Mazda6 GY L8-DE 1.8 120KM – typowa Mazda 6 :)
1, 2
Witam wszystkich.
Jestem Łukasz, mieszkam w Zielonej Górze. Moim pierwszym samochodem była Nexia a następnie Nubira II.
Historia z Mazdą 6 zaczęła się tak...
W 2013 roku urodziła mi się córeczka Stara Nubira II w sedanie nie była w stanie spełnić roli samochodu rodzinnego. Zacząłem szukać nowego członka rodzinny. Po wielu tygodniach poszukiwań i porównywań podjąłem decyzję – szukam Mazdy 6 kombi przed liftem. Trochę poszukiwania mi zajęły ale udało się. Znalazłem sprowadzoną z Niemiec, posiadającą tylko jednego właściciela w postaci pani doktor. Przebieg udokumentowany, bolączki takie jak w większości egzemplarzy nastoletnich. Jazda próbna i decyzja – biorę!
Użytkowanie zacząłem od wycieczki do ASO Mazdy w Zielonej Górze. Pełna diagnostyka co muszę zrobić oraz wymiana wszystkich płynów. Ku mojemu zdziwieniu okazało się, że samochód kupiony od handlarza to biały kruk – na prawdę nie potrzebował wkładu finansowego! Jak to mówią tylko lać PB i jeździć. Dodatkowo silnik wyposażony w łańcuch więc odpadła mi wymiana rozrządu.
Czas przedstawić moją Mazdę.
Wyprodukowana w Japonii w IV kwartale 2002 roku.
Przetransportowana do niemieckiego salonu i po raz pierwszy zarejestrowana w sierpniu 2003.
W moich rękach od lutego 2014.
Silnik 1.8 120KM
Pije tylko i wyłącznie benzynkę.
Spalanie ładne (odczucia subiektywne )
– miasto 8,6l – 10l
– trasa 8l – 9l (przy max prędkości 130-140km/h)
Wyposażenie:
– elektryczne sterowanie lusterek
– elektryczne sterowanie szyb
– tempomat
– 2 radia Jedno fabryczne a drugie wciśnięte w schowek nad tym pierwszym To drugie lepiej gra no i ma USB!
– sterowanie radiem oraz tempomatem z kierownicy = wygoda
– CB radio zamontowane po stronie pasażera
– ABS, kontrola trakcji
Plusy samochodu
+ dużo miejsca dla całej rodziny
+ posiada system ISOFIX do fotelików dziecięcych
+ wielowahaczowe zawieszenie sprawia, że samochodem się leci
+ łańcuch rozrządu = mniejsze ryzyko uszkodzenia silnika
+ wygląd! I bez modyfikacji wygląda agresywnie. Nawet kombi!
Minusy samochodu
– brak możliwości wymiany radia plug and play
– wielowahaczowe zawieszenie. Ceny nowych tylnych poprzecznych wahaczy w ASO to ~2500-3000zł. W Niemczech od 400 Euro
– korozja tylnych części samochodu (drzwi i nadkola)
Co w niej zrobiłem?
– w ASO uzupełnili wszystkie płyny
– wymieniony czujnik oleju
– zamontowałem drugie radio schowane nad fabrycznym
– przesmarowany wielowypust
Do zrobienia
– wymiana przednich tarcz hamulcowych
– wymiana klocków z przodu
– możliwe, że przy okazji powyższych pomaluję zaciski i tarcze
– wymiana wahacza tylnego regulacyjnego prawego
– wymiana przewodu nr 2 od klimatyzacji
– wymiana przewodu od wspomagania
– konserwacja podwozia
Zdjęcia
Długo nie wytrzymałem w nieingerowanie w wewnętrzny wygląd Mazdy Poniżej trochę zdjęć z aktualnego projektu, który powoli powoli idzie ku końcowi
Typowa Mazda 6 GY 2002
Jestem Łukasz, mieszkam w Zielonej Górze. Moim pierwszym samochodem była Nexia a następnie Nubira II.
Historia z Mazdą 6 zaczęła się tak...
W 2013 roku urodziła mi się córeczka Stara Nubira II w sedanie nie była w stanie spełnić roli samochodu rodzinnego. Zacząłem szukać nowego członka rodzinny. Po wielu tygodniach poszukiwań i porównywań podjąłem decyzję – szukam Mazdy 6 kombi przed liftem. Trochę poszukiwania mi zajęły ale udało się. Znalazłem sprowadzoną z Niemiec, posiadającą tylko jednego właściciela w postaci pani doktor. Przebieg udokumentowany, bolączki takie jak w większości egzemplarzy nastoletnich. Jazda próbna i decyzja – biorę!
Użytkowanie zacząłem od wycieczki do ASO Mazdy w Zielonej Górze. Pełna diagnostyka co muszę zrobić oraz wymiana wszystkich płynów. Ku mojemu zdziwieniu okazało się, że samochód kupiony od handlarza to biały kruk – na prawdę nie potrzebował wkładu finansowego! Jak to mówią tylko lać PB i jeździć. Dodatkowo silnik wyposażony w łańcuch więc odpadła mi wymiana rozrządu.
Czas przedstawić moją Mazdę.
Wyprodukowana w Japonii w IV kwartale 2002 roku.
Przetransportowana do niemieckiego salonu i po raz pierwszy zarejestrowana w sierpniu 2003.
W moich rękach od lutego 2014.
Silnik 1.8 120KM
Pije tylko i wyłącznie benzynkę.
Spalanie ładne (odczucia subiektywne )
– miasto 8,6l – 10l
– trasa 8l – 9l (przy max prędkości 130-140km/h)
Wyposażenie:
– elektryczne sterowanie lusterek
– elektryczne sterowanie szyb
– tempomat
– 2 radia Jedno fabryczne a drugie wciśnięte w schowek nad tym pierwszym To drugie lepiej gra no i ma USB!
– sterowanie radiem oraz tempomatem z kierownicy = wygoda
– CB radio zamontowane po stronie pasażera
– ABS, kontrola trakcji
Plusy samochodu
+ dużo miejsca dla całej rodziny
+ posiada system ISOFIX do fotelików dziecięcych
+ wielowahaczowe zawieszenie sprawia, że samochodem się leci
+ łańcuch rozrządu = mniejsze ryzyko uszkodzenia silnika
+ wygląd! I bez modyfikacji wygląda agresywnie. Nawet kombi!
Minusy samochodu
– brak możliwości wymiany radia plug and play
– wielowahaczowe zawieszenie. Ceny nowych tylnych poprzecznych wahaczy w ASO to ~2500-3000zł. W Niemczech od 400 Euro
– korozja tylnych części samochodu (drzwi i nadkola)
Co w niej zrobiłem?
– w ASO uzupełnili wszystkie płyny
– wymieniony czujnik oleju
– zamontowałem drugie radio schowane nad fabrycznym
– przesmarowany wielowypust
Do zrobienia
– wymiana przednich tarcz hamulcowych
– wymiana klocków z przodu
– możliwe, że przy okazji powyższych pomaluję zaciski i tarcze
– wymiana wahacza tylnego regulacyjnego prawego
– wymiana przewodu nr 2 od klimatyzacji
– wymiana przewodu od wspomagania
– konserwacja podwozia
Zdjęcia
Długo nie wytrzymałem w nieingerowanie w wewnętrzny wygląd Mazdy Poniżej trochę zdjęć z aktualnego projektu, który powoli powoli idzie ku końcowi
Typowa Mazda 6 GY 2002
Ostatnio edytowano 8 lip 2016, 19:01 przez lukasz852, łącznie edytowano 1 raz
Prośba o umieszczenie zdjęć na naszym serwerze zgodnie z poradnikiem:
viewtopic.php?f=321&t=177089
viewtopic.php?f=321&t=177089
Best ET: Czaplinek '15 17,813, Ryki '15 17,808
-
Moderator EC/NM
- Od: 12 lip 2014, 15:21
- Posty: 865 (39/14)
- Skąd: Łódź
- Auto: 3 BK '05r HB 1.6 Z6-VE
MX-3 KL-DE
na facebook'ach już widziana odważnie z tym niebieskim wewnątrz szerokości
Daje 6 i szerokości!
Wysłane z mojego Nexus 5X przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego Nexus 5X przy użyciu Tapatalka
-
Tomasz W.
- Od: 22 lis 2015, 15:59
- Posty: 1521 (227/225)
- Skąd: Bydgoszcz / Poznań
- Auto: Mazda 3 Hikari, 2,0 150KM AT
rafalmazda6 napisał(a):na facebook'ach już widziana odważnie z tym niebieskim wewnątrz szerokości
Myślę, że jak wszystko będzie skończone to wnętrze "na niebiesko" będzie miłe dla oka
Jak na razie może to wyglądać jak wieśtuning Ale nie mogłem się powstrzymać aby nie porobić zdjęć... a jak już fotki zrobiłem to trzeba było się nimi podzielić
Powoli powoli bo nie od razu Rzym zbudowano
Marwis napisał(a):Witaj.
Chyba za nerwowo dobierałeś się do centralnego panelu.
Też parę lat temu miałem Nexie.
Przyznaję się bez bicia przy wyciąganiu przedniego panelu wiązki od radia jakoś tak się ułożyły, że blokowały wyjęcie wszystkiego. Pół dnia męczenia się ze wszystkim i niestety na koniec przyszła frustracja... :/ Jak będzie pomysł i czas i pieniądze pewnie wszystko wróci do ładu
Przydałyby się zdjęcia M jak jest lśniąca pachnąca, a póki co na pierwszych fotach syf
Co do niebieskiego wnętrza ... Kwestia gustu, wg mnie ni jak nie pasuje. Powodzenia w dalszych, mam nadzieję modyfikacjach.
Co do niebieskiego wnętrza ... Kwestia gustu, wg mnie ni jak nie pasuje. Powodzenia w dalszych, mam nadzieję modyfikacjach.
-
makmarc
makmarc napisał(a):Przydałyby się zdjęcia M jak jest lśniąca pachnąca, a póki co na pierwszych fotach syf
Co do niebieskiego wnętrza ... Kwestia gustu, wg mnie ni jak nie pasuje. Powodzenia w dalszych, mam nadzieję modyfikacjach.
A ja się z przedmówcą nie zgodzę, wszak było podane, że to tylko fragment całości, tak więc ja wolę poczekać na rezultat końcowy
Powodzenia w modach
- Od: 25 lip 2013, 21:08
- Posty: 1297 (26/14)
- Skąd: United Kingdom / Piła
- Auto: Jest: Mazda6 GL'17
Była: MAZDA6 GH '08 Była: MAZDA 323F SPORT '03
makmarc napisał(a):Przydałyby się zdjęcia M jak jest lśniąca pachnąca, a póki co na pierwszych fotach syf
Co do niebieskiego wnętrza ... Kwestia gustu, wg mnie ni jak nie pasuje. Powodzenia w dalszych, mam nadzieję modyfikacjach.
Syf syf Cóż poradzić jak człowiek zabiegany Strzeliłem foty będąc na przerwie w pracy A kolejne podczas czekania na żonę, która poszła do sklepu
maestro81 napisał(a):makmarc napisał(a):Przydałyby się zdjęcia M jak jest lśniąca pachnąca, a póki co na pierwszych fotach syf
Co do niebieskiego wnętrza ... Kwestia gustu, wg mnie ni jak nie pasuje. Powodzenia w dalszych, mam nadzieję modyfikacjach.
A ja się z przedmówcą nie zgodzę, wszak było podane, że to tylko fragment całości, tak więc ja wolę poczekać na rezultat końcowy
Powodzenia w modach
Wszystko się zgadza, tylko mimo faktu, że to tylko fragment całości, to i tak w jakiejś tam wizualizacji planowanych modów w takim aucie, zupełnie nie pasuje to do charakteru tego auta, sporo widziałem w Mazdach, jeszcze więcej przy nich robiłem i spędziłem czasu więc widzę oczami wyobraźni każdy plasticzek, śrubkę itp
-
makmarc
jak dla mnie wnętrze tego samochodu jest po prostu rakotwórcze. Ale każdy robi to co lubi, kolorystyka zupełnie nie pasuje w tym przypadku.
- Od: 27 sty 2012, 17:18
- Posty: 195
- Skąd: Kraków / Doncaster
- Auto: Mazda 6 MPS
lukasz852 napisał(a):tak więc są widoczne podczas jazdy
tak więc pierwsza kontrola policyjna i masz po dowodzie
Wygląda fajnie Ja też lubię takie świecidełka i myślałem o podświetlanym znaczkiem Mazdy
Oby nie, ale faktycznie może skończyć się tak jak tu jeśli trafisz na jakiegoś służbistę: http://www.v10.pl/prawo/Jakie,jest,dopuszczalne,prawnie,oswietlenie,pojazdu,333.html
rafalmazda6 napisał(a):tak więc pierwsza kontrola policyjna i masz po dowodzie
Oby nie, ale faktycznie może skończyć się tak jak tu jeśli trafisz na jakiegoś służbistę: http://www.v10.pl/prawo/Jakie,jest,dopuszczalne,prawnie,oswietlenie,pojazdu,333.html
Hej.
Te ledy bym dał niżej tzn. tak żeby świeciły za tą kratką i podświetlały znaczek. Mniej więcej jak u mnie
Dodatkowo zmieniłbym podłączenie, pod oświetlenie wnętrza co by się zapalało przy otworzeniu samochodu, zeby się niebiescy nie rzucali
Te ledy bym dał niżej tzn. tak żeby świeciły za tą kratką i podświetlały znaczek. Mniej więcej jak u mnie
Dodatkowo zmieniłbym podłączenie, pod oświetlenie wnętrza co by się zapalało przy otworzeniu samochodu, zeby się niebiescy nie rzucali
laba napisał(a):Hej.
Te ledy bym dał niżej tzn. tak żeby świeciły za tą kratką i podświetlały znaczek. Mniej więcej jak u mnie
Dodatkowo zmieniłbym podłączenie, pod oświetlenie wnętrza co by się zapalało przy otworzeniu samochodu, zeby się niebiescy nie rzucali
Podrzuciłeś mi pomysł Jeśli pozwolisz to zgapię od Ciebie
A co do moich ledów i policji... poprosiłem znajomego, który zna się z jednym z komendantów drogówki aby skonsultował mój pomysł, który początkowo wyglądał tak, że pasek led szedł przez całą szerokość maski. Niestety wtedy policja od razu się przyczepia bo światła lewe i prawe nie mogą być ze sobą połączone (a połączeniem był led). W tej postaci gdzie świeci lewa lampa, przerwa, led, przerwa, prawa lampa wszystko jest ok. Wiadomo, że te ledy nie mogą migać i nie mogą mieć barwy innej niż biała
Tak więc reasumując, o kontrolę się nie martwię a wieczorem zrobię foto drugiego zastosowania tego paska.
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 23 gości