MAZDA6 GH LF '08 – CZARNE WOZIDŁO – Alu, Ultery, Skóra, Spojler 06/2020
zelka napisał(a):Jestem ciekaw czy to nie będzie latać w bagażniku.. Choć pewnie drogi macie o wiele, wiele lepsze niż w PL.
Gadżet ciekawy!
Drogi lepsze niż w PL Oglądałeś kiedyś Top Gear jak Clarcson określił angielkie drogi jako ładnie ujmując "beznadziejne" Drogi jak drogi, nie są w lepszym stanie, ale ich sieć jest ogromna – tu jest cała przewaga
Cała półka będzie mocowana na rzepy (które są dołączone do zestawu). Jej powierzchnia wewnątrz wyłożona jest antypoślizgowym materiałem (nawet miłym w dotyku ).
Zdecydowałem się na cosik takiego, ponieważ M6 będzie zagazowana, a gdzieś trzeba trzymać trójkąty, klucze do kół itp itd ect
Dopiję kawuchę i lecę montować
Półka zamontowana (strona 7)
PS. Mechanika na papucie i podlewanie umówiłem na 17 maja – a więc będzie się znów działo
- Od: 25 lip 2013, 21:08
- Posty: 1297 (26/14)
- Skąd: United Kingdom / Piła
- Auto: Jest: Mazda6 GL'17
Była: MAZDA6 GH '08 Była: MAZDA 323F SPORT '03
zelka napisał(a):Jestem ciekaw czy to nie będzie latać w bagażniku..
Nic nie lata nic nie skrzypi
A żeby nikt mi nie zarzucał, że zaniebuję M6, to dziś dla osłody życia wjechały ledziki zamiast żaróweczek w drzwiach (bo tylko one do tej pory się uchowały )
- Od: 25 lip 2013, 21:08
- Posty: 1297 (26/14)
- Skąd: United Kingdom / Piła
- Auto: Jest: Mazda6 GL'17
Była: MAZDA6 GH '08 Była: MAZDA 323F SPORT '03
maestro81 napisał(a):...dziś dla osłody życia wjechały ledziki zamiast żaróweczek w drzwiach (bo tylko one do tej pory się uchowały )
Nie tylko...
Daj znać jak idą prace nad hamulcami...
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
zelka napisał(a):Wojtek napisał(a):Daj znać jak idą prace nad hamulcami...
Właśnie, jak tam sprawa z tymi zaciskami?
Zamówiłem 2h zaczynamy walkę z nimi, więc relacja będzie wieczorkiem
- Od: 25 lip 2013, 21:08
- Posty: 1297 (26/14)
- Skąd: United Kingdom / Piła
- Auto: Jest: Mazda6 GL'17
Była: MAZDA6 GH '08 Była: MAZDA 323F SPORT '03
Wojtek napisał(a):Już jest wieczór...
Czy masz już dobre i sprawne hamulce?
Ja pitole Wojtek – jesteś bardziej niecierpliwy jak baba w ciąży
Właśnie wjechałem do domku po robocie. Troszkę się przedłużyło... ja to mam szczęście
Tarcze wymienione razem z klockami i tylnymi zaciskami, olej skrzyni biegów. Olej silnikowy razem z filtrem również zagościły w M6.
Poniżej tarcza, która zmusiła mnie niejako do podjęcia działań naprawczych – na tej fotce kiepsko widać stopień zużycia, ale zrobię później nową
Oczywiście nie obeszło się bez zapieczonych śrubek itp, no i przydał się mimo woli zestaw naprawczy do tylnych zacisków – siem ręka omsknęła i trzeba było nowe gumki wsadzać Na szczęście wszystko dobrze się skończyło i każdy element znalazł wreszcie właściwe miejsce
Jak już wspomniałem, nie obyło się bez niespodzianek
Ten oto mały "cudak" przedziurawił mi przednią oponę w najgrubszym miejscu
Otwór o średnicy 2,5mm został załatany
Wyeliminowałem też drżenie kierownicy, którego przyczyną było niewłaściwe wyważenie kół.
Pojutrze, w czwartek, jadę jeszcze na serwis klimy – czyszczenie, odgrzybienie + recharge.
W przyszłym tygodniu jadę do ASO na sprawdzenie poduszek i mat – kod 23 wyskakuje notorycznie, pomimo czyszczenia wtyczek
Ostatnio edytowano 17 maja 2016, 21:15 przez maestro81, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 25 lip 2013, 21:08
- Posty: 1297 (26/14)
- Skąd: United Kingdom / Piła
- Auto: Jest: Mazda6 GL'17
Była: MAZDA6 GH '08 Była: MAZDA 323F SPORT '03
Wojtek napisał(a):Czy hamulce są skuteczniejsze niż wcześniej?
Jechałem z dzieckiem i nie chciałem zbytnio ryzykować, ale faktycznie hamowanie jest skuteczniejsze nawet przy niewielkich prędkościach
- Od: 25 lip 2013, 21:08
- Posty: 1297 (26/14)
- Skąd: United Kingdom / Piła
- Auto: Jest: Mazda6 GL'17
Była: MAZDA6 GH '08 Była: MAZDA 323F SPORT '03
ja muszę u siebie przednie tarcze dać do jakiegoś magika coby mi sprawdził czy na pewno są równe i proste, bo przy dość intensywnym hamowaniu przy prędkościach autostradowych czuje bicie na kierownicy...
Powiadasz, że to może być przez złe wyważenie kół? Muszę podjechać do znajomego coby mi wyważył w takim razie...Ale, z drugiej strony, nie wiem czy się opłaca, bo może już zakupię nowe opony, aczkolwiek chciałem wykończyć obecne Dunlopy, psia krew. Dylemat.
Śrub trzymających piastę nie miałeś? U mnie są obie na przednich kołach i oczywiście próbując jedną odkręcić urwałem. Teraz trzeba więcej się pomęczyć coby ściągnąć tarcz.
maestro81 napisał(a):Wyeliminowałem też drżenie kierownicy, którego przyczyną było niewłaściwe wyważenie kół.
Powiadasz, że to może być przez złe wyważenie kół? Muszę podjechać do znajomego coby mi wyważył w takim razie...Ale, z drugiej strony, nie wiem czy się opłaca, bo może już zakupię nowe opony, aczkolwiek chciałem wykończyć obecne Dunlopy, psia krew. Dylemat.
Śrub trzymających piastę nie miałeś? U mnie są obie na przednich kołach i oczywiście próbując jedną odkręcić urwałem. Teraz trzeba więcej się pomęczyć coby ściągnąć tarcz.
Pozdrawiam
Adrian
Adrian
- Od: 6 wrz 2012, 13:17
- Posty: 1109 (1/12)
- Skąd: Konin
- Auto: Mazda 6 GH L5 '09
Była: Mazda 3 BK LF '04
Mazda 323F 1.8 BG SOHC '90
zelka napisał(a):Powiadasz, że to może być przez złe wyważenie kół?
Może być złę wyważenie kół, mogą być nierówne felgi, mogą być uszkodzone opony, a może być cosik innego
zelka napisał(a):Śrub trzymających piastę nie miałeś? U mnie są obie na przednich kołach i oczywiście próbując jedną odkręcić urwałem. Teraz trzeba więcej się pomęczyć coby ściągnąć tarcz.
Owszem miałem, z dokładnym podkreśleniem słowa "miałem" – bo już nie mam Były tak osadzone, że nie dało się ich grzecznie WYkręcić, więc się je Ukręciło
No i kurier dowiózł kolejny gadżet na ładna pogodę
- Od: 25 lip 2013, 21:08
- Posty: 1297 (26/14)
- Skąd: United Kingdom / Piła
- Auto: Jest: Mazda6 GL'17
Była: MAZDA6 GH '08 Była: MAZDA 323F SPORT '03
zelka napisał(a):przy dość intensywnym hamowaniu przy prędkościach autostradowych czuje bicie na kierownicy...
U mnie jest to samo i też zastanawiam się nad ponownym wyważeniem.
Ale jeszcze jedna uwaga, która może podpowiedzieć czy to tarcze, a mianowicie jak na przykład dojeżdżasz do świateł i hamujesz to już prawie przy samym końcu jak auto się zatrzymuje to naciskaj delikatnie pedał hamulca i wtedy wyczujesz, czy auto równo hamuje czy takimi jakby skokami. Ja właśnie wczoraj tak miałem, że przy malutkiej prędkości lekko nacisnąłem hamulec to hamowanie auta nie było płynne, więc u siebie na 99% obstawiam tarcze
Pojadę w któryś dzień na wyważenie kół to napiszę czy przyniosło to efekt
maestro81 napisał(a):No i kurier dowiózł kolejny gadżet na ładna pogodę
Też czekam na kuriera z takimi gadżetami
maestro81 napisał(a):No i kurier dowiózł kolejny gadżet na ładna pogodę
Wosk koloryzujący? Sprawdzony to sposób? Ja u siebie od dawien dawna Soft99, ale chyba wypadałoby sprawdzić coś innego...
jpski napisał(a):Ja właśnie wczoraj tak miałem, że przy malutkiej prędkości lekko nacisnąłem hamulec to hamowanie auta nie było płynne, więc u siebie na 99% obstawiam tarcze
Muszę sprawdzić u siebie, dam znać jak coś. Nie pamiętam jak auto zachowywało się na kołach zimowych...
U mnie byłoby to dziwne, lecz możliwe, bo nie wykluczam takowej opcji, że po niecałych 20 kkm by je szlag trafił. W lutym ubiegłego roku w DE założone, w dodatku wydaje mi się, że dość dobre tarcze wraz z klockami, bo Zimmermann.
Pozdrawiam
Adrian
Adrian
- Od: 6 wrz 2012, 13:17
- Posty: 1109 (1/12)
- Skąd: Konin
- Auto: Mazda 6 GH L5 '09
Była: Mazda 3 BK LF '04
Mazda 323F 1.8 BG SOHC '90
zelka napisał(a):po niecałych 20 kkm by je szlag trafił.
Moje tarcze też mają około 30k i obstawiam, że się pofałdowały (nie wiadomo dlaczego).
Dzisiaj jeszcze zrobiłem jeden test, a mianowicie zjeżdżałem z lekkiej górki na luzie i delikatnie hamowałem – i co? Auto nie jechało płynnie tylko takimi jakby skokami, że w jednym miejscu klocki dociskają a w innym nie. Zaciski miałem regenerowane 3 miechy temu, więc obstawiam tarcze bądź klocki.
Daj znać jak sytuacja u Ciebie.
zelka napisał(a):Wosk koloryzujący? Sprawdzony to sposób? Ja u siebie od dawien dawna Soft99, ale chyba wypadałoby sprawdzić coś innego...
Mój ojciec stosował chyba taki koloryzujący wosk i działało – jak się nie mylę to chyba też Sonax.
Ja właśnie dostałem przesyłkę od kuriera z kosmetykami. Chciałem zamówić soft99 ale skusiłem się na Gyeon WetCoat – jeśli nie będzie działało to na pewno zamówię Soft99.
Zelka jaki produkt Soft99 dokładnie stosujesz? Ten na 12-miesięczną ochronę?
Również stosuje tego samego Sonaxa ale w kolorze czerwonym. Powiem Wam ze daje rade. Testowałem kilka wosków i moim zdaniem ten jest najlepszy. No i do tego cena bardzo przystępna. A cała butelka 500 ml starcza mi na 2 sezony. Fakt, trochę trzeba przy tym posiedzieć, ale daje rade. Kredka w zestawie? hmmm, pozostawia wiele do życzenia. Moim zdaniem trochę za twarda, ale kilka razy też używałem. Tak więc osobiście polecam
- Od: 5 mar 2009, 22:15
- Posty: 315
- Skąd: Żnin/Holandia
- Auto: Mazda 6 2.0/141 KM (benzyna) czerwona perła, 2004 r.
jpski napisał(a):Zelka jaki produkt Soft99 dokładnie stosujesz? Ten na 12-miesięczną ochronę?
Ostatnio dorwałem Kiwami Extra Gloss, miałem już KoG'a i też był spoko. Bez polerki mechanicznej jeden i drugi na moim aucie wygląda tak samo szczerze powiedziawszy...Także Kiwami był na test czy faktycznie jest pod czarne autka. Kiwami, takie mam wrażenie choć muszę najpierw umyć auto, powoli mi się kończy, a był aplikowany 14.04 lecz na politurę (dlatego mógł krócej leżeć – wg. niektórych właśnie tylko miesiąc).
Pozwolę sobie podkraść środek z tematu Nightfala, którego nie omieszkam również przetestować w postaci 50/50 z innym i jak to się zachowa po miesiącu.
http://allegro.pl/porzelack-teflon-wosk ... 48865.html
Pozdrawiam
Adrian
Adrian
- Od: 6 wrz 2012, 13:17
- Posty: 1109 (1/12)
- Skąd: Konin
- Auto: Mazda 6 GH L5 '09
Była: Mazda 3 BK LF '04
Mazda 323F 1.8 BG SOHC '90
Używałem tego wosku, jest dobry. Ale przy częstym myciu lub opadach deszczu miesiąca na pewno nie wytrzyma. Moja Madzia nie raz była myta 2 razy w tygodniu, wosku po 2-3 tygodniach nie było śladu.
-
Daniel
- Od: 21 paź 2009, 20:04
- Posty: 6380 (52/239)
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 6 GG 2.0 163km/191Nm 2007 rok
Mazda 626 GE FP 1,8 90 km 1996 rok
Opel Omega 2,6 V6 180 km 2002 rok
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 18 gości