Mazda6 GG RF-7J '07 "50cent car" :D

GL / GJ / GH / GG / GY

Postprzez Beny » 24 mar 2017, 17:34

Glinke wrzuć do ciepłej wody przed użyciem,będzie miękka.
Ipa na smołe? A nie lepiej coś dedykowanego np Prickbort,lub budżetowo decabit.
Obrazek
Przemek...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 wrz 2006, 15:22
Posty: 8660 (84/80)
Skąd: KCH
Auto: Mazda 6gh 2.5pb
Mazda Xedos 9 2.5V6 KL
Mazda 323f 2.0 V6 GT

Postprzez LooKasH8 » 24 mar 2017, 18:59

No zobaczymy co glinka zdziała, słyszałem właśnie o decabicie i jeżeli będzie ciężko to wykorzystam :)
Forumowicz
 
Od: 14 gru 2014, 22:24
Posty: 535 (0/1)
Auto: Były – Mazda 6 2.0 MZR-CD 121 KM, liftback 2007
– Mazda 6 GH L5-VE Sedan 2008;
JEST:
– Mazda MX-5 NBfl B6 '02
– Saab 93 SS Aero b207R MY '03 290KM/410NM

Postprzez wumpscut » 27 mar 2017, 09:35

IMHO Shiny Garage Green Tar & Gluye Remover radzi sobie ze smołą zdecydowanie lepiej niż Prickbort, jakby co <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 lip 2016, 15:37
Posty: 629 (6/20)
Skąd: Wieleń nad Notecią
Auto: Mazda 6 GH LF-DE 2.0 Dynamic FS5A-EL '09

Postprzez LooKasH8 » 10 kwi 2017, 20:52

Trochę się u nas działo ostatnio :D
Madzia otrzymała na początek tylko ręczną polerkę, później trochę wosku i na to wszystko morning dew i takie tam :D
DSC_7086.JPG
DSC_7087.JPG
DSC_7090.JPG
DSC_7092.JPG
DSC_7097.JPG

Taka praca szszczerze popłaca :D kilka godzin przy aucie w miłej atmosferze :)
DSC_7105.JPG
DSC_7112.JPG

Nastąpiła wymiana oleju przy przebiegu 267400, dodatek do oleju w postaci CERATEC od Liquy&Moly, dużo się o tym naczytałem, opinie przeróżne, większość pozytywnych więc postanowiłem również spróbować <spoko>
DSC_7188.JPG

Aktualnie przejechałem z tym cudem zaledwie 200km i jedno co stwierdzam co zdecydowanie cichsza praca silnika, najprawdopodobniej spowodowana nowym olejem PENRITE Enviro+ 5w40 <jupi>
W momencie gdy otworzyłem puszkę z CERATECiem to się przeraziłem jego konsystencją i barwą, byłem bliski zrezygnowania z aplikowania tego dziadostwa xD ale jednak, zobaczymy za 5000km jak zapewnił producent, środek będzie w pełni rozłożony w aucie :)
DSC_7197.JPG

DSC_7194.JPG

Wymieniony filtr kabinowy, miałem dylemat w jakiej pozycji powinien się znajdować więc pozostawiłem go tak, jak były narysowane strzałki na obudowie tegoż filtra :D
DSC_7192.JPG

Zmierzyłem też sobie poziom hałasu w aucie, przy prędkości 130 na całkiem ładnej drodze średnio wychodzi 67dB, przed wygłuszaniem bagażnika i drzwi było prawie 70 więc jest super <serduszka>
Madzia gotowa na wiosnę <spoko>
DSC_7202.JPG
DSC_7228.JPG
DSC_7229.JPG
DSC_7234.JPG


Dopisano poniedziałek, 10 kwietnia 2017, 21:56:

Madzia po dzisiejszych lotach :D
CSC_7079.JPG
Forumowicz
 
Od: 14 gru 2014, 22:24
Posty: 535 (0/1)
Auto: Były – Mazda 6 2.0 MZR-CD 121 KM, liftback 2007
– Mazda 6 GH L5-VE Sedan 2008;
JEST:
– Mazda MX-5 NBfl B6 '02
– Saab 93 SS Aero b207R MY '03 290KM/410NM

Postprzez rafałmazda » 10 kwi 2017, 20:59

świeci się <serduszka>
Bayerische Motoren Werke ;)
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 1 mar 2012, 18:49
Posty: 4579 (57/137)
Skąd: Płock
Auto: Jest
E39

Była:

A6 C6 3.0 TDI '09
Mazda3 BK LF
Mazda6 GG RF-5C

Postprzez Danmazda » 10 kwi 2017, 21:05

Jak nie powiem co .... :P Woskowałeś tym woskiem collinite 476s ?
Obrazek
Daniel
Avatar użytkownika
Koordynator Regionów
Przedstawiciel Mazowsza
 
Od: 21 paź 2009, 19:04
Posty: 6380 (52/239)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GG 2.0 163km/191Nm 2007 rok
Mazda 626 GE FP 1,8 90 km 1996 rok
Opel Omega 2,6 V6 180 km 2002 rok

Postprzez LooKasH8 » 10 kwi 2017, 21:08

Dokładnie, jestem bardzo zadowolony z jego łatwości nakładania i kultury docierania :) wiadomo, zdjęcia może trochę szaleją ale i tak na żywo jest super do pierwszego wyjazdu w rejon zakurzony :P zbiera każdy pył z powietrza :(
Forumowicz
 
Od: 14 gru 2014, 22:24
Posty: 535 (0/1)
Auto: Były – Mazda 6 2.0 MZR-CD 121 KM, liftback 2007
– Mazda 6 GH L5-VE Sedan 2008;
JEST:
– Mazda MX-5 NBfl B6 '02
– Saab 93 SS Aero b207R MY '03 290KM/410NM

Postprzez Danmazda » 10 kwi 2017, 21:17

A używałeś kiedyś softa99 ?
Obrazek
Daniel
Avatar użytkownika
Koordynator Regionów
Przedstawiciel Mazowsza
 
Od: 21 paź 2009, 19:04
Posty: 6380 (52/239)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GG 2.0 163km/191Nm 2007 rok
Mazda 626 GE FP 1,8 90 km 1996 rok
Opel Omega 2,6 V6 180 km 2002 rok

Postprzez LooKasH8 » 10 kwi 2017, 21:25

Nope :) Collinite jest moim pierwszym woskiem na tym aucie więc wiesz :P dopiero zaczynam przygodę :)
Forumowicz
 
Od: 14 gru 2014, 22:24
Posty: 535 (0/1)
Auto: Były – Mazda 6 2.0 MZR-CD 121 KM, liftback 2007
– Mazda 6 GH L5-VE Sedan 2008;
JEST:
– Mazda MX-5 NBfl B6 '02
– Saab 93 SS Aero b207R MY '03 290KM/410NM

Postprzez Danmazda » 10 kwi 2017, 21:33

Kończy mi się soft, i chciałem kupić ten co Ty masz. Jedni twierdzą że jest super, drudzy że do bani. Fajnie by było jakbyś wrzucił chociaż jakiś filmik z myjni, albo jak wygląda kropelkowanie :)
Obrazek
Daniel
Avatar użytkownika
Koordynator Regionów
Przedstawiciel Mazowsza
 
Od: 21 paź 2009, 19:04
Posty: 6380 (52/239)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GG 2.0 163km/191Nm 2007 rok
Mazda 626 GE FP 1,8 90 km 1996 rok
Opel Omega 2,6 V6 180 km 2002 rok

Postprzez LooKasH8 » 11 kwi 2017, 08:20

Spróbuję coś ogarnąć za dnia ale od razu mówię że osobiście nie jestem zadowolony z kropelkowania, na różnych filmach widziałem lepsze efekty <co?>
Forumowicz
 
Od: 14 gru 2014, 22:24
Posty: 535 (0/1)
Auto: Były – Mazda 6 2.0 MZR-CD 121 KM, liftback 2007
– Mazda 6 GH L5-VE Sedan 2008;
JEST:
– Mazda MX-5 NBfl B6 '02
– Saab 93 SS Aero b207R MY '03 290KM/410NM

Postprzez makmarc » 11 kwi 2017, 15:54

Nie ma podjazdu do softa, w trwałości jak i łatwości aplikowania
makmarc
 

Postprzez LooKasH8 » 11 kwi 2017, 16:58

Wszystko :(
Forumowicz
 
Od: 14 gru 2014, 22:24
Posty: 535 (0/1)
Auto: Były – Mazda 6 2.0 MZR-CD 121 KM, liftback 2007
– Mazda 6 GH L5-VE Sedan 2008;
JEST:
– Mazda MX-5 NBfl B6 '02
– Saab 93 SS Aero b207R MY '03 290KM/410NM

Postprzez Danmazda » 12 kwi 2017, 16:17

Dobrze przygotowałeś lakier ? Nie chce mi się iść do auta, deszcz teraz pada to bym zrobił zdjęcie jak u mnie to wygląda.
Obrazek
Daniel
Avatar użytkownika
Koordynator Regionów
Przedstawiciel Mazowsza
 
Od: 21 paź 2009, 19:04
Posty: 6380 (52/239)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GG 2.0 163km/191Nm 2007 rok
Mazda 626 GE FP 1,8 90 km 1996 rok
Opel Omega 2,6 V6 180 km 2002 rok

Postprzez LooKasH8 » 12 kwi 2017, 18:13

Glinka, ręczna polerka meguiars ultimate compound, odtłuszczanie wszystkiego IPA od Tenzi i wosk, jedna warstwa, tydzień później dokładne mycie szamponem Megsa Gold Glass, do sucha i wosk, na niego Morning Dew więc myślę że ok... teraz jest słaba pogoda więc nie jadę na myjnię ale do weekendu coś ogarnę to nagram :)
Forumowicz
 
Od: 14 gru 2014, 22:24
Posty: 535 (0/1)
Auto: Były – Mazda 6 2.0 MZR-CD 121 KM, liftback 2007
– Mazda 6 GH L5-VE Sedan 2008;
JEST:
– Mazda MX-5 NBfl B6 '02
– Saab 93 SS Aero b207R MY '03 290KM/410NM

Postprzez Beny » 12 kwi 2017, 18:40

Może na filmach kropelkuje sam wosk a u Ciebie Morning Dew stąd inne kropelki.
makmarc napisał(a):Nie ma podjazdu do softa, w trwałości jak i łatwości aplikowania
W trwałości napewno ale jednak na KA dużo osób ma problemy z docieraniem softa na ciemnych lakierach.Sam zamówiłem softa zobaczymy jak będzie :)
A mazda błyszczy <spoko>
Obrazek
Przemek...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 wrz 2006, 15:22
Posty: 8660 (84/80)
Skąd: KCH
Auto: Mazda 6gh 2.5pb
Mazda Xedos 9 2.5V6 KL
Mazda 323f 2.0 V6 GT

Postprzez LooKasH8 » 14 maja 2017, 21:43

W związku z tym że mój temat spadł na drugą stronę to trzeba aktualizować :P
A dzieje się sporo :D

Przebieg: 270000

Od początku...
DSC_7359 (2).JPG

Na majówkę udałem się z dziewczyną do Budapesztu dlatego też nie było mnie na zlocie, niestety, trochę żałuję ale wypad do Węgier udał się bardzo więc jestem zadowolony :D

Nie obyło się jednak bez problemów :/ Otóż po przybyciu na miejsce poczułem niepokojący zapach z prawego koła, otóż był to zacisk... :( niestety musiałem 800km wracać na zapieczonym co spowodowało konieczność wymiany łożyska... ZNOWU xD zatarło się po prostu z dużej temperatury ale tarcze mikoda wytrzymały <czytaj>
Tak więc podsumowując mam dwa nowe łożyska z przodu i jedno roczne z tyłu xD
Podkreślam że wymianę łożyska wykonałem własnoręcznie w swoim garażu :D
IMG_20170421_142208.jpg

Tak wygląda rozebrane koło <faja>
A tu Madzia w Donovalach na Słowacji :D już w powrocie :P
DSC_7458.JPG


Po wszystkim postanowiłem zrobić w końcu porządne zakupy detailingowe, padła decyzja na maszynkę oscylacyjną i system Menzerny do polerki :D
DSC_7491.JPG
DSC_7493.JPG
DSC_7494.JPG


Kilka dobrych godzin pracy i jest :D

DSC_7499.JPG
DSC_7507.JPG


A tak prezentuje się działanie mojej polerki na dobrze wykończonym, średnio twardym lakierze Saaba :)
DSC_7485.JPG


Widać różnicę? :D

I to chyba na tyle, czekam na krytykę :)
DSC_7495.JPG
Forumowicz
 
Od: 14 gru 2014, 22:24
Posty: 535 (0/1)
Auto: Były – Mazda 6 2.0 MZR-CD 121 KM, liftback 2007
– Mazda 6 GH L5-VE Sedan 2008;
JEST:
– Mazda MX-5 NBfl B6 '02
– Saab 93 SS Aero b207R MY '03 290KM/410NM

Postprzez LooKasH8 » 7 lip 2017, 22:51

Światła dzienne zamontowane!!!
Wiem wiem wiem że legalność to tak o, ale spokojnie, będzie dobrze :P
Po zakupach u kolegi xRafałx i 2h roboty przy lutowaniu i grzebaniu udało się :D Jestem zadowolony, dodam tylko że efekt wygaszania na końcu jest jak najbardziej przeze mnie pożądany ;) Podłączone pod wolny bezpiecznik i tak zostaje <faja>


Dopisano sobota, 8 lipca 2017, 21:26:

Obecna Mazda <serduszka>
IMG_9560.JPG


Oraz stan powłoki lakierniczej ;) Jeszcze wymaga wielu poprawek ale niestety brak czasu <cisza>
IMG_9558.JPG
Forumowicz
 
Od: 14 gru 2014, 22:24
Posty: 535 (0/1)
Auto: Były – Mazda 6 2.0 MZR-CD 121 KM, liftback 2007
– Mazda 6 GH L5-VE Sedan 2008;
JEST:
– Mazda MX-5 NBfl B6 '02
– Saab 93 SS Aero b207R MY '03 290KM/410NM

Postprzez LooKasH8 » 20 lip 2017, 08:17

DSC_7564.JPG
Przebieg ciągle rośnie ;)


Szczęśliwie pokonujemy kilometry, niedługo wymiana rozrządu i oleju ;) na pokład wleci stary dobry penrite <czytaj>

Przebieg 277000

DSC_7558.JPG
DSC_7562.JPG


Projekt z tabletem ostatecznie ukończony, działa wszystko jak należy :)
Komputer pokładowy podłączony pod tablet;
Zdemontowana bateria, podłączone na krótko do akumulatora, w momencie wyłączenia ekranu urządzenie przechodzi w tryb głębokiego uśpienia i pobiera dopuszczalną ilość prądu z akumulatora :)
Otwieranie, zamykanie, wybudzanie na żądanie przyciskiem na panelu środkowym;
Stały dostęp do internetu, radia FM oraz streamingu itp., itp.;
Pozostał montaż kamerki cofania ale to będę robił na jesieni najprawdopodobniej ;)

DSC_7557.JPG
DSC_7563 (3).JPG


Słabo widać na tych zdjęciach ale pomalowałem lusterka matowym plastidipem :D Efekt jest mega, polecam każdemu ;)
Forumowicz
 
Od: 14 gru 2014, 22:24
Posty: 535 (0/1)
Auto: Były – Mazda 6 2.0 MZR-CD 121 KM, liftback 2007
– Mazda 6 GH L5-VE Sedan 2008;
JEST:
– Mazda MX-5 NBfl B6 '02
– Saab 93 SS Aero b207R MY '03 290KM/410NM

Postprzez LooKasH8 » 3 lis 2017, 22:59

Przebieg: 284500

Autko sprawuje się wyśmienicie w takim razie otrzymało nowy olej, czyszczenie wtrysków i zestaw większych hamulców od mazdy GH ;) Zestaw zakupiony to najtańszy z allegro a okazał się strzałem w 10, w zestawie zacisków znajdowały się klocki DELPHI o grubości prawie 1cm, czyli świeżutkie :) Kupiłem nowe tarcze ATE i na takim zestawie będzie jeżdżone przez zimę ;)
DSC_7929.JPG
DSC_7936.JPG


Powiem szczerze że różnica w hamowaniu jest kolosalna, polecam każdemu i zauważyłem kilka mądrych zmian w konstrukcji zacisków od nowszej wersji w stosunku do wersji GG, więc postęp technologiczny jest u naszych Japończyków <spoko>

Najważniejszy jest stan smoka i miski olejowej po przebiegu 80kkm bez sprawdzania tych podzespołów jestem miło zaskoczony, miska czystka a smok przejrzysty :D
DSC_7933.JPG
DSC_7935.JPG


Jako czyszczenie wtrysków użyłem środka o nazwie TEC2000 Diesel injector cleaner
Poprawa jest... jednakże nie wiem w czym :P zrobiłem chyba to bardziej profilaktycznie i z ciekawości niż w celu uzyskania jakiegoś spektakularnego efektu :D może na samych końcówkach wtryskiwaczy jest różnica, ale z zewnątrz nie zmieniło się nic ;)

Oraz wcześniej wspomniane lusterka:
DSC_7872.JPG


Polecam każdemu kto ma ciemny kolor auta, mi podoba się bardzo :D
Forumowicz
 
Od: 14 gru 2014, 22:24
Posty: 535 (0/1)
Auto: Były – Mazda 6 2.0 MZR-CD 121 KM, liftback 2007
– Mazda 6 GH L5-VE Sedan 2008;
JEST:
– Mazda MX-5 NBfl B6 '02
– Saab 93 SS Aero b207R MY '03 290KM/410NM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy