Mazda6 GH LF-DE '09 Dynamic FS5A-EL

GL / GJ / GH / GG / GY

Postprzez MIRAS M6 » 4 mar 2017, 10:14

Weelkoo napisał(a):
MIRAS M6 napisał(a): Czy sport dynamic nie jest fabrycznie już na niższych sprężynach niż pozostałe wersje GH ?


nie, siedzi dokładnie tak samo jak inne wersje – nie ma ani niższego zawieszenia ani też dłuższych zderzaków/progów ;)

Wielkie dzięki Marcin za rozwianie moich wątpliwości. Przekopałem ostatnio temat DanielaQuatro i on do swojej wkładał zawias -40 przód i -30 tył. Ciekawy jestem czy ten numer przejdzie u mnie gdzie docelowo chcę założyć na lato felgi 19x8,5J,ET50 z oponami 235/35/19. Klekot R2 jest jednak trochę cięższy i czy nie będzie za nisko z przodu?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2013, 22:10
Posty: 1361 (87/33)
Skąd: OPOLE/LEPPERSDORF
Auto: MAZDA 6 KOMBI SPORT DYNAMIC (GH) 2,2 R2AA 185KM 2009 r.
PRZEBIEG 453 000
MAZDA 6 (GG) 2.3 Pb 2002 r. AERO PAKIET przekazana dla Vasat
MAZDA 3 (BL) 1,6 Pb 2011 r. AERO PAKIET przekazana dla ASIA M6

Postprzez wumpscut » 4 mar 2017, 17:10

No dobra. Aplikacja 4nano Rim Protect jest bardzo prosta. Odtłuściłem felgi porządnie IPA i nałożyłem powłokę płatkiem kosmetycznym. W sumie na zewnętrzną część felgi nałożyłem dwie warstwy. Felgi ładnie się błyszczą, są przyjemne w dotyku. Niestety nie umiem uchwycić tego aparatem.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Zobaczymy jak się to będzie sprawować – oczekuję łatwego domywania.

Chciałem je dzisiaj nałożyć na auto, przede wszystkim dlatego, że zimówki zaczęły mi bić powyżej 100 km/h. Podejrzewałem, że odkleiły się ciężarki. Przygotowałem sobie wszystko, zabrałem się do roboty, zdjąłem tylne prawe koło i... zaniemówiłem. Wewnątrz felgi było mnóstwo zaschniętego, przyklejonego piasku, w kilku miejscach, po dobre kilkadziesiąt gramów.

Obrazek

Obrazek

Piach był przyklejony tylko w tylnych felgach. Nie wiem czy to kwestia aerodynamiki auta, czy felg. Może tylne zbierają to, co podniosą przednie... Nie wiem. W każdym razie oczyściłem wnętrza felg z piasku, wyszlifowałem powierzchnie styku felg z tarczami, założyłem je na auto i pojechałem na test. Zgodnie z oczekiwaniami bicie ustało całkowicie.

Skoro bicie zniknęło postanowiłem nie zakładać jeszcze letnich, ponieważ jednak muszę odmalować zaciski a nie miałem odpowiedniego pędzelka. Założę 18" za dwa tygodnie i wtedy odmaluję zaciski.

Za to wysprzątałem wnętrze auta, podlałem lakier obficie Sonaxem BSD, wyczyściłem wnęki drzwi po zimie, wyczyściłem felgi i nałożyłem ValetPro Traditional Tyre Dressing na opony. Auto prezentuje się wspaniale takie czyste :)

Obrazek
Ostatnio edytowano 4 mar 2017, 20:44 przez wumpscut, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 lip 2016, 16:37
Posty: 629 (6/20)
Skąd: Wieleń nad Notecią
Auto: Mazda 6 GH LF-DE 2.0 Dynamic FS5A-EL '09

Postprzez jachu36 » 4 mar 2017, 17:40

4nano Rim Protect jest bardzo prosta

Stosowałeś już to wcześniej,czy to pierwszy raz?Gdzie kupowałeś?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sty 2013, 14:59
Posty: 599 (1/12)
Skąd: ZBI/ HALLE De.
Auto: FORD MONDEO MKV 2015 2.0 TITANIUM jest
MAZDA 6 GH 2008 2,5 ben SPORT DYNAMIC była
Mazda 6 GG 2004r 2,0 była

Postprzez wumpscut » 4 mar 2017, 17:53

Pierwszy raz nakładałem powłokę kwarcową. Kupiłem przez Allegro, bo w sklepie z kosmetykami samochodowymi w którym z reguły się zaopatruję akurat jej nie mieli. Weelkoo jest nią jednak zawiedziony. Ciekawe jak u mnie będzie się sprawować, zwłaszcza, że będę miał porównanie do Finish Kare 1000P, ktory stosowałem do tej pory na felgi.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 lip 2016, 16:37
Posty: 629 (6/20)
Skąd: Wieleń nad Notecią
Auto: Mazda 6 GH LF-DE 2.0 Dynamic FS5A-EL '09

Postprzez jachu36 » 4 mar 2017, 18:56

W takim razie czekam na Twoje spostrzeżenia oraz opinie na temat tej powłoki.Ciekawe ile wytrzyma.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sty 2013, 14:59
Posty: 599 (1/12)
Skąd: ZBI/ HALLE De.
Auto: FORD MONDEO MKV 2015 2.0 TITANIUM jest
MAZDA 6 GH 2008 2,5 ben SPORT DYNAMIC była
Mazda 6 GG 2004r 2,0 była

Postprzez wumpscut » 4 mar 2017, 19:06

Nie omieszkam podzielić się spostrzeżeniami :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 lip 2016, 16:37
Posty: 629 (6/20)
Skąd: Wieleń nad Notecią
Auto: Mazda 6 GH LF-DE 2.0 Dynamic FS5A-EL '09

Postprzez MIRAS M6 » 4 mar 2017, 23:04

Wygląda lalunia <spoko>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2013, 22:10
Posty: 1361 (87/33)
Skąd: OPOLE/LEPPERSDORF
Auto: MAZDA 6 KOMBI SPORT DYNAMIC (GH) 2,2 R2AA 185KM 2009 r.
PRZEBIEG 453 000
MAZDA 6 (GG) 2.3 Pb 2002 r. AERO PAKIET przekazana dla Vasat
MAZDA 3 (BL) 1,6 Pb 2011 r. AERO PAKIET przekazana dla ASIA M6

Postprzez Weelkoo » 5 mar 2017, 06:52

MIRAS M6 napisał(a):Przekopałem ostatnio temat DanielaQuatro i on do swojej wkładał zawias -40 przód i -30 tył. Ciekawy jestem czy ten numer przejdzie u mnie gdzie docelowo chcę założyć na lato felgi 19x8,5J,ET50 z oponami 235/35/19. Klekot R2 jest jednak trochę cięższy i czy nie będzie za nisko z przodu?


Dlatego sprężyny występują w wersji dla silników benzynowych i dla diesli – kupujesz odpowiednie i nie siądzie za nisko (Daniel na początku dostał sprężyny na przód od diesle właśnie i nie siadł mu praktycznie wcale) <spoko> Tylko ja jednak szukałbym markowych sprężyn a tu do GH w praktyce są tylko dwa zestawy do wyboru z dostępnych w normalnej cenie – -30/-30 Eibacha albo -35/-35 H&R (przy czym H&R są sztywniejsze/mniej komfortowe i różnie siadają na nich auta) :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2011, 21:48
Posty: 1148 (0/16)
Skąd: Bieruń
Auto: Lexus IS 200t

Postprzez MIRAS M6 » 5 mar 2017, 09:17

Twoja Marcin siadła idealnie – przy 19" to jest właśnie to co ma być docelowo <spoko> Przekonałeś mnie jednak na Eibacha <spoko>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2013, 22:10
Posty: 1361 (87/33)
Skąd: OPOLE/LEPPERSDORF
Auto: MAZDA 6 KOMBI SPORT DYNAMIC (GH) 2,2 R2AA 185KM 2009 r.
PRZEBIEG 453 000
MAZDA 6 (GG) 2.3 Pb 2002 r. AERO PAKIET przekazana dla Vasat
MAZDA 3 (BL) 1,6 Pb 2011 r. AERO PAKIET przekazana dla ASIA M6

Postprzez Danmazda » 6 mar 2017, 23:07

Na 19 będzie wyglądać super. Eibachy, przy Twoim zapakowanym bagażnikiem.... odważnie :D

P.S Kolorek mi się bardzo podoba, podobny trochę do mojej poprzedniej Mazdy :)
Obrazek
Daniel
Avatar użytkownika
Koordynator Regionów
Przedstawiciel Mazowsza
 
Od: 21 paź 2009, 20:04
Posty: 6380 (52/239)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GG 2.0 163km/191Nm 2007 rok
Mazda 626 GE FP 1,8 90 km 1996 rok
Opel Omega 2,6 V6 180 km 2002 rok

Postprzez wumpscut » 10 mar 2017, 09:57

Przejrzałem cały dział Nasze Mazdy / Mazda6 i nie znalazłem ani jednej sztuki z silnikiem LF i pakietem Dynamic/Sport... <jupi>

Wczoraj minęło 30 tyś. km od zakupu, a od ponad tygodnia mam na pokładzie światła do jazdy dziennej:

Obrazek

Od początku planowałem DRL ze względu na przebiegi i obecność ksenonów. Początkowo miałem 3 założenia: montaż w odpowiednim miejscu, homologacja i estetyczny wygląd. Szybko jednak okazało się, że jednocześnie można spełnić tylko 2 z nich <lol>

Przez zimę odpuściłem temat, z wiadomych powodów, ale przyszła wiosna i post kolegi makmarc w którym zaprezentował swoje DRL. Postanowiłem zakupić inną wersję, nieco mocniejszą. U mnie działają tak:



Czujnik zmierzchowy przełącza światła w odpowiednim momencie, przy odpowiedniej "jasności". Powiedziałbym nawet, że jest dość ostrożny w wyłączaniu świateł mijania <oczko> Natomiast same DRL świecą bardzo dobrze, wystarczająco mocno, choć raczej nie tak mocno jak fabryczne DRL. Światło jest dość dobrze rozproszone (sprawdzałem "na ścianie"), auto jest widoczne z daleka. Jestem bardzo zadowolony <ok>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 lip 2016, 16:37
Posty: 629 (6/20)
Skąd: Wieleń nad Notecią
Auto: Mazda 6 GH LF-DE 2.0 Dynamic FS5A-EL '09

Postprzez wumpscut » 15 mar 2017, 08:40

W poniedziałek zmieniłem koła, więc czas na podsumowanie zimówek: 14340 km, średnie spalanie 8,65 l / 100 km. Sezon krótki, 4 miesiące i 8 dni <oczko> Jestem bardzo zadowolony z Nokianów, choć nie miałem sposobności przetestować ich porządnie na śniegu. Duży plus za niski poziom hałasu.

Obrazek

Jest twardziej, głośniej, gorzej w koleinach, wzrosło spalanie. W skrócie 18" <serduszka> Przy zakładaniu nie było się bez dbałości o szczegóły (inna nazwa: zaburzeń obsesyjnych) w postaci dekielka z logo w tym samym ułożeniu w stosunku do wentyla na każdym kole <cfaniak> Koła oczywiście dokręcone kluczem dynamometrycznym, dokręcenie sprawdzone po 200 km.

Obrazek

Obrazek

Zauważyłem, że licznik w moim aucie zauważalnie zawyża przebieg. Dzisiaj to sprawdziłem, zerując licznik dzienny przed startem i włączając aplikację MyCarTracks, która śledzi trasę korzystając z GPSa w telefonie. Wyniki to:
– 106,5 km wg. licznika,
– 104,2 km wg. GPSa.
To w sumie 2%. To normalne, też tak macie?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 lip 2016, 16:37
Posty: 629 (6/20)
Skąd: Wieleń nad Notecią
Auto: Mazda 6 GH LF-DE 2.0 Dynamic FS5A-EL '09

Postprzez jachu36 » 15 mar 2017, 08:52

Oczywiście , choć nigdy aż tak skrupulatnie nie sprawdzałem. Licznik też przekłamuje i prędkość.
Na konkurencyjnym forum jest dużo napisane na ten temat.Kogoś to bardzo tam denerwuje. Ja jakoś nie przykładam do tego większej wagi choć jeśli to jest 2% to moje auto ma mniejszy przebieg :)

Teraz już wiadomo dlaczego handlarze sprowadzający samochody z zagranicy cofają liczniki.
A to dlatego żeby przebieg auta był rzeczywisty i autentyczny hahaha hahaha hahaha
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sty 2013, 14:59
Posty: 599 (1/12)
Skąd: ZBI/ HALLE De.
Auto: FORD MONDEO MKV 2015 2.0 TITANIUM jest
MAZDA 6 GH 2008 2,5 ben SPORT DYNAMIC była
Mazda 6 GG 2004r 2,0 była

Postprzez Weelkoo » 15 mar 2017, 15:16

wumpscut napisał(a):– 106,5 km wg. licznika,
– 104,2 km wg. GPSa.
To w sumie 2%. To normalne, też tak macie?


Tak, normalne i masz stosunkowo małe przekłamanie bo duże koła założone ;) To największy fabryczny rozmiar – takie 215/50R17 są o ~2% mniejsze więc różnica we wskazaniach o te ponad 2% rośnie (bo 215/50 są miększe i z założenia mniejszym ciśnieniem pompowane, więc realnie och średnica w czasie obrotu jest jeszcze mniejsza) <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2011, 21:48
Posty: 1148 (0/16)
Skąd: Bieruń
Auto: Lexus IS 200t

Postprzez jpski » 15 mar 2017, 20:39

jachu36 napisał(a):Teraz już wiadomo dlaczego handlarze sprowadzający samochody z zagranicy cofają liczniki.
A to dlatego żeby przebieg auta był rzeczywisty i autentyczny


No to dzięki Tobie mamy wytłumaczenie dlaczego przebiegi podane przez handlarzy nie pokrywają się z DSR <glupek2>
Rozwaliłeś mi trampki hahaha hahaha hahaha
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2008, 13:59
Posty: 933 (1/7)
Skąd: Jelenia Góra
Auto: Jest:
-W poszukiwaniu?
-Micra K12
Było:
Avensis T27 '11, 2DY, 6GH, Micra K11, Avensis T25, 407SW, 6GG, 626GF, 323F BA

Postprzez MIRAS M6 » 15 mar 2017, 21:44

wumpscut napisał(a):Jestem bardzo zadowolony z Nokianów.

Nie powiem nic złego na ich temat. Ja również. Mam 2 komplety GY/GH i w tej cenie w parze idzie jakość (dobra oczywiście).Teraz byłem na przeglądzie ciężarówką i w Dekrze wisiał ranking zimówek a w nim Nokian na 3 pozycji <spoko> Dużo jest ich w DE a ten rynek ma dość ostrą selekcję.
P.S. Jak tak dalej pójdzie z Twoimi przebiegami to niedługo mnie dogonisz z tym co robię DAF-em hahaha hahaha hahaha bo Mazda vs.Mazda to niestety już poległem przy Tobie.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2013, 22:10
Posty: 1361 (87/33)
Skąd: OPOLE/LEPPERSDORF
Auto: MAZDA 6 KOMBI SPORT DYNAMIC (GH) 2,2 R2AA 185KM 2009 r.
PRZEBIEG 453 000
MAZDA 6 (GG) 2.3 Pb 2002 r. AERO PAKIET przekazana dla Vasat
MAZDA 3 (BL) 1,6 Pb 2011 r. AERO PAKIET przekazana dla ASIA M6

Postprzez wumpscut » 16 mar 2017, 07:26

Weelkoo napisał(a):takie 215/50R17 są o ~2% mniejsze więc różnica we wskazaniach o te ponad 2% rośnie


No, rzeczywiście. Pokrywa się to z moimi odczucia, że na zimówkach do pracy miałem jeszcze "dalej" ;) choć zapomniałem zrobić dokładny pomiar.

Swoją drogą trochę szkoda, że nawet na 18" przekłamanie jest tak duże, minus dla GH, jeden z niewielu, ale jednak.

MIRAS M6 napisał(a):Nie powiem nic złego na ich temat. Ja również. Mam 2 komplety GY/GH i w tej cenie w parze idzie jakość (dobra oczywiście).Teraz byłem na przeglądzie ciężarówką i w Dekrze wisiał ranking zimówek a w nim Nokian na 3 pozycji <spoko> Dużo jest ich w DE a ten rynek ma dość ostrą selekcję.


<spoko> To mój drugi komplet Nokianów, w poprzednim aucie miałem A3, natomiast mój Tato "ujeżdża" w Mondeo Mk5 model D4. Bardzo fajne opony.

A jak już przy oponach jesteśmy, to niestety z letnich nie jestem zadowolony. To Firestone FHSZ90 i nie dość, że są bardzo głośne, to mają wysokie opory toczenia, co odbija się przede wszystkim na spalaniu. Na szczęście to co najważniejsze w oponach, jest na wysokim poziomie. Nie mam zastrzeżeń co do hamowania i przyczepności.

MIRAS M6 napisał(a):P.S. Jak tak dalej pójdzie z Twoimi przebiegami to niedługo mnie dogonisz z tym co robię DAF-em hahaha hahaha


hahaha To mi chyba nie grozi :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 lip 2016, 16:37
Posty: 629 (6/20)
Skąd: Wieleń nad Notecią
Auto: Mazda 6 GH LF-DE 2.0 Dynamic FS5A-EL '09

Postprzez Weelkoo » 16 mar 2017, 07:33

wumpscut napisał(a):Swoją drogą trochę szkoda, że nawet na 18" przekłamanie jest tak duże, minus dla GH, jeden z niewielu, ale jednak.


to jest małe przekłamanie ;) Mondeo MK3 przy 205/55R16 potrafi przekłamywać o 5~6%, Astra G przekłamywała o ok. 10%, Volvo V40 I też ma spore przekłamanie – inaczej, nie kojarzę auta które by nie przekłamywało o różnice najmniejsze to właśnie rzędu 2~4% są ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2011, 21:48
Posty: 1148 (0/16)
Skąd: Bieruń
Auto: Lexus IS 200t

Postprzez wumpscut » 16 mar 2017, 07:36

Weelkoo napisał(a):Mondeo MK3 przy 205/55R16 potrafi przekłamywać o 5~6%


Hmmm, przyznam szczerze, że nie zauważyłem aż takich różnic, a Mondeo Mk3 zrobiłem prawie 200 tyś. km, w tym sporą część na wspomnianym przez Ciebie rozmiarze opon. Nie chcę się spierać, ale takiej różnicy nie było – podobnie jak z prędkością. Przy licznikowych 100 km/h w Mondeo miałem na GPSie ok. 95-96 km/h, w Maździe mam 91-92 km/h.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 lip 2016, 16:37
Posty: 629 (6/20)
Skąd: Wieleń nad Notecią
Auto: Mazda 6 GH LF-DE 2.0 Dynamic FS5A-EL '09

Postprzez wumpscut » 24 mar 2017, 07:42

Test 4nano Rim Protect. Przejechane 1900 km, ok. 40% w deszczu/po mokrej drodze. Koło przednie lewe:

Obrazek

Po myciu:

Obrazek

Super? Wygląda super, ale na zdjęciu nie widać, że została cieniutka warstwa brudu. Minimalna, ale jednak. Dla mnie efekt domywania na poziomie FK1000P.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 lip 2016, 16:37
Posty: 629 (6/20)
Skąd: Wieleń nad Notecią
Auto: Mazda 6 GH LF-DE 2.0 Dynamic FS5A-EL '09

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 19 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy