Na początku chciał bym serdecznie przywitać wszystkich użytkowników tego forum. Po krótce opowiem wam jak wyglądała historia zakupu mojej Madzi. Od około roku rozglądałem się już za jakimś nowym samochodem. Moja corrolka e10 chodź w dalszym ciągu niezawodna po prawie 20stu latach eksploatacji wymagała następcy. Powód był prosty, chciałem przesiąść się na coś wygodniejszego, z większym silnikiem. O tym że kupię mazdę szóstkę wiedziałem już od dawna, cholernie spodobała mi się jej linia. Mam wrażenie że jak na tamte lata to auto wyprzedziło epokę. Drugim aspektem na jaki starałem zwrócić się uwagę, to niezawodność. Z przyzwyczajenia że corrolka jeździ i się nie psuje szukałem czegoś tak samo bezawaryjnego. I tutaj z pewnością Wy mi pomogliście... Lektura forum zrobiła swoje, nie bez powodu wybór padł właśnie na benzynową 2litrową jednostkę napędową

W wakacje zacząłem się rozglądać już konkretnie za autkiem. To był czas kiedy jeździłem trochę po Polsce, także miałem okazję obejrzeć kilka autek dalej od miejsca mojego zamieszkania. Nie śpieszyłem się z zakupem, ale pewnego weekendu moja lepsza połowa wyciągnęła mnie do Kutna gdzie stało kilka "szóstek". Nie chętnie się tam wybierałem bo przyrzekałem sobie że nie kupię nigdy auta z komisu

Komisów było kilka i komis do którego pojechaliśmy okazał się totalną porażką. Auta zaniedbane widać że większość w stanie mniej niż przeciętnym, nawet nie chciałem tego odpalać, szkoda czasu... Rozczarowany wracając ujrzałem jeszcze jeden komis. Stanęliśmy, okazało się że stoją dwie szóstki jedna szara diesel, druga piękna czarna, podchodzę bliżej, benzynka... No i się zaczęło. Autko sprawdziliśmy na warsztacie, wszystko jak najbardziej w porządku. Wszystkie wpisy z serwisu mazdy w książce serwisowej, jeden właściciel w Niemczech. Generalnie wszystko jest ok, lepiej sobie tego wymarzyć nie mogłem. Następnego dnia po nocnych przemyśleniach po autko pojechałem, i od dwóch tygodni jestem szczęśliwym posiadaczem mojej czarnej Szósteczki
O aucie:
Data produkcji: 20.06.2003
Miejsce produkcji: Japonia
Kolor zewnętrzny: 16W Black mica
Wnętrze Kolor: GH7 SP gray mid
Silnik: LF 2.0 141KM DOHC 16v
Skrzynia: Manualna 5-cio biegowa
Przebieg: 243tyś.Wyposażenie sport exclusive:-Elektryczne szyby, lusterka
-Centralny zamek
-Skórzana multifunkcyjna kierownica + regulacja w dwóch płaszczyznach
-Wspomaganie
-Tempomat
-Radio (kaseciak) 4 głośniki

-Klimatronic
-ABS, DSC
-6 poduszek powietrznych
-Skrzynia manualna 5cio biegowa
-ISOFIX
-Oryginalne aluminiowe felgi 16''
Zaraz po zakupie zrobiłem/wymieniłem:-Olej silnikowy na DEXELIA ULTRA 5W-30
-Olej skrzyni biegów na CASTROL SYNTRANS TRANSAXLE 75W-90
-Świece zapłonowe zgodnie z instrukcją na NGK ITR6F13
-Filtry, powietrza, oleju, kabinowy na KNECHT
-Nabita, odgrzybiona klimatyzacja + ozonowanie
-Wymiana wężyka wysprzęglnika + regeneracja pompki sprzęgła
-Czyszczenie przepustnicy
Modyfikacje które udało mi się na razie zrobić:-Montaż CB radia
-Wymiana oświetlenia wnętrza, ppzycji i tablicy na LEDowe
-zabezpieczenie antykradzieżowe
-wymiana halogenów na osram cool blue intense
W planach jest:-drobne zaprawki lakiernicze, głównie dół przednich nadkoli
-zabezpieczenie antykorozyjne podwozia – ZROBIONE
-podciągnięcie hamulca ręcznego (coś słabo łapie) – ZROBIONE
-założenie lotki na klapie
-założenie oryginalnych dywaników
-zakup zimówek – ZROBIONE
-zakup roletki, niestety była tyko siatka
-przyciemnienie tyłu
-montaż końcówki wydechu
-czyszczenie MAF – ZROBIONE
-wymiana przewodów WN – ZROBIONE
-wymiana płynu chłodniczego
Kilka fotek, trochę nie wyraźnych, ale nie dysponuje lepszym aparatem
Zapraszam do komentowania i Pozdrawiam
