Mazda6 GY LF 2006 2.0 AT / Carbon Gray / Eibach / A-Spec / Chrom out

GL / GJ / GH / GG / GY

Postprzez Geniek » 3 maja 2014, 08:49

Witam,

chciałbym przedstawić wam swój najnowszy nabytek. Autko sprowadzone do kraju w połowie kwietnia z pomocą naszego forumowego kolegi Blacky24 – za co wielkie podziękowanie.
Przesiadka na nowe auto dość konkretna bo z dwudziesto-letniego Mercedesa C180.
Auta szukałem już od początku roku. Swój wybór ograniczyłem tylko do 3 autek:
Mercedes C klasa W203
Mazda 6
Toyota Avensis

W końcu zdecydowałem sie ma Mazdę- najładniejsza z całej trójki :–)

Mazda6 GG LF 06' 2.0 benzyna 147 koni:
Rok prod.: 2006
Przebieg: 145 tyś km.
Kolor: 32G – Brilliant Carbon Gray Mica

Wyposażenie:
ABS
ESP
Tempomat
6 poduszek powietrznych
4 x el. szyby
Elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka
Ellektrycznie regulowane światła
Czujnik deszczu
Czujnik zmierzchu
Regulacja kierownicy w dwóch płaszczyznach
2x podłokietnik
Climatronik
Centralny zamek z pilota
Immobilizer
Otwieranie i domykanie szyb z pilota
Skórzana kierownica
Światła przeciwmgielne
Dzielona tylna kanapa
Wspomaganie kierownicy
Alufelgi 16"
Kierownica wielofunkcyjna
i co najważniejsze – automatyczna skrzynia biegów

Wykonane modyfikacje i serwisy (w kolejności wykonania):

wymiana oleju i filtra w ASB
pełna konserwacja podwozia i profili zamkniętych
wymiana czujnika skrętu kierownicy
założenie świateł do jazdy dziennej
wymiana paska wielorowkowego, rolki i łożyska
założenie sportowych końcówek wydechu
– wymiana oświetlenia wnętrza na LED
– wymiana termostatu
lakierowanie nadkoli, prawych drzwi tylnych i dołożenie lotki
osłonki na ograniczniki
lakierowanie zacisków hamulcowych
przyciemnienie szyb
dymione ledowe kierunki boczne
wymiana oleum i filtra
nakładka na podstopnicę
założenie sprężyn obniżających (Eibach)
montaż courtesy lights'ów z projektorem logo mazdy
lakierowanie fleg na lato w kolor miedziano/złoty
remont silnika
wymiana tarcz i klocków, regeneracja zacisków
wymiana paska wielorowkowego oraz rolki napinacza
przeróbka świateł tylnych na A-spec
wymiana gwarancyjna zapłonników poduszek powietrzych w ASO Mazdy
wymiana akumulatora na Yuasa 60Ah
usunięcie błędu P2010, wymiana siłownika centralnego zamka w drzwiach kierowcy
lakierowanie zderzaków (rysy parkingowe) i grila pod kolor auta
naprawa klamry pasów bezpieczeństwa, lakierowanie ramion wycieraczek, lakierowanie reszty chromów w złoty kolor
zakup w nowych oponek na lato 2018 + wymiana oleju w silniku
Załączniki
20140501_090731.jpg
20140501_090802.jpg
20140501_090903.jpg
20141005_131817.jpg
20141005_131844.jpg
DSC_0020.JPG
DSC_0022.JPG
DSC_0025.JPG
DSC_0162.JPG
DSC_1039.jpg
Ostatnio edytowano 13 mar 2018, 14:21 przez Geniek, łącznie edytowano 41 razy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2014, 15:16
Posty: 630 (1/4)
Skąd: Tarnów
Auto: Mazda GH 2l/AT 2010

Postprzez rafałmazda » 4 maja 2014, 21:46

Geniek napisał(a):Auta szukałem już od początku roku. Swój wybór ograniczyłem tylko do 3 autek:
Mercedes C klasa W203
Mazda 6
Toyota Avensis

W końcu zdecydowałem sie ma Mazdę- najładniejsza z całej trójki :–)

prawda <serduszka> gratulacje wyboru <oczko> a u mnie gecko na desce nie chce trzymać <oczy> ale mam inną, która się trzyma :D
Bayerische Motoren Werke ;)
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 1 mar 2012, 18:49
Posty: 4579 (57/137)
Skąd: Płock
Auto: Jest
E39

Była:

A6 C6 3.0 TDI '09
Mazda3 BK LF
Mazda6 GG RF-5C

Postprzez WisniaUs » 4 maja 2014, 22:00

Powitać Ziomka,fajna Madzia,Gratulacje zakupu i do zobaczyska na mieście heh <spoko> <spoko> <spoko> <spoko>
WisniaUs
 

Postprzez szadom » 4 maja 2014, 22:02

ładna sztuka. też kombiak jak mój lecz ja nie lubie automatówa ale to kwestia gustu a o tym się nie rozmawia. bez awaryjnosci życzę i szerokości
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lip 2012, 21:34
Posty: 51
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: Mazda 6 Sport Wagon 2.016v Citd 143 km 2007

Postprzez WisniaUs » 4 maja 2014, 22:32

Przejedz sie po zakorkowanym Krakowie,Poznaniu czy Warszawce to szybko polubisz automata hehhe.Ja z kolei nienawidze manuala ;).Ale tak juz jest jedni wola blondynki a inni brunetki <spoko>
WisniaUs
 

Postprzez smile » 4 maja 2014, 22:38

Geniek napisał(a):wymiana oleju i filtra w ASB

Nie rozpędzaj się tak z tym filtrem ASB :) To nie Mercedes ;)
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 12:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez Paweł » 4 maja 2014, 22:51

Filtr w FS5A-EL jest pod dolną miską. Dlaczego miałby go nie wymienić?
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 14:13
Posty: 11059 (565/888)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez brodaM6 » 5 maja 2014, 06:00

Dobry wybór z tym automatem szerokość i Bezawaryjności ,jak najbardziej filtr i oliwę sie wymienia
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 17:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez Geniek » 5 maja 2014, 12:45

Dziękuję za życzenia i powitanie.
Co do automatu to stary już jestem i ręka mi się szybko męczy jak mam nią wachlować tam i z powrotem. <lol>
A co do filterka w ASB to doklanie tak jak Paweł napisał jest wymienialny i już jestem umówiony na robótkę u Wieśka w Dębicy. Ostatni raz olej z filtrem były zmieniane przy 80kkm i najwyższa pora na wymianę. Niby zrówno kolor jak i stan jest OK ale ponad 60kkm już ma nalatane.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2014, 15:16
Posty: 630 (1/4)
Skąd: Tarnów
Auto: Mazda GH 2l/AT 2010

Postprzez smile » 5 maja 2014, 20:18

Faktycznie, zapędziłem się trochę z tym filtrem :) W niektórych typach skrzyń wymienia się sam olej.
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 12:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez Master_93 » 7 maja 2014, 17:49

Piękny i zadbany egzemplarz, oby służyła jak najdłużej :)

P.S
Widziałem ją dziś zaparkowaną na zajezdni w MCE.
Na żywo prezentuje się jeszcze lepiej niż na zdjęciach :)
Gratki zakupu :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 sty 2014, 23:31
Posty: 66 (0/4)
Skąd: Tarnów
Auto: Mazda3 BK 2.0
Top Sport '05

Postprzez Geniek » 8 maja 2014, 08:55

Dzięki. Dokładnie to ta moja stała w MCE.
Mam nadzieję że co najmniej parę latek nią pojeżdżę :)
Jak się jakas ładniejsza pogoda zrobi to przydałby się jakiś mały zlocik w mieście zrobić.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2014, 15:16
Posty: 630 (1/4)
Skąd: Tarnów
Auto: Mazda GH 2l/AT 2010

Postprzez Master_93 » 8 maja 2014, 19:04

Geniek napisał(a):Jak się jakas ładniejsza pogoda zrobi to przydałby się jakiś mały zlocik w mieście zrobić.


Zdecydowanie tak :) nawet wskazany jakiś spocik bo coraz więcej nas w regionie ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 sty 2014, 23:31
Posty: 66 (0/4)
Skąd: Tarnów
Auto: Mazda3 BK 2.0
Top Sport '05

Postprzez Nightfall » 8 maja 2014, 19:29

Piękny egzemplarz i przebieg mamy podobny :D
Nightfallówna
Dum Spiro Spero.....
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 11 lut 2013, 21:32
Posty: 4111 (138/173)
Skąd: Gorzów Wlkp.
Auto: Mazda 6,kombi ,2006 rok, 2.0 diesel, Dpf out,chiptuning 130 KM/363 Nm,Phantom Blue

Postprzez Geniek » 10 maja 2014, 19:06

Witam,

tak jak pisałem wcześniej dziś byłem u Wieśka na wymianie oleju w skrzyni biegów.

Stary olej wyglądał tak jak poniżej (strasznie był przechodzony).
Niby na bagnecie wyglądał ok, skrzynia biegi zmieniała jak należy ale była już najwyższa pora na wymianę.
20140510_091803.jpg


Miska olejowa już wyczyszczona:
20140510_093435.jpg


Miskę założyliśmy na takiej uszczelce:
20140510_093606.jpg


Miska z założoną uszczelką:
20140510_093724.jpg


Jeszcze rzut okiem na skrzynię przed oczyszczeniem z resztek silikonu i założeniem miski:
20140510_093834.jpg


Potem pozostało złożenie wszystkiego do kupy zalenie nowego oleum, kontrola poziomu i można zbierać się do domku. Wydaje mi się że mimo wszystko skrzynia zmienia biegi lepiej niż poprzednio. Przełączenie z 1 na 2 delikatnie czuć głównie ze względu na zmianę momentu ale już z kolei przełączenie kolejnych biegów odbywa się zupełnie niezauważalnie.
Tak, że pierwsze koty za płoty jak to mówią :D

Darek.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2014, 15:16
Posty: 630 (1/4)
Skąd: Tarnów
Auto: Mazda GH 2l/AT 2010

Postprzez cieszyn » 12 maja 2014, 09:29

Choruję na taką mazde po fl i z automatem. Czy mógłbyś się pochwalić ile kosztowała Cię ta przyjemność (ew na PW) ? Ja chciałbym się ze swoją zmieścić do 20-25 tys zł.

Wysłane z mojego GT-N7100 przy użyciu Tapatalka
cieszyn
 

Postprzez Geniek » 19 maja 2014, 09:56

Jako, że od chwili zakupu czułem na kole kierownicy podczas przyspieszania i hamowania delikatne drgania/stuki to idąc za głosem forum zakupiłem taki oto smar z dwusiarczkiem molibdenu:

20140519_103037.jpg


Po dokładnym przesmarowaniu wielowypustu wszystko ustało <jupi>

Ponieważ w międzyczasie współpracy odmówił głosnik w drzwiach kierowcy (prawdopodobnie uszkodzona cewka bo miernik pokazywał oporność nieskończoną) za kilka złotych na alledrogo wyhaczyłem taki sam

20140519_103205.jpg


Chwila pracy nad ściągnięciem tapicerki drzwi, szybki montaż i już wszystko gra tak jak należy.
Przy okazji podczas demontażu tapicerki zauważyłem gotowe kabelki do montażu głośników wysokotonowych. Muszę popatrzeć czy gdzieś nie można takowych dostać gotowych już z tymi zaślepkami.

I ostatni zakup, który przyszedł:

ELM.jpg


Podpięty do Madzi. Program Torque Pro zainstalowany ze sklepu Googla. Muszę się nim trochę pobawić i poustawiać pod siebie. W każdym razie żadnych bieżących ani archiwalnych błędów w ECU zapisanych nie było :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2014, 15:16
Posty: 630 (1/4)
Skąd: Tarnów
Auto: Mazda GH 2l/AT 2010

Postprzez matthies » 19 maja 2014, 11:23

na gwizdki szukaj zaślepek od BOSE ;) albo w ogóle całych głośniczków w zestawie
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 17:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez Geniek » 19 maja 2014, 11:56

Np: coś takiego?
http://allegro.pl/mazda-6-2003-07r-glosnik-bose-prawy-i4198831767.html
Rozumiem, że te zaślepki są uniwersalne?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2014, 15:16
Posty: 630 (1/4)
Skąd: Tarnów
Auto: Mazda GH 2l/AT 2010

Postprzez Geniek » 26 maja 2014, 19:09

No i przyszły zamówione tweetery.
20140526_182604.jpg


Po zamontowaniu, które zajmuje faktycznie dosłownie chwileczkę:
20140526_183627.jpg


Grać grają ale rewelacji nie ma. Zresztą nie spodziewałem się choć jest trochę lepiej niż na samych dolnych szerokopasmowych głośnikach. Tak w ogóle to jak bym miał porównać jak gra Mazda zestawiając ją z jej poprzednikiem (20 letni mercedes C-klasa – niech służy dobrze nowemu właścicielowi) to gra dużo gorzej. Muszę poczytać jak w miarę sensownie to ulepszyć. Może wymiana samych głośników na jakieś firmówki wystarczy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2014, 15:16
Posty: 630 (1/4)
Skąd: Tarnów
Auto: Mazda GH 2l/AT 2010

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy