładna sztuka! Kolorek jak ta lala – Gratki z zakupu i niech wozi Cię bez przygód
Skoro tak długo stała to na lato musisz też pomyśleć o nowych oponkach...
Dokładnie, ja bym od razu wymieniał – koszt nie duży, a przynajmniej nie będzie drażnić oka
Szerokości
Skoro tak długo stała to na lato musisz też pomyśleć o nowych oponkach...
marek219 napisał(a):gałka biegów zmęczona jak nie wiem
Dokładnie, ja bym od razu wymieniał – koszt nie duży, a przynajmniej nie będzie drażnić oka
Szerokości
Meldują się koledzy z podlaskiego wygląda to naprawdę bardzo ładnie, jak na takie historie uważać zawsze jest na co, zwłaszcza w europejskim przedlifcie, obejrzyj nadkola, podłogę, na pewno przyda się konserwacja. Zakładaj na wiosnę ładne koła, szybki ciemne, lampy przednie w kreta, eibachy też by się przydały, potem się zobaczy co dalej powodzenia!
-
makmarc
marek219 napisał(a):ak od siebie to kierownica ładna, ale gałka biegów zmęczona jak nie wiem
Coś słabej jakości te gałki mazda wkładała skoro po 100tyś jest zajechana jak by miała 300tyś.
Niestety już tak mają, i nie zawsze przebieg odgrywa decydującą rolę o tym, jak wygląda kierownica czy gałka, a kto ją używał i w jaki sposób.
-
makmarc
Dzięki za miłe opinie,
po kilku dniach środek wygląda już lepiej jak polatałem ze szmatą, już się nie mogę doczekać wiosny kiedy będzie można coś zrobić bo obecnie garaż dostępny mam raz na kilka tyg. kiedy zjadę do ojczulka
Gałka + mieszek już w drodze
Sprawdzę dzisiaj po trasie
Dokładnie tak jak kolega piszę, powoli myślę i się rozglądam ale chciałbym od razu złożyć fajny zestaw letni z jakimiś aluskami... 15 trochę małe...
Do zobaczenia na trasie!
Koledzy mam jeszcze pytanie co do samego rozrządu. Słyszałem że z tymi ORI można się naciąć. Macie jakieś zaufane sklepy? Wyczytałem że carspeed.pl mają dobre graty, nadal polecany?
Dzwoniłem, krzyczą obecnie 940zł ORI z pompą.
po kilku dniach środek wygląda już lepiej jak polatałem ze szmatą, już się nie mogę doczekać wiosny kiedy będzie można coś zrobić bo obecnie garaż dostępny mam raz na kilka tyg. kiedy zjadę do ojczulka
Gałka + mieszek już w drodze
marek219 napisał(a):Pierwsze co to sprawdź sobie podkładki pod wtryski. Rozgrzej auto i odkręć korek oleju. Jeśli bucha Ci dymem znaczy do wymiany. Od razu weź zdejmuj miskę i czyść smoka olejowego, co 2 maks 3 wymiana oleju zawsze wiąże się z jego czyszczeniem. Olej to dexelia albo Valvoline. Poczytaj opinie na forum. Nigdy nie lej castrola xD Kolejna sprawa rozrząd na oryginale...
Sprawdzę dzisiaj po trasie
jpski napisał(a):
Skoro tak długo stała to na lato musisz też pomyśleć o nowych oponkach...
Dokładnie tak jak kolega piszę, powoli myślę i się rozglądam ale chciałbym od razu złożyć fajny zestaw letni z jakimiś aluskami... 15 trochę małe...
makmarc napisał(a):Meldują się koledzy z podlaskiego
Do zobaczenia na trasie!
Koledzy mam jeszcze pytanie co do samego rozrządu. Słyszałem że z tymi ORI można się naciąć. Macie jakieś zaufane sklepy? Wyczytałem że carspeed.pl mają dobre graty, nadal polecany?
Dzwoniłem, krzyczą obecnie 940zł ORI z pompą.
- Od: 10 lut 2017, 21:32
- Posty: 14
- Skąd: Białystok
- Auto: Mazda 6 | 2003r | 2.0 Diesel | 121KM
chcesz pewny to http://www.fox.rzeszow.pl/ ewentualnie poszukaj sobie na stronie partnerów z forum może będzie taniej
- Od: 13 mar 2012, 15:40
- Posty: 663 (0/9)
- Skąd: Strzelce Opolskie
- Auto: Mazda 6 GG 2.0 MZR-CD 150KM 2002 rok
viewtopic.php?f=331&t=169015
Mazda 6 GH 2.5 L5-VE 170 KM 2008
viewtopic.php?f=331&t=200456&view=unread#unread
https://www.mazparts.pl/oferta-specjaln ... 3-mpv-citd
tu masz wszystko + podkładki pod wtryski które i tak trzeba wymienić w tym silniku.
tu masz wszystko + podkładki pod wtryski które i tak trzeba wymienić w tym silniku.
marek219 napisał(a):chcesz pewny to http://www.fox.rzeszow.pl/ ewentualnie poszukaj sobie na stronie partnerów z forum może będzie taniej
Neonixos666 napisał(a):https://www.mazparts.pl/oferta-specjalna/rozrzad-z-pompa-mazda-6-3-mpv-citd
tu masz wszystko + podkładki pod wtryski które i tak trzeba wymienić w tym silniku.
Dzięki koledzy! Jestem po długiej lekturze na forum i również części z owego źródła są polecane, także zastanawiał się nie będę
Dzisiaj sprawdzę co pokaże odkręcenie korka oleju, ale tak czy inaczej operacja wymiany podkładek murowana po tym co się naczytałem.
- Od: 10 lut 2017, 21:32
- Posty: 14
- Skąd: Białystok
- Auto: Mazda 6 | 2003r | 2.0 Diesel | 121KM
i profilaktycznie smok trzeba sprawdzić.
Dzięki za wskazówki. Jutro pozamawiam wszystkie graty ale wymianka dopiero za tydzień w sobotę gdzie będzie dostęp do narzędzi i schronienia
Tutaj wcześniejsza akcja wymiany podświetlenia konsoli środkowej:
zamiast żarówek ORI świetnie spisały się takie oto czerwone maleństwa, bez kapturków (0,50zł/sztuka):
Wszystko pięknie świeci, mam wrażenie że jeszcze lepiej niż ORI.
A dzisiaj podmianka na LED'y w środku:
Przed:
Po:
Efekt na zdjęciach mierny, w rzeczywistości wygląda to zdecydowanie lepiej, polecam każdemu aby odmłodzić wnętrze a jasność jak za dnia!
Tutaj wcześniejsza akcja wymiany podświetlenia konsoli środkowej:
zamiast żarówek ORI świetnie spisały się takie oto czerwone maleństwa, bez kapturków (0,50zł/sztuka):
Wszystko pięknie świeci, mam wrażenie że jeszcze lepiej niż ORI.
A dzisiaj podmianka na LED'y w środku:
Przed:
Po:
Efekt na zdjęciach mierny, w rzeczywistości wygląda to zdecydowanie lepiej, polecam każdemu aby odmłodzić wnętrze a jasność jak za dnia!
- Od: 10 lut 2017, 21:32
- Posty: 14
- Skąd: Białystok
- Auto: Mazda 6 | 2003r | 2.0 Diesel | 121KM
Widzę że chyba kolega mieszka gdzieś blisko bo zdjęcia robione przy szkole obok mnie. Madzia w fajnym kolorku który ładnie się mieni w słońcu. Proponuję usunąć kratkę z bagażnika chyba że jest potrzebna do wożenia bagażu. Zapraszam do kontaktu to podaruję w gratisie naklejkę klubową bo kiedyś dużo dostałem .
Zależy jak kto użytkuję zauważ u mnie w jakim stanie. Najbardziej niszczy obrączka na palcu.
Neonixos666 napisał(a):marek219 napisał(a):ak od siebie to kierownica ładna, ale gałka biegów zmęczona jak nie wiem
Coś słabej jakości te gałki mazda wkładała skoro po 100tyś jest zajechana jak by miała 300tyś.
Zależy jak kto użytkuję zauważ u mnie w jakim stanie. Najbardziej niszczy obrączka na palcu.
Pięknie się prezentuje, powodzenia w dalszym montażu
- Od: 15 lut 2017, 17:57
- Posty: 4
Adoz napisał(a):Widzę że chyba kolega mieszka gdzieś blisko bo zdjęcia robione przy szkole obok mnie. Madzia w fajnym kolorku który ładnie się mieni w słońcu. Proponuję usunąć kratkę z bagażnika chyba że jest potrzebna do wożenia bagażu. Zapraszam do kontaktu to podaruję w gratisie naklejkę klubową bo kiedyś dużo dostałem .
Moja kobitka mieszka zaraz przy rondzie właśnie na Białostockiej Wygodzie stąd lokalizacja fotek
Chętnie się spotkam, wlepę zgarnę ale czy nie muszę przypadkiem być "klubowiczem" tzn – 3 miesięczny staż na forum + zweryfikowany przez zgromadzenie przy spotach? jak to jest?
- Od: 10 lut 2017, 21:32
- Posty: 14
- Skąd: Białystok
- Auto: Mazda 6 | 2003r | 2.0 Diesel | 121KM
W końcu wolny weekend, zjazd na Wyszków i jestem po wymianie rozrządu.
Nie obyło się bez niespodzianek. Podstawa termostatu od strony pompy miała już wżery w aluminium. Płyn po kilku lata stania zbił się i był jak kamień i po jego wydłubaniu pokazały się dziurki... Doszliśmy do wniosku że na to składać nie będziemy więc nie było rady – w samochód 70km i jestem w Wa-wie u kolegi z mazdaparts.pl po podstawę + ori termostat. DZIĘKI ZA PRZYJĘCIE W SOBOTĘ GODZINA 13:00 , życie uratowane na poniedziałek nie trzeba brać wolnego.
Odkręcenie zapieczonych śrub od pompy wody która była jeszcze ori pierwszą i to z takim dojściem to jakaś katorga dla amatora
Koledzy podzielicie się jak ją odkręcaliście? może jest na to jakiś patent na przyszłość? Ja zdejmowałem wszystkie gumowe węże i od dołu po długich próbach manewrowania palcami udało się nałożyć klucz, da się podejść do tego inaczej?
Tak czy inaczej, wszystko udało się poskładać jak trzeba, wydaje mi się że auto pracuje ciszej... ale to może moja wyobraźnia i świadomość wymiany... do wymiany została plastykowa dolna obudowa od rozrządu (ślady przetarć są widoczne) + sprzęgiełko od alternatora bo powoli je słychać.
Fotek niestety nie zrobiłem bo miałem tak upierd**** łapy że telefon nie łapał by dotyku.
Nie obyło się bez niespodzianek. Podstawa termostatu od strony pompy miała już wżery w aluminium. Płyn po kilku lata stania zbił się i był jak kamień i po jego wydłubaniu pokazały się dziurki... Doszliśmy do wniosku że na to składać nie będziemy więc nie było rady – w samochód 70km i jestem w Wa-wie u kolegi z mazdaparts.pl po podstawę + ori termostat. DZIĘKI ZA PRZYJĘCIE W SOBOTĘ GODZINA 13:00 , życie uratowane na poniedziałek nie trzeba brać wolnego.
Odkręcenie zapieczonych śrub od pompy wody która była jeszcze ori pierwszą i to z takim dojściem to jakaś katorga dla amatora
Koledzy podzielicie się jak ją odkręcaliście? może jest na to jakiś patent na przyszłość? Ja zdejmowałem wszystkie gumowe węże i od dołu po długich próbach manewrowania palcami udało się nałożyć klucz, da się podejść do tego inaczej?
Tak czy inaczej, wszystko udało się poskładać jak trzeba, wydaje mi się że auto pracuje ciszej... ale to może moja wyobraźnia i świadomość wymiany... do wymiany została plastykowa dolna obudowa od rozrządu (ślady przetarć są widoczne) + sprzęgiełko od alternatora bo powoli je słychać.
Fotek niestety nie zrobiłem bo miałem tak upierd**** łapy że telefon nie łapał by dotyku.
- Od: 10 lut 2017, 21:32
- Posty: 14
- Skąd: Białystok
- Auto: Mazda 6 | 2003r | 2.0 Diesel | 121KM
Neonixos666 napisał(a):marek219 napisał(a):ak od siebie to kierownica ładna, ale gałka biegów zmęczona jak nie wiem
Coś słabej jakości te gałki mazda wkładała skoro po 100tyś jest zajechana jak by miała 300tyś.
Moja po 350 tak nie wygląda...
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 18 gości