Mazda6 GG L3-VDT MPS '06 by Protoculture A-SPEC

GL / GJ / GH / GG / GY

Postprzez Protoculture » 29 wrz 2015, 22:04

Tak jest od tego zacząłem, wszystkie sprawne :|
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 wrz 2014, 09:44
Posty: 173
Skąd: Żary
Auto: Mazda 6 MPS 2.3 Turbo

Postprzez xRafalx » 29 wrz 2015, 22:19

Myślę, że fotka powinna pomóc :) Obrazek
& Marta
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Małopolski
 
Od: 25 kwi 2014, 11:37
Posty: 3599 (51/69)
Skąd: Niepołomice
Auto: Mazda6 GH '08
MazdaSpeed 3 BK '08

Postprzez Protoculture » 30 wrz 2015, 08:31

Dzięki wielkie na was zawsze można liczyć, zaraz dobiorę się jej do pupy :>

Dopisano 30 wrz 2015, 09:16:

Dlaczego mnie to nie dziwi...
Załączniki
tmp_19928-IMG_20150930_0913242105636219.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 wrz 2014, 09:44
Posty: 173
Skąd: Żary
Auto: Mazda 6 MPS 2.3 Turbo

Postprzez xRafalx » 30 wrz 2015, 10:24

Sedan ma pewnie w innym miejscu... A może to nie przekaźnik tylko punkt masy pod filtrem powietrza? :)Obrazek
& Marta
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Małopolski
 
Od: 25 kwi 2014, 11:37
Posty: 3599 (51/69)
Skąd: Niepołomice
Auto: Mazda6 GH '08
MazdaSpeed 3 BK '08

Postprzez Protoculture » 13 paź 2015, 00:20

Czesc dzieki za pomoc ale problem tkwił we włączniku świateł awaryjnych tam chyba jest jakiś układ który sie spalił. Oczywiście nie mogłem go nigdzie znaleźć samego bo ta część jest na stałe zespolona z radiem <płacze> znalazłem radio + panel przedni + magiczny guzik za jedyne 150zł. Przełącznik przelutowany kierunki działają problem z głowy....

Problem kolejny <płacze>

2 dni temu wymieniłem świece... przed wymianą silnik jak był zimny potrafił nierowno pracowac czasem przy mocnym wcisnięciu pedału gazu zdarzało sie ze lekko szarpnął... po wymianie swiec szarpie cały czas a przy maksymalnym wcisnieciu gazu jest tragedia jakies strzały z tłumika i wywala błąd silnika "GUBIENIE ZAPŁONU" rece opadaja jutro włoże stare swieczki i zobacze czy to wina tych nowych czy cos sie zjebało na poważnie.

Może ktoś miał podobny problem albo sie zna, każde info sie przyda pozdrawiam :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 wrz 2014, 09:44
Posty: 173
Skąd: Żary
Auto: Mazda 6 MPS 2.3 Turbo

Postprzez leni » 13 paź 2015, 07:26

Musiałbyś spróbować jeszcze wymienić kable wysokiego napięcia. Może w nich tkwi problem
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 paź 2013, 08:05
Posty: 470 (26/21)
Skąd: Katowice
Auto: Jest: Citroen C5 (X7) CROSSTOURER 2.0 BlueHDi 180 KM 2015 rok
Była: MAZDA 6 GY 2.0/136KM CiTD 2004 rok

Postprzez Przemysław » 13 paź 2015, 08:54

Może świece słabo przykręcone, szczelina między elektrodami za duża bądź za mała...
Yo, mr. White!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 kwi 2012, 13:05
Posty: 994 (0/10)
Skąd: okolice Świdnika
Auto: M6 GG LF-DE '06

Postprzez torek » 13 paź 2015, 10:39

Jakie świece wsadziłeś? podstawowe pytanie?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 gru 2014, 11:55
Posty: 781 (7/12)
Skąd: Warszawa
Auto: Silver Speed6 430KM – Jest
Black 6 MPS 326KM -Był
Saab 9-3 Cabrio 250KM -był

Postprzez Protoculture » 13 paź 2015, 19:12

NGK PLATINUM oznaczenia nie pamietam <głaszcze>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 wrz 2014, 09:44
Posty: 173
Skąd: Żary
Auto: Mazda 6 MPS 2.3 Turbo

Postprzez torek » 14 paź 2015, 09:34

a zmniejszyłeś szczelinę na świecy? niestety jest to dość istotne, mimo że to świece irydowe, gdzie taki zabieg nie jest zalecany.. No i pytanie, czy są to świece o stopień zimniejsze?
Cewki też raczej nie są walnięte, bo to by Ci palił na trzech garach raczej.. bo jak cewka pada, to pada.. nie ma okresu przejściowego.. <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 gru 2014, 11:55
Posty: 781 (7/12)
Skąd: Warszawa
Auto: Silver Speed6 430KM – Jest
Black 6 MPS 326KM -Był
Saab 9-3 Cabrio 250KM -był

Postprzez Protoculture » 2 lis 2015, 23:15

Niestety po głębokich diagnozach okazuje się, że wszystkiemu jest winne koło zmiennych faz rozrządu. Chyba się skończyło :| Raczej nie będę się bawił w połowiczne naprawy, nie pozostaje mi nic innego jak wymienić kompletny rozrząd. Na allegro znalazłem taki zestaw chyba, że któryś z naszych ogarniętych forumowiczów ma inną propozycje lub dostęp do tańszych części <czarodziej> czekam na odp.
Pozdrawiam
http://allegro.pl/rozrzad-kompletny-ory ... 29059.html
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 wrz 2014, 09:44
Posty: 173
Skąd: Żary
Auto: Mazda 6 MPS 2.3 Turbo

Postprzez torek » 2 lis 2015, 23:42

zdecydowanie za drogo.. za ten sam zestaw ja płaciłem 1700 czy 1900, już nie pamiętam. zaraz przewertuję moje aukcję i podeślę Ci namiar na sklep gdzie ja kupiłem. u mnie śmiga bez problemu. Oczywiście OEM.

Dopisano 2 lis 2015, 22:46:

ok, mam,
ta cena na aukcji co jest była ze ślizgami, uszczelniaczem wału korbowego, oraz uszczelką dekla zaworowego. normalna cena tego zestawu była 1400. Zadzwoń do gościa i zapytaj o komplet, tylko wyszczególnij rzeczy.
http://archiwum.allegro.pl/oferta/kompl ... 46506.html
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 gru 2014, 11:55
Posty: 781 (7/12)
Skąd: Warszawa
Auto: Silver Speed6 430KM – Jest
Black 6 MPS 326KM -Był
Saab 9-3 Cabrio 250KM -był

Postprzez mmarcis4 » 3 lis 2015, 16:26

Zadzwoń sobie do gościa z dexelia.pl pod nr: 505 949 900 i popytaj mają fajne ceny części lub sklep mazparts.pl tel 506 195 029
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lut 2013, 16:12
Posty: 624 (0/1)
Auto: Mazda 6 fl 2006rok 2.0 Benzyna
Czarna śliwka :)

Postprzez Protoculture » 4 lis 2015, 12:30

Dzięki chłopaki za info na pewno skorzystam. Wymianę planuje dopiero za miesiąc jak wrócę do kraju więc będę miał sporo czasu żeby się rozejrzeć.

P.s

Torek musimy się kiedyś spotkać na piwie 6MPS to temat na długą rozmowę :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 wrz 2014, 09:44
Posty: 173
Skąd: Żary
Auto: Mazda 6 MPS 2.3 Turbo

Postprzez torek » 4 lis 2015, 13:06

hehe nie ma problemu :) ale to by trzeba było gdzieś w katowicach np jeszcze kogoś z 6mps złapać i zrobić jakiś dwudniowy spocik :D hehe, no, od biedy we wrocławiu :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 gru 2014, 11:55
Posty: 781 (7/12)
Skąd: Warszawa
Auto: Silver Speed6 430KM – Jest
Black 6 MPS 326KM -Był
Saab 9-3 Cabrio 250KM -był

Postprzez deejay89 » 13 gru 2015, 23:12

hej, piekny mps najlepszy kolor..

odezwij sie do mnie na priv, podam Ci facebooka, opowiem Ci wszystko o mpsie,o silniku, a przede wszystkim o rozrzadzie.

rozrzad w mpsie sprawdza sie w nastepujacy sposob, na zimnym silniku przy odpalaniu bedziesz slyszal przez sekunde lub dwie dziwny halas dochodzacy z okolic rozrzadu, zgrzyt, stukniecie, nie wiem jak to nazwac, dodatkowo zdejmij pokrywe zaworow i sprawdz czy twoj lancuch wyrzezbil rowki jak u mnie i innych uzytkownikow tych samochodow, dodatkowo rozrzad w tym aucie rob tylko i wylacznie w aso, lubi platac figle nawet na kilka tys po wymianie u januszow w garazach.

IMAG0014_1.jpg


jesli to faktycznie rozrzad, odradzam jazde tym samochodem :] znajdziesz filmy na yt, wpisz "mps vvt problem" i posluchaj.

pamietaj o bardzo czestym sprawdzaniu oleju, ja to robie raz na tydzien, i zalewaj tylko i wylacznie shell helixe 5w40, zadne castrole.

silnik w mpsie to straszna tandeta, jak chcesz uzyskac troche informacji to zapraszam do dyskusji i sledzenia mojego tematu, poki co w poczekalni

trzeba dolozyc kupe kasy, zeby to auto jezdzilo jakos, niestety..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2012, 17:18
Posty: 195
Skąd: Kraków / Doncaster
Auto: Mazda 6 MPS

Postprzez torek » 15 gru 2015, 11:59

deejay89 napisał(a):hej, piekny mps najlepszy kolor..

odezwij sie do mnie na priv, podam Ci facebooka, opowiem Ci wszystko o mpsie,o silniku, a przede wszystkim o rozrzadzie.

rozrzad w mpsie sprawdza sie w nastepujacy sposob, na zimnym silniku przy odpalaniu bedziesz slyszal przez sekunde lub dwie dziwny halas dochodzacy z okolic rozrzadu, zgrzyt, stukniecie, nie wiem jak to nazwac, dodatkowo zdejmij pokrywe zaworow i sprawdz czy twoj lancuch wyrzezbil rowki jak u mnie i innych uzytkownikow tych samochodow, dodatkowo rozrzad w tym aucie rob tylko i wylacznie w aso, lubi platac figle nawet na kilka tys po wymianie u januszow w garazach.

IMAG0014_1.jpg


jesli to faktycznie rozrzad, odradzam jazde tym samochodem :] znajdziesz filmy na yt, wpisz "mps vvt problem" i posluchaj.

pamietaj o bardzo czestym sprawdzaniu oleju, ja to robie raz na tydzien, i zalewaj tylko i wylacznie shell helixe 5w40, zadne castrole.

silnik w mpsie to straszna tandeta, jak chcesz uzyskac troche informacji to zapraszam do dyskusji i sledzenia mojego tematu, poki co w poczekalni

trzeba dolozyc kupe kasy, zeby to auto jezdzilo jakos, niestety..


Hm... z tym olejem, to wiesz.. wszystko zależy od kondycji silnika. Ogólnie do silników wysilonych lepszy będzie Valvoline Synpower, niż shell (chociaż shell jako olej do zwykłych aut jest też dobry), ale tu mamy do czynienia z mocnym przedostawaniem sie Paliwa do oleju, więc olej musi mieć odpowiednie parametry, własnie po to by chociażby co tydzień nie zaglądać pod maskę ;P
Ja przy swoich 326KM dopiero jak dochodzę do przelotu 6-7k to sprawdzam stan i faktycznie, dopiero wtedy zaczynają się drobne ruchy na bagnecie (z maxa schodzi minimalnie poniżej środka.)
Ale ja Olej zmieniam co 8-8,5k km.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 gru 2014, 11:55
Posty: 781 (7/12)
Skąd: Warszawa
Auto: Silver Speed6 430KM – Jest
Black 6 MPS 326KM -Był
Saab 9-3 Cabrio 250KM -był

Postprzez deejay89 » 15 gru 2015, 14:56

ja jeżdżę na shellu, jak zalecają koledzy z uk, moja mazda ma 200000k km i nie żre oleju, zrobiłem trasę Anglia-Polska-Anglia bez żadnego ubytku, po prostu jestem przewrazliwiony na tym punkcie, bp kiedyś zajechalem diesla i prawie wcześniejsza 3 sport, gdzie czujnik działa z wielkim opóźnieniem, albo nie działa wcale jak w przypadku mojego starego diesla.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2012, 17:18
Posty: 195
Skąd: Kraków / Doncaster
Auto: Mazda 6 MPS

Postprzez torek » 16 gru 2015, 00:10

kontrolka zaczyna świecić, jak w ogóle nie ma oleju, lub ciśnienie spada praktycznie do 0.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 gru 2014, 11:55
Posty: 781 (7/12)
Skąd: Warszawa
Auto: Silver Speed6 430KM – Jest
Black 6 MPS 326KM -Był
Saab 9-3 Cabrio 250KM -był

Postprzez odom » 16 gru 2015, 18:18

no no no .... Ja bym jak mój przedmówca helixa do takiego silnika nie zalał. Skup się na oliwie premium !!! <faja>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2014, 15:59
Posty: 837 (2/1)
Skąd: Ruda Śląska
Auto: MAZDA 6 07' 2.0 GY 165 KM
MAZDA CX3 16' 2.0 120KM AT
LEON CUPRA ST 16' 290KM AT
MAZDA 6 2.2 185 KM
TRANSIT CONNECT 17' 120 KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy