Mazda6 GY RF-5C '04 by STRYJQ
Strona 1 z 1
Witam wszyskich
Chciałbym zaprezentować mój nowy nabytek. Mazda 6 z silnikiem diesel'a o mocy 121KM.
Od pewnego czasu zastanawiałem się nad wyborem autka, aż trafiłem na Madzię. Po długim czasie spędzonym na czytaniu usterkach, co sprawdzić itd. zacząłem przeglądać ogłoszenia.
Podczas oględzin jedno z aut zwróciło moją uwagę. Auto od 1 właściciela w Polsce, wcześniej 1 w Niemczech. Od 3 lat jeżdzone w PL. Od momentu sprowadzenia na wszystko rachunki. Oczywiście jak w większości egzemplarzy będzie trzeba troszkę zaopiekować się blacharką. Poza tym wszystko ok.
Autem zrobiłem do chwili obecnej ok 2 tys. km. Klimatyzacja nie chłodzi tak jak powinna i pojawiły się nieszczęsne kontrolki check engine i kontrola trakcji aczkolwiek bez jakichkolwiek objawów.
Co w planach?
– sprawdzenie wszelkiego rodzaju wężyków/ przeczyszczenie zaworu egr i jeśli to nie pomoże podłączenie pod kompa
– sprawdzenie i poprawa działania klimatyzacji
– w najbliższym czasie koniecznie konserwacja podwozia i do tego zaprawki na karoserii
– wymiana oświetlenia na ledowe
– montaż świateł do jazdy dziennej
– przyciemnienie szyb
– malowanie zacisków hamulcowych (na czerwono)
– montaż czytnika kart sd i usb do radia
– no i oczywiście standardowe czynności eksploatacyjne
Chciałbym zaprezentować mój nowy nabytek. Mazda 6 z silnikiem diesel'a o mocy 121KM.
Od pewnego czasu zastanawiałem się nad wyborem autka, aż trafiłem na Madzię. Po długim czasie spędzonym na czytaniu usterkach, co sprawdzić itd. zacząłem przeglądać ogłoszenia.
Podczas oględzin jedno z aut zwróciło moją uwagę. Auto od 1 właściciela w Polsce, wcześniej 1 w Niemczech. Od 3 lat jeżdzone w PL. Od momentu sprowadzenia na wszystko rachunki. Oczywiście jak w większości egzemplarzy będzie trzeba troszkę zaopiekować się blacharką. Poza tym wszystko ok.
Autem zrobiłem do chwili obecnej ok 2 tys. km. Klimatyzacja nie chłodzi tak jak powinna i pojawiły się nieszczęsne kontrolki check engine i kontrola trakcji aczkolwiek bez jakichkolwiek objawów.
Co w planach?
– sprawdzenie wszelkiego rodzaju wężyków/ przeczyszczenie zaworu egr i jeśli to nie pomoże podłączenie pod kompa
– sprawdzenie i poprawa działania klimatyzacji
– w najbliższym czasie koniecznie konserwacja podwozia i do tego zaprawki na karoserii
– wymiana oświetlenia na ledowe
– montaż świateł do jazdy dziennej
– przyciemnienie szyb
– malowanie zacisków hamulcowych (na czerwono)
– montaż czytnika kart sd i usb do radia
– no i oczywiście standardowe czynności eksploatacyjne
Od ostatniego mojego posta minęło sporo czasu. Aczkolwiek udało mi się doprowadzić trochę Madzię do porządku.
Zrobiłem m.in.:
-wymiana oświetlenia na led
-przeczyszczenie egr i wykasowanie błędu(póki co jest ok)
-zdiagnozowanie nieszczelności klimatyzacji (naprawę pozostawiam na wiosnę)
-pomalowanie zacisków na czerwono
-ponadto wyczyszczenie z rdzy tylnych nadkoli i progów, zabezpieczenie i zrobienie zaprawek/zabezpieczenie barankiem
-montaż subwoofera w bagażniku
Ponadto wyczyszczone sitko w misce olejowej, wymiana klocków hamulcowych, a reszta ok
I kilka fotek:
Zrobiłem m.in.:
-wymiana oświetlenia na led
-przeczyszczenie egr i wykasowanie błędu(póki co jest ok)
-zdiagnozowanie nieszczelności klimatyzacji (naprawę pozostawiam na wiosnę)
-pomalowanie zacisków na czerwono
-ponadto wyczyszczenie z rdzy tylnych nadkoli i progów, zabezpieczenie i zrobienie zaprawek/zabezpieczenie barankiem
-montaż subwoofera w bagażniku
Ponadto wyczyszczone sitko w misce olejowej, wymiana klocków hamulcowych, a reszta ok
I kilka fotek:
Nasz dział to istne szaleństwo pod względem pomysłów na modzenie.
Dla każdego coś dobrego
Takie dziewicze autko jak dla mnie bo ja już nie pamiętam czasów jak moje tak wyglądało
Wiedzial bym za co się po kolei zabrać
Dobrze ze dbasz o nie a napewno odwdzięczy ci się bezawaryjnościa
Powodzenia w ujezdzaniu
Dla każdego coś dobrego
Takie dziewicze autko jak dla mnie bo ja już nie pamiętam czasów jak moje tak wyglądało
Wiedzial bym za co się po kolei zabrać
Dobrze ze dbasz o nie a napewno odwdzięczy ci się bezawaryjnościa
Powodzenia w ujezdzaniu
Nightfallówna
Nightfall napisał(a):Nasz dział to istne szaleństwo pod względem pomysłów na modzenie
dokładnie tak jak kolega napisał a kiedy już zrobisz wszystko, to i tak ktoś wymyśli coś nowego, na co zrobisz i stwierdzisz że chcesz to mieć szerokości i powodzenia w modzeniu
Szczerze to póki co z kasą cienko. Oprócz Madzi ujeżdżam CBR, więc tam są wydatki w sezonie ale zastanawiam się co by tu dalej zrobić ciekawego niewielkim wkładem finansowym. Chętnie jakieś propozycje
Pozbyłbym się chromowanej listwy z przodu. Tylko jaki kolor będzie pasował?
Być może przyciemnienie szyb i delikatnie lamp z tyłu autka.
Pozbyłbym się chromowanej listwy z przodu. Tylko jaki kolor będzie pasował?
Być może przyciemnienie szyb i delikatnie lamp z tyłu autka.
Grill oklej czarna folia i będzie
Lampy z tyłu oklej folia tak jak mam np ja.
Ja mam wersję ciemniejsza ale jest też jaśniejsza
http://allegro.pl/folia-do-przyciemnian ... 20961.html
I juz wygląd będzie +2
Lampy z tyłu oklej folia tak jak mam np ja.
Ja mam wersję ciemniejsza ale jest też jaśniejsza
http://allegro.pl/folia-do-przyciemnian ... 20961.html
I juz wygląd będzie +2
Nightfallówna
W ostatnim czasie przeglądając zdjęcia Waszych madzi naleciało mnie na zmiany. Lampy rozklejone, wrzucone do kreta no i efekt mrrr
Oczywiście nie obyło się bez problemów. Śruby przy grillu musiałem usunąć szlifierką, no i urwała się oczywiście jedna ze śrub w lampie.
Oprócz tego kolejne 10 tys. km zrobione, więc znów wymieniony olej na Dexelie i Filtr Knechta.
W najbliższym czasie planowana wymiana rozrządu, gdyż pojawiła się nieszczelność na pompie wody. Jeśli ktoś ma taniego, dobrego mechanika w okolicy Warszawy, Wyszkowa itp. to proszę o info
Oczywiście nie obyło się bez problemów. Śruby przy grillu musiałem usunąć szlifierką, no i urwała się oczywiście jedna ze śrub w lampie.
Oprócz tego kolejne 10 tys. km zrobione, więc znów wymieniony olej na Dexelie i Filtr Knechta.
W najbliższym czasie planowana wymiana rozrządu, gdyż pojawiła się nieszczelność na pompie wody. Jeśli ktoś ma taniego, dobrego mechanika w okolicy Warszawy, Wyszkowa itp. to proszę o info
Jeszcze żarówki od kierunków trzeba zmienić i będzie malina
P.S Zapraszam na spota Trzeba zapoznać się z nową Mazdą w rejonie
P.S Zapraszam na spota Trzeba zapoznać się z nową Mazdą w rejonie
-
Daniel
- Od: 21 paź 2009, 20:04
- Posty: 6380 (52/239)
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 6 GG 2.0 163km/191Nm 2007 rok
Mazda 626 GE FP 1,8 90 km 1996 rok
Opel Omega 2,6 V6 180 km 2002 rok
Przy okazji finału Ligi Mistrzów znalazłem chwilkę aby napisać co dalej się dzieje z moją małą.
Otóż wcześniej wspomniany rozrząd został już wymieniony. Baaa... Nawet można powiedzieć, że dwa razy. Pompa GMB, którą kupiłem w marcu tego roku pochodziła niecałe dwa miesiące ;/ Oczywiście poleciała na gwarancję, ale musiałem zakupić kolejną tym razem HEPU. Mam nadzieję, że podziała zdecydowanie dłużej. Razem z rozrządem wymieniony pasek klinowy.
Madzia dostała dwie nowe oponki letnie firmy SUNFULL. Dość tanie, a powiem szczerze, że trzymają zdecydowanie lepiej niż nalewki, czy nawet używane opony lepszych producentów.
Temat KLIMATYZACJI ;/ Nie chce mi się już tego za bardzo nawet opisywać. Dobiłem czynnika. Zostałem zapewniony, że układ jest szczelny. Pojeździłem ok tyg. przestała załączać się sprężarka. Oddałem do serwisu. Niby rozkręcili sprężarkę i coś tam "rozruszali" po czym ściągneli ze mnie 250zł. Tak naprawdę nie wiem za co. Klima zaczęła się załączać, ale jakoś na początku działania słychać dziwne strzelanie. Po chwili działa normalnie. Tzn. działała, ponieważ odkryłem nieszczelność Założę osobny temat odnośnie tego problemu, ale czynnik wydostaje się na łączeniu dwóch rurek.
Do zrobienia pozostaje wymiana linek hamulca ręcznego i ponowne rozklejenie lamp przednich, gdyż jak sklejałem nazbierało się troszkę syfu i okropnie to wygląda.
No i dodaję kilka zdjęć po woskowaniu preparatem Formula 1 carnauba car wax.
Otóż wcześniej wspomniany rozrząd został już wymieniony. Baaa... Nawet można powiedzieć, że dwa razy. Pompa GMB, którą kupiłem w marcu tego roku pochodziła niecałe dwa miesiące ;/ Oczywiście poleciała na gwarancję, ale musiałem zakupić kolejną tym razem HEPU. Mam nadzieję, że podziała zdecydowanie dłużej. Razem z rozrządem wymieniony pasek klinowy.
Madzia dostała dwie nowe oponki letnie firmy SUNFULL. Dość tanie, a powiem szczerze, że trzymają zdecydowanie lepiej niż nalewki, czy nawet używane opony lepszych producentów.
Temat KLIMATYZACJI ;/ Nie chce mi się już tego za bardzo nawet opisywać. Dobiłem czynnika. Zostałem zapewniony, że układ jest szczelny. Pojeździłem ok tyg. przestała załączać się sprężarka. Oddałem do serwisu. Niby rozkręcili sprężarkę i coś tam "rozruszali" po czym ściągneli ze mnie 250zł. Tak naprawdę nie wiem za co. Klima zaczęła się załączać, ale jakoś na początku działania słychać dziwne strzelanie. Po chwili działa normalnie. Tzn. działała, ponieważ odkryłem nieszczelność Założę osobny temat odnośnie tego problemu, ale czynnik wydostaje się na łączeniu dwóch rurek.
Do zrobienia pozostaje wymiana linek hamulca ręcznego i ponowne rozklejenie lamp przednich, gdyż jak sklejałem nazbierało się troszkę syfu i okropnie to wygląda.
No i dodaję kilka zdjęć po woskowaniu preparatem Formula 1 carnauba car wax.
Trochę grosza wpadło, więc zająłem się wcześniej wspomnianymi problemami.
Klimatyzacja- wymienione 3 oringi, po raz kolejny napełniona i... działa
Linka hamulca ręcznego(+nowe klocki)– wymieniona, lecz ręczny potrafi się czasami przyciąć (czeka mnie regeneracja zacisku)
Łożysko w przednim prawym kole wymienione na SKF.
Nowy komplet tarcz hamulcowych na przód (firmy nie pamiętam, ale średnia półka), oraz klocki Textar. Zaciski zostały zregenerowane. Tarcze i zaciski pomalowane
Kolejna wymiana oleju wraz z filtrem + nowy filtr paliwa i powietrza.
Niestety nie obyło się bez problemów. Podczas wymiany łożyska został przerwany kabelek od czujnika abs. (Czujnik już zamówiony. Izolowanie i lutowanie nie pomaga)
No i ponownie zdemontowałem i rozkleiłem lampy. Teraz jest idealnie Teraz jeszcze planuję zakup pasty do polerowania reflektorów i wykonanie tego zabiegu.
Najbliższe plany:
-zakup połamanej przez dzika atrapy dolnej zderzaka
-polerowanie lamp
-tylne lampy oklejone folią
-być może lepsze audio
Klimatyzacja- wymienione 3 oringi, po raz kolejny napełniona i... działa
Linka hamulca ręcznego(+nowe klocki)– wymieniona, lecz ręczny potrafi się czasami przyciąć (czeka mnie regeneracja zacisku)
Łożysko w przednim prawym kole wymienione na SKF.
Nowy komplet tarcz hamulcowych na przód (firmy nie pamiętam, ale średnia półka), oraz klocki Textar. Zaciski zostały zregenerowane. Tarcze i zaciski pomalowane
Kolejna wymiana oleju wraz z filtrem + nowy filtr paliwa i powietrza.
Niestety nie obyło się bez problemów. Podczas wymiany łożyska został przerwany kabelek od czujnika abs. (Czujnik już zamówiony. Izolowanie i lutowanie nie pomaga)
No i ponownie zdemontowałem i rozkleiłem lampy. Teraz jest idealnie Teraz jeszcze planuję zakup pasty do polerowania reflektorów i wykonanie tego zabiegu.
Najbliższe plany:
-zakup połamanej przez dzika atrapy dolnej zderzaka
-polerowanie lamp
-tylne lampy oklejone folią
-być może lepsze audio
Ostatnio edytowano 27 sie 2018, 13:52 przez stryjq, łącznie edytowano 1 raz
Jaki porządek w nadkolu
-
Daniel
- Od: 21 paź 2009, 20:04
- Posty: 6380 (52/239)
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 6 GG 2.0 163km/191Nm 2007 rok
Mazda 626 GE FP 1,8 90 km 1996 rok
Opel Omega 2,6 V6 180 km 2002 rok
Jak masz rdze na tylnych nadkolach to zdejmij te filcowe nadkola i zobacz co tam się dzieje... Z zewnątrz może być mały nalot rdzy a pod tym filcem dziury w blasze :/
Po za tym madzia zadbana oby zrobiła jak najwięcej km bez przygód
Po za tym madzia zadbana oby zrobiła jak najwięcej km bez przygód
Kolejne sprawy załatwione
1. Czujnik abs wymieniony- wszystko działa jak powinno.
2. Wymieniony zawór EGR- brak błędów
3. Wymiana przewodów podciśnienia na silikonowe.
4. Nowy akumulator Varta.
5. Silnik umyty.
6. Lampy ręcznie wypolerowane.
7. Wymieniony filtr kabinowy- węglowy.
8. Auto nawoskowane.
9. Zakupione dywaniki gumowe.
10. Wymieniona sprężynka w zamku drzwi kierowcy, która uniemożliwiała otwarcie drzwi.
11. Rameczki i naklejka forumowa!
Jutro wreszcie wymiana połamanej atrapy.
1. Czujnik abs wymieniony- wszystko działa jak powinno.
2. Wymieniony zawór EGR- brak błędów
3. Wymiana przewodów podciśnienia na silikonowe.
4. Nowy akumulator Varta.
5. Silnik umyty.
6. Lampy ręcznie wypolerowane.
7. Wymieniony filtr kabinowy- węglowy.
8. Auto nawoskowane.
9. Zakupione dywaniki gumowe.
10. Wymieniona sprężynka w zamku drzwi kierowcy, która uniemożliwiała otwarcie drzwi.
11. Rameczki i naklejka forumowa!
Jutro wreszcie wymiana połamanej atrapy.
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 27 gości