Mazda6 GH L5-VE '08 2.5 TOP by Weelkoo – Eibach / 19" 9RR + 18" Work / 2x Lip / Sebring / Folia
Quattro napisał(a):Z całym szacunkiem dla exMazdy makmarca, to wg mnie najlepszy II gen. w klubie
porównywanie tych aut nie ma zwyczajnie sensu... zupełnie inny rodzaj zmian imo.
a fotki jak zawsze... nuda nuda nuda za ładne
- Od: 10 sty 2013, 13:17
- Posty: 1915 (84/101)
- Skąd: Wiesbaden / Bydgoszcz
- Auto: Była:
Mazda 3 BK Y6 ‘07 1.6
Mazda 3 BL R2 '10 2.2
Mazda MX-5 NC '08 2.0
Jest:
MPS BL3 '13 2.3
Norreca napisał(a):porównywanie tych aut nie ma zwyczajnie sensu... zupełnie inny rodzaj zmian imo.
Rozwiń są myśl proszę, bo jestem ciekaw Twojej opinii
Co do samego tematu i autka, no cóż, te wszystkie ahy ohy ehy itp są wpisane w genezę tego wątku, a wyprawa widać była na pewno udana. Oby wszystko układało się tak dalej
-
makmarc
Norreca napisał(a):Quattro napisał(a):Z całym szacunkiem dla exMazdy makmarca, to wg mnie najlepszy II gen. w klubie
porównywanie tych aut nie ma zwyczajnie sensu... zupełnie inny rodzaj zmian imo.
a fotki jak zawsze... nuda nuda nuda za ładne
Czy ja wiem czy inny? Oba auta to fantastyczne wizytówki klubu jeśli chodzi o tuning ze smakiem
tak zwany "Tunning" Weelkoo jest bardziej ze smakiem i bardziej odważny zarazem.
nie mówię broń boże ze makmarc jakoś brzydko zrobił etc ale jest bardziej zachowawczy... (seryjne felgi i seryjny rozmiar to nie szaleństwo – tylko przyklad)
ale to są gusta więc jest to mało istotne, tak naprawdę... najważniejsze, że kierownik zadowolony
nie mówię broń boże ze makmarc jakoś brzydko zrobił etc ale jest bardziej zachowawczy... (seryjne felgi i seryjny rozmiar to nie szaleństwo – tylko przyklad)
ale to są gusta więc jest to mało istotne, tak naprawdę... najważniejsze, że kierownik zadowolony
- Od: 10 sty 2013, 13:17
- Posty: 1915 (84/101)
- Skąd: Wiesbaden / Bydgoszcz
- Auto: Była:
Mazda 3 BK Y6 ‘07 1.6
Mazda 3 BL R2 '10 2.2
Mazda MX-5 NC '08 2.0
Jest:
MPS BL3 '13 2.3
Norreca napisał(a):tak zwany "Tunning" Weelkoo jest bardziej ze smakiem i bardziej odważny zarazem.
nie mówię broń boże ze makmarc jakoś brzydko zrobił etc ale jest bardziej zachowawczy... (seryjne felgi i seryjny rozmiar to nie szaleństwo – tylko przyklad)
ale to są gusta więc jest to mało istotne, tak naprawdę... najważniejsze, że kierownik zadowolony
Hehe wszystko rozumiem, ale tego akurat nie potrafię. Obaj poszliśmy w stronę 19", co serią w GH w żaden sposób nie jest. Ja wolałem zainwestować w oryginalną felgę, która do budy II gena pasowała jakby wyszła na niej z fabryki (chodzi mi tutaj o idealne ET), przy czym komponowała się idealnie, zwłaszcza ze zmienionym lakierem. Ale zgadzam się z czymś innym, w moim przypadku brak np. brewek przednich lamp to nie zachowawczy tuning, tylko wg mnie oczywiście, zachowanie smaku, bo brewki były dobre (podkreślam jak dla mnie), dawno temu do BMW E36 i nigdy bym tego nie zmontował do Mazdy.
Resztę zmian w naszych GH uważam za bardzooooo podobne, lotka tylnej klapy w sedanie i kombi, u mnie dokładki przedniego i tylnego zderzaka, eibachy, i wspomniane felgi
Co nie zmienia faktu, że M6 Weelkoo jest bardzo ładna i trudno w tej chwili o ładniejszą i bardziej zadbaną na naszym forum niż ta
-
makmarc
Bigbluee napisał(a):Pytanie techniczne:
Ile masz już nakulane ?
168 tys aktualnie U nas spokój na razie – wczoraj było mycie porządne z zewnątrz z glinkowaniem i jedną warstwą Fusso, w następny weekend będzie sprzątanie wnętrza gruntowne i Mazda będzie gotowa na dogrywkę wczasów tj. wyjazd do Chorwacji W międzyczasie oglądamy jakieś nowsze modele ale albo nie budzą jakiegoś większego entuzjazmu po bliższym zapoznaniu albo to co się spodoba ma nędzne opinie w kwestii awaryjności (ew. okazuje się, że podoba się tylko mi a nie małżonce ) lub też okazuje się, że upatrzone wersje są niezwykle rzadkie na rynku wtórnym. W akcie zmęczenia szukaniem byłem skłonny odpuścić i poprzestać na GJ, bo się fajna i w bardzo dobrej cenie trafiła ale jak to zwykle bywa – brak szybkiej decyzji okazał się zgubny i ktoś mnie ubiegł, może się pojawi na forum
W wolnej chwili napiszę co nieco o navi, bo kwestię dźwięku z BOSE ogarnąłem (i może się komuś przydać) a i po kilku tysiącach km wyrobiłem sobie już jakąś opinię
- Od: 25 paź 2011, 21:48
- Posty: 1148 (0/16)
- Skąd: Bieruń
- Auto: Lexus IS 200t
zelka napisał(a):Pomimo tak odległego czasu jaki tu nie zaglądałem Ty wciąż coś przy niej robisz. Wzorcowe zachowanie!
Świetna robota Weelkoo.
Dzięki choć ostatnio to już tylko nabijam kilometry
Tymczasem obiecane kilka słów o stacji multimedialnej po kilku tysiącach przejechanych z nią kilometrów i ogarnięciu wszystkich tematów, które mnie drażniły
Wersja TL;DR
– BOSE podpinamy przez RCA (trzeba ciąć kable z kostki ISO i dorobić wtyczki RCA)
– przy problemach z cichym piskiem zmieniającym się wraz z obrotami (zakłócenia od alternatora, problem z masą) warto wykręcić srebrną śrubkę mocującą radio (prawy dolny róg, jedyna srebrna na klucz) izolując jednocześnie w tym miejscu uchwyt radia taśmą
– po zainstalowaniu potrzebnych aplikacji itp warto zrootować stację i wyłączyć usługi Google Play – stacja działa bez porównania szybciej (ew. wgrać alternatywne oprogramowanie)
Wersja long:
Zaczynając od początku czyli od podłączenia w samochodzie wyposażonym w BOSE. Po lekturze kilku tematów z problemami z dźwiękiem w autach z BOSE postanowiłem sprawdzić jak sprzęt gra przy dwóch różnych sposobach podłączenia – standardowo przez kostkę ISO (tu na wzmacniacz podawany jest wzmocniony już sygnał z radia) oraz przy wykorzystaniu wyjść typu RCA, które mają podawać sygnał bez wzmocnienia. W tym celu rozciąłem oryginalną wiązkę kabli dołączoną do radia i przerobiłem ją tak, bym mógł szybko przełączyć się pomiędzy wyjście z wzmacniacza radia a wyjściem RCA – w tym celu zakupiłem porządny kabel RCA z czterema końcówkami oraz zestaw złączek WAGO, kable przeciąłem, obrobiłem tak bym mógł je wpinać w złączki WAGO i podłączyłem zgodnie z schematem.
Kabel 2xRCA i złączki WAGO 221
Ucięte, oznaczone i przygotowane do wpięcia wtyczki RCA
Standardowe wyprowadzenie sygnału na złączkach WAGO
Z tak przygotowanym okablowaniem przystąpiłem do montażu stacji i sprawdzania jak to gra w obu przypadkach – jak się okazało, gra zdecydowanie lepiej przy podłączeniu poprzez RCA. Przy standardowym połączeniu całość gra głośniej (wyraźnie głośniej) i tyle można o dźwięku napisać. Nawet przy średniej głośności słychać przy niektórych utworach (i standardowym lub podbitym EQ) charczenie/trzeszczenie z głośników nie wynikające z ich braków a z przesterowania sygnału. Takie zjawisko przy porównywalnej głośności nie występuje przy podłączeniu poprzez RCA. Do tego przy małej głośności słychać delikatny szum – ponownie wina ewidentnie podawania już mocno wzmocnionego sygnału na wzmacniacz. Do tego na RCA głośność wzrasta liniowo od niskiego poziomu – czyli na ustawieniu 1~3 przykładowo jest naprawdę cicho, gdzie na standardowym podłączeniu już przy tym zakresie było głośno. Wykorzystałem więc podłączenie RCA, złączki WAGO okleiłem taśmą izolacyjną po 4 sztuki w grupie by nie latały i nie hałasowały, stację zamontowałem do końca. Podczas testów zauważyłem ponadto dwa niepożądane zachowania stacji – klawisz w prawo nie kierownicy podczas odtwarzania muzyki działał jak klawisz w lewo (czyli wybierał poprzednią piosenkę) i vice versa, ponadto przy włączeniu wstecznego stacja uruchamiała widok z kamery cofania (której nie montowałem i montować nie mam zamiaru) wyłączając przy tym muzykę. Obie kwestie rozwiązały ustawienia zaawansowane stacji (dostępne po podaniu hasła, dla mojej stacji "126") – automatyczne włączanie podglądu kamery wyłączyłem a w opcjach sterowania z kierownicy wybrałem opcję zamiany funkcji przycisków (już nie pamiętam jak się dokładnie nazywała ale po nazwie szło dojść, że dotyczy zamiany funkcji przycisków i tak też się stało, przy czym zmieniło się zachowanie tylko przycisków prawo/lewo). Wszystko opanowane, można więc cieszyć się już stacją – tak mi się przynajmniej wydawało.
Zamontowana stacja
Po przejechaniu kilku kilometrów pojawił się inny problem z dźwiękiem, mianowicie przy bardzo małej głośności (lub też przy braku dźwięku np. pomiędzy piosenkami, przy braku muzyki itp) słychać było zakłócenia od alternatora – pisk, którego częstotliwość zmieniała się wraz z prędkością obrotową silnika. Dźwięk był bardzo cichy ale do wyłapania, przez co irytujący mocno. Takie objawy spotykam nie pierwszy raz – ewidentnie jest problem z masą (czy też pętlą masy). No to przy kolejnej okazji ponownie demontaż całości i próba zdiagnozowania problemu – nie będę się rozpisywał ile kombinacji wykonałem (uziemianie obudowy radia do masy samochodu, uziemianie złącz RCA do obudowy radia/do masy samochodu, zastosowanie filtrów pętli masy), zauważyłem po kilku próbach jednak, że problem wydaje się nie występować, gdy stacja nie jest zamontowana do końca. Idąc tym tropem doszedłem do przyczyny – radio/stacja przykręcana jest za pomocą czterech śrub – trzech czarnych, na śrubokręt i jednej srebrnej na klucz 10'tkę bodajże, ta ostatnia różni się od pozostałych bowiem odpowiada za uziemienie obudowy radia do karoserii samochodu. Zrezygnowałem z niej mocując radio na trzech śrubach (jednocześnie obklejając uchwyty mocujące taśmą izolacyjną) i od tej chwili mogłem cieszyć się naprawdę przyzwoitym dźwiękiem
Ekran startowy
Teraz pozostaje kwestia samego działania stacji, która działa niestety tak jak każda inna z 1GB RAM i Androidem. Pomijam czas włączenia na zimno (ok. 25s do momentu aż z głośników poleci muzyka, tu lepiej wypadają tylko niektóre modele Ownice z szybkim startem) bo to mi w zupełności nie przeszkadza ale gorzej z responsywnością stacji przez pierwsze kilka minut po uruchomieniu. Uruchamianie np. Yanosika czy nawigacji (korzystam z Sygica, Waze i map Google) było katorgą (w szczególności w przypadku map Google). Po kilku minutach całość stawała się wyraźnie żwawsza, choć o tym, by było szybko nadal nie było mowy. W pierwszej fazie ewidentnie rozruch jakiś aplikacji/procesów w tle powodował na tyle wysokie zużycie zasobów (CPU/RAM), że stacja dostawała czkawki. Na to jednak też znalazło się lekarstwo – lektura for wskazała prawdopodobnego winowajcę i potencjalne rozwiązanie – przyczyną zamulania jest przede wszystkim rozruch usług Google Play (Google Play Services). Stację zrootowałem, zainstalowałem aplikację do wyłączania/deaktywowania aplikacji/usług i zdezaktywowałem usługi Google Play a wraz z nim szereg innych niepotrzebnych mi aplikacji/usług (m.in. sklep Play, który i tak by nie działał bez Google Play Services; GMail, Youtube, synchronizację kontaktów Google itp). Efekt – sama stacja nie tylko jest responsywna od momentu uruchomienia, działa jednocześnie wyraźnie sprawniej niż wcześniej – dla przykładu uruchamianie Yanosika potrafiło trwać nawet 20~30s, teraz to kwestia 2~3s. Nie jest to poziom smartfona ze średniej półki nawet w kwestii wydajności (bo być nie może, to stary jak świat Rockchip i ledwie 1GB RAM; gdybym szukał stacji aktualnie to zdecydowanie z nowszym CPU i 2GB RAM tylko) ale jak na stację multimedialną działa sprawnie i pod tym względem jak i np. prezentacją (wyświetlacz, rozdzielczość, wygląd odtwarzacza muzyki czy np. nawigacji) czy możliwościami bije wiele fabrycznych systemów multimedialnych Bluetooth jest OK – telefon się łączy szybko, ja słyszę bardzo dobrze, odbiorcy delikatnie ciszej niż wcześniej ale bez uwag w kwestii słyszalności – odbierać połączenia trzeba oczywiście z poziomu wyświetlacza stacji (nie działa odbieranie z kierownicy, bo odpowiada za nie inny moduł). Sterowanie z kierownicy działa łącznie z sterowaniem komputerem pokładowym i ustawianiem zegarka.
Po tych wszystkich zabiegach mogę napisać, że jestem zadowolony – stacja robi to do czego ją zakupiłem (odtwarzanie muzyki z USB z sprawnym przeglądaniem listy utworów itp) bardzo sprawnie i z bardziej mi pasującym brzmieniem (dzięki rozbudowanemu EQ) a do tego w bonusie mam pod ręką sprawnie działającego Yanosika i nawigację w razie czego bez konieczności wyciągania telefonu.
- Od: 25 paź 2011, 21:48
- Posty: 1148 (0/16)
- Skąd: Bieruń
- Auto: Lexus IS 200t
wow, duży plus za cierpliwość nawet nie chce się domyślać ile musiałeś siedzieć przy tym radiu
No gratulacje kolego za profesjonalny test stacji Nabawiłeś się w dłubanie, ale efekt widzę przedni.
Pytanie: jak ją rootowałeś i czego użyłeś do wyłączania zbędnych usług i apek na andruśku? Chcę nieco przyspieszyć ładowanie startowe swojego androidka
Pytanie: jak ją rootowałeś i czego użyłeś do wyłączania zbędnych usług i apek na andruśku? Chcę nieco przyspieszyć ładowanie startowe swojego androidka
- Od: 25 lip 2013, 21:08
- Posty: 1297 (26/14)
- Skąd: United Kingdom / Piła
- Auto: Jest: Mazda6 GL'17
Była: MAZDA6 GH '08 Była: MAZDA 323F SPORT '03
maestro81 napisał(a):Pytanie: jak ją rootowałeś i czego użyłeś do wyłączania zbędnych usług i apek na andruśku?
Root za pomocą Kingo Root (ale ma badziewie trochę reklam, teraz spróbowałbym może innej apki –
KingRoot albo iRoot przykładowo), do usuwania/deaktywowania – Disable Application albo Root Uninstaller z sklepu Play przykładowo.
- Od: 25 paź 2011, 21:48
- Posty: 1148 (0/16)
- Skąd: Bieruń
- Auto: Lexus IS 200t
Spróbuj tym sposobem: https://forum.xda-developers.com/androi ... y-t3573361
- Od: 7 kwi 2014, 13:44
- Posty: 3181 (148/189)
- Auto: Jest: Grey Fūjin '03
Było: Mazda6 Tamura '07
Mr_Bartek napisał(a):Spróbuj tym sposobem: https://forum.xda-developers.com/androi ... y-t3573361
Dla mnie to jak czary-mary albo inny hokus-pokus
Roota chyba sobie odpuszczę, bo kompletnie się na tym nie znam. Za to powyłączać można co nieco
Ta fotka na ekranie powitalnym jak mniemam to twoja własna produkcja Weelkoo Masz dobre pomysły na mody, aż chce się tu zaglądać od czasu do czasu
Szerokości
- Od: 25 lip 2013, 21:08
- Posty: 1297 (26/14)
- Skąd: United Kingdom / Piła
- Auto: Jest: Mazda6 GL'17
Była: MAZDA6 GH '08 Była: MAZDA 323F SPORT '03
170 tysięcy pękło w drodze do Chorwacji Plus dwa takie z balkonu
- Od: 25 paź 2011, 21:48
- Posty: 1148 (0/16)
- Skąd: Bieruń
- Auto: Lexus IS 200t
Łapiemy z 6'tką tyle słońca ile się da – pozdrowienia z nadal cieplej i słonecznej Chorwacji
- Od: 25 paź 2011, 21:48
- Posty: 1148 (0/16)
- Skąd: Bieruń
- Auto: Lexus IS 200t
Tobie to ja bym z chęcią dał bana na konkursy fotograficzna na rok 2018
Pewnie już masz zdjęcia na przyszło roczne konkursy ?
Fotka.... bomba
Pewnie już masz zdjęcia na przyszło roczne konkursy ?
Fotka.... bomba
-
Daniel
- Od: 21 paź 2009, 20:04
- Posty: 6380 (52/239)
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 6 GG 2.0 163km/191Nm 2007 rok
Mazda 626 GE FP 1,8 90 km 1996 rok
Opel Omega 2,6 V6 180 km 2002 rok
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości