Mazda6 GG MPS L3-VDT '06 (300+ by DISITune)

GL / GJ / GH / GG / GY

Postprzez ZeroCool_m1 » 26 kwi 2016, 12:15

_DSC0722.jpg

ROZDZIAŁ PIERWSZY – "Jesteś moja"!

Stało się – drżącą ręką wziąłem do ręki długopis i zamaszystym ruchem złożyłem swój podpis w lewym dolnym rogu dokumentu. "Jesteś moja!" – pomyślałem. Po czterech latach rozmyślań i wątpliwości spełniłem swoje mini-marzenie. "Następne pewnie będzie już Porsche" – powiedziałem sam do siebie, ale natychmiast zganiłem się za to faux-pas. Jeszcze się na mnie obrazi i na dzień dobry odmówi posłuszeństwa.

Usiadłem za kierownicą, napawając się zapachem skórzanych siedzeń i świeżością wnętrza. Ustawiłem fotel i lusterka, przekręciłem kluczyk. Silnik natychmiast ożył i przywitał mnie basowym pomrukiem z podwójnego wydechu oraz charakterystycznym cykaniem spod maski. Powoli wyjechałem za bramę posesji i ruszyłem w drogę powrotną do domu.

Wyjeżdżając na drogę krajową, postanowiłem ją odrobinkę przycisnąć. Odważniej nacisnąłem pedał gazu, lecz, ku memu zdziwieniu, reakcja silnika była mało zdecydowana. Już zaczynałem się zastanawiać, czy aby wszystko jest ok, gdy tymczasem wskazówka obrotomierza dotarła w okolicę 3 tysięcy obrotów i przez chwilę zabrakło mi tchu. Szybko puściłem pedał gazu, wydostałem się z objęć fotela, w którym przez moment zakleszczyło mnie gwałtowne przyspieszenie i odetchnąłem głęboko. "Jeszcze!" – pomyślałem i ponownie wdepnąłem gaz. Maksymalne przyspieszenie przez wszystkie sześć biegów powyżej 3 tysięcy obrotów powaliło mnie na kolana i wypompowało powietrze z płuc. Wiedziałem, że wkrótce przyzwyczaję się do tej mocy i zapragnę więcej, ale jednocześnie czułem, że to będzie długodystansowy związek.

I właśnie tak, około 4 miesięcy temu stałem się posiadaczem mazdy 6 MPS. Niebawem napiszę coś więcej o wrażeniach z jazdy, zrobionych oraz planowanych modyfikacjach, zamieszczę też pełną wideorecenzję, która jest w przygotowaniu. Tymczasem zostawiam Cię czytelniku tego wątku z krótkim filmem, który nagrałem, gdy kilka dni temu pojechałem umyć mój nabytek.

MPS "na sucho" (przed modyfikacjami):
  • moc: 260 KM @ 5500 rpm
  • maksymalny moment obrotowy: 380 Nm @ 3000 – 5000 rpm
  • rok produkcji: 2006
  • przebieg przy zakupie: 98 tysięcy km
  • wyposażenie: wszystko, co wsadzali wtedy do mazdy 6 bez czujnika deszczu oraz zmierzchu

Wprowadzone modyfikacje:
  • program by DISITUNE (301 KM, 430 Nm)
  • obniżone zawieszenie (Eibach Pro Kit)
  • Short Ram Intake K&N Typhoon + stożek K&N
  • Turbo inlet Cobb
  • Rozpórka Górny-Sport
  • EGR delete kit
  • downpipe z katalizatorem sportowym high-flow (SSG) zamiast seryjnych katów + bandaże termiczne
  • przelotowy układ wydechowy 3'' do rozgałęzienia, potem 2,75''
  • dwa customowe tłumiki końcowe niemieckiej firmy Performance Exhaust (PE-EX)
  • większy i wydajniejszy intercooler
  • turbina K04 po regeneracji (nowe łożyska, uszczelnienia, odrzutniki oleju, talerz zimnej części, koło kompresji oraz wirnik turbiny) by SSG
  • restryktor oleju by SSG
  • fabryczna navi zastąpiona tabletem lenovo wpiętym w samochodowe audio oraz złącze OBD2

Planowane modyfikacje:
  • osłona termiczna stożka
  • aftermarketowy BPV
  • grubszy stabilizator na tylnej osi

Główne naprawy:
  • kompletny rozrząd (łańcuch, napinacz, ślizgi)
  • nowy wariator
  • turbina po kompletnej regeneracji (nowe łożyska, uszczelnienia, odrzutniki oleju, talerz zimnej części, koło kompresji oraz wirnik turbiny) + restryktor oleju by SSG
  • rolka kompresora klimatyzacji
  • filtry oraz płyny
  • tylne hamulce (tarcze oraz klocki + odświeżone zaciski)
  • standardowy olej zastąpiony Motulem 300V Racing 5W40

Gry męczy człowieka twórczość:



Torque Pro:

Zamiast fabrycznej nawigacji, w którą wyposażona była mazda, włożyłem tablet, który podpięty jest to systemu audio oraz, dzięki adapterowi OBD2 z bluetooth, do komputera samochodu. Wygląda to mniej więcej, jak na filmiku poniżej (nakręcony telefonem, więc jakość nienajlepsza, ale jeśli będzie zainteresowanie, przygotuję coś lepszego):



Zauważyliście zapewne, że reakcja Torque'a jest troszkę opóźniona na tym filmiku – to to jest jakiś problem z rejestracją audio / wideo przez mój telefon komórkowy (dźwięk rozmija się z obrazem), w rzeczywistości opóźnienie jest minimalne.

Jeśli jest ktoś zainteresowany, jak wsadzić tablet zamiast navi do mazdy 6, dajcie znać :D


Zdjęcia zrobione na początku roku, kilka dni po zakupie:

forum1.jpg
forum2.jpg
forum3.jpg
5912358624_1.jpeg
5912358624_2.jpeg


Majówka z MPS'em

Dziś z okazji 1 Maja umyłem Mazdę i zrobiłem jej kilka fotek – autko niestety bez wosku, gdyż nie było czasu, ale i tak wygląda całkiem nieźle.

Muskularna sylwetka, nieco podniesiona krawędź maski prężąca się do aparatu, dolne listwy na drzwiach bocznych poszerzające optycznie nadwozie:

_DSC0723.jpg

_DSC0755.jpg

_DSC0739.jpg

_DSC0724.jpg

_DSC0732.jpg



Masywny zderzak, dwa potężne wydechy, delikatny spojler, który spaja całość i nadaje szyk:

_DSC0719.jpg

_DSC0721.jpg

_DSC0720.jpg

_DSC0747.jpg

_DSC0749.jpg

_DSC0730.jpg


Troszkę wnętrza, bez awangardy, ale miło i przyjemnie, nie chce się wysiadać:

_DSC0741.jpg

_DSC0718.jpg

_DSC0727.jpg

_DSC0742.jpg

_DSC0697.jpg

_DSC0728.jpg

_DSC0708.jpg

_DSC0710.jpg


ROZDZIAŁ DRUGI: KILKA MODYFIKACJI
Podobno najlepszą modyfikacją w mpsie jest downpipe, który pozwala sprężarce oddychć pełną piersią. Mod nie wymaga zmian w oprogramowaniu, ponieważ obydwie sondy lambda zostają, są jedynie nieco przesunięte. Wobec tego przy okazji wizyty w warszawskim SSG, podczas której wymieniłem rozrząd, wariator i kilka innych komponentów, z mazdy usunięte zostały oryginalne, potwornie restrykcyjne katalizatory, a zastąpił je downpipe z katalizatorem sportowym high-flow (made by SSG).

Poniżej downpipe ze sportowym katem, całość owinięta bandażem termicznym:

downpipe.jpg


Powyższa modyfikacja wraz z przelotowym układem wydechowym (3") oraz końcowymi tłumikami niemieckiej firmy Performance Exhaust (PE-EX) dała bardzo odczuwalny efekt podczas przyspieszania, choć nie ukrywam, że zrobiło się głośniej. Tak to wygląda razem (podwozie brudne od soli):

podwozie.jpg


Już podczas wstawiania downpipe'a panowie z SSG zwrócili mi uwagę, że moja turbina ma już spore luzy i wkrótce zacznie spalać olej. Już miesiąc później ich przepowiednia stała się faktem, wobec czego zdecydowałem się na zakup profesjonalnie zregenerowanej turbiny od SSG. Regeneracja polegała na wstawieniu nowych łożysk, uszczelnień, odrzutników oleju, talerza zimnej części, koła kompresji oraz wirnika turbiny. Do tego podszedł restyktor oleju (made by SSG), a przy okazji wymieniłem olej na Motul 300V Racing 5W40 (index 40 zgodnie z zaleceniami z forum mps).

Poniżej nowa / zregenerowana turbina przed montażem. Co ciekawe, okazała się tak wydajna, że bez programu dmucha 1.3 bara (peak boost), a więc powyżej serii (ma to pewnie związek z konfiguracją samochodu, a w szczególności z wydechem):
turbina.jpg


3.03.2017
Dziś pod maską zagościł dolot K&N Typhoon. Oryginalnie przeznaczony do mazdy 3 mps, musiał zostać odrobinę przedłużony, żeby pasował do szóstki. Efekt zasysanego powietrza jest super! Kolejnym krokiem będzie odseparowanie stożka od komory silnika, prawdopodobnie będę próbował wykonać taką osłonę samodzielnie :–)

SRI.jpg


7.06.2017 – program by DISITUNE

W końcu stało się – mps dostał swój pierwszy program od DISITUNE. Udało się bezpiecznie "wykrzesać" 301 KM oraz 430 Nm. Jestem zadowolony :–)
disitune_mps.jpg
Ostatnio edytowano 12 lip 2017, 18:38 przez ZeroCool_m1, łącznie edytowano 19 razy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lut 2007, 17:21
Posty: 415 (0/5)
Skąd: Tarnów/Kraków
Auto: Mazda 6 MPS, 300+ KM

Postprzez Bartg » 26 kwi 2016, 18:11

Witamy w dziale Nasze Mazdy :) Proszę dodać minimum 5 zdjęć do posta i temat będzie ok <ok>
Avatar użytkownika
Moderator
CUP 2011 miejsce 3
 
Od: 23 sty 2008, 22:25
Posty: 7808 (21/118)
Skąd: Łódź
Auto: Volvo V50 2.4 '04
EX Premacy FS Sportive '02
EX 323 CBA Z5 '98

Postprzez Greg88 » 29 kwi 2016, 15:30

Pozazdrościć tylko :)
Szerokości i bezawaryjności <spoko>
Avatar użytkownika
 
Od: 25 mar 2015, 09:23
Posty: 282 (16/9)
Skąd: Częstochowa
Auto: Mazda 6 GG 2002 2.3 MZR 166 KM

Postprzez chmielu_KL » 29 kwi 2016, 17:05

Więcej zdjęć prosimy :D Śliczności <serduszka> <serduszka>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2014, 17:51
Posty: 1834 (8/18)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda3 BK 2.0 LF '07 Kintaro True Red

Postprzez Senior » 29 kwi 2016, 18:56

Super <spoko> <spoko>
Szerokości i bezawaryjności papa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 wrz 2009, 10:33
Posty: 335 (0/4)
Skąd: Jelenia Góra
Auto: jest 6 GH 2,0 '08
była 6 GG 2,0 '06
była 6 GG 1,8 '03
była 626 GF 2,0 '01
była mazda 323F '96

Postprzez odom » 29 kwi 2016, 19:01

O MATKO niezłe cacko <serduszka> mam nadzieje, że sprawi mnóstwo frajdy z użytkowania :>
Nie jeździj szybciej niż lata Twój Anioł Stróż...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2014, 15:59
Posty: 837 (2/1)
Skąd: Ruda Śląska
Auto: MAZDA 6 07' 2.0 GY 165 KM
MAZDA CX3 16' 2.0 120KM AT
LEON CUPRA ST 16' 290KM AT
MAZDA 6 2.2 185 KM
TRANSIT CONNECT 17' 120 KM

Postprzez rafałmazda » 29 kwi 2016, 20:17

kolejny MPS na forum <jupi> filmik mistrzostwo świata <serduszka> też chcę <lol> fele z 3 MPS też dobrze siedzą <spoko> jedyne co mi tu nie pasuje to podkładki pod tablice <lol> szerokości i przyjemności <oczko>
Bayerische Motoren Werke ;)
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 1 mar 2012, 19:49
Posty: 4579 (57/137)
Skąd: Płock
Auto: Jest
E39

Była:

A6 C6 3.0 TDI '09
Mazda3 BK LF
Mazda6 GG RF-5C

Postprzez maestro81 » 29 kwi 2016, 20:26

Fajna furka – a masz już jakieś plany na najbliższe modziki :>
Obrazek

Dobra rada:
Nie wstawaj, kiedy dzwoni budzik.
Oddzwonisz później :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 lip 2013, 21:08
Posty: 1297 (26/14)
Skąd: United Kingdom / Piła
Auto: Jest: Mazda6 GL'17
Była: MAZDA6 GH '08 Była: MAZDA 323F SPORT '03

Postprzez zelka » 29 kwi 2016, 20:33

Ależ się roi tych MPSów u Nas :D Jest całkiem przyzwoicie, że ciągnie co raz to większą rzeszę do marki. :)
Czekamy na mody :D <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 wrz 2012, 13:17
Posty: 1109 (1/12)
Skąd: Konin
Auto: Mazda 6 GH L5 '09
Była: Mazda 3 BK LF '04
Mazda 323F 1.8 BG SOHC '90

Postprzez WisniaUs » 29 kwi 2016, 21:04

NO wreszcie zacna furka!!! <spoko> Szyby ciemne koniecznie!! I lampy tylne A-spec! Bedzie MIODNIE <spoko>
WisniaUs
 

Postprzez Dominator » 29 kwi 2016, 22:31

Moda na przyciemnianie raczej juz minela, ale delikatnie by mozna <spoko> co do lamp, to obecne sa spoko, mi sie podobaja, ramki dosc krzykliwe ;)
...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2011, 23:36
Posty: 4908 (66/68)
Skąd: Bielsko-Biała/KR/KTA
Auto: Accord 8 2.2 gnojówka

Postprzez Nightfall » 29 kwi 2016, 22:34

Kawał fajnej maszynki <serduszka>
Nightfallówna
Dum Spiro Spero.....
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 11 lut 2013, 22:32
Posty: 4111 (138/173)
Skąd: Gorzów Wlkp.
Auto: Mazda 6,kombi ,2006 rok, 2.0 diesel, Dpf out,chiptuning 130 KM/363 Nm,Phantom Blue

Postprzez TheMonster » 29 kwi 2016, 22:43

Dominator napisał(a):Moda na przyciemnianie raczej juz minela, ale delikatnie by mozna <spoko> co do lamp, to obecne sa spoko, mi sie podobaja, ramki dosc krzykliwe ;)

Moda na przyciemnienie? A co to za moda? ;)
Kwestia praktyczności, klima wydajniej chodzi i auto się tak szybko nie grzeje.

Wysłane z mojego Nexus 5X przy użyciu Tapatalka
Tomasz W.
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Pomorza
Moderator
 
Od: 22 lis 2015, 15:59
Posty: 1521 (227/225)
Skąd: Bydgoszcz / Poznań
Auto: Mazda 3 Hikari, 2,0 150KM AT

Postprzez Wilson » 29 kwi 2016, 23:07

ech polatałby <czarodziej> Gratulacje <spoko>
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2015, 14:46
Posty: 139 (3/12)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: M6s 3.0 AT 2006 +podtlenek LPG w kole:) -w naprawie ;/

Postprzez WisniaUs » 30 kwi 2016, 06:40

Lampy A-spec to mi chodzilo o to aby zrobic w nich cztery pozycje a nie wymieniac na amerykanckie!!!!!!Szyby¡!! Jaka moda!! Jak mazda fabrycznie teraz wypuszcza z ciemnymi szybami !!! Chodzi o to tez ze w takim aucie nie pasuje jezdzic takim akwarium! Jak to auto bedzie stalo 8 godz jna upale to on nie wsiadzie do niego przez 20min bo du.ps.ko poparzy <spoko> A wszystko co bedzie w srodku bedzie zagotowane! Mi kiedyś żona zostawiła 5zl kolo lewarka w miejscu gdzie EU maja popielniczke to po 4 godz wtopiła sie w plastik na konsoli.
WisniaUs
 

Postprzez ZeroCool_m1 » 30 kwi 2016, 11:32

Greg88 napisał(a):Szerokości i bezawaryjności
Senior napisał(a):Super
Szerokości i bezawaryjności
chmielu_KL napisał(a):Śliczności
Nightfall napisał(a):Kawał fajnej maszynki


Dzięki chłopaki, jest mi bardzo miło :D

odom napisał(a):mam nadzieje, że sprawi mnóstwo frajdy z użytkowania


Jest frajda, chociaż już zaczyna brakować mocy, człowiek się szybko przyzwyczaja do dobrego ;P

rafalmazda6 napisał(a): jedyne co mi tu nie pasuje to podkładki pod tablice
Dominator napisał(a):ramki dosc krzykliwe


Spotkałem się z kilkoma sugestiami, żeby zmienić ramki. Jest to pozostałość po poprzednim właścicielu, prawdopodobnie zmienię, choć z drugiej strony wprowadzają taki efekt nieco humorystyczny (obrazki z komiksów), a przecież trzeba mieć w sobie trochę luzu, a nie "auto zabójca" cały czarny i groźny ;P

rafalmazda6 napisał(a):filmik mistrzostwo świata też chcę


Jakby ktoś chciał zrobić filmik o swoim samochodzie, to zapraszam do Krakowa, chętnie pomogę, mam swój sprzęt :D

maestro81 napisał(a):a masz już jakieś plany na najbliższe modziki


Przyciemnić tylne szyby, dorzucić rozpórkę na przednich kielichach, pełny dolot do turbo ze stożkiem (mam połowę od COBB'a, muszę dokupić przednią część) i w końcu jakieś strojenie zrobić, żeby wydusić z niego 300 KM. Poza tym po prostu dbać.

WisniaUs napisał(a):NO wreszcie zacna furka!!! Szyby ciemne koniecznie!! I lampy tylne A-spec! Bedzie MIODNIE


Będę w Tarnowie na długi weekend, może jakiś spocik?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lut 2007, 17:21
Posty: 415 (0/5)
Skąd: Tarnów/Kraków
Auto: Mazda 6 MPS, 300+ KM

Postprzez WisniaUs » 30 kwi 2016, 13:21

MOze Niedziela??? MirasM6 ma leciec przez tarnów to bylo by fajnie sie zjechac!!!
WisniaUs
 

Postprzez ZeroCool_m1 » 30 kwi 2016, 13:55

WisniaUs napisał(a):MOze Niedziela??? MirasM6 ma leciec przez tarnów to bylo by fajnie sie zjechac!!!


Ja jestem dostępny, im więcej osób by się znalazło, tym przyjemniej – może wrzucisz propozycję na wątek tarnowski?

Dopisano 30 kwi 2016 14:01:

U góry dodałem krótki filmik pokazujący, jak działa tablet zamiast fabrycznej navi + Torque. Jeśli będzie ktoś zainteresowany, opiszę temat dokładniej.


Ogólnie zauważyłem, że odkąd zakupiłem MPS'a i użytkuję go w Krakowie, zaczęło niestety przybywać na lakierze rysek. To pewnie nieuniknione w dużym mieście, ktoś zbyt szeroko otworzy drzwi na parkingu pod centrum handlowym i ryska gotowa. Do tego parkowanie na moim osiedlu (choć jest to osiedle zamknięte z bramą na pilota) też jest ryzykowne – czasem ludzie próbują się zmieścić na centymetry. Tak więc na aucie pojawiło się kilka nowych, powierzchniowych rysek :(

Jakoś się z tym pogodziłem, dopóki pod koniec marca nie wyszedłem z domu, podszedłem do samochodu i zobaczyłem widok jak poniżej. Ktoś przejechał mi się po drzwiach, sprawcy brak – "nosz ku*** mać"! ;P.

Na szczęście to tylko wygląda groźnie. Większość tych rys to tylko "rozjechany" brud. Po umyciu samochodu, polerce drzwi i nałożeniu wosku, rysy są praktycznie niewidoczne. Nawet nie wymaga malowania. Może się tym kiedyś zajmę, ale na razie są ważniejsze rzeczy do zrobienia w aucie.
Załączniki
IMAG0125a.jpg
Ostatnio edytowano 2 lut 2017, 13:56 przez ZeroCool_m1, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lut 2007, 17:21
Posty: 415 (0/5)
Skąd: Tarnów/Kraków
Auto: Mazda 6 MPS, 300+ KM

Postprzez deejay89 » 30 kwi 2016, 17:36

zelka napisał(a):Ależ się roi tych MPSów u Nas Jest całkiem przyzwoicie, że ciągnie co raz to większą rzeszę do marki.



racja, co do mpsów jest ich coraz więcej i będzie, ze względu na niską cenę i osiągi jakie samochód oferuje, w UK coraz więcej osób zagląda na fora mps i przesada się z st'ków, opc'ków i innych samochodów właśnie do mps.


Co do przetarcia, masakra !! poszukaj lepiej drzwi i błotnika w kolorze, bo może Cię to koszować mniej niż malowanie dwóch elementów, kiedyś kupiłem przedni błotnik, drzwi pasażera i tyle drzwi za 400zł w kolorze w bardzo dobrym stanie.

Co do auta, nieźle wyglądają na nim felgi z mk1 3mps :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2012, 17:18
Posty: 195
Skąd: Kraków / Doncaster
Auto: Mazda 6 MPS

Postprzez Senior » 1 maja 2016, 09:05

ZeroCool_m1 napisał(a):Jakoś się z tym pogodziłem, dopóki pod koniec marca nie wyszedłem z domu, podszedłem do samochodu i zobaczyłem widok jak poniżej.


To brak słów żeby określić takie draństwo . <płacze>
Parkowanie aut to zgroza. Jak nie zarysuje sąsiada, to zajmie 2 miejsca. Szok
Powodzenia i nigdy więcej takich zdarzeń. papa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 wrz 2009, 10:33
Posty: 335 (0/4)
Skąd: Jelenia Góra
Auto: jest 6 GH 2,0 '08
była 6 GG 2,0 '06
była 6 GG 1,8 '03
była 626 GF 2,0 '01
była mazda 323F '96

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy