Mazda6 GG LF '03 2.0 141KM by Piter
1, 2
Witam,
z początkiem września stałem się posiadaczem Mazdy 6 2,0 benzyna 141KM, kolejnego samochodu powiedzmy, że z kraju kwitnącej wiśni. Wcześniej jeździłem Hondą Civic 5gen. Samochód kupiłem w swoim mieście w kolorze i wersji silnikowej jakiej szukałem. Przeznaczenie Przebieg przy kupnie to 178 910km. Po dwóch miesiącach złego słowa powiedzieć nie mogę, co będzie dalej życie pokaże
DANE TECHNICZNE:
Marka: MAZDA
Model: 6 GG
Rok produkcji: 2003
Wersja wyposażenia: Exclusive
Typ nadwozia: Liftback
Skrzynia biegów: Manualna
Pojemność: 1999 ccm
Moc: 104kW (141KM)
Rodzaj paliwa: Benzyna
WYPOSAŻENIE
– 6 poduszek powietrznych
– Tempomat
– ABS
– DSC
– Wspomaganie kierownicy
– Wielofunkcyjna kierownica
– Welurowe fotele
– Elektryczne i podgrzewane lusterka
– Podłokietniki
– Klimatyzacja
– 4 elektryczne szyby
– Komputer pokładowy
CO ZOSTAŁO ZROBIONE:
– wymiana wycieraczek przód i tył – hybrydy Denso
– wymiana gałki zmiany biegów
– wymiana oleju na Volveline Maxlife 10W40 (półsyntetyk) wraz z filtrem Knecht OX203
– wymiana filtra kabinowego – Knecht LAK158 (węglowy)
– wymiana filtra filtra powietrza – Knecht LX96
– wymiana żarówek pozycyjnych – Philips W5W White Vision T10 12V 4300K
– wymiana żarówek świateł mijania – OSRAM
– wymiana żarówek podświetlania tablicy rejestracyjnej LED
– wymiana podnośników tylnej klapy
– konserwacja podwozia
– przyciemnienie szyb
– usunięcie zbędnych naklejek z nadwozia
– usunięcie chromów z lusterek, klamek, spryskiwaczy
– wymiana żarówek na LED w drzwiach i schowku – 29.04.2016
– wymiana płynu hamulcowego na ATE – 4.05.2016
– wymiana sprężyn zawieszenia na Eibach – 4.05.2016
– Felgi Enkei Wakasa 17x7 ET40 z oponami Hankook Ventus V12 evo2 K120 91Y 215/45 – 4.05.2016
– Ustawienie geometrii podwozia – 4.05.2016
– zamontowanie zmieniarki Yatour – 15.05.2016
– wymiana gum w wycieraczkach przednich -19.05.2016
– oklejenie listwy atrapy grila folią a'la Carbon 5D – 20.05.2016
– gumowa mata do bagażnika – 20.05.2016
– pranie tapicerki – 15.06.2016
– wymiana oleju przy przebiegu 188198km na VALVOLINE MaxLife 5W40
– wymiana świec na NGK ITR6F13 – 23.06.2016
– wymiana klocków hamulcowych przód i tył na ATE
PLANY:
– przyciemnianie wkładów przednich lamp z polerką kloszy
– przyciemnienie tylnych lamp
– wymiana tłumika końcowego lub końcówki tłumika
– korekta lakieru z nałożeniem powłoki ceramicznej
– zamontowanie oświetlania bagażnika LED
– wymiana głośników
Zdjęcia zrobione w dniu zakupu.
z początkiem września stałem się posiadaczem Mazdy 6 2,0 benzyna 141KM, kolejnego samochodu powiedzmy, że z kraju kwitnącej wiśni. Wcześniej jeździłem Hondą Civic 5gen. Samochód kupiłem w swoim mieście w kolorze i wersji silnikowej jakiej szukałem. Przeznaczenie Przebieg przy kupnie to 178 910km. Po dwóch miesiącach złego słowa powiedzieć nie mogę, co będzie dalej życie pokaże
DANE TECHNICZNE:
Marka: MAZDA
Model: 6 GG
Rok produkcji: 2003
Wersja wyposażenia: Exclusive
Typ nadwozia: Liftback
Skrzynia biegów: Manualna
Pojemność: 1999 ccm
Moc: 104kW (141KM)
Rodzaj paliwa: Benzyna
WYPOSAŻENIE
– 6 poduszek powietrznych
– Tempomat
– ABS
– DSC
– Wspomaganie kierownicy
– Wielofunkcyjna kierownica
– Welurowe fotele
– Elektryczne i podgrzewane lusterka
– Podłokietniki
– Klimatyzacja
– 4 elektryczne szyby
– Komputer pokładowy
CO ZOSTAŁO ZROBIONE:
– wymiana wycieraczek przód i tył – hybrydy Denso
– wymiana gałki zmiany biegów
– wymiana oleju na Volveline Maxlife 10W40 (półsyntetyk) wraz z filtrem Knecht OX203
– wymiana filtra kabinowego – Knecht LAK158 (węglowy)
– wymiana filtra filtra powietrza – Knecht LX96
– wymiana żarówek pozycyjnych – Philips W5W White Vision T10 12V 4300K
– wymiana żarówek świateł mijania – OSRAM
– wymiana żarówek podświetlania tablicy rejestracyjnej LED
– wymiana podnośników tylnej klapy
– konserwacja podwozia
– przyciemnienie szyb
– usunięcie zbędnych naklejek z nadwozia
– usunięcie chromów z lusterek, klamek, spryskiwaczy
– wymiana żarówek na LED w drzwiach i schowku – 29.04.2016
– wymiana płynu hamulcowego na ATE – 4.05.2016
– wymiana sprężyn zawieszenia na Eibach – 4.05.2016
– Felgi Enkei Wakasa 17x7 ET40 z oponami Hankook Ventus V12 evo2 K120 91Y 215/45 – 4.05.2016
– Ustawienie geometrii podwozia – 4.05.2016
– zamontowanie zmieniarki Yatour – 15.05.2016
– wymiana gum w wycieraczkach przednich -19.05.2016
– oklejenie listwy atrapy grila folią a'la Carbon 5D – 20.05.2016
– gumowa mata do bagażnika – 20.05.2016
– pranie tapicerki – 15.06.2016
– wymiana oleju przy przebiegu 188198km na VALVOLINE MaxLife 5W40
– wymiana świec na NGK ITR6F13 – 23.06.2016
– wymiana klocków hamulcowych przód i tył na ATE
PLANY:
– przyciemnianie wkładów przednich lamp z polerką kloszy
– przyciemnienie tylnych lamp
– wymiana tłumika końcowego lub końcówki tłumika
– korekta lakieru z nałożeniem powłoki ceramicznej
– zamontowanie oświetlania bagażnika LED
– wymiana głośników
Zdjęcia zrobione w dniu zakupu.
Ostatnio edytowano 23 cze 2016, 21:22 przez Exegi Monumentum, łącznie edytowano 12 razy
za dużo chromu ale jak kierownik zadowolony to wszystko szerokości
rafalmazda6 napisał(a):za dużo chromu ale jak kierownik zadowolony to wszystko szerokości
Masz rację, też trochę gryzie mnie w oczy ten chrom, zwłaszcza na lusterkach, klamki na RL są całkiem spoko.
Usunięcie zostawiam sobie na wiosne, ponieważ nie wiem co kryje się pod tymi nakładkami i ile wymaga pracy. Jedno lusterko na bank będzie trzeba malować, bo było urwane i jest założone srebrne. Przy okazji naprawię podgrzewanie lusterka, ponieważ jedno nie grzeje.
Auto fajnie Tylko tez pytanie, czemu zalałeś 10W? Aż tyle oleju piła, że 10 musiała zostać zastosowana?
-
& Marta
- Od: 25 kwi 2014, 11:37
- Posty: 3599 (51/69)
- Skąd: Niepołomice
- Auto: Mazda6 GH '08
MazdaSpeed 3 BK '08
Dominator napisał(a):Czemu zalales smole, zamiast jakiegos 5W?
zapewne hondowskie przyzwyczajenie sam w Preli lałem 10w40 Shella a Valvo Maxlife to dobry olej do aut z duzym przebiegiem, ale fakt mazda 6 to nie dwudziesto kilku letnia Honda żeby ją trzeba było tak zalepiać
- Od: 13 sty 2014, 19:06
- Posty: 892
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 6, 3.0 V6, 2004r.
Mazda RX8 2007r.
Mazda CX7 2008r.
Oj dużo kreta tu trzeba kupić Szerokości i bezawaryjności
-
Daniel
- Od: 21 paź 2009, 20:04
- Posty: 6380 (52/239)
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 6 GG 2.0 163km/191Nm 2007 rok
Mazda 626 GE FP 1,8 90 km 1996 rok
Opel Omega 2,6 V6 180 km 2002 rok
xRafalx napisał(a):Auto fajnie Tylko tez pytanie, czemu zalałeś 10W? Aż tyle oleju piła, że 10 musiała zostać zastosowana?
Niestety wcześniej też był lany taki olej (castrol jakiś), a z tego co wiem to nie powinno się wracać z półsyntetyka na syntetyk. Jeżeli się mylę, poprawcie mnie i przy następnej wymianie zaleje 5W.
Mylisz się ja to zrobiłem i M żyje i oleju nie łyka.
https://www.facebook.com/BippuPoland
https://www.facebook.com/LS4HVIP/
Wsparcie przy wyszukaniu oraz pomoc przy sprowadzeniu części z Japonii
https://www.facebook.com/LS4HVIP/
Wsparcie przy wyszukaniu oraz pomoc przy sprowadzeniu części z Japonii
-
Tomek grupa rozwoju forum
- Od: 11 kwi 2008, 15:18
- Posty: 1813 (55/50)
- Skąd: Olsztyn/Szczytno/obecnie Łódź
- Auto: Lexus LS400 4.0 V8 1998
Mazda6 GG LF`06 2.0 156,5KM@6676RPM 196,3Nm@4218RPM Noblessgrau
była Mazda Xedos 9 TA KL 2001 AT
była Mazda 323f 2.0 V6 BA
była Mazda 323f 1.6 BG
Siema siema. Prawie czarna jak moja:) powodzenia i szerokosci
- Od: 5 maja 2015, 18:21
- Posty: 20
- Skąd: Szczecin
- Auto: Mazda 6 2004 2.0 benzyna Sedan
Dziś do felgi wleciały zimowe kapcie i dodatkowo została ustawiona zbieżność. Samochód przeszedł przegląd w serwisie Bosch gdzie zostało sprawdzone ponad 25 pkt z listy kontrolnej – wszystko jest okej. Zwrócono mi tylko uwagę na bardzo twardy pedał sprzęgła.
Co może być powodem? Całe sprzęgło umiera czy to może coś drobniejszego?
W piątek samochód będzie oddany do konserwacji podwozia. Postanowiłem zrobić to na środkach Nuxodolu. Jeżeli uda mi się dogadać z blacharzem to może pojawi się jakaś fotorelacja
Co może być powodem? Całe sprzęgło umiera czy to może coś drobniejszego?
W piątek samochód będzie oddany do konserwacji podwozia. Postanowiłem zrobić to na środkach Nuxodolu. Jeżeli uda mi się dogadać z blacharzem to może pojawi się jakaś fotorelacja
Samochód jak wspominałem przed zimą przeszedł konserwacje. Niestety zdjęcia, które dostałem od blacharza nie przedstawiają nic ciekawego, więc jak będę miał dostęp do kanału to zrobię swoje i ewentualnie wstawię.
Od ostatniego posta trochę się pozmieniało.
W Mazdzie przyciemniłem szyby boczne i tylną, wyleciały niepotrzebne naklejki z przedniej szyby oraz z tylnej klapy.
Dzisiaj udało mi się także po kilku godzinach dłubania usunąć "chromy" z lusterek oraz klamek.
Moim zdaniem jest o wiele lepiej
Na cieplejsze dni regenerują się 17-sto calowe felgi od mazdy MX5. Będą pomalowane w kolor szary stalowy. Zobaczymy co z tego wyjdzie, bo dużo czasu spędziłem przy szukaniu tych, które mi się spodobają, a jak już znalazłem na alledrogo, to okazało się, że aukcja już nieaktualna. Udało się jednak zadziałać coś na forum mazdy MX5 i znalazła się osoba, która takowe posiada
Dodatkowo zastanawiam się nad Eibachami, które posadzą M trochę niżej.
Od ostatniego posta trochę się pozmieniało.
W Mazdzie przyciemniłem szyby boczne i tylną, wyleciały niepotrzebne naklejki z przedniej szyby oraz z tylnej klapy.
Dzisiaj udało mi się także po kilku godzinach dłubania usunąć "chromy" z lusterek oraz klamek.
Moim zdaniem jest o wiele lepiej
Na cieplejsze dni regenerują się 17-sto calowe felgi od mazdy MX5. Będą pomalowane w kolor szary stalowy. Zobaczymy co z tego wyjdzie, bo dużo czasu spędziłem przy szukaniu tych, które mi się spodobają, a jak już znalazłem na alledrogo, to okazało się, że aukcja już nieaktualna. Udało się jednak zadziałać coś na forum mazdy MX5 i znalazła się osoba, która takowe posiada
Dodatkowo zastanawiam się nad Eibachami, które posadzą M trochę niżej.
Nie wiem czy jestem godzien..
A tak serio to czekam za paczką, bo były zamówione w weekend.
Dzisiaj po powrocie do domu czekała na mnie taka paczka
Czy kwota ok 250zł za założenie sprężyn to normalna cena czy już zdzierstwo?
EDIT 31.03.2016
Dzisiaj dotarła do mnie kolejna paczucha, a w niej forumowe ramki
Dzisiaj także zostały zamówione opony na lato, którymi będą Hankook Ventus V12 evo2 K120. Początkowo miały być Uniroyal Rainsport 3, ale troche zraziły mnie opinie na temat miękkich boczków opon.
Teraz tylko czekam za dostarczeniem felg oraz opon i w końcu będę mógł wziąć się za założenie tego wszystkiego razem z eibachem.
Edit 8.04.2016
W czwartek dojechały opony Hankook Ventus V12 evo2 K120.
Niestety letni setup troche się opóźni, bo w czasie regeneracji felg okazało się, że jedna z nich jest krzywa i brakująca felga przyjedzie aż z Anglii na Mazdzie MX5.
Szykuje się wymiana płynu hamulcowego, ponieważ w czasie drogi na targi Motor Show do Poznania w pewnym momencie sprzęgło postanowiło wpaść do środka. Pomogło zgaszenie i odpalenie auta. Obstawiam, że to wina zapowietrzonego sprzęgła. Jutro także podejmę się przesmarowania tzw. mufki łożyska wyciskowego, ponieważ wyczytałem na forum, że może to pomóc na ciężko pracujący pedał sprzęgła.
Zobaczymy co z tego wyjdzie
W planach także wymiana oleju. Przejście z półsyntetyka na pełen syntetyk. Wcześniej lany był Volveline Maxlife 10W40. Teraz czas na VALVOLINE MaxLife 5W40. Wymiana będzie poprzedzona płukaniem Liqui Moly.
Na dniach także zadbam o połysk lakieru i czystość wnętrza. Dziś odebrałem kosmetyki Shiny Garage za ok 400zł, więc będzie czym rzeźbić.
EDIT 21.04
Potwierdzam, że przesmarowanie mufki łożyska pomaga na twarde pedały
Dziś kolejna najbardziej wyczekiwana paka do mnie dotarła
Po miesiącu przygód z felgami dziś dotarły nówki funkiel nieśmigane Enkei Wakasa. Termin na złożenie wszystkiego do kupy to dopiero 4 maja ;( Ale mam nadzieję, że warto będzie czekać
A tak serio to czekam za paczką, bo były zamówione w weekend.
Dzisiaj po powrocie do domu czekała na mnie taka paczka
Czy kwota ok 250zł za założenie sprężyn to normalna cena czy już zdzierstwo?
EDIT 31.03.2016
Dzisiaj dotarła do mnie kolejna paczucha, a w niej forumowe ramki
Dzisiaj także zostały zamówione opony na lato, którymi będą Hankook Ventus V12 evo2 K120. Początkowo miały być Uniroyal Rainsport 3, ale troche zraziły mnie opinie na temat miękkich boczków opon.
Teraz tylko czekam za dostarczeniem felg oraz opon i w końcu będę mógł wziąć się za założenie tego wszystkiego razem z eibachem.
Edit 8.04.2016
W czwartek dojechały opony Hankook Ventus V12 evo2 K120.
Niestety letni setup troche się opóźni, bo w czasie regeneracji felg okazało się, że jedna z nich jest krzywa i brakująca felga przyjedzie aż z Anglii na Mazdzie MX5.
Szykuje się wymiana płynu hamulcowego, ponieważ w czasie drogi na targi Motor Show do Poznania w pewnym momencie sprzęgło postanowiło wpaść do środka. Pomogło zgaszenie i odpalenie auta. Obstawiam, że to wina zapowietrzonego sprzęgła. Jutro także podejmę się przesmarowania tzw. mufki łożyska wyciskowego, ponieważ wyczytałem na forum, że może to pomóc na ciężko pracujący pedał sprzęgła.
Zobaczymy co z tego wyjdzie
W planach także wymiana oleju. Przejście z półsyntetyka na pełen syntetyk. Wcześniej lany był Volveline Maxlife 10W40. Teraz czas na VALVOLINE MaxLife 5W40. Wymiana będzie poprzedzona płukaniem Liqui Moly.
Na dniach także zadbam o połysk lakieru i czystość wnętrza. Dziś odebrałem kosmetyki Shiny Garage za ok 400zł, więc będzie czym rzeźbić.
EDIT 21.04
Potwierdzam, że przesmarowanie mufki łożyska pomaga na twarde pedały
Dziś kolejna najbardziej wyczekiwana paka do mnie dotarła
Po miesiącu przygód z felgami dziś dotarły nówki funkiel nieśmigane Enkei Wakasa. Termin na złożenie wszystkiego do kupy to dopiero 4 maja ;( Ale mam nadzieję, że warto będzie czekać
Wczoraj Mazda przeszła małą metamorfozę, która nadała jej trochę charakteru i sprawiła, że moje serce zabiło mocniej
Wleciały felgi Enkei z oponami Hankook oraz sprężyny Eibach.
Wymieniony został także płyn hamulcowy i zrobiona geometria.
Tył usiadł tak jakbym tego chciał, przód jednak został trochę wyżej. Tak samo było na seryjnych sprężynach.
Jakieś pomysły jak to ogarnąć?
Kolejne plany to wymiana tłumika końcowego oraz chodzi mi po głowie zajęcie się lakierem, ponieważ wydaje mi się, że nie ma takiej głębi jaką powinien mieć i na masce są małe ślady po nakładkach spryskiwaczy, które strasznie kują mnie w oczy.
Wleciały felgi Enkei z oponami Hankook oraz sprężyny Eibach.
Wymieniony został także płyn hamulcowy i zrobiona geometria.
Tył usiadł tak jakbym tego chciał, przód jednak został trochę wyżej. Tak samo było na seryjnych sprężynach.
Jakieś pomysły jak to ogarnąć?
Kolejne plany to wymiana tłumika końcowego oraz chodzi mi po głowie zajęcie się lakierem, ponieważ wydaje mi się, że nie ma takiej głębi jaką powinien mieć i na masce są małe ślady po nakładkach spryskiwaczy, które strasznie kują mnie w oczy.
Exegi Monumentum napisał(a):Tył usiadł tak jakbym tego chciał, przód jednak został trochę wyżej. Tak samo było na seryjnych sprężynach.
Jakieś pomysły jak to ogarnąć?
przód i tył siedzą równo, tylko z przodu nadkola są mocniej wycięte przez co dziura między kołem a nadkolem jest większa i stąd taki efekt wizualny. Jedyna opcja – podnieść tył na podkładkach gumowych, żeby zwiększyć z tyłu lukę między kołem a nadkolem ale to IMO bez sensu, bo efekt wizualny będzie jeszcze gorszy.
A zmiany na + – naprawdę ładna i porządna felga, pasuje do auta ale rozważ zmianę koloru listwy grilla i ew. znaczka na czarny
- Od: 25 paź 2011, 21:48
- Posty: 1148 (0/16)
- Skąd: Bieruń
- Auto: Lexus IS 200t
To prawda. Ale według mnie i tak przód za wysoko jest. U mnie nie ma takiego efektu z przodem, jak u wielu kolegów z forum.Weelkoo napisał(a):z przodu nadkola są mocniej wycięte przez co dziura między kołem a nadkolem jest większa i stąd taki efekt wizualny.
-
Daniel
- Od: 21 paź 2009, 20:04
- Posty: 6380 (52/239)
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 6 GG 2.0 163km/191Nm 2007 rok
Mazda 626 GE FP 1,8 90 km 1996 rok
Opel Omega 2,6 V6 180 km 2002 rok
Danmazda napisał(a):To prawda. Ale według mnie i tak przód za wysoko jest. U mnie nie ma takiego efektu z przodem, jak u wielu kolegów z forum.Weelkoo napisał(a):z przodu nadkola są mocniej wycięte przez co dziura między kołem a nadkolem jest większa i stąd taki efekt wizualny.
na moje oko to siedzi właśnie bardzo podobnie jak np. u Ciebie
mało naukowe (jednak inna perspektywa, jedno trochę krzywe, rozmiarowo dobrane na oko) ale daje podgląd:
przód siedzi minimalnie wyżej ale cała buda tak siedzi (tył również), jak się ułożą sprężyny to efekt IMO będzie praktycznie taki sam więc nie panikowałbym, że coś jest nie tak
- Od: 25 paź 2011, 21:48
- Posty: 1148 (0/16)
- Skąd: Bieruń
- Auto: Lexus IS 200t
Przód usiadł i widać to po innych zdjęciach, jednakowoż nieznacznie. Mogłeś zmierzyć prześwit przed i po.
Też dlatego eibachy -30 kiepsko mi się widzą i wolałbym jak Daniel miał w swojej białej GH, sprężyny Lowteca -40/-30.
Jeśli nadal jest za mało to czas myśleć nad Air-ride.
Też dlatego eibachy -30 kiepsko mi się widzą i wolałbym jak Daniel miał w swojej białej GH, sprężyny Lowteca -40/-30.
Jeśli nadal jest za mało to czas myśleć nad Air-ride.
Pozdrawiam
Adrian
Adrian
- Od: 6 wrz 2012, 13:17
- Posty: 1109 (1/12)
- Skąd: Konin
- Auto: Mazda 6 GH L5 '09
Była: Mazda 3 BK LF '04
Mazda 323F 1.8 BG SOHC '90
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 19 gości