Mazda6 GH | Sport Dynamic 2.2 185KM | '09 | Kombi | 19" |

GL / GJ / GH / GG / GY

Postprzez makmarc » 17 kwi 2017, 23:23

Madzia wyglada bardzo dobrze, nie ma innego wyjścia :) co do tego Accorda to raczej Type-S bo R w tym modelu nie występował, silnik 2.4 200KM to w tej budzie najbardziej poszukiwany motor, a znaczek to wiesz :P
makmarc
 

Postprzez MIRAS M6 » 17 kwi 2017, 23:26

A to wyjaśnia sprawę.Moje niedopatrzenie. Faktycznie jest Type-S
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2013, 22:10
Posty: 1361 (87/33)
Skąd: OPOLE/LEPPERSDORF
Auto: MAZDA 6 KOMBI SPORT DYNAMIC (GH) 2,2 R2AA 185KM 2009 r.
PRZEBIEG 453 000
MAZDA 6 (GG) 2.3 Pb 2002 r. AERO PAKIET przekazana dla Vasat
MAZDA 3 (BL) 1,6 Pb 2011 r. AERO PAKIET przekazana dla ASIA M6

Postprzez wumpscut » 18 kwi 2017, 07:26

Ależ te auta się różnią. Accord może fajny, ale to wnętrze... Oczywiście są gusta i guściki :) Ja jednak wybieram M :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 lip 2016, 16:37
Posty: 629 (6/20)
Skąd: Wieleń nad Notecią
Auto: Mazda 6 GH LF-DE 2.0 Dynamic FS5A-EL '09

Postprzez twardy103 » 18 kwi 2017, 20:38

Obydwie fajne!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2010, 00:25
Posty: 686 (1/3)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda3 2.0 DISI 2011
Volvo XC70 2008

Postprzez MIRAS M6 » 22 kwi 2017, 19:45

twardy103 napisał(a):Obydwie fajne!

Dzięki za słowa uznania.Niestety nie mam nawet 1/10 tego czasu co ma makmarc ale staram się jak mogę.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2013, 22:10
Posty: 1361 (87/33)
Skąd: OPOLE/LEPPERSDORF
Auto: MAZDA 6 KOMBI SPORT DYNAMIC (GH) 2,2 R2AA 185KM 2009 r.
PRZEBIEG 453 000
MAZDA 6 (GG) 2.3 Pb 2002 r. AERO PAKIET przekazana dla Vasat
MAZDA 3 (BL) 1,6 Pb 2011 r. AERO PAKIET przekazana dla ASIA M6

Postprzez MIRAS M6 » 30 kwi 2017, 01:03

Dzisiaj na pokład wskoczyło doświetlenie bagażnika takimi lampkami i efekt w nocy jest jak widać.Podłączone pod oświetlenie w klapie tak żeby również można było je wyłączyć równocześnie z istniejącym gdy nie jest potrzebne.Do tego wymienione wszystkie filtry,olej w silniku i skrzyni biegów oraz zalałem militec-1 (3 opakowania 250ml po jednym do silnika,skrzyni biegów i zbiornik paliwa).
Załączniki
DSC_1918.JPG
DSC_1919.JPG
Lampki led.jpg
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2013, 22:10
Posty: 1361 (87/33)
Skąd: OPOLE/LEPPERSDORF
Auto: MAZDA 6 KOMBI SPORT DYNAMIC (GH) 2,2 R2AA 185KM 2009 r.
PRZEBIEG 453 000
MAZDA 6 (GG) 2.3 Pb 2002 r. AERO PAKIET przekazana dla Vasat
MAZDA 3 (BL) 1,6 Pb 2011 r. AERO PAKIET przekazana dla ASIA M6

Postprzez rafałmazda » 30 kwi 2017, 16:51

naprawdę dobrze świeci <spoko> może dane mi będzie kiedyś pomacać :P tak, wiem... Vasat już na pewno pomacał hahaha
Bayerische Motoren Werke ;)
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 1 mar 2012, 19:49
Posty: 4579 (57/137)
Skąd: Płock
Auto: Jest
E39

Była:

A6 C6 3.0 TDI '09
Mazda3 BK LF
Mazda6 GG RF-5C

Postprzez makmarc » 30 kwi 2017, 21:22

Efekt kozacki, czy to te same, co idą do podświetlenia tablicy?
makmarc
 

Postprzez MIRAS M6 » 30 kwi 2017, 22:27

Dokładnie tak. Tylko muszą być z Bolida Młodego Wieśniaka bo są w miarę płytkie i o nic się nie opierają pod tapicerką
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2013, 22:10
Posty: 1361 (87/33)
Skąd: OPOLE/LEPPERSDORF
Auto: MAZDA 6 KOMBI SPORT DYNAMIC (GH) 2,2 R2AA 185KM 2009 r.
PRZEBIEG 453 000
MAZDA 6 (GG) 2.3 Pb 2002 r. AERO PAKIET przekazana dla Vasat
MAZDA 3 (BL) 1,6 Pb 2011 r. AERO PAKIET przekazana dla ASIA M6

Postprzez makmarc » 30 kwi 2017, 22:35

Ciekawe :) mam już pomysł, jak je wykorzystać w inny sposób :)
makmarc
 

Postprzez MIRAS M6 » 2 maja 2017, 02:39

Przejazd Dużą i Małą Pętla Bieszczadzką
Załączniki
tmp_4277-DSC_1927941005121.JPG
tmp_4277-DSC_19281113108947.JPG
tmp_4277-MOV_20170501145907_TSV_000015-858537282.jpg
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2013, 22:10
Posty: 1361 (87/33)
Skąd: OPOLE/LEPPERSDORF
Auto: MAZDA 6 KOMBI SPORT DYNAMIC (GH) 2,2 R2AA 185KM 2009 r.
PRZEBIEG 453 000
MAZDA 6 (GG) 2.3 Pb 2002 r. AERO PAKIET przekazana dla Vasat
MAZDA 3 (BL) 1,6 Pb 2011 r. AERO PAKIET przekazana dla ASIA M6

Postprzez rafałmazda » 2 maja 2017, 14:01

czego się opierasz na zakurzony lakier? Mikrorysy zrobisz hahaha
Bayerische Motoren Werke ;)
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 1 mar 2012, 19:49
Posty: 4579 (57/137)
Skąd: Płock
Auto: Jest
E39

Była:

A6 C6 3.0 TDI '09
Mazda3 BK LF
Mazda6 GG RF-5C

Postprzez makmarc » 2 maja 2017, 15:13

Nie był jeszcze u mnie to może :P
makmarc
 

Postprzez macvas » 2 maja 2017, 15:31

Widać, że się nie znacie – Miras ma na sobie koszulę z mikrofibry i dociera, a że jest zaprawiony w sztuce, to wie iż "zimnym łokciem" na ciepły wosk nie wolno więc ogarnia prawym nałokietnikowym <ok>

Nie miałem jeszcze sposobności pogratulować zakupu, ale wątek śledzę i zazdraszczam. Brawo Ty <spoko>
Obrazek
Maciek
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Podlasia
 
Od: 17 sie 2013, 20:33
Posty: 2292 (24/111)
Skąd: Białystok / Wysokie Mazowieckie
Auto: JEST
Mazda6 GJ Sky-G 2.5 '14 SkyPassion
BYŁA
Mazda3 1.6 BK MZ-CD '05

Postprzez wumpscut » 4 maja 2017, 11:43

Ciekawy patent na oświetlenie bagażnika, u siebie myślałem nad podobnym rozwiązaniem, jednak poszła listwa LED na roletę – nie widać źródła światła <spoko>

Fajna ostatnia fota :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 lip 2016, 16:37
Posty: 629 (6/20)
Skąd: Wieleń nad Notecią
Auto: Mazda 6 GH LF-DE 2.0 Dynamic FS5A-EL '09

Postprzez MIRAS M6 » 5 maja 2017, 01:39

wumpscut napisał(a):Fajna ostatnia fota :)

A dziekuję. Może nie najlepszej jakości bo wycięta z video. Co do oświetlenia to miałem plan taki jak Ty zrobiłeś ale u mnie roleta dość często jest wyciągana i listwa musiałaby mieć swoją kostkę do odpinania prądu. Najlepszym rozwiązaniem byłby styk z czajnika bezprzewodowego usytuowany pod zatrzaskiem rolety ale to może kiedyś w ramach nadmiaru czasu którego zawsze brakuje.
Ostatnio edytowano 5 maja 2017, 09:25 przez MIRAS M6, łącznie edytowano 1 raz
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2013, 22:10
Posty: 1361 (87/33)
Skąd: OPOLE/LEPPERSDORF
Auto: MAZDA 6 KOMBI SPORT DYNAMIC (GH) 2,2 R2AA 185KM 2009 r.
PRZEBIEG 453 000
MAZDA 6 (GG) 2.3 Pb 2002 r. AERO PAKIET przekazana dla Vasat
MAZDA 3 (BL) 1,6 Pb 2011 r. AERO PAKIET przekazana dla ASIA M6

Postprzez wumpscut » 5 maja 2017, 07:17

Oczywiście, złączka jest konieczna. Może jakaś magnetyczna by się zdała? Trzeba by było rozeznać temat :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 lip 2016, 16:37
Posty: 629 (6/20)
Skąd: Wieleń nad Notecią
Auto: Mazda 6 GH LF-DE 2.0 Dynamic FS5A-EL '09

Postprzez MIRAS M6 » 6 maja 2017, 02:09

Dzisiaj pomimo deszczowej aury zdecydowałem się na wymianę łożysk w obydwu rolkach paska wielorowkowego..Do tego potrzebujemy 3 łożysk. Ja zakupiłem firmy NSK 2szt.6303 C3 (rolka pośrednia) i 1szt.6203 C3 (rolka napinająca).Koszt kompletu 42 zł.Czas naprawy 90 min.
tmp_19704-DSC_1952234275113.JPG
Zestaw identyczny jak w rolkach M6 GG/GY z silnikami RF-5C i RF-7J. Przy okazji dodam że wszystkie filtry w GH z silnikiem R2 z wyjątkiem filtra paliwa są również takie same jak w GG/GY

Aby dostać się do rolek musimy zdemontować przednie prawe koło aby dostać się do osłony koła pasowego wału. 2 kołki tej osłony są schowane pod nadkolem więc częściowo trzeba je odpiąć aby się do nich dostać.Nastepnie odkręcamy dolną osłonę silnika i podstawiamy lewarek w miejsce gdzie sprężarka klimatyzacji łączy się z blokiem silnika.Nastepnie odkręcamy górną pokrywę silnika aby odkręcić w całości zawieszenie silnika po stronie rozrządu (najpierw łapę i później poduszkę olejową od karoserii klucz nr 17 z długą nasadką albo rurkowy ).Po wymontowaniu tego musimy mieć taki widok
tmp_19704-DSC_1949-1908812465.JPG
Miejsce które dotykam palcem służy do założenia klucza nr 17(najlepiej plaski-oczkowy) i ciągnąc go w stronę przodu auta luzujemy naciąg paska wielorowkowego i zrzucamy go swobodnie z koła pasowego alternatora
tmp_19704-DSC_1950739389705.JPG

Po zrzuceniu paska przechodzimy do odkręcania dolnej rolki pośredniej kluczem nasadowym nr 14 z długim przedłużeniem
tmp_19704-DSC_1951284337093.JPG


Po odkręceniu rolki podstawionym lewarkiem dzwigamy silnik około 2cm aby mieć swobodny dostęp do trzeciej ukrytej śruby całego napinacza która znajduje się pomiędzy rolką a mechanizmem napinającym.Przy alternatorze widać od góry dwie śruby a ta trzecia jest po drugiej stronie napinacza. Tu trzeba przygotować sobie klucz nasadowy nr 10 z przedłużeniem. Wyciągamy cały napinacz i do dzieła z wymianą łożysk. Przy osadzaniu łożyska w rolce napinającej trzeba zwrócić uwagę aby nowe łożysko osadzić dokładnie na tej samej głębokości w rolce jak było stare.W przeciwnym razie rolka będzie przesunięta i pasek nie będzie przylegał do rolki na jej środku tylko może nawet jedną krawędzią wystawać poza rolkę.Najlepiej zmierzyć elektroniczną suwmiarką głębokość osadzenia starego łożyska bo tu ważne są nawet setne mm aby rolka była centralnie na środku paska.Jezeli łożysko będziecie nabijać młotkiem to do tej czynności proponuję użyć nasadki nr 30 bo ta idealnie pasuje tylko jedna uwaga -sprawdzić po wbiciu łożyska i przykreceniu rolki do napinacza czy obraca się idealnie prosto. W moim przypadku musiałem osadzić łożysko ponownie ponieważ minimalnie ok 0,3mm siadło krzywo i rolka miała bicie.Za drugim razem już siadło idealnie. Po sprawdzeniu tego montaż z powrotem do silnika w odwrotnej kolejności do demontażu. Może komuś będzie to pomocne.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2013, 22:10
Posty: 1361 (87/33)
Skąd: OPOLE/LEPPERSDORF
Auto: MAZDA 6 KOMBI SPORT DYNAMIC (GH) 2,2 R2AA 185KM 2009 r.
PRZEBIEG 453 000
MAZDA 6 (GG) 2.3 Pb 2002 r. AERO PAKIET przekazana dla Vasat
MAZDA 3 (BL) 1,6 Pb 2011 r. AERO PAKIET przekazana dla ASIA M6

Postprzez NIEBO! » 6 maja 2017, 08:54

MIRAS M6 napisał(a):Zestaw identyczny jak w rolkach M6 GG/GY z silnikami RF-5C i RF-7J. Przy okazji dodam że wszystkie filtry w GH z silnikiem R2 z wyjątkiem filtra paliwa są również takie same jak w GG/GY
Bo to są te same auta <lol>


MIRAS M6 napisał(a):Może komuś będzie to pomocne.
No na pewno! Super fotorelacja! Kawał dobrej roboty <spoko> Tylko dla mnie potrzebne jedno wyjaśnienie, bo jeśli dobrze zrozumiałem to nie korzystałeś z podnośnika? Wystarczy lewarek i podpora? <nauka>

Dopisano sobota, 6 maja 2017, 08:57:

Aaaa ... i jeszcze jedno? Dlaczego zdecydowałeś się na wymianę łożysk? Jest jakiś czasookres przewidziany na to, czy może miałeś jakieś niepokojące objawy? jakie? Ja tego paska od zakupu czyli od 60kkm i 4 lat nie tykałem... Może przy wymianie łożysk warto było też wymienić sam pasek...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2013, 22:47
Posty: 685 (4/8)
Skąd: Poznań
Auto: Była skośnooka: Honda Civic Noblesse '95 1.3 75KM
Jest skośnooka:
Mazda6 GY L3 '06 2.3l 16V 166KM SportWagon 220V :)

Postprzez MIRAS M6 » 7 maja 2017, 00:01

NIEBO! napisał(a):Wystarczy lewarek i podpora? <nauka>
Aaaa ... i jeszcze jedno? Dlaczego zdecydowałeś się na wymianę łożysk? Jest jakiś czasookres przewidziany na to, czy może miałeś jakieś niepokojące objawy? jakie? Ja tego paska od zakupu czyli od 60kkm i 4 lat nie tykałem... Może przy wymianie łożysk warto było też wymienić sam pasek...

Do tej czynności najlepiej jest mieć 1 lewarek typu "żaba" i 1 "koziołek" żeby podstawić go pod mocowanie wahacza do podłogi i tym sposobem zwalniamy sobie lewarek żeby podstawić go pod silnik i móc go dźwignąć wspomniane 2cm.Chyba że dysponujemy dwoma lewarkami to obejdzie się bez "koziołka" (ale to mniej bezpiecznie). Podpory do tego w ogóle nie używałem bo nie ma takiej potrzeby.

Na wymianę łożysk zdecydowałem się dlatego że na bramkach w Balicach (na szczęście już na powrocie z majówki do domu) pod okienkiem przy otwartej szybie usłyszałem dziwną (hałaśliwą) prace silnika. Za bramkami zjazd na parking,ASIA M6 na chwilę na kierownicze stanowisko,maska w górę,i nasłuchiwanie przejścia silnika z wolnych obrotów na troszkę wyższe i po 30 sek. diagnoza (trafna zresztą) postawiona <spoko> . Wysypane łożysko rolki napinającej.W trakcie wymiany okazało się że jedno z dwóch łożysk rolki pośredniej też już nie domaga (to od strony bloku silnika). I tak miałem komplet nowych pod ręką więc poszły wszystkie na strzał do wymiany.Paska nie wymieniałem bo widzę że niemiecki właściciel auta musiał go chwilę przed sprzedażą auta wymienić bo na moje oko nie ma on więcej jak około 20kkm(są jeszcze widoczne na nim też napisy) ale to na pewno robił serwis mazdy w Darmstadt bo auto ma do końca historię serwisową.Rolki na tamten czas nie wykazywały na pewno żadnych niedomagań i dlatego też nie zostały wymienione bo tam w wymianę samych łożysk nikt się nie bawi tylko wkładają całość nowe za jedyne 300 € hahaha hahaha hahaha + 150 € robocizna oczywiście do tego.

Z doświadczenia z mojej GY mogę zalecać wymianę tych łożysk co 120 kkm. Akurat tak się składa że dosięgnęła mnie dwukrotna wymiana rozrządu w GY (jedna na 240kkm a druga na 360kkm) i przy obydwu łożyska zdecydowanie podlegały wymianie.Z paskiem raczej też nie ma co przeginać i uważam że po 120kkm jest naturalny jego koniec a szkoda by było za 20kkm od wymiany łożysk robić prawie tą samą robotę żeby dostać się do paska. Myślę że chyba wyczerpująca odpowiedź. Jakbyś jeszcze potrzebował jakiś szczegółów to wal śmiało <spoko> hahaha
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2013, 22:10
Posty: 1361 (87/33)
Skąd: OPOLE/LEPPERSDORF
Auto: MAZDA 6 KOMBI SPORT DYNAMIC (GH) 2,2 R2AA 185KM 2009 r.
PRZEBIEG 453 000
MAZDA 6 (GG) 2.3 Pb 2002 r. AERO PAKIET przekazana dla Vasat
MAZDA 3 (BL) 1,6 Pb 2011 r. AERO PAKIET przekazana dla ASIA M6

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 26 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy