Mazda6 GH L5-VE '08 2.5 TOP by Weelkoo – Eibach / 19" 9RR + 18" Work / 2x Lip / Sebring / Folia

GL / GJ / GH / GG / GY

Postprzez stachan » 7 sie 2017, 17:29

6+!!!

Żadnych słów za komentarz <spoko>
Obrazek
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
Koordynator Finansów
Koordynator Konkursów
 
Od: 21 wrz 2006, 17:09
Posty: 5603 (328/453)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GH 2.0 LF-DE

Postprzez Norreca » 7 sie 2017, 17:55

Quattro napisał(a):Z całym szacunkiem dla exMazdy makmarca, to wg mnie najlepszy II gen. w klubie ;)


porównywanie tych aut nie ma zwyczajnie sensu... zupełnie inny rodzaj zmian imo.

a fotki jak zawsze... nuda nuda nuda :P za ładne :P
Obrazek
Klubowicz
 
Od: 10 sty 2013, 13:17
Posty: 1915 (84/101)
Skąd: Wiesbaden / Bydgoszcz
Auto: Była:
Mazda 3 BK Y6 ‘07 1.6
Mazda 3 BL R2 '10 2.2
Mazda MX-5 NC '08 2.0
Jest:
MPS BL3 '13 2.3

Postprzez makmarc » 7 sie 2017, 17:58

Norreca napisał(a):porównywanie tych aut nie ma zwyczajnie sensu... zupełnie inny rodzaj zmian imo.


Rozwiń są myśl proszę, bo jestem ciekaw Twojej opinii :)

Co do samego tematu i autka, no cóż, te wszystkie ahy ohy ehy itp są wpisane w genezę tego wątku, a wyprawa widać była na pewno udana. Oby wszystko układało się tak dalej <jupi>
makmarc
 

Postprzez Quattro » 7 sie 2017, 18:30

Norreca napisał(a):
Quattro napisał(a):Z całym szacunkiem dla exMazdy makmarca, to wg mnie najlepszy II gen. w klubie ;)


porównywanie tych aut nie ma zwyczajnie sensu... zupełnie inny rodzaj zmian imo.

a fotki jak zawsze... nuda nuda nuda :P za ładne :P


Czy ja wiem czy inny? Oba auta to fantastyczne wizytówki klubu jeśli chodzi o tuning ze smakiem :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 mar 2006, 13:00
Posty: 264 (0/3)
Skąd: Toruń
Auto: 6; 100(NX); 132; 190; Sunny ;)

Postprzez Norreca » 7 sie 2017, 18:46

tak zwany "Tunning" Weelkoo jest bardziej ze smakiem i bardziej odważny zarazem.

nie mówię broń boże ze makmarc jakoś brzydko zrobił etc ale jest bardziej zachowawczy... (seryjne felgi i seryjny rozmiar to nie szaleństwo – tylko przyklad)

ale to są gusta więc jest to mało istotne, tak naprawdę... najważniejsze, że kierownik zadowolony :)
Obrazek
Klubowicz
 
Od: 10 sty 2013, 13:17
Posty: 1915 (84/101)
Skąd: Wiesbaden / Bydgoszcz
Auto: Była:
Mazda 3 BK Y6 ‘07 1.6
Mazda 3 BL R2 '10 2.2
Mazda MX-5 NC '08 2.0
Jest:
MPS BL3 '13 2.3

Postprzez makmarc » 7 sie 2017, 20:48

Norreca napisał(a):tak zwany "Tunning" Weelkoo jest bardziej ze smakiem i bardziej odważny zarazem.

nie mówię broń boże ze makmarc jakoś brzydko zrobił etc ale jest bardziej zachowawczy... (seryjne felgi i seryjny rozmiar to nie szaleństwo – tylko przyklad)

ale to są gusta więc jest to mało istotne, tak naprawdę... najważniejsze, że kierownik zadowolony :)


Hehe wszystko rozumiem, ale tego akurat nie potrafię. Obaj poszliśmy w stronę 19", co serią w GH w żaden sposób nie jest. Ja wolałem zainwestować w oryginalną felgę, która do budy II gena pasowała jakby wyszła na niej z fabryki (chodzi mi tutaj o idealne ET), przy czym komponowała się idealnie, zwłaszcza ze zmienionym lakierem. Ale zgadzam się z czymś innym, w moim przypadku brak np. brewek przednich lamp to nie zachowawczy tuning, tylko wg mnie oczywiście, zachowanie smaku, bo brewki były dobre (podkreślam jak dla mnie), dawno temu do BMW E36 i nigdy bym tego nie zmontował do Mazdy.

Resztę zmian w naszych GH uważam za bardzooooo podobne, lotka tylnej klapy w sedanie i kombi, u mnie dokładki przedniego i tylnego zderzaka, eibachy, i wspomniane felgi :)

Co nie zmienia faktu, że M6 Weelkoo jest bardzo ładna i trudno w tej chwili o ładniejszą i bardziej zadbaną na naszym forum niż ta :)
makmarc
 

Postprzez Norreca » 7 sie 2017, 21:31

widzisz, dlatego jest mała różnica miedzy super modelką a prawie super modelką :)
i na tym zakończmy ;)
Obrazek
Klubowicz
 
Od: 10 sty 2013, 13:17
Posty: 1915 (84/101)
Skąd: Wiesbaden / Bydgoszcz
Auto: Była:
Mazda 3 BK Y6 ‘07 1.6
Mazda 3 BL R2 '10 2.2
Mazda MX-5 NC '08 2.0
Jest:
MPS BL3 '13 2.3

Postprzez Bigbluee » 28 sie 2017, 16:04

Pytanie techniczne:
Ile masz już nakulane ? :)
Forumowicz
 
Od: 23 lut 2016, 13:50
Posty: 795 (5/49)
Skąd: Poznań
Auto: Volvo S80 2.0 PB+LPG

Postprzez Weelkoo » 28 sie 2017, 16:30

Bigbluee napisał(a):Pytanie techniczne:
Ile masz już nakulane ? :)


168 tys aktualnie <spoko> U nas spokój na razie – wczoraj było mycie porządne z zewnątrz z glinkowaniem i jedną warstwą Fusso, w następny weekend będzie sprzątanie wnętrza gruntowne i Mazda będzie gotowa na dogrywkę wczasów tj. wyjazd do Chorwacji hahaha W międzyczasie oglądamy jakieś nowsze modele ale albo nie budzą jakiegoś większego entuzjazmu po bliższym zapoznaniu albo to co się spodoba ma nędzne opinie w kwestii awaryjności (ew. okazuje się, że podoba się tylko mi a nie małżonce ;) ) lub też okazuje się, że upatrzone wersje są niezwykle rzadkie na rynku wtórnym. W akcie zmęczenia szukaniem byłem skłonny odpuścić i poprzestać na GJ, bo się fajna i w bardzo dobrej cenie trafiła ale jak to zwykle bywa – brak szybkiej decyzji okazał się zgubny i ktoś mnie ubiegł, może się pojawi na forum :P

W wolnej chwili napiszę co nieco o navi, bo kwestię dźwięku z BOSE ogarnąłem (i może się komuś przydać) a i po kilku tysiącach km wyrobiłem sobie już jakąś opinię ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2011, 21:48
Posty: 1148 (0/16)
Skąd: Bieruń
Auto: Lexus IS 200t

Postprzez Bigbluee » 28 sie 2017, 19:33

Weelkoo napisał(a):168 tys aktualnie
Idealny do sprzedania hahaha hahaha hahaha
Forumowicz
 
Od: 23 lut 2016, 13:50
Posty: 795 (5/49)
Skąd: Poznań
Auto: Volvo S80 2.0 PB+LPG

Postprzez zelka » 1 wrz 2017, 15:14

Pomimo tak odległego czasu jaki tu nie zaglądałem Ty wciąż coś przy niej robisz. Wzorcowe zachowanie!
Świetna robota Weelkoo. <ok>
Pozdrawiam
Adrian
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 wrz 2012, 13:17
Posty: 1109 (1/12)
Skąd: Konin
Auto: Mazda 6 GH L5 '09
Była: Mazda 3 BK LF '04
Mazda 323F 1.8 BG SOHC '90

Postprzez Weelkoo » 6 wrz 2017, 06:07

zelka napisał(a):Pomimo tak odległego czasu jaki tu nie zaglądałem Ty wciąż coś przy niej robisz. Wzorcowe zachowanie!
Świetna robota Weelkoo.


Dzięki choć ostatnio to już tylko nabijam kilometry ;)

Tymczasem obiecane kilka słów o stacji multimedialnej po kilku tysiącach przejechanych z nią kilometrów i ogarnięciu wszystkich tematów, które mnie drażniły :)

Wersja TL;DR
– BOSE podpinamy przez RCA (trzeba ciąć kable z kostki ISO i dorobić wtyczki RCA)
– przy problemach z cichym piskiem zmieniającym się wraz z obrotami (zakłócenia od alternatora, problem z masą) warto wykręcić srebrną śrubkę mocującą radio (prawy dolny róg, jedyna srebrna na klucz) izolując jednocześnie w tym miejscu uchwyt radia taśmą
– po zainstalowaniu potrzebnych aplikacji itp warto zrootować stację i wyłączyć usługi Google Play – stacja działa bez porównania szybciej (ew. wgrać alternatywne oprogramowanie)

Wersja long:

Zaczynając od początku czyli od podłączenia w samochodzie wyposażonym w BOSE. Po lekturze kilku tematów z problemami z dźwiękiem w autach z BOSE postanowiłem sprawdzić jak sprzęt gra przy dwóch różnych sposobach podłączenia – standardowo przez kostkę ISO (tu na wzmacniacz podawany jest wzmocniony już sygnał z radia) oraz przy wykorzystaniu wyjść typu RCA, które mają podawać sygnał bez wzmocnienia. W tym celu rozciąłem oryginalną wiązkę kabli dołączoną do radia i przerobiłem ją tak, bym mógł szybko przełączyć się pomiędzy wyjście z wzmacniacza radia a wyjściem RCA – w tym celu zakupiłem porządny kabel RCA z czterema końcówkami oraz zestaw złączek WAGO, kable przeciąłem, obrobiłem tak bym mógł je wpinać w złączki WAGO i podłączyłem zgodnie z schematem.

Obrazek
Kabel 2xRCA i złączki WAGO 221

Obrazek
Obrazek
Ucięte, oznaczone i przygotowane do wpięcia wtyczki RCA

Obrazek
Standardowe wyprowadzenie sygnału na złączkach WAGO

Z tak przygotowanym okablowaniem przystąpiłem do montażu stacji i sprawdzania jak to gra w obu przypadkach – jak się okazało, gra zdecydowanie lepiej przy podłączeniu poprzez RCA. Przy standardowym połączeniu całość gra głośniej (wyraźnie głośniej) i tyle można o dźwięku napisać. Nawet przy średniej głośności słychać przy niektórych utworach (i standardowym lub podbitym EQ) charczenie/trzeszczenie z głośników nie wynikające z ich braków a z przesterowania sygnału. Takie zjawisko przy porównywalnej głośności nie występuje przy podłączeniu poprzez RCA. Do tego przy małej głośności słychać delikatny szum – ponownie wina ewidentnie podawania już mocno wzmocnionego sygnału na wzmacniacz. Do tego na RCA głośność wzrasta liniowo od niskiego poziomu – czyli na ustawieniu 1~3 przykładowo jest naprawdę cicho, gdzie na standardowym podłączeniu już przy tym zakresie było głośno. Wykorzystałem więc podłączenie RCA, złączki WAGO okleiłem taśmą izolacyjną po 4 sztuki w grupie by nie latały i nie hałasowały, stację zamontowałem do końca. Podczas testów zauważyłem ponadto dwa niepożądane zachowania stacji – klawisz w prawo nie kierownicy podczas odtwarzania muzyki działał jak klawisz w lewo (czyli wybierał poprzednią piosenkę) i vice versa, ponadto przy włączeniu wstecznego stacja uruchamiała widok z kamery cofania (której nie montowałem i montować nie mam zamiaru) wyłączając przy tym muzykę. Obie kwestie rozwiązały ustawienia zaawansowane stacji (dostępne po podaniu hasła, dla mojej stacji "126") – automatyczne włączanie podglądu kamery wyłączyłem a w opcjach sterowania z kierownicy wybrałem opcję zamiany funkcji przycisków (już nie pamiętam jak się dokładnie nazywała ale po nazwie szło dojść, że dotyczy zamiany funkcji przycisków i tak też się stało, przy czym zmieniło się zachowanie tylko przycisków prawo/lewo). Wszystko opanowane, można więc cieszyć się już stacją – tak mi się przynajmniej wydawało.

Obrazek
Obrazek
Zamontowana stacja

Po przejechaniu kilku kilometrów pojawił się inny problem z dźwiękiem, mianowicie przy bardzo małej głośności (lub też przy braku dźwięku np. pomiędzy piosenkami, przy braku muzyki itp) słychać było zakłócenia od alternatora – pisk, którego częstotliwość zmieniała się wraz z prędkością obrotową silnika. Dźwięk był bardzo cichy ale do wyłapania, przez co irytujący mocno. Takie objawy spotykam nie pierwszy raz – ewidentnie jest problem z masą (czy też pętlą masy). No to przy kolejnej okazji ponownie demontaż całości i próba zdiagnozowania problemu – nie będę się rozpisywał ile kombinacji wykonałem (uziemianie obudowy radia do masy samochodu, uziemianie złącz RCA do obudowy radia/do masy samochodu, zastosowanie filtrów pętli masy), zauważyłem po kilku próbach jednak, że problem wydaje się nie występować, gdy stacja nie jest zamontowana do końca. Idąc tym tropem doszedłem do przyczyny – radio/stacja przykręcana jest za pomocą czterech śrub – trzech czarnych, na śrubokręt i jednej srebrnej na klucz 10'tkę bodajże, ta ostatnia różni się od pozostałych bowiem odpowiada za uziemienie obudowy radia do karoserii samochodu. Zrezygnowałem z niej mocując radio na trzech śrubach (jednocześnie obklejając uchwyty mocujące taśmą izolacyjną) i od tej chwili mogłem cieszyć się naprawdę przyzwoitym dźwiękiem ;)

Obrazek
Ekran startowy ;)

Teraz pozostaje kwestia samego działania stacji, która działa niestety tak jak każda inna z 1GB RAM i Androidem. Pomijam czas włączenia na zimno (ok. 25s do momentu aż z głośników poleci muzyka, tu lepiej wypadają tylko niektóre modele Ownice z szybkim startem) bo to mi w zupełności nie przeszkadza ale gorzej z responsywnością stacji przez pierwsze kilka minut po uruchomieniu. Uruchamianie np. Yanosika czy nawigacji (korzystam z Sygica, Waze i map Google) było katorgą (w szczególności w przypadku map Google). Po kilku minutach całość stawała się wyraźnie żwawsza, choć o tym, by było szybko nadal nie było mowy. W pierwszej fazie ewidentnie rozruch jakiś aplikacji/procesów w tle powodował na tyle wysokie zużycie zasobów (CPU/RAM), że stacja dostawała czkawki. Na to jednak też znalazło się lekarstwo – lektura for wskazała prawdopodobnego winowajcę i potencjalne rozwiązanie – przyczyną zamulania jest przede wszystkim rozruch usług Google Play (Google Play Services). Stację zrootowałem, zainstalowałem aplikację do wyłączania/deaktywowania aplikacji/usług i zdezaktywowałem usługi Google Play a wraz z nim szereg innych niepotrzebnych mi aplikacji/usług (m.in. sklep Play, który i tak by nie działał bez Google Play Services; GMail, Youtube, synchronizację kontaktów Google itp). Efekt – sama stacja nie tylko jest responsywna od momentu uruchomienia, działa jednocześnie wyraźnie sprawniej niż wcześniej – dla przykładu uruchamianie Yanosika potrafiło trwać nawet 20~30s, teraz to kwestia 2~3s. Nie jest to poziom smartfona ze średniej półki nawet w kwestii wydajności (bo być nie może, to stary jak świat Rockchip i ledwie 1GB RAM; gdybym szukał stacji aktualnie to zdecydowanie z nowszym CPU i 2GB RAM tylko) ale jak na stację multimedialną działa sprawnie i pod tym względem jak i np. prezentacją (wyświetlacz, rozdzielczość, wygląd odtwarzacza muzyki czy np. nawigacji) czy możliwościami bije wiele fabrycznych systemów multimedialnych <ok> Bluetooth jest OK – telefon się łączy szybko, ja słyszę bardzo dobrze, odbiorcy delikatnie ciszej niż wcześniej ale bez uwag w kwestii słyszalności – odbierać połączenia trzeba oczywiście z poziomu wyświetlacza stacji (nie działa odbieranie z kierownicy, bo odpowiada za nie inny moduł). Sterowanie z kierownicy działa łącznie z sterowaniem komputerem pokładowym i ustawianiem zegarka.

Obrazek
Obrazek

Po tych wszystkich zabiegach mogę napisać, że jestem zadowolony – stacja robi to do czego ją zakupiłem (odtwarzanie muzyki z USB z sprawnym przeglądaniem listy utworów itp) bardzo sprawnie i z bardziej mi pasującym brzmieniem (dzięki rozbudowanemu EQ) a do tego w bonusie mam pod ręką sprawnie działającego Yanosika i nawigację w razie czego bez konieczności wyciągania telefonu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2011, 21:48
Posty: 1148 (0/16)
Skąd: Bieruń
Auto: Lexus IS 200t

Postprzez AdamR323bg » 6 wrz 2017, 08:16

wow, duży plus za cierpliwość nawet nie chce się domyślać ile musiałeś siedzieć przy tym radiu <rotfl>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 cze 2016, 20:43
Posty: 161 (3/1)
Skąd: Błońsko
Auto: Mazda 323 BG 1993 1.3 16v-->1.6 16v

Postprzez maestro81 » 6 wrz 2017, 12:12

No gratulacje kolego za profesjonalny test stacji <spoko> Nabawiłeś się w dłubanie, ale efekt widzę przedni.
Pytanie: jak ją rootowałeś i czego użyłeś do wyłączania zbędnych usług i apek na andruśku? Chcę nieco przyspieszyć ładowanie startowe swojego androidka <glupek2>
Obrazek

Dobra rada:
Nie wstawaj, kiedy dzwoni budzik.
Oddzwonisz później :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 lip 2013, 21:08
Posty: 1297 (26/14)
Skąd: United Kingdom / Piła
Auto: Jest: Mazda6 GL'17
Była: MAZDA6 GH '08 Była: MAZDA 323F SPORT '03

Postprzez Weelkoo » 6 wrz 2017, 15:33

maestro81 napisał(a):Pytanie: jak ją rootowałeś i czego użyłeś do wyłączania zbędnych usług i apek na andruśku?


Root za pomocą Kingo Root (ale ma badziewie trochę reklam, teraz spróbowałbym może innej apki –
KingRoot albo iRoot przykładowo), do usuwania/deaktywowania – Disable Application albo Root Uninstaller z sklepu Play przykładowo.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2011, 21:48
Posty: 1148 (0/16)
Skąd: Bieruń
Auto: Lexus IS 200t

Postprzez Mr_Bartek » 6 wrz 2017, 16:01

Avatar użytkownika
Koordynator Forum
Koordynator Witryny
 
Od: 7 kwi 2014, 13:44
Posty: 3181 (148/189)
Auto: Jest: Grey Fūjin '03
Było: Mazda6 Tamura '07

Postprzez maestro81 » 7 wrz 2017, 01:04

Mr_Bartek napisał(a):Spróbuj tym sposobem: https://forum.xda-developers.com/androi ... y-t3573361


:| Dla mnie to jak czary-mary albo inny hokus-pokus hahaha hahaha hahaha

Roota chyba sobie odpuszczę, bo kompletnie się na tym nie znam. Za to powyłączać można co nieco <diabełek>

Ta fotka na ekranie powitalnym jak mniemam to twoja własna produkcja Weelkoo :> Masz dobre pomysły na mody, aż chce się tu zaglądać od czasu do czasu :D

Szerokości <faja>
Obrazek

Dobra rada:
Nie wstawaj, kiedy dzwoni budzik.
Oddzwonisz później :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 lip 2013, 21:08
Posty: 1297 (26/14)
Skąd: United Kingdom / Piła
Auto: Jest: Mazda6 GL'17
Była: MAZDA6 GH '08 Była: MAZDA 323F SPORT '03

Postprzez Weelkoo » 11 wrz 2017, 05:31

170 tysięcy pękło w drodze do Chorwacji ;) Plus dwa takie z balkonu ;P

Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2011, 21:48
Posty: 1148 (0/16)
Skąd: Bieruń
Auto: Lexus IS 200t

Postprzez Weelkoo » 14 wrz 2017, 22:08

Łapiemy z 6'tką tyle słońca ile się da – pozdrowienia z nadal cieplej i słonecznej Chorwacji :)

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2011, 21:48
Posty: 1148 (0/16)
Skąd: Bieruń
Auto: Lexus IS 200t

Postprzez Danmazda » 14 wrz 2017, 22:28

Tobie to ja bym z chęcią dał bana na konkursy fotograficzna na rok 2018 <lol>
Pewnie już masz zdjęcia na przyszło roczne konkursy ?
Fotka.... bomba <spoko>
Obrazek
Daniel
Avatar użytkownika
Koordynator Regionów
Przedstawiciel Mazowsza
 
Od: 21 paź 2009, 20:04
Posty: 6380 (52/239)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GG 2.0 163km/191Nm 2007 rok
Mazda 626 GE FP 1,8 90 km 1996 rok
Opel Omega 2,6 V6 180 km 2002 rok

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy