Witam ponownie
pora przedstawić Wam moją kolejną Mazdę – po prawie 3 latach użytkowania 6'tki GG 2.0i z 2003 roku naszła mnie ochota na zmiany i zakup czegoś nowszego. Po bardzo dobrych doświadczeniach z modelem GG wybór wydawał się oczywisty – Mazda 6 2. generacji. Założenia były proste, chcieliśmy z małżonką samochód choć odrobinę lepszy w każdej kwestii, koniecznie z silnikiem benzynowym, sedan lub ewentualnie kombi. Wstępnie wytypowaliśmy więc wersję z silnikiem 2.5, jak się jednak okazało po pierwszych przymiarkach do wstępnych założeń doszło kolejne, dość mocno komplikujące zakup – nowa 6'tka musiała mieć elektrycznie regulowane fotele z pamięcią ustawień (a więc w pełni skórzaną tapicerkę). Poważniejsze poszukiwania rozpocząłem we wrześniu, przez kolejne trzy miesiące nie trafiło się jednak nic (pomimo stopniowego zwiększania budżetu). Krajowych wersji 2.5 jest bardzo mało a pełna skóra jeszcze bardziej sprawę komplikuje, te sprowadzone zaś to w większości niestety egzemplarze nie warte nawet wykonania telefonu. Finalnie zdecydowaliśmy się na krok, którego (ze względu na akcyzę) chcieliśmy uniknąć – sprowadzenie samochodu z zagranicy. Po pomoc zwróciliśmy się do osób na forum znanych i polecanych, finalnie po samochód wyjechaliśmy z Krystianem (Blacky24).
Wyjazd poprzedzały poszukiwania, które nie były łatwe – w końcu wśród ogłoszeń pojawiła się Mazda, która już wcześniej zwróciła moją uwagę, niestety wówczas była poza zasięgiem finansowym. Po dwóch tygodniach sprzedawca obniżył jednak znacząco cenę, szybki kontakt z Krystianem, podesłanie oferty i sprawdzamy. Pierwsze informacje – DSR bez zastrzeżeń, samochód serwisowany do końca, sprzedający zapewnia, że stan nie budzi najmniejszych zastrzeżeń a samochód nie miał na koncie najmniejszej nawet kolizji i tylko jednego właściciela. Jeden minus – samochód stoi na oponach letnich, sprzedający po chwili podsyła jednak informację, że pierwszy właściciel ma dodatkowy komplet felg z oponami zimowymi za niewielką dopłatą (jest początek grudnia, nie wiemy więc czy warunki pozwolą na spokojny przejazd na oponach letnich). Pada decyzja – jedziemy. Choć droga mija w fajnej atmosferze mnie zjadają nerwy – mamy jakieś oferty awaryjne w zapasie, ale żadna nie podoba mi się tak jak ta, którą jedziemy sprawdzić w pierwszej kolejności. Nie przeciągając – nasz główny typ okazuje się strzałem w 10'tkę, żaden element nie malowany, wszystkie szyby w oryginale, bardzo zadbany z zewnątrz jak i w środku. Mechanicznie również tip-top. Jako bonus – wspomniane koła zimowe za niewielką dopłatą okazują się kompletem oryginalnych felg 18" z oponami Hankook i'Cept i kompletem czujników TPMS.
Tak 9 grudnia stajemy się właścicielami Mazdy 6 GH z silnikiem 2.5 (L5-VE) z 2008 roku w kolorze Silver Sunlight Mica. Sedan w wersji TOP a więc w standardzie:
– w pełni skórzana tapicera z elektrycznie regulowanymi fotelami (fotel kierowcy z pamięcią ustawień)
– podgrzewane fotele przednie
– dostęp bezkluczykowy z przyciskiem Start/Stop (keyless)
– system nagłośnienia Bose (zmieniarka na 6CD, 8 głośników)
– reflektory ksenonowe z systemem doświetlania zakrętów (AFS)
– światła przeciwmgielne
– czujniki parkowania przód i tył
– kierownica skórzana, wielofunkcyjna
– dwukolorowe zegary (jak w wersji Dynamic)
– tempomat
– klimatyzacja dwustrefowa, automatyczna
– czujnik zmierzchu
– czujnik deszczu
– oczywiście pełna elektryka szyb i lusterek, lusterka podgrzewane i składane
– lusterko wewnętrzne fotochromatyczne
– ABS, DSC, 6x Airbag
Dodatkowo samochód posiada zamontowany Eibach Pro-Kit (oryginalne akcesorium z katalogu Mazdy).
...i wymiany/naprawy:
– Eibach Pro-kit
– felgi 19" (19x8 ET40) z oponami 235/35R19
– rolowane ranty nadkoli
– wymiana akumulatora – Varta Blue Dynamic – 12.2014
– wymiana żarników ksenonowych D2S – Osram Xenarc Nightbreaker Unlimited – 12.2014
– zakup dywaników gumowych dedykowanych Petex – 12.2014
– wymiana oleju (Millers EE longLife Eco 5W30) oraz wszystkich filtrów (Knecht) – 01.2015
– zakup grilla – fabrycznie nowy OEM z wersji Dynamic – 03.2015
– wymiana wycieraczek – Denso Hybrid – 03.2015
– wymiana tarcz i klocków z przodu i z tyłu – komplet ATE – 04.2015
– wymiana płynu hamulcowego (ATE SL6) – 04.2015
– prostowanie dwóch felg 19" – 04.2015
– zakup i montaż tłumików Sebringa z listy akcesoriów dedykowany do M6 GH – 05.2015
– przegląd klimatyzacji z uzupełnieniem czynnika i oleju oraz ozonowaniem – 07.2015
– wymiana świec – NGK Laser Iridium ILTR5A-13G (Made In Japan) – 07.2015
– montaż rozpórki przedniej górnej (GSG) – 07.2015
– montaż podstopnicy z szczotkowanego aluminium – 07.2015
– wymiana piasty lewego tylnego koła – oryginał Koyo – 08.2015
– wymiana szyby czołowej po uszkodzeniu kamykiem (OE Mazda, wymiana w ASO) – 09.2015
– wymiana oleju (AMSOIL Signature 5W30) oraz filtrów – 09.2015
– zakup nowych felg – Fondmetal 9RR 19x8.5" ET38 Special Edition (Titanium) – 09.2015
– wymiana żarówek we wnętrzu na OSRAM LEDriving Premium – 10.2015
– montaż aluminiowych nakładek na pedały (OEM Mazdy) – 12.2015
– regeneracja zacisków z przodu z wymianą prowadnic (luz) – 02.2016
– wymiana klocków z przodu z piszczących ATE na Ferodo (nie piszczą ) – 03.2016
– regeneracja jarzm z tyłu z wymianą prowadnic (opory) – 04.2016
– wymiana klocków z tyłu z ATE na Ferodo – 04.2016
– przyciemnienie szyb tylnych folią Armorlite Exclusive 12% – 04.2016
– oklejenie dachu folią ColorSkin 9000 – Gloss Black – 04.2016
– oklejenie listw okiennych folią ColorSkin 9000 – Gloss Black – 04.2016
– montaż tylnego lip spoilera (popularna lotka, kopia oryginału Mazdy) – 05.2016
– montaż brewek – 05.2016
– montaż EZ-Lip – 05.2016
– wymiana opon letnich – komplet nowych Dunlop SP Sport Maxx RT 2 235/35R19 – 05.2016
– pomalowano na czarno chromowane listwy zderzaka przedniego – 06.2016
– montaż plastikowych osłon zaczepów zamknięcia drzwi oraz ograniczników drzwi – 06.2016
– wymiana fabrycznych i sfatygowanych nakrętek felg na kute stalowe nakrętki TPI – 06.2016
– montaż wideorejestratora Yi Dash Cam – 06.2016
– wymiana oleju (AMSOIL Signature 5W30) oraz filtrów – 08.2016
– wymiana i regeneracja felg na zimę – Work Schwert SC1 18x7.5" ET38 – 09.2016
– wymiana opon zimowych – komplet nowych GoodYear UltraGrip Performance Gen-1 225/45R18 – 10.2016
– wymiana łączników stabilizatora przód (obie strony, Febi Bilstein) oraz gum stabilizatora (OEM) – 02.2017
– wymiana amortyzatorów na obu osiach (Kayaba Excel-G), górnych mocowań przednich amortyzatorów (OE Mazda) i górnych odbojów przednich amortyzatorów (OE Mazda) – 03.2017
– wymiana szyby czołowej po uszkodzeniu kamykiem (OE Mazda, wymiana w ASO) – 03.2017
– wymiana jednego z przednich czujników parkowania (OE Mazda w kolorze) – 05.2017
– wymiana filtrów (Knecht) oraz oleju (Millers Oil EE 5W30) przy przebiegu ~164 tys. km – 06.2017
– montaż stacji multimedialnej Eonon (8", Android) oraz polfitowej ramki skrzyni biegów – 06.2017
Na początek dwa zdjęcia z drogi do kraju, auto brudne, zdjęcia robione patelnią ale jest widoczna konfiguracja na lato – felgi 19x8 ET40, opony 235/35R19:
Oraz kilka zdjęć świeżo po zarejestrowaniu w konfiguracji na zimę (18", 225/45R18), w duecie z poprzedniczką – 6'tką GG 2.0i Silver Contrail:
Kilka z wnętrza (grudzień 2014)
Profil nocą po woskowaniu (styczeń 2015)
Mazda w Kościelisku – 1. miejsce w II turze konkursu fotograficznego
Letni setup z grillem z wersji Dynamic (marzec 2015)
Pierwsze sesje z nowym obiektywem (kwiecień 2015)
Po wiosennych porządkach (detailing i zabezpieczenie z zewnątrz i nie tylko) (kwiecień 2015)
2. miejsce w konkursie "Mazda i wiosenny plener" (4. tura konkursu fotograficznego 2015)
01.06.2015 – zamontowano dwa tłumiki Sebringa dedykowane do M6 GH
07.2015 – montaż podstopnicy z szczotkowanej stali
07.2015 – montaż rozpórki przedniej górnej (GSG)
lato 2015 – kilka wybranych kadrów
30.08.2015 – uszkodzenie przedniej szyby (kamyk ) – 11.09 wymieniono na nową w ASO
09.2015 – nowy komplet felg na lato – Fondmetal 9RR 19x8.5" ET38 w limitowanej wersji (Special Edition w wykończeniu Titanium)
10.2015 – wymiana oświetlenia wnętrza – OSRAM LEDriving Premium 6000K
12.2015 – montaż oryginalnych aluminiowych nakładek na pedały
1. miejsce w I turze konkursu fotograficznego 2016: Mazda nocą
04.2016 – przyciemnienie szyb wraz z oklejeniem dachu i list okiennych
1. miejsce w IV turze konkursu fotograficznego 2016:
05.2016 – przed montażem tylnej lotki
05.2016 – po montażu tylnej lotki
05.2016 – po montażu brewek i EZ-Lip
06.2016 – nowy komplet letnich opon – Dunlop SP Sport Maxx RT2 235/35R19
06.2016 – Chromowane wstawki zderzaka pomalowane na czarno
07.2016 – zaciski w kolorze GT Blue z palety Foliatec + kute nakrętki stalowe TPI
11.2016 – nowe felgi na zimę – Work Schwert SC1 18x7.5 ET38 po regeneracji rantów;
nowy komplet opon na zimę – Goodyear Ultra Grip Performance Gen. 1 225/45R18
01.2017 – Mazda i zima
05.2017 – Różności wiosenne
06.2017 – stacja multimedialna Eonon na Androidzie + ramka skrzyni biegów z polifta
c.d.n.