Mazda6 GY RF 2.0 CiTD 136KM 2004

GL / GJ / GH / GG / GY

Postprzez drypaul » 30 mar 2016, 14:22

Tytułem wstępu...

Od 10 lat jeżdżę różnymi Hondami (poza Mazdą mamy z Żoną aktualnie CRX Del Sol). Po drodze było też jedno Mitsubishi, ale Mazdy jeszcze nie :)

Szukałem kombi lub małego vana. Od razu odrzuciłem wszelkie Passaty, Mondeo, Vectry, Octavie itp. Brałem pod uwagę Francuzy, ale podświadomie chciałem trochę, żeby był to kolejny Japończyk <rotfl>
Na "szóstki" tak bardzo nie patrzyłem z uwagi na korozję i 90% diesli w ogłoszeniach (wolałem benzynę). No i te tylne lampy nie bardzo w moim guście... <glupek2>

Ten egzemplarz znalazł się trochę przypadkowo na sąsiednim osiedlu, bez grama rdzy, sprowadzony w 2011 roku z Włoch z przebiegiem około 100 tys. km (w tej chwili 184 tys.) Czy przebieg prawdziwy głowy nie dam, ale mam historię serwisową od momentu sprowadzenia, czyli z ponad 5 lat.

Poprzedni właściciel raczej ogarnięty w temacie, bo wg. historii serwisowej wynika, że olej zmieniany co 9-10 tys. km (Elf 5W/30), co 3 wymiany oleju czyszczenie smoka, rozrząd również na OEM częściach, wymienione podkładki pod wtryskami, zawór SCV i generalnie stos innych rachunków nawet na żarówki :D

Tak więc zaryzykowałem diesla, zobaczymy jak będzie dalej... ;)

Od razu po zakupie sprawiłem Maździe nowe opony letnie Bridgestone Potenza Adrenalin RE002 w fabrycznym rozmiarze 205/55/16.

Żadnych tjuningów nie przewiduję. Jedynie planuję go lekko obniżyć, bo na fabrycznym zawieszeniu jak dla mnie ciut za wysoko stoi. Każdą dotychczasową Hondę miałem obniżoną, więc to chyba już jakieś lekkie zboczenie <lol>
Załączniki
_DSC2530.JPG
_DSC2539.JPG
_DSC2541.JPG
_DSC2544.JPG
_DSC2545.JPG
_DSC2547.JPG
_DSC2550.JPG
_DSC2551.JPG
_DSC2556.JPG
_DSC2513.JPG
Na montaż czeka takie ustrojstwo.
Forumowicz
 
Od: 7 mar 2016, 19:53
Posty: 66 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GY 2004, 2.0 Diesel 136KM

Postprzez odom » 30 mar 2016, 15:27

Witamy kolejne kombi :D dobra baza do modzenia więc powodzenia zyczę :>

Oczywiście bezawaryjności i bezcennych wrażeń z użytkowania <spoko>
Nie jeździj szybciej niż lata Twój Anioł Stróż...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2014, 15:59
Posty: 837 (2/1)
Skąd: Ruda Śląska
Auto: MAZDA 6 07' 2.0 GY 165 KM
MAZDA CX3 16' 2.0 120KM AT
LEON CUPRA ST 16' 290KM AT
MAZDA 6 2.2 185 KM
TRANSIT CONNECT 17' 120 KM

Postprzez rafałmazda » 30 mar 2016, 15:33

jeśli faktycznie przy silniku zrobione zostało wszystko to, o czym napisałeś, nie będziesz miał żadnego problemu z motorownią <spoko> szerokości i do zobaczenia gdzieś na mazowieckich drogach :D
Bayerische Motoren Werke ;)
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 1 mar 2012, 19:49
Posty: 4579 (57/137)
Skąd: Płock
Auto: Jest
E39

Była:

A6 C6 3.0 TDI '09
Mazda3 BK LF
Mazda6 GG RF-5C

Postprzez drypaul » 30 mar 2016, 16:35

No rachunki wyglądają na prawdziwe :D

Jutro jadę do Jaksy na kalibrację wtrysków, bo na to akurat papierów nie ma, a mam lekkie drgania na wolnych obrotach od czasu do czasu.
A kalibracja na pewno nie zaszkodzi.
Forumowicz
 
Od: 7 mar 2016, 19:53
Posty: 66 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GY 2004, 2.0 Diesel 136KM

Postprzez Nightfall » 30 mar 2016, 20:46

Witamy w dziale.
Mazda wygląda na naprawdę bardzo zadbana <spoko>
Takie małe zboczenie zauważyłem bo sam się tym zajmuje :P to siedzonka by się przydało wyprać :P
Nie wiem czy to tylko złudzenie czy zderzaki mają inny odcień niż reszta budy <co?>
Pójdzie w dół to napewno zyska na atrakcyjności <ok>
Jeśli nie planujesz modów to według mnie jeszcze jakieś dobre kółko i można latać :D
Szerokości i bezawaryjności <serduszka>
Nightfallówna
Dum Spiro Spero.....
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 11 lut 2013, 22:32
Posty: 4111 (138/173)
Skąd: Gorzów Wlkp.
Auto: Mazda 6,kombi ,2006 rok, 2.0 diesel, Dpf out,chiptuning 130 KM/363 Nm,Phantom Blue

Postprzez Danmazda » 30 mar 2016, 21:01

Słuszny wybór :D Powodzenia w modzeniu. Szerokości i bezawaryjności <spoko>
Przy okazji zapraszam na spoty :) Wątek spotkań regionalnych Warszawa
Obrazek
Daniel
Avatar użytkownika
Koordynator Regionów
Przedstawiciel Mazowsza
 
Od: 21 paź 2009, 20:04
Posty: 6380 (52/239)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GG 2.0 163km/191Nm 2007 rok
Mazda 626 GE FP 1,8 90 km 1996 rok
Opel Omega 2,6 V6 180 km 2002 rok

Postprzez Greg88 » 30 mar 2016, 22:30

Nightfall napisał(a):Witamy w dziale.
Nie wiem czy to tylko złudzenie czy zderzaki mają inny odcień niż reszta budy <co?>


Ten kolor lakieru tak ma. U siebie zastanawiałem się z czego to wynika ale koniec końców trzeba to zaakceptować :)
Avatar użytkownika
 
Od: 25 mar 2015, 09:23
Posty: 282 (16/9)
Skąd: Częstochowa
Auto: Mazda 6 GG 2002 2.3 MZR 166 KM

Postprzez drypaul » 31 mar 2016, 18:17

No i chyba za wcześnie się cieszyłem z zakupu...
Dziś podczas próby kalibracji wtrysków u Jaksy silnik dwa razy zgasł i nie dało się jej przeprowadzić do końca.
Diagnoza – coś nie tak z wtryskami, ale żeby dowiedzieć się co, trzeba je wymontować :|
Forumowicz
 
Od: 7 mar 2016, 19:53
Posty: 66 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GY 2004, 2.0 Diesel 136KM

Postprzez Greg88 » 31 mar 2016, 19:09

Smutne wieści <płacze> :|
Trzymam kciuki aby wszystko zakończyło się po myśli kierownika :)
Avatar użytkownika
 
Od: 25 mar 2015, 09:23
Posty: 282 (16/9)
Skąd: Częstochowa
Auto: Mazda 6 GG 2002 2.3 MZR 166 KM

Postprzez drypaul » 13 kwi 2016, 18:00

Dziś byłem w końcu na montażu Vogtlandów i niestety nie jestem zadowolony.
Wg. producenta powinny obniżyć o -40/-25mm lub jak mówiło info na pudełku -35mm. Generalnie obie opcje by były dla mnie OK, ale to co "przydarzyło się" z przodu to lekka przesada. Wygląda jakby usiadł jakieś 60mm :|
Po przejechaniu około 5km i zahaczeniu zderzakiem wszystkiego co się dało, wróciłem do warsztatu i z powrotem montaż seryjnych sprężyn.


Poza tym po ponownym założeniu seryjnych samochód stoi jeszcze wyżej, głownie przód. Czyżby sprężyny, które były wyjęte raptem na godzinę, po ponownym założeniu znów muszą się "ułożyć"? :|


Wrzucam zdjęcie cyknięte od razu po wymianie i wyjechaniu z warsztatu.
Załączniki
12967428_1203743306345179_1356990615531313285_o.jpg
Forumowicz
 
Od: 7 mar 2016, 19:53
Posty: 66 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GY 2004, 2.0 Diesel 136KM

Postprzez kamilq05 » 13 kwi 2016, 20:32

:| No powiem szczerze, że przez tą chwilę miałeś chyba jedną z najniższych szóstek na forum...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2011, 20:56
Posty: 201 (1/6)
Skąd: Świdnik
Auto: Citroen C4 B7 2011r 1,6HDI 92km

Citroen C4 Grand Picasso 2008r 2.0HDI 136km MCP exclusive

Postprzez Nightfall » 13 kwi 2016, 20:45

Mega gleba z przodu <rotfl>
Ciekawe czemu tak się stało ze tak nisko a po zmianie na serię tak wysoko. <co?>
Nightfallówna
Dum Spiro Spero.....
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 11 lut 2013, 22:32
Posty: 4111 (138/173)
Skąd: Gorzów Wlkp.
Auto: Mazda 6,kombi ,2006 rok, 2.0 diesel, Dpf out,chiptuning 130 KM/363 Nm,Phantom Blue

Postprzez drypaul » 13 kwi 2016, 21:00

Vogtland nie ma różnych sprężyn do benzyny/diesla jak np. Eibach tylko jeden model do obu wersji silnikowych. Więc obstawiam, że benzyna by siadła tak jak trzeba.
Co nie zmienia faktu, że informacja do tych sprężyn nie mówi aż o takim obniżeniu...
Forumowicz
 
Od: 7 mar 2016, 19:53
Posty: 66 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GY 2004, 2.0 Diesel 136KM

Postprzez makmarc » 13 kwi 2016, 21:36

Dlatego od razu kupuje się Eibachy i nie ma takich problemów, siada ładnie, komfortowo
makmarc
 

Postprzez drypaul » 13 kwi 2016, 21:54

makmarc napisał(a):Dlatego od razu kupuje się Eibachy i nie ma takich problemów, siada ładnie, komfortowo


Vogtland też jest raczej dobrą firmą z pozytywnymi opiniami, więc nie spodziewałem się takiego cyrku.
A wziąłem akurat je, a nie Eibachy, bo miały promocyjną cenę w jednym sklepie.
Gdyby nie lepsza cena brałbym Eibachy, bo w regularnej cenie są nawet tańsze...
Forumowicz
 
Od: 7 mar 2016, 19:53
Posty: 66 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GY 2004, 2.0 Diesel 136KM

Postprzez KMBak » 13 kwi 2016, 22:40

Może jakieś podróby? :>
>> Facebook: Konrad >> Forum: Moja obecna Mazda 6 >> Forum: Moja była Mazda 3 Obrazek
Blue inside & red outside!
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 12 lis 2011, 14:36
Posty: 3819 (129/80)
Skąd: Wrocław
Auto: Jest: Mazda 6 2.5 Sky-G SkyPassion 2016
Była: Mazda 3 1.6 MZR Kirei 2011

Postprzez drypaul » 13 kwi 2016, 22:47

Zastanawiam się czy taki efekt mógłby być gdyby zostały założone na odwrót, przód na tył i tył na przód.

Co prawda montowane były według oznaczeń (VA – przód, HA – tył), bo byłem przy mechaniku jak zakładał przód, więc na pewno nie pomylił, ale może symbole były odwrotnie namalowane...

No kurde sam już nie wiem, bo aż nie chce mi się wierzyć, że tak mocno usiadł <co?>
Forumowicz
 
Od: 7 mar 2016, 19:53
Posty: 66 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GY 2004, 2.0 Diesel 136KM

Postprzez Biniu » 14 kwi 2016, 07:35

Nie pasują przód na tył. Vogltand nie robi po prostu sprężyn pod diesla. :)

-30mm na eibachach to słabo.
Generalnie ze sprezynami lipa jest. Tylko gwint dobre efekty da.
Obrazek
Im trudniej, tym lepiej
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2015, 07:10
Posty: 1053 (35/34)
Skąd: Grupa Łódzka
Auto: Mazda 6 GY LFVE '06
Mazda 323 BG B6 '92

Postprzez drypaul » 14 kwi 2016, 09:33

-30mm by było dla mnie OK, więc pewnie wezmę Eibacha.

Biniu777 napisał(a):Nie pasują przód na tył.


Mówisz o Vogtlandach czy generalnie żadnych nie da się zamienić przód z tyłem?
Bo po wrzuceniu z powrotem seryjnych przód stoi wyżej niż wcześniej i może w tym przypadku mechanik się walnął i zamontował odwrotnie. Wtedy już przy nim nie byłem więc pewności nie mam... <co?>
Forumowicz
 
Od: 7 mar 2016, 19:53
Posty: 66 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GY 2004, 2.0 Diesel 136KM

Postprzez dejneks » 17 kwi 2016, 14:09

ewentualnie H&R też ładnie siądą ;)
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 19 sty 2015, 08:53
Posty: 1035 (35/29)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda RX8 FUJIN

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 19 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy