Mazda6 GY RF5C 2004 |AERO|TITANIUM GREY|17"str.16| by ASIA M6 & Vasat

GL / GJ / GH / GG / GY

Postprzez WisniaUs » 10 kwi 2016, 20:54

AAA to wiem ktory to miglanc!! W sobote sprzedal swoje zimowe kola 16'' z takimi samymi napisami jak u ciebie <spoko>
WisniaUs
 

Postprzez Socyopatic » 11 kwi 2016, 11:05

rafalmazda6 napisał(a): chyba jeszcze nie słyszałem negatywnych opinii na temat tych opon <oczko>
do normalnej jazdy na pewno nikt się nie przyczepił ale słyszałem, że scianki boczne to maja strasznie miękkie i jak ktoś jeździ ostrzej w zakrętach to nie za bardzo.. oczywiście do zwykłego dupowozu jezdzacego dużo w deszczu to najlepszy wybor ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 sty 2014, 18:06
Posty: 892
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6, 3.0 V6, 2004r.
Mazda RX8 2007r.
Mazda CX7 2008r.

Postprzez xRafalx » 11 kwi 2016, 11:58

Jeżdżę na nich trochę i często moja jazda jest agresywna, muszę się zgodzić Socyopatic gdy opony się rozgrzeją zaczynają się robić dość miękkie na bokach, chyba, że jest to przypadłość mojego niby balonu. Moja opona 205/50. Jeżdżę na nich 3 sezon i w deszczu nigdy nie miałem efektu aquaplaningu. Pomimo tej wady mogę polecić! <spoko>
& Marta
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Małopolski
 
Od: 25 kwi 2014, 10:37
Posty: 3598 (51/68)
Skąd: Niepołomice
Auto: Mazda6 GH '08
MazdaSpeed 3 BK '08

Postprzez MIRAS M6 » 11 kwi 2016, 15:02

Rafał a powiedz czy masz wzmocnienia boczne w swoich i czy taki rant ochronny na felgę jak widać to na jednym moim zdjęciu gdzie celowo zrobiłem ujęcie tego rantu. Dlatego ja celowo wziąłem ten wyższy profil bo moja jazda może nie jest agresywna ale ale wchodzę z prędkościami ponad 150km/h w łuki i zakręty na autostradach i dużo poczytałem że profil 45 tego nie wytrzyma na dłuższą metę a zwłaszcza latem gdzie temperatura asfaltu przekracza 45st.Moze balon jest troszkę większy niż 45 ale nie wyobrażam sobie wystrzału koła przy 170km/h z przodu.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2013, 21:10
Posty: 1361 (87/33)
Skąd: OPOLE/LEPPERSDORF
Auto: MAZDA 6 KOMBI SPORT DYNAMIC (GH) 2,2 R2AA 185KM 2009 r.
PRZEBIEG 453 000
MAZDA 6 (GG) 2.3 Pb 2002 r. AERO PAKIET przekazana dla Vasat
MAZDA 3 (BL) 1,6 Pb 2011 r. AERO PAKIET przekazana dla ASIA M6

Postprzez Mr_Bartek » 11 kwi 2016, 15:19

MIRAS M6, według oficjalnej strony Uniroyal wszystkie Rainsport 3 w rozmiarach 215/50 oraz 215/45 mają rant ochronny (skrót FR – flange rib). Tak samo w obu rozmiarach występują opony wzmocnione (skrót XL – Extra Load). Więc jeśli wybierać między 215/50, a 215/45 to oczywistym byłoby wybranie 215/45 – niższa guma na ściankach opony, mniej przechylania na boki.

Tabela ze strony Uniroyal (klik):
Obrazek
Skróty oznaczeń:
Obrazek
Avatar użytkownika
Koordynator Forum
Koordynator Witryny
 
Od: 7 kwi 2014, 12:44
Posty: 3181 (148/189)
Auto: Jest: Grey Fūjin '03
Było: Mazda6 Tamura '07

Postprzez MIRAS M6 » 11 kwi 2016, 16:02

Jak pytałem u sprzedawcy o o profil 45 to powiedział mi że ma takie z indeksem prędkości do 240km/h i są one bez wzmocnienia bocznego i bez rantu i zaproponował mi profil 50 że wzmocnieniem i rantem i takie też wpadły. Dużo jest opinii o 45 że przy dużych prędkościach zwłaszcza latem potrafi wyskoczyć balon na boku ale nie wiem czy w tych wzmacnianych również. Coś w tym musi być bo na komplecie opon profil 50 wychodzi 500 zł drożej od profilu 45.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2013, 21:10
Posty: 1361 (87/33)
Skąd: OPOLE/LEPPERSDORF
Auto: MAZDA 6 KOMBI SPORT DYNAMIC (GH) 2,2 R2AA 185KM 2009 r.
PRZEBIEG 453 000
MAZDA 6 (GG) 2.3 Pb 2002 r. AERO PAKIET przekazana dla Vasat
MAZDA 3 (BL) 1,6 Pb 2011 r. AERO PAKIET przekazana dla ASIA M6

Postprzez Mr_Bartek » 11 kwi 2016, 16:11

Są 3 różne typy opon 215/45, tak samo jak opon 215/50 (patrz post wyżej). Z tego co mówisz z profilu 45 miał na stanie jedynie te z indeksem V, które nie mają wzmocnienia jednak nadal mają one rant zabezpieczający (skrót FR). W tym rozmiarze są jeszcze dwie kolejne z indeksem Y (do 300km/h) – ze wzmocnieniem oraz bez. :)
Avatar użytkownika
Koordynator Forum
Koordynator Witryny
 
Od: 7 kwi 2014, 12:44
Posty: 3181 (148/189)
Auto: Jest: Grey Fūjin '03
Było: Mazda6 Tamura '07

Postprzez rafałmazda » 11 kwi 2016, 18:18

wiecie co? To chyba przypadłość RainSport'ów <oczy> ja latam na dwójkach i w sumie myślałem że starte boki wynikają z mojego dość agresywnego stylu jazdy, ale nie :P patrzyłem na stan RainSport'ów w innych samochodach i ten sam problem. Widocznie one tak mają, a i w trójkach tego nie wyeliminowali :P ciekawe jak wyglądała sprawa w jedynkach <co?>
Bayerische Motoren Werke ;)
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 1 mar 2012, 18:49
Posty: 4579 (57/137)
Skąd: Płock
Auto: Jest
E39

Była:

A6 C6 3.0 TDI '09
Mazda3 BK LF
Mazda6 GG RF-5C

Postprzez Yoki » 11 kwi 2016, 18:25

Mirek krótko to krótko ale latałem na profilu 215/45 Rainsport w Rykach i jakoś nie zauważyłem problemów.
https://www.facebook.com/BippuPoland
https://www.facebook.com/LS4HVIP/
Wsparcie przy wyszukaniu oraz pomoc przy sprowadzeniu części z Japonii
Tomek grupa rozwoju forum
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2008, 14:18
Posty: 1813 (55/50)
Skąd: Olsztyn/Szczytno/obecnie Łódź
Auto: Lexus LS400 4.0 V8 1998

Mazda6 GG LF`06 2.0 156,5KM@6676RPM 196,3Nm@4218RPM Noblessgrau

była Mazda Xedos 9 TA KL 2001 AT
była Mazda 323f 2.0 V6 BA
była Mazda 323f 1.6 BG

Postprzez Biniu » 11 kwi 2016, 18:34

Moim zdaniem prędzej bok pójdzie w profilu 50 niz 45, bo bardziej pracuje na zakrętach, ale nie jestem ekspertem.
Mówię oczywiście o ostryn pokonywaniu zakrętów na granicy przyczepności ;)
Obrazek
Im trudniej, tym lepiej
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2015, 06:10
Posty: 1053 (35/34)
Skąd: Grupa Łódzka
Auto: Mazda 6 GY LFVE '06
Mazda 323 BG B6 '92

Postprzez MIRAS M6 » 11 kwi 2016, 21:29

Yoki napisał(a):Mirek krótko to krótko ale latałem na profilu 215/45 Rainsport w Rykach i jakoś nie zauważyłem problemów.

To widocznie dobrze trafiłeś albo masz model z wzmacnianymi bokami. Owszem Ryki dają wycisk oponom ale jest to jazda po równej nawierzchni i tylko krotkodystansowa bo na codzień raczej nikt tak nie szaleje. Ja muszę jednak liczyć się z tym że letnie gumy kręcą się w moim przypadku 20 000 km non-stop ponad 150km/h i wyjątek jest tylko jazda miejska po dziurawych drogach Opola ale to jest max.1500 km przez cały sezon.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2013, 21:10
Posty: 1361 (87/33)
Skąd: OPOLE/LEPPERSDORF
Auto: MAZDA 6 KOMBI SPORT DYNAMIC (GH) 2,2 R2AA 185KM 2009 r.
PRZEBIEG 453 000
MAZDA 6 (GG) 2.3 Pb 2002 r. AERO PAKIET przekazana dla Vasat
MAZDA 3 (BL) 1,6 Pb 2011 r. AERO PAKIET przekazana dla ASIA M6

Postprzez Weelkoo » 11 kwi 2016, 22:10

MIRAS M6 napisał(a):Dlatego ja celowo wziąłem ten wyższy profil bo moja jazda może nie jest agresywna ale ale wchodzę z prędkościami ponad 150km/h w łuki i zakręty na autostradach i dużo poczytałem że profil 45 tego nie wytrzyma na dłuższą metę a zwłaszcza latem gdzie temperatura asfaltu przekracza 45st


MIRAS M6 napisał(a): Ja muszę jednak liczyć się z tym że letnie gumy kręcą się w moim przypadku 20 000 km non-stop


ale jest właśnie tak jak piszą wyżej – trzeba było do takiej jazdy brać niższy profil. Lepsze zachowanie w zakrętach, lepsza kontrola auta przy dużych prędkościach a i guma IMO dłużej wytrzyma przy takiej jeździe, to są przecież podstawowe zalety opon niskoprofilowych właśnie ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2011, 20:48
Posty: 1148 (0/16)
Skąd: Bieruń
Auto: Lexus IS 200t

Postprzez xRafalx » 11 kwi 2016, 22:21

Właśnie, mniejszy profil gumy jest mniej i nie ma co się tak wyginać. Ja tez mam z rantem ochronnym i wzmocnienia :)
& Marta
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Małopolski
 
Od: 25 kwi 2014, 10:37
Posty: 3598 (51/68)
Skąd: Niepołomice
Auto: Mazda6 GH '08
MazdaSpeed 3 BK '08

Postprzez MIRAS M6 » 14 kwi 2016, 20:15

Taka mała refleksja
Załączniki
13015485_867079746735093_7015356367095140891_n.jpg
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2013, 21:10
Posty: 1361 (87/33)
Skąd: OPOLE/LEPPERSDORF
Auto: MAZDA 6 KOMBI SPORT DYNAMIC (GH) 2,2 R2AA 185KM 2009 r.
PRZEBIEG 453 000
MAZDA 6 (GG) 2.3 Pb 2002 r. AERO PAKIET przekazana dla Vasat
MAZDA 3 (BL) 1,6 Pb 2011 r. AERO PAKIET przekazana dla ASIA M6

Postprzez WisniaUs » 14 kwi 2016, 20:46

CZyzbys sie kochal w GTR jak i ja???? heheheh Ja juz jezdzilem GTR'em z 2011 roku 1200hp,łeb urywa z kablami <spoko>
WisniaUs
 

Postprzez MIRAS M6 » 15 kwi 2016, 12:06

No nie powiem żebym jeszcze nie poszalał takim "KOCHANIE".Niech mi też pourywa kable hahaha
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2013, 21:10
Posty: 1361 (87/33)
Skąd: OPOLE/LEPPERSDORF
Auto: MAZDA 6 KOMBI SPORT DYNAMIC (GH) 2,2 R2AA 185KM 2009 r.
PRZEBIEG 453 000
MAZDA 6 (GG) 2.3 Pb 2002 r. AERO PAKIET przekazana dla Vasat
MAZDA 3 (BL) 1,6 Pb 2011 r. AERO PAKIET przekazana dla ASIA M6

Postprzez MI$ » 10 paź 2016, 07:44

Dzięki za spota o 2 nad ranem <spie>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sie 2009, 19:52
Posty: 189
Skąd: Wrocław
Auto: Jest:
6 GH gorzka czekolada
Była:
6 GH 2,2 D
6 GY 2,0 D
6 GY 2,3 Pb

Postprzez MIRAS M6 » 10 paź 2016, 08:03

Uprzejmie proszę. Polecam się na przyszłość tylko już o normalnej porze. Mazda już na warsztacie. Ściągają miskę olejową bo nadszedł czas na czyszczenie smoka i nie wiem czy miska nie będzie do wymiany bo nawet i ona jest skorodowana.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2013, 21:10
Posty: 1361 (87/33)
Skąd: OPOLE/LEPPERSDORF
Auto: MAZDA 6 KOMBI SPORT DYNAMIC (GH) 2,2 R2AA 185KM 2009 r.
PRZEBIEG 453 000
MAZDA 6 (GG) 2.3 Pb 2002 r. AERO PAKIET przekazana dla Vasat
MAZDA 3 (BL) 1,6 Pb 2011 r. AERO PAKIET przekazana dla ASIA M6

Postprzez makmarc » 10 paź 2016, 15:12

No to opowiadaj co tam się dzieje dobrego, i do innych byś zajrzał :)
makmarc
 

Postprzez MIRAS M6 » 18 lis 2016, 20:35

Po zabiegu i wszystko ok.Miska z powrotem ta sama bo rudą powiało na niej ale tylko powierzchownie więc oczyszczona , hameraid a na koniec spray czarny mat i jest git. Ogólnie to na sitku smoka spodziewałem się większej tragedii bo ja zrobiłem 120 000 km bez zaglądania tam a nie wiem ile i czy w ogóle kiedyś zaglądał tam poprzedni właściciel. Tak czy siak żeby zapobiec klęsce w przyszłości sitko zostało usunięte bo w moim przypadku i częstotliwością wymian oleju jazda bez sitka jest nawet wskazana bo pompa oleju ma dużo lżej gdzie musi cisnąć olej przez 6-8h ciągłej jazdy przy 3000 rpm i więcej.
Do tego wymienione na regenerowane odbłyśniki xenonów i światła są jak marzenie
Załączniki
DSC_1812-1.jpg
Różnicę widać gołym okiem i zobaczcie niby xenon ma dużo niższą temperaturę niż żarówka a i tak wypalił odbłyśniki więc nawet nie myślę jak wyglądają odbłyśniki z pod H-1 po 8 czy wiecej latach !!
DSC_1814-1.jpg
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2013, 21:10
Posty: 1361 (87/33)
Skąd: OPOLE/LEPPERSDORF
Auto: MAZDA 6 KOMBI SPORT DYNAMIC (GH) 2,2 R2AA 185KM 2009 r.
PRZEBIEG 453 000
MAZDA 6 (GG) 2.3 Pb 2002 r. AERO PAKIET przekazana dla Vasat
MAZDA 3 (BL) 1,6 Pb 2011 r. AERO PAKIET przekazana dla ASIA M6

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy