Mazda6 GG MPS L3-VDT '06 (300+ by DISITune)

GL / GJ / GH / GG / GY

Postprzez deejay89 » 1 maja 2016, 11:34

dlatego ja parkuję tak :)

IMAG0607.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2012, 17:18
Posty: 195
Skąd: Kraków / Doncaster
Auto: Mazda 6 MPS

Postprzez Diego91 » 1 maja 2016, 16:51

Świetny samochód, mam nadzieję, że będziesz dbał tak jak o poprzednie :) bo ja już zaczynam zbierać fundusze jak będzie Ci brakowało mocy i będziesz zmieniał :D Szerokości i przyjemności z jazdy :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 wrz 2013, 16:26
Posty: 130 (2/3)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6, 2.3l. benz., 166KM/122KW, 2002r.

Postprzez ZeroCool_m1 » 1 maja 2016, 19:43

Diego91 napisał(a):Świetny samochód, mam nadzieję, że będziesz dbał tak jak o poprzednie :) bo ja już zaczynam zbierać fundusze jak będzie Ci brakowało mocy i będziesz zmieniał :D Szerokości i przyjemności z jazdy :)


Dzięki, a jak się sprawuje Twój nabytek? Mam nadzieję, że nie masz z nim problemów? Jak będę sprzedawał MPS'a to dam znać – zapewniam, że warto zaoszczędzić i kupić :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lut 2007, 17:21
Posty: 415 (0/5)
Skąd: Tarnów/Kraków
Auto: Mazda 6 MPS, 300+ KM

Postprzez WisniaUs » 1 maja 2016, 19:43

Dzieki za wizyte <spoko> <spoko> Autko KOZAK!!!
Załączniki
20160501_122335.jpg
20160501_122527.jpg
20160501_122722.jpg
WisniaUs
 

Postprzez Diego91 » 1 maja 2016, 19:48

ZeroCool_m1 napisał(a):Dzięki, a jak się sprawuje Twój nabytek? Mam nadzieję, że nie masz z nim problemów? Jak będę sprzedawał MPS'a to dam znać – zapewniam, że warto zaoszczędzić i kupić :D


Poza drobnostkami (czujnik, podgrzewanie fotela i lusterek) wszystko w jak najlepszym porządku :) nie żałuję kupna a to najważniejsze :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 wrz 2013, 16:26
Posty: 130 (2/3)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6, 2.3l. benz., 166KM/122KW, 2002r.

Postprzez ZeroCool_m1 » 1 maja 2016, 22:10

Dodałem trochę zdjęć z majówki na pierwszej stronie :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lut 2007, 17:21
Posty: 415 (0/5)
Skąd: Tarnów/Kraków
Auto: Mazda 6 MPS, 300+ KM

Postprzez Geniek » 2 maja 2016, 08:35

Widziałem wczoraj, macałem nawet chciałem kopnąć w oponę ale trochę się obawiałem reakcji właściciela hahaha
Ładne autko ale wymaga trochę dopieszczenia. Szerokości i bezawaryjnego użytkowania <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2014, 16:16
Posty: 630 (1/4)
Skąd: Tarnów
Auto: Mazda GH 2l/AT 2010

Postprzez francesco_franco » 2 maja 2016, 08:58

No. no, ładna bestyjka :D
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2014, 20:41
Posty: 975 (17/34)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda3 BK Y6 2006 140KM/330Nm Winning Blue

Postprzez ZeroCool_m1 » 2 maja 2016, 11:12

Geniek napisał(a):Ładne autko ale wymaga trochę dopieszczenia.


Zakładam, że chodzi o porysowane przez sąsiada drzwi kierowcy? Czy jeszcze coś umknęło mej uwadze?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lut 2007, 17:21
Posty: 415 (0/5)
Skąd: Tarnów/Kraków
Auto: Mazda 6 MPS, 300+ KM

Postprzez Geniek » 2 maja 2016, 15:21

ZeroCool_m1 napisał(a):Zakładam, że chodzi o porysowane przez sąsiada drzwi kierowcy? Czy jeszcze coś umknęło mej uwadze?

Głównie z tego co mi się rzuciło w oczy to wygląd po maską. Ale to na spokojnie do ogarnięcia. A co do drzwi to niestety ale taki urok. Mi już dwa razy porysowali autko na parkingu i ten drugi raz też jeszcze mam do ogarnięcia <płacze>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2014, 16:16
Posty: 630 (1/4)
Skąd: Tarnów
Auto: Mazda GH 2l/AT 2010

Postprzez ZeroCool_m1 » 17 maja 2016, 20:43

Takie oto spotkanie podczas zlotu aut japońskich w Bielsku Białej:
Załączniki
naforum.jpg
naforum2.jpg
naforum5.jpg
naforum3.jpg
naforum4.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lut 2007, 17:21
Posty: 415 (0/5)
Skąd: Tarnów/Kraków
Auto: Mazda 6 MPS, 300+ KM

Postprzez Barthek » 17 maja 2016, 20:58

OJ jak ładnie się pasą, kiedyś chyba kupię MPS-a :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2007, 11:41
Posty: 1508 (0/1)
Skąd: Praszka
Auto: Mazda Xedos 6 CA KF '99 Back to Black

Postprzez rafałmazda » 17 maja 2016, 21:09

tyle szczęścia w jednym miejscu <serduszka> ale w srebrnej grill do wymiany na ori :P
Bayerische Motoren Werke ;)
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 1 mar 2012, 19:49
Posty: 4579 (57/137)
Skąd: Płock
Auto: Jest
E39

Była:

A6 C6 3.0 TDI '09
Mazda3 BK LF
Mazda6 GG RF-5C

Postprzez LooKasH8 » 17 maja 2016, 23:46

O matko... cudowne, grono w którym sam Jurijo Matsuda nie wstydziłby się przebywać :D tę czerwień z Lubelskiego to ja muszę obejrzeć :) gratulacja słusznego wyboru <diabełek>
Forumowicz
 
Od: 14 gru 2014, 23:24
Posty: 535 (0/1)
Auto: Były – Mazda 6 2.0 MZR-CD 121 KM, liftback 2007
– Mazda 6 GH L5-VE Sedan 2008;
JEST:
– Mazda MX-5 NBfl B6 '02
– Saab 93 SS Aero b207R MY '03 290KM/410NM

Postprzez xRafalx » 18 maja 2016, 08:08

Te trzy auta razem na prawdę razem robią wrażenie :) a wiem co mówię, bo jechałem za nimi :D
& Marta
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Małopolski
 
Od: 25 kwi 2014, 11:37
Posty: 3599 (51/69)
Skąd: Niepołomice
Auto: Mazda6 GH '08
MazdaSpeed 3 BK '08

Postprzez KMBak » 18 maja 2016, 09:26

Szóstki MPS są genialne. Tyle w temacie. <spoko>
>> Facebook: Konrad >> Forum: Moja obecna Mazda 6 >> Forum: Moja była Mazda 3 Obrazek
Blue inside & red outside!
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 12 lis 2011, 14:36
Posty: 3819 (129/80)
Skąd: Wrocław
Auto: Jest: Mazda 6 2.5 Sky-G SkyPassion 2016
Była: Mazda 3 1.6 MZR Kirei 2011

Postprzez tiger918 » 19 maja 2016, 22:16

Szerokości... dla siostry mojej:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2008, 22:07
Posty: 268
Skąd: EPI...DĄBROWA NAD CZARNĄ... BLOKOWISKA EL - DĄBROWA;)
Auto: xedos6v6, 626GT GE , Passat B8 240KM, INSIGNIA 2,8V6,
honda hornet 600,
było: millenia s 01'kj, 2x323f bp, xedos 6 kl, 2x323f z5, 2x626GE fs, saab sc 1,9tid, mazda 6 v6, mps6, saab ss 2,0t aero

Postprzez ZeroCool_m1 » 2 lut 2017, 13:43

Trochę zaniedbałem swój wątek, a kilka rzeczy w aucie uległo zmianie. A więc po kolei.

Podobno w mpsie jest kilka słabych punktów, które należy jak najszybciej wyeliminować, żeby cieszyć się zadbanym samochodem i nie obawiać, że coś zaraz padnie. Są to:
  • Rozrząd, który nagminnie się rozciąga i obija o pokrywę zaworów
  • Wariator zmiennych faz rozrządu, który lubi klekotać przy starcie
  • Turbina, która lubi przepuszczać olej przez uszczelniacze i dymić

We wrześniu ubiegłego roku wybrałem się do Warszawy do SSG, żeby zająć się tymi rzeczami. Mazda dostała nowy rozrząd (łańcuch, napinacz, rolki, ślizgi), nowy wariator zmiennych faz rozrządu, nową rolkę sprężarki klimatyzacji oraz kilka innych części eksploatacyjnych, które wymagały wymiany.

Mowi się, że najlepszą modyfikacją w mpsie jest downpipe, który pozwala sprężarce oddychć pełną piersią. Mod nie wymaga zmian w oprogramowaniu, ponieważ obydwie sondy lambda zostają, są jedynie nieco przesunięte. Ponieważ miałem już układ wydechowy cat-back, postanowiłem pójść za ciosem. Z mazdy usunięte zostały oryginalne, potwornie restrykcyjne katalizatory, a zastąpił je downpipe z katalizatorem sportowym high-flow (made by SSG).

Poniżej downpipe ze sportowym katem, całość owinięta bandażem termicznym:

downpipe.jpg


Powyższa modyfikacja wraz z przelotowym układem wydechowym (3") oraz końcowymi tłumikami niemieckiej firmy Performance Exhaust (PE-EX) dała bardzo odczuwalny efekt podczas przyspieszania, choć nie ukrywam, że zrobiło się głośniej. Tak to wygląda razem (sorki za brudne podwozie):

podwozie.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lut 2007, 17:21
Posty: 415 (0/5)
Skąd: Tarnów/Kraków
Auto: Mazda 6 MPS, 300+ KM

Postprzez KMBak » 2 lut 2017, 13:47

Kto dba, ten ma. <spoko> <spoko> <spoko>
>> Facebook: Konrad >> Forum: Moja obecna Mazda 6 >> Forum: Moja była Mazda 3 Obrazek
Blue inside & red outside!
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 12 lis 2011, 14:36
Posty: 3819 (129/80)
Skąd: Wrocław
Auto: Jest: Mazda 6 2.5 Sky-G SkyPassion 2016
Była: Mazda 3 1.6 MZR Kirei 2011

Postprzez ZeroCool_m1 » 2 lut 2017, 13:48

Już podczas wstawiania downpipe'a we wrześniu ubiegłego roku panowie z SSG zwrócili mi uwagę, że moja turbina ma już spore luzy i wkrótce zacznie spalać olej. Już miesiąc później ich przepowiednia stała się faktem, wobec czego zdecydowałem się na zakup profesjonalnie zregenerowanej turbiny od SSG. Regeneracja polegała na wstawieniu nowych łożysk, uszczelnień, odrzutników oleju, talerza zimnej części, koła kompresji oraz wirnika turbiny. Do tego doszedł restyktor oleju zwany popularnie "banjo bolt" od nazwy jednej z marek (made by SSG), a przy okazji wymieniłem olej na Motul 300V Racing 5W40 (index 40 zgodnie z zaleceniami z forum mps).

Poniżej nowa / zregenerowana turbina przed montażem. Co ciekawe, okazała się tak wydajna, że bez programu dmucha 1.3 bara (peak boost), a więc powyżej serii (ma to pewnie związek z konfiguracją samochodu, a w szczególności z wydechem):
turbina.jpg


Przy okazji Misiek (DISITune) zdjął mi ogranicznik turbiny na pierwszych trzech biegach
Muszę przyznać, że nowa turbina w połączeniu ze zrobionym wcześniej układem wydechowym i delikatną zmianą w oprogramowaniu naprawdę robi różnicę. Szybsza reakcja na gaz, szybsze wkręcanie się na obroty i wyraźnie lepsze przyspieszenie – słowem było warto! :–)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lut 2007, 17:21
Posty: 415 (0/5)
Skąd: Tarnów/Kraków
Auto: Mazda 6 MPS, 300+ KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy