Mazda6 GY LF '07_Michu

GL / GJ / GH / GG / GY

Postprzez Michu_M6 » 14 lip 2016, 18:21

Szykowanie fury do wakacyjnego wyjazdu wymagało wymiany kilku klamotów:
– pasek wieloklinowy – 6PK 2260
– napinacz paska – J1143062
– rolka prowadząca – VKM 64003
– pompa wody – D13038
– wymiana płynu chłodzącego
i niestety trafiła się wymiana chłodnicy bo ciekła – NISSENS 68508
Trochę to wszystko kosztowało <płacze> ale lepiej zrobić przed wakacjami niż w trakcie wakacji w obcej walucie za granicami kraju....
Nie wystarczy benzyna we krwi, trzeba mieć też olej w głowie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2014, 20:17
Posty: 575 (8/32)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 6 GY, LF, 2007

Postprzez Michu_M6 » 25 lip 2016, 08:03

Wczoraj wpadły nowe żarniki xenon Osram Xenarc 66240 i nareszcie światła świecą jedną barwą, stare już kolorowały wszystko na odcienie niebieskiego i różowego :) ... no i sporo widniej przed autem...
Wymiana przez nadkola zajęła mi 30 minut ale tragedii nie było :)
Nie wystarczy benzyna we krwi, trzeba mieć też olej w głowie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2014, 20:17
Posty: 575 (8/32)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 6 GY, LF, 2007

Postprzez Michu_M6 » 22 paź 2016, 20:08

Chciałem od dawna.... w końcu się zabrałem i zrobiłem...
Wszyscy mają A-spec mam i ja :)
Myślałem, że to więcej roboty a poszło całkiem sprawnie, mam teraz 4 pozycyjne i dwa przeciwmgielne... STOPów nie zmieniałem...
zdjęcia słabe bo z kalkulatora.... kiedyś podmienię....
Ciekawostka, są dwa bezpieczniki:
31 – 10A dla stopów, oświetlenia rejestracji i pozycyjnych
15 – 15A dla stopów i pozycji
Ale gdy wyjmiemy bezpiecznik 31 to STOP wciąż działa :) więc nie odpowiada za te światła...
Według mnie postojowe i STOP to osobne bezpieczniki... 31 dla postojowych (na bank bo go upaliłem <glupek2> ) więc obstawiam nr 15 dla stopów :)
Załączniki
20161022_163050_1.jpg
Przed zmianą
20161022_162951_1.jpg
Po zmianie
20161022_163006_1.jpg
Przeciwmgielne – nareszcie symetryczne :)
Ostatnio edytowano 22 paź 2016, 21:15 przez Michu_M6, łącznie edytowano 2 razy
Nie wystarczy benzyna we krwi, trzeba mieć też olej w głowie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2014, 20:17
Posty: 575 (8/32)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 6 GY, LF, 2007

Postprzez makmarc » 22 paź 2016, 20:16

Fajnie, ale ... gdzie te zdjęcia? :)
makmarc
 

Postprzez dejneks » 22 paź 2016, 22:03

Brawo Ty ;) Szkoda że Ciebie dzisiaj na wycieczce nie było ;)
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 19 sty 2015, 08:53
Posty: 1035 (35/29)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda RX8 FUJIN

Postprzez Nightfall » 22 paź 2016, 22:43

A-spec dobra rzecz bo poprawia widoczność auta <ok> <spoko>
No a o wizualnym wyglądzie nie wspomnę :P :D
Nightfallówna
Dum Spiro Spero.....
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 11 lut 2013, 22:32
Posty: 4111 (138/173)
Skąd: Gorzów Wlkp.
Auto: Mazda 6,kombi ,2006 rok, 2.0 diesel, Dpf out,chiptuning 130 KM/363 Nm,Phantom Blue

Postprzez Michu_M6 » 23 paź 2016, 09:09

A i owszem, moje bure auto zimową porą będzie lepiej widoczne a wygląda bardzo fajnie. Zawsze mi się podobały podwójne światła z tyłu :) aż dziwne, że nie zrobili tego fabrycznie tylko puste klosze zostały... No chyba, że myśleli o takich osobach jak my, którzy od czasu do czasu coś przy swoich maszynach muszą podłbać... :)
Nie wystarczy benzyna we krwi, trzeba mieć też olej w głowie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2014, 20:17
Posty: 575 (8/32)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 6 GY, LF, 2007

Postprzez Roman8 » 24 paź 2016, 12:29

Wiem, że jest na to pełno wątków, ale skoro robiłeś to w ostatnich dniach wiec uderzę do Ciebie.

Zrobisz podsumowanie oraz listę zakupów przed taką zmianą? Na którym opisie prac się wzorowałeś?

Może w końcu po paru latach i ja się za to zabiorę u siebie :)
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2012, 13:08
Posty: 221 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GY – Pb+LPG 2.0 – 2005 FL

Postprzez Michu_M6 » 24 paź 2016, 14:59

Lista zakupów, którą musisz zrobić to:
– oprawki na żarówki 2-włóknowe W21/5W
– 2x żarówka W21/5W
– 2 metry kabla dwużyłowego 
I jeśli masz narzędzia jakieś w domu to powinno być wszystko.
Nie wzorowałem się wprost na jakiejś prezentacji czy opisie, przeczytałem wątek o przerobieniu świateł

viewtopic.php?f=103&t=49077&hilit=przer%C3%B3bka+%C5%9Bwiate%C5%82

Niestety zdjęcia tam nie były widoczne na mojej przeglądarce ale tam się dowiedziałem wszystkiego co potrzebowałem, chłopaki liczyli obciążenia na bezpiecznikach itp i była tam gruba rozkminka.... Ja zrozumiałem, że elektryka wytrzyma.
Światła pozycji i stopów są na osobnych bezpiecznikach, z resztą światła postojowe z przodu mam na LEDach (2x1W zamiast 2x5W) więc mam „odciążony” bezpiecznik i dokładając dwie pozycje z tyłu (2x5w) praktycznie niewiele zmieniam bo w stosunku do fabryki podnoszę obciążenie tylko o 2W. Podłączyłem więc postojowe pod światłą oświetlenia rejestracji a przeciwmgielne prawe zasiliłem z lewego... Tu jest większe obciążenie bo aż 21W ale tak rzadko używam przeciwmgielnych z tyłu, że zrobiłem je w sumie dla zasady.... żeby mieć symetrie , zapas na bezpieczniku i tak dali spory bo z przodu są mocne żarówki.
W sumie co Ci mogę polecić to zakup oprawek razem z wtyczkami, wtedy jest to w pełni profesjonalnie , rozłącznie, ale bez wtyczek też się da 
Ja szukałem długo wtyczek i oprawek i w końcu kupiłem całe lampy (z oprawkami i wtyczkami) w błotnik z wersji hatchback przed liftem. Jest ich dużo na sieci i są tanie... stan mnie nie interesował byle wtyczki były... wyszło w sumie 40 zł za komplet wtyczek i oprawek... mam teraz klosze lamp do sprzedania  hehe bo są w bardzo ładnym stanie . Otwór w prawej lampie zrobiłem dremelem bo chciałem precyzyjnie. W lewej wystarczą dwa ruchy nożykiem i po robocie.
Zdjęć nie robiłem żadnych bo jest ich sporo po różnych wątkach i nie sądziłem że to kogoś zainteresuje. Jak będziesz potrzebował więcej info to pisz.
Nie wystarczy benzyna we krwi, trzeba mieć też olej w głowie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2014, 20:17
Posty: 575 (8/32)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 6 GY, LF, 2007

Postprzez Michu_M6 » 17 gru 2016, 14:09

Znalazłem w końcu czas na naprawę tylnego pasa i kontrolka zapięcia pasów wreszcie pokazuje prawdę :)
Tak jak można wyczytać po różnych wątkach... można całą klamrę rozebrać i polutować uszkodzone przewody.... kanapę po odkręceniu 4 śrub można podnieść i mieć wręcz wzorowy dostęp do całości, ja jednak to wymontowałem i robiłem na kolanie poza autem....
Załączniki
20161216_113303.jpg
20161216_113343.jpg
Nie wystarczy benzyna we krwi, trzeba mieć też olej w głowie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2014, 20:17
Posty: 575 (8/32)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 6 GY, LF, 2007

Postprzez Michu_M6 » 28 cze 2017, 12:52

Nadchodzi urlopowy czas więc mały przegląd auta nastąpił :) zmiana oleju i filtra, pełny serwis klimy, zmiana kabinówki, przegląd płynów i hamulców, zawieszenia i ustawienie geometrii bo wrocławskie drogi robią swoje...
Załączniki
IMG_20170628_061747.jpg
Nie wystarczy benzyna we krwi, trzeba mieć też olej w głowie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2014, 20:17
Posty: 575 (8/32)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 6 GY, LF, 2007

Postprzez Michu_M6 » 2 sty 2018, 10:37

W przerwie świątecznej wpadła na pokład kamerka Viofo A119 v2
Załączniki
IMG_20171230_185748.jpg
Nie wystarczy benzyna we krwi, trzeba mieć też olej w głowie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2014, 20:17
Posty: 575 (8/32)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 6 GY, LF, 2007

Postprzez Michu_M6 » 15 paź 2018, 17:32

Dziś wpadły nowe tarcze TEXTAR i klocki FTE na przód... Sam jestem ciekaw jak będzie współpracowało takie zestawienie...
Nie wystarczy benzyna we krwi, trzeba mieć też olej w głowie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2014, 20:17
Posty: 575 (8/32)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 6 GY, LF, 2007

Postprzez Michu_M6 » 16 sty 2024, 14:34

Przyszedł czas pożegnać się z Mazdą, jeśli ktoś zna osoby poszukujące zadbanej Mazdy 6, kombi, zdjęcia dostępne na pierwszej stronie mojego profilu to zapraszam do kontaktu.
Obecny przebieg 198 000 km, przegląd do końca marca 2024, przegląd w połowie kwietnia.
Opony letnie z przebiegiem 10 tyś km – jak nowe, letnie również jak nowe, oba zestawy firmy Nokian.
Akumulator ma pół roku, zawieszenie tylne po pełnej wymianie tulei i amorki też nowe.
Przekłądnia kierownicza robiona regeneracja około rok temu....
Fura śmiga jak trzeba, korozji ZERO, blacharka oryginalna, zakonserwowany po zakupie, podloga, progi, nadkola zdrowe, klima działa.... wszystko działa....
Cena wywoławcza 15 000 zł
Nie wystarczy benzyna we krwi, trzeba mieć też olej w głowie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2014, 20:17
Posty: 575 (8/32)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 6 GY, LF, 2007

Postprzez Michu_M6 » 31 sty 2024, 22:04

SPRZEDANE
i nie wiem czy się cieszyć czy płakać..... lubiłem tą furę...
Nie wystarczy benzyna we krwi, trzeba mieć też olej w głowie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2014, 20:17
Posty: 575 (8/32)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 6 GY, LF, 2007

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 18 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy