Mazda 6 GY '06 LF. Aktualizacja postępu prac.

GL / GJ / GH / GG / GY

Postprzez Biniu » 17 lip 2016, 18:58

Nic w tym mrożącego. Auto jeździ cały czas tak samo jak wtedy gdy nie brało, zbiera się żwawo, kultura pracy się nie zmieniła. Z wydechu nie ma dymków. Płyn chłodniczy spalinami nie śmierdzi, masełka pod korkiem nie ma itd. Tyle, że raz na 1000km trzeba pod maskę zajrzeć wlać porcję i jechać dalej.
Pewnym można być tylko śmierci ;) Przy 100 kkm zmierzę luzy zaworowe zobaczymy.
Silnik po zakupie był w bardzo dobrej kondycji. Oliwę zaczął pić jakoś po 5-6 tys. km od zakupu. No i założeniu LPG. Kompresja była sprawdzana po zakupie – książkowa. Świece jak zmienialem wszystkie ori mazdowskie w stanie b. dobrym nie wskazującym na jakiekolwiek wady silnika (generalnie chcę do nich zajrzeć zobaczymy co tam nam się ukaże). Wpis w DSR mazdy jest ostatni z 2010 przy 36kkm także nie wiem czy do 2014/2015 poprzedni właściciel nabił kolejne 40 czy też 80 a licznik został cofnięty. Auto zakupione od Mirka handlarza także mogły się z nim dziać różne rzeczy.
Profilaktycznie wymieniłem praktycznie wszystko co było do wymiany i teraz lecę z książkowymi interwałami.

Generalnie myślę, że gdy robiłem, krótkie przebiegi, i jechałem prawie cały czas na zimnym motorze to nie obchodziłem się z nim zbyt lekko, ujmując to bardzo delikatnie. No i efekt jest jaki jest. Pierścienie dostały w tyłek.
Poborem się nie przejmuję jeżdże jak jeździłem do czasu aż ten motor nie padnie, wtedy wsadzimy nowy, albo ten wyremontujemy i będę jeździł dalej, bo z tą Mazdą zostaje do końca jej albo mojego. <lol>
Obrazek
Im trudniej, tym lepiej
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2015, 07:10
Posty: 1053 (35/34)
Skąd: Grupa Łódzka
Auto: Mazda 6 GY LFVE '06
Mazda 323 BG B6 '92

Postprzez makmarc » 17 lip 2016, 19:01

Biniu777 napisał(a):Generalnie myślę, że gdy robiłem, krótkie przebiegi, i jechałem prawie cały czas na zimnym motorze to nie obchodziłem się z nim zbyt lekko, ujmując to bardzo delikatnie. No i efekt jest jaki jest. Pierścienie dostały w tyłek.


I tu bym się z Tobą zgodził :)
makmarc
 

Postprzez Senior » 17 lip 2016, 19:19

Biniu777 napisał(a): do czasu aż ten motor nie padnie, wtedy wsadzimy nowy, albo ten wyremontujemy i będę jeździł dalej, bo z tą Mazdą zostaje do końca jej albo mojego.


Jeżeli zostajesz z Mazdą do końca, to ja na twoim miejscu próbowałbym reanimować silnik dopóki jeszcze nie jest za późno i podejrzewam koszty nie takie duże.

Szkoda by mi było jeździć z ręką na sercu żeby nie nawaliła w najmniej odpowiednim momencie i codziennie sprawdzać olej.
Taka jest moja rada, zrobisz jak uważasz za stosowne.

Madzia prezentuje się bardzo ładnie. <spoko>
Niech połyka kilometry bezawaryjnie <serduszka>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 wrz 2009, 10:33
Posty: 335 (0/4)
Skąd: Jelenia Góra
Auto: jest 6 GH 2,0 '08
była 6 GG 2,0 '06
była 6 GG 1,8 '03
była 626 GF 2,0 '01
była mazda 323F '96

Postprzez zelka » 18 lip 2016, 20:34

Jak na zimnym szedłeś powyżej 4k rpm to naprawdę mogło być blado i objaw jest jaki jest... Oczywiście to nie jest jakaś wielka reguła, że ma być tyle i już. Zdarza się, że i czasami przekroczenie 3k rpm jest dla silnika zabójcze na zimnym. Piwo ma ustawiony w Oplu start na 4k rpm, o ile dobrze pamiętam, dlatego budzi zawsze sąsiadów. :)
Pozdrawiam
Adrian
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 wrz 2012, 13:17
Posty: 1109 (1/12)
Skąd: Konin
Auto: Mazda 6 GH L5 '09
Była: Mazda 3 BK LF '04
Mazda 323F 1.8 BG SOHC '90

Postprzez maestro81 » 19 lip 2016, 01:01

zelka napisał(a): Piwo ma ustawiony w Oplu start na 4k rpm, o ile dobrze pamiętam, dlatego budzi zawsze sąsiadów. :)


Jedni mają budziki, inni koguta, a jeszcze innych Piwo "obsługuje" hahaha hahaha Sorki za OT, ale nie mogłem się powstrzymać

Biniu777 – czyli remoncik się zapowiada, czy jeszcze odpuszczasz??
Obrazek

Dobra rada:
Nie wstawaj, kiedy dzwoni budzik.
Oddzwonisz później :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 lip 2013, 21:08
Posty: 1297 (26/14)
Skąd: United Kingdom / Piła
Auto: Jest: Mazda6 GL'17
Była: MAZDA6 GH '08 Była: MAZDA 323F SPORT '03

Postprzez Biniu » 22 lis 2016, 11:13

Odkopuję temat <czarodziej>

Na liczniki cyknęło już 102000 km.

Ostatnio trochę znowu zacząłem działać przy Mazdzie.

Wymieniłem linkę hamulca ręcznego, bo ciężko chodziła.
Zregenerowałem zaciski tylne (poniżej parę fotek). Wymieniłem wszystkie uszczelnienia, uszkodzone łożysko igiełkowe w mechanizmie łapy, wypolerowałem dokładnie tłoczki (nie było uszkodzeń), nasmarowałem smarem do tłoczków. Prowadnice zacisków wymienione na nowe.
Oczywiście cały zacisk oraz jarzmo zostało dokładnie oczyszczone z korozji i brudu oraz pomalowane na srebrno.

Mazda pojechała także do Młynów koło Buska Zdroju na przegląd instalacji LPG i wymianę filtrów. Cała instalacja OK poza przepaloną cewką elektrozaworu przy parowniku (wymienione na gwarancji, ponoć bardzo rzadko się to zdarza). Filtr fazy ciekłej natomiast to istny gnój. Normalnie wysypywało się z niego. Co ciekawe tankuję tylko i wyłącznie na Orlenie przeważnie na jednej stacji, a taki syfilis tam mają, że im podziękowałem :)

Zamontowałem zderzak [jaki?] z dokładką z pakietu ATH. Sami oceńcie jak się prezentuje, jestem bardzo zadowolony :)
Tak samo montażu doczekała się nowy grill pomalowany w kolor wraz ze znaczkiem pomalowanym na niebiesko w kolor felg (na zdjęciach zderzaka brak tylnego emblematu, którego jeszcze nie miałem czasu przykleić). Tylko nie zrobiłem jeszcze zdjęcia.

Jak zwykle dziękuję całej grupie łódzkiej za pomoc w przeprowadzanych modyfikacjach i naprawach. Bez Was niewiele bym zdziałał. Jesteście super.

Plany do realizacji to:

Regeneracja zacisków przód.
Montaż lotki bagażnika.
Montaż dokładek progowych.
Załączniki
DSC_0471 (Kopiowanie).JPG
DSC_0472 (Kopiowanie).JPG
DSC_0473 (Kopiowanie).JPG
DSC_0474 (Kopiowanie).JPG
DSC_0475 (Kopiowanie).JPG
DSC_0479 (Kopiowanie).JPG
DSC_0487 (Kopiowanie).JPG
DSC_0488 (Kopiowanie).JPG
DSC_0489 (Kopiowanie).JPG
Obrazek
Im trudniej, tym lepiej
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2015, 07:10
Posty: 1053 (35/34)
Skąd: Grupa Łódzka
Auto: Mazda 6 GY LFVE '06
Mazda 323 BG B6 '92

Postprzez xRafalx » 22 lis 2016, 14:29

Dokładka bardzo fajna :D Fajnie, że już nie jestem jedyny ;) Szkoda, że wycięliście dziurę na hak...
& Marta
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Małopolski
 
Od: 25 kwi 2014, 11:37
Posty: 3599 (51/69)
Skąd: Niepołomice
Auto: Mazda6 GH '08
MazdaSpeed 3 BK '08

Postprzez Biniu » 22 lis 2016, 14:40

xRafalx napisał(a):Dokładka bardzo fajna :D Fajnie, że już nie jestem jedyny ;) Szkoda, że wycięliście dziurę na hak...

Ty masz pełen pakiet także nie ma co porównywać nawet. #zazdrośćbardzo ;)

Ano szkoda, lecz była dziura na hak niestety już na dokładce, ale i tak nawet to wycięcie prezentuje się teraz lepiej niż z seryjnym. Teraz muszę jeszcze trochę wydechy przerobić, bo są lekko schowane.
Obrazek
Im trudniej, tym lepiej
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2015, 07:10
Posty: 1053 (35/34)
Skąd: Grupa Łódzka
Auto: Mazda 6 GY LFVE '06
Mazda 323 BG B6 '92

Postprzez Yoki » 22 lis 2016, 18:43

Rok czekania ale mówiłem, że będzie dobrze <spoko>
https://www.facebook.com/BippuPoland
https://www.facebook.com/LS4HVIP/
Wsparcie przy wyszukaniu oraz pomoc przy sprowadzeniu części z Japonii
Tomek grupa rozwoju forum
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2008, 15:18
Posty: 1813 (55/50)
Skąd: Olsztyn/Szczytno/obecnie Łódź
Auto: Lexus LS400 4.0 V8 1998

Mazda6 GG LF`06 2.0 156,5KM@6676RPM 196,3Nm@4218RPM Noblessgrau

była Mazda Xedos 9 TA KL 2001 AT
była Mazda 323f 2.0 V6 BA
była Mazda 323f 1.6 BG

Postprzez em_dzej » 22 lis 2016, 19:38

AloHA
Fajnie siedzi na tych 16, ogólnie bardzo fajnie całościowo.


Klepnięte smartem
;)
Obrazek
MACIEK
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2013, 11:27
Posty: 2259 (88/29)
Skąd: SZY
Auto: Mazda 6 GY RF-7J '07 GEJSZA by em_dzej

Postprzez Eklerek323f » 22 lis 2016, 20:05

Jest pięknie <serduszka>
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 14 lut 2010, 22:32
Posty: 2994 (13/28)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GE KL sedan 93r.
Mazda 626 GE KL liftback 96r.



była
Mazda 323F BG
MX-6 2.5 V6 KL

Postprzez rafałmazda » 23 lis 2016, 00:16

xRafalx napisał(a):Szkoda, że wycięliście dziurę na hak

+1 <oczy> pójdź w ślady Rafała i weź te czerwone odblaski zrób na czarno albo chociaż folią przyciemnij <oczko> z lampami od razu :D do tego lotka, nakładki na progi, coś z przednim zderzakiem zrób żeby też niżej było no i szacun wielki <faja>
Bayerische Motoren Werke ;)
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 1 mar 2012, 19:49
Posty: 4579 (57/137)
Skąd: Płock
Auto: Jest
E39

Była:

A6 C6 3.0 TDI '09
Mazda3 BK LF
Mazda6 GG RF-5C

Postprzez Biniu » 23 lis 2016, 13:19

No wycięcia na hak nie udało się plastikarzowi pospawać, stwierdził, że to nie jest plastik tylko jakiś laminat i boi się tego ruszać. Może kiedyś coś się z tym zrobi :)

Lamp folią oklejał na pewno nie będę, bo jestem tego przeciwnikiem tak samo jak oklejania szyb z przodu. Fizyki nie oszukasz i nikt nie powie mi, że nie zmniejsza to przepuszczalności światła – co za tym idzie widoczności.
Lampy planuję rozciąć i pomalować lexusowe wkłady na czarno. ;)

Coś właśnie z przodem zrobić, założyć to co mam na progi i bagażnik, dystanse na felgi i z zewnątrz już będzie to się jakoś tam prezentowało.
Obrazek
Im trudniej, tym lepiej
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2015, 07:10
Posty: 1053 (35/34)
Skąd: Grupa Łódzka
Auto: Mazda 6 GY LFVE '06
Mazda 323 BG B6 '92

Postprzez mlodyldz » 25 lis 2016, 00:05

To już chyba wiem kogo często spotykam na Dąbrowskiego:) :D
pzdr
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 lis 2010, 22:25
Posty: 322
Skąd: Łódź
Auto: była: Mazda 323f BJ '99 1.8 16v 114km, Mazda 3 BK '06 2.0 LF, Ford Focus MK3 FL 1.5 EcoBoost '18 ST-Line 182KM RaceRed
jest: Ford Focus MK4 ST '20 RaceRed

Postprzez bioly_86WR » 26 lis 2016, 18:37

Biniu777 napisał(a):Ponad 10 000 km zrobione, przyszła pora na wymianę oliwki. Wpadł olej Millers CFS Nanodrive 5w40, płukanka Millersa i filtr oleju Mann.

W niedzielę wraz z pomocą Yokiego wymieniłem olej i usunęliśmy skrzata z przedniej lampy ;)



I jak zadowolony jesteś z oleju jakieś spostrzeżenia ??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 paź 2016, 16:03
Posty: 78
Skąd: Radom
Auto: MAZDA 6 MPS 2006r 2.3 DiSi

Postprzez WisniaUs » 26 lis 2016, 22:29

Biniu777 napisał(a):wpadła płukanka silnika Valvoline,


Juz jeden Kolega tu na forum robił remont silnika po płukance Valvoline!!! Co wy macie z tymi płukankami!!!! Szaleju sie najedliście czy PiS Wam kazał!!!!?????? U mnie 300 000km i 1l dolalem na 16 000km ale u mnie ten gorszy sort silnika ponoć bo 2.3 :P i amerykancki kraj pochodzenia.Pozdrawiam
WisniaUs
 

Postprzez Bartg » 27 lis 2016, 18:42

Widziałem pod blokiem ostatnio, fajnie siadł zderzaczek :D Odblasków nie radzę przyciemniać, przy okazji otrzymywania mandatu swego czasu za całe czerwone lampy zapytałem policjanta jak to jest z oklejaniem lamp. Panowie z Insignii stw. że póki odblaski masz nieruszone to się nie czepiają, najwyżej jak nie widać stopów będzie Twoja wina przy stłuczce ;)
Avatar użytkownika
Moderator
CUP 2011 miejsce 3
 
Od: 23 sty 2008, 22:25
Posty: 7809 (21/118)
Skąd: Łódź
Auto: Volvo V50 2.4 '04
EX Premacy FS Sportive '02
EX 323 CBA Z5 '98

Postprzez Beny » 27 lis 2016, 20:30

WisniaUs napisał(a):
Biniu777 napisał(a):wpadła płukanka silnika Valvoline,


Juz jeden Kolega tu na forum robił remont silnika po płukance Valvoline!!!
który? Chętnie poczytam.Ja leje do moich starych v6 i nic się nie dzieje ;)

Co do lamp nie oklejaj. Ja wiem ze nie są za piękne ale oklejanie to chyba najgorszy mod w M6
Obrazek
Przemek...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 wrz 2006, 16:22
Posty: 8660 (84/80)
Skąd: KCH
Auto: Mazda 6gh 2.5pb
Mazda Xedos 9 2.5V6 KL
Mazda 323f 2.0 V6 GT

Postprzez Mr_Bartek » 27 lis 2016, 20:38

Oklejone lampy są ok ale z wyciętymi kółkami. Drugą opcją jest założenie lamp od modelu amerykańskiego z mocnym ledem jako kierunek.

Obrazek
Avatar użytkownika
Koordynator Forum
Koordynator Witryny
 
Od: 7 kwi 2014, 13:44
Posty: 3181 (148/189)
Auto: Jest: Grey Fūjin '03
Było: Mazda6 Tamura '07

Postprzez WisniaUs » 27 lis 2016, 22:04

Beny napisał(a):który? Chętnie poczytam


Geniek!
WisniaUs
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy