Strona 1 z 37

Mazda6 GY AJ '04

PostNapisane: 13 sty 2014, 21:04
przez Socyopatic
Oto i ona, moja nowa ukochana :)

Mazda 6 3.0 V6 Sport Wagon. Pierwsza rejestracja czerwiec 2004. Auto sprowadzone ze Stanow w 2008 roku do Niemiec przez Polaka, ktory zarejestrował je chwile potem w PL. Absolutnie czyste w Carfaxie. W Polsce po roku trafiło do Radcy Prawnego z Warszawy, ktory od tego 2009 do 2012 serwisował auto w ASO. Faktury m.in na wymiane tylnych lamp na polifty euro, kompletnego sprzegła, akumulatora, filtrow, klockow itp. Wymienił też przednią szybe bo pekła od kamienia.

Od półtora roku auto było w posiadaniu Pani od ktorej je kupiłem. Serwisowała je niestety w dosc słabym serwisie bodajze Nissana, wymieniła przez okres posiadania tylko tarcze przod i klocki oraz oleje. Zawieszenie jak sie okazało nie było ruszane od nowosci i wszystkie wahacze itp trzeba bedzie powoli systematycznie wymieniac, bo sa juz tam luzy potwierdzajace aktualny przebieg auta czyli 109 tys mil.

Jedyny powazny mankament do zrobienia na juz, to uszczelnienie silnika, bo widac że sprawa przez ten ostatni okres była olana i cieknie w kilku miejscach. Po mocnej jezdzie probnej na autostradzie auto na postoju zaczelo troche drgac – jak sie okazało (na sprawdzaniu pod podpietym kompem) padła cewka i auto nie pracuje na wszystkie gary oraz tylna poducha silnika jest też do ogarniecia (wypisał juz to serwis ASO u poprzedniego własciciela ponad 2 lata temu ale nie zostało to zrobione). Dzięki powyzszym udało sie jednak zbic cene auta na tak niski poziom, że zdecydowałem sie zaryzykowac :]
Cewke juz zamowiłem i lada chwila powinna byc u mnie. Obecnie szukam tej poduszki co już takie proste nie jest :P

Przez ostatnie 4 lata jezdziłem i modyfikowałem Prelude V gen (aż w pazdzierniku pewna Pani w nomen omen mazdzie 323 zaparkowała mi niemal w bagazniku <płacze> ) wiec wrażenia po przesiadce są takie, że jest bardzo wygodnie :D no i ten dzwiek V6 <faja> Plany na auto są głownie takie żeby dbać i cieszyc się z jazdy oraz jednoczesnie nie popłynąć w modernizacjach w aż takim stopniu jak w Hondzie ;P

Co do wyposazenia tej wersji to: jest szyber, sa grzane siedzenia, klimatronic, alarm z odcieciem zaplonu, podswietlenie lusterek w daszkach, TCS, dodatkowe podswietlenie zegarow z przycisku na nich, usb w schowku pasazera, skorzana tapicerka, tempomat i sterowanie radiem z kierownicy, system audio Bose, elektrycznie regulowany fotel kierowcy. Dolozone czujniki parkowania na tyl. W zasadzie brakuje mi tylko xenonu i podgrzewanych/skladanych lusterek do pelni szczescia.

Kola to oem 17 do tej wersji. Oponki zimowki michelin alpin 215/50 r17. Letnie trzeba bedzie zakupic i zalozyc na te felgi ktore planuje oddac do malowania w grafit :–)

Re: Mazda 6 GY AJ '04

PostNapisane: 14 sty 2014, 01:23
przez Rafał_
Świetna <spoko>

PostNapisane: 14 sty 2014, 01:55
przez bieski
A caty? wyciete?

PostNapisane: 14 sty 2014, 09:00
przez Grucha
Miodzio – fajna sztuka :)

PostNapisane: 14 sty 2014, 10:26
przez rclmati
A-spec i do tego manual <serduszka>

Re: Mazda6 GY AJ '04

PostNapisane: 14 sty 2014, 10:51
przez Beny
I z szyberdachem,jeździłbym <serduszka>
Myślałem że pękające harmonijki dolotu powietrza to w starszych modelach,a tu widzę tez obklejone :|

Re: Mazda6 GY AJ '04

PostNapisane: 14 sty 2014, 10:59
przez brodaM6
Ciekawe czy dużo odstaje od automatu,ładne te spece.Składane jak składane lusterka ale z brakiem podgrzewania przeginaja ,tam tez deszcz pada.Tez dokładałem maty grzewcze

PostNapisane: 14 sty 2014, 16:10
przez Roman8
Sprzedaj mi tylny zderzak :)

PostNapisane: 14 sty 2014, 16:40
przez bieski
Całkiem niedawno był taki na sprzedaż na forum ;) Tylko że wersja europejska, krótsza trochę.

Re: Mazda6 GY AJ '04

PostNapisane: 14 sty 2014, 17:04
przez Socyopatic
Dzięki za miłe opinie :) Szczerze mowiac na mazde namawiał mnie ostatnie miesiace kolega majacy rx8 ktora kupił z salonu <glupek2> i 323F w wersji sport do codziennej jazdy <oczko> ale ja po przymierzeniu się do kilku przed i poliftow europejskich jakos nie mogłem sie w pełni przekonac do tego auta, aż trafiłem na tą sztuke :D powiedziałem mu wtedy, że albo ta albo żadna :P pasuje mi w niej i bardziej agresywne body i jasne wnetrze do ktorego mam słabosc <zawstydzony> a silnik to taka wisienka na torcie <oczko>

Co do katalizatorow to wszystko jest seria i własnie wczoraj przegladajac forum przeczytałem, że trzeba coś tam pozmieniac (aczkolwiek po poprzednim aucie gdzie miałem usunietego kata i zrobiony pełen przelot w tym wolałbym uniknac ich wyrzucania) ale musze sie dokładnie wczytac w ten temat. Poki co mam do wymiany/zrobienia to co napisałem w opisie a potem chciałbym na wiosne pomalowac koła na cos w stylu z pierwszej ponizszej fotki :) Potem trzeba by sie zajac wymiana reszty niezbednych rzeczy eksploatacyjnych ktore wyjda. Z tym dolotem też przydałoby sie cos zrobic, bo rzeczywiscie srednio to wyglada <oczy>

Nie wiem czy wypada w tym temacie wrzucac foty inne niż mazdy , ale jako że mam nadal spory sentyment do poprzedniego auta to zaprezentuje kilkoma fotkami ponizej jak wygladała moja Preluda w ostatnich miesiacach swego istnienia.

PostNapisane: 14 sty 2014, 19:06
przez zemoj
Ciekawy, ładny egzemplarz. Ma na forum czarną bliźniaczkę ;)
W GY AJ z automatem miałem przyjemność jechać, ciekawe jak zbiera się z manulem.
Jedno, co nie wpasowuje się w mój gust, to połączenie jasnego nadwozia z jasnym wnętrzem – jak dla mnie za mdło. Ciemna felga zrobi jej dobrze <faja>
Ogólnie taka wersja, to rzadkość na naszych drogach.
pozdr :)
PS. Fajna ta Twoja ex. Szkoda jej...

PostNapisane: 14 sty 2014, 19:17
przez matthies
preluda ładniutka, szkoda że skończyła w taki sposób...
beżowa skóra – rarytasik nie ma co ukrywać !!! skoro tylne lampy zostały wymienione na EU, to ja bym jeszcze tylny zderzak na EU zamienił i byłaby bajka :>
Zemoj ma rację, trochę jednak za jasne są te połączenia, może pomyślałbyś nad jakimiś ciemnymi akcentami? Zaczynając od szyb, na grillu kończąc ;)

Re: Mazda6 GY AJ '04

PostNapisane: 14 sty 2014, 21:00
przez rafałmazda
szybkie kombi <spoko> zazdroszczę dźwięku v6 i wrażeń z jazdy :D

Re: Mazda6 GY AJ '04

PostNapisane: 15 sty 2014, 00:08
przez AndrzejCarpasja
A możesz podać VIN?
Oczywiście gratulacje z zakupu.

Re: Mazda6 GY AJ '04

PostNapisane: 15 sty 2014, 22:05
przez Socyopatic
zemoj napisał(a): AJ z automatem miałem przyjemność jechać, ciekawe jak zbiera się z manulem.
Jedno, co nie wpasowuje się w mój gust, to połączenie jasnego nadwozia z jasnym wnętrzem – jak dla mnie za mdło. Ciemna felga zrobi jej dobrze <faja>


na pewno manual troche lepiej sie napedza, ale z jakimis pomiarami trzeba bedzie poczekac do wiosny ;) Co do połaczenia jasnego wnetrza z jasna buda, to jak pisałem wczesniej zalezało mi właśnie na jasnym wnetrzu a koloru budy już sobie wybierać nie mogłem :P Choć po czarnej Preludzie, ktorą trzeba było myć trzy razy w tygodniu żeby wygladała jak na fotkach teraz nawet pasuje mi taki jasny złoty lakier :) Mam nadzieje że ciemniejsza felga troche wyostrzy wizerunek całosci, żeby był mniej mdły. Przednie lampy chciałbym też przerobić/przemalowac na polifty to też powinno sporo poprawić wizualnie. Nie wiem jeszcze czy do tego zderzaka jest jakas fajna cienka dokładka do dostania? Bo jak tak to moznaby taka dac na ciemno żeby zaostrzyc troche wyglad.

matthies napisał(a): skoro tylne lampy zostały wymienione na EU, to ja bym jeszcze tylny zderzak na EU zamienił i byłaby bajka :>
trochę jednak za jasne są te połączenia, może pomyślałbyś nad jakimiś ciemnymi akcentami? Zaczynając od szyb, na grillu kończąc ;)


grilla na pewno nie bede ruszac bo pasuje mi tak jak jest, ewentualnie sam znaczek z niego może dam w taki kolor jak planuje dać na felgi :) Zderzak tylny tak jak cały pakiet z tej wersji jest dla mnie rewelacyjny wizualnie i o żadnej zamianie na euro wersje mowy byc nie może ;P szyby z tyłu byc może na lato lekko przyciemnie. Przydałoby sie też pomalowac zaciski (najlepiej od razu z ich regeneracja ale to bedzie zalezało od wolnego $).

AndrzejCarpasja napisał(a):A możesz podać VIN?


a w jakim celu? :)

p.s wczoraj przyszła cewka, a zanim spadły sniegi udało się jeszcze poczyscic/wypolerowac delikatnie auto :) na mrozy ogarnałem sobie po swojemu ochraniacze na lusterka ;) a po Preludzie zostało troche kolorowych srubek do założenia pod maske jak zrobi sie cieplej :]

PostNapisane: 15 sty 2014, 22:11
przez bieski
Socyopatic napisał(a): żadnej zamianie na euro wersje mowy byc nie może


Mówimy o takim zderzaku euro:
Obrazek

PostNapisane: 15 sty 2014, 22:18
przez matthies
dokładnie, miałem na myśli europejski, ale też od pakietu. Wg mnie 4 razy lepiej wygląda niż takie na siłę wydłużanie auta, ale to oczywiście twoje auto ;)
Andrzej poprosiło VIN celem zrobienia małego dochodzenia. Jest to osoba zaufana, zajmująca się importem mazd z zachodu, która może co nie co sprawdzić, więc śmiało możesz mu na PW podać VIN, na pewno nie wykorzysta w niecnym celu, a raczej tylko tobie ewentualnie sprawdzi i potwierdzi niektóre dane.

Najprostsza dokładka do przedniego zderzaka to EZ Lip lub tzw uszczelka drzwi garażowych.
Możesz podejrzeć np u leitowdz, tylko że on ma dołożoną do seryjnego zderzaka, ale pogląd jest.

PostNapisane: 15 sty 2014, 22:26
przez Socyopatic
dla mnie ten długi ktory mam na aucie jest i ładniejszy i praktyczniejszy przy załadunku ;) no i odpowiednio wyprofilowany pod te koncowki wydechu ktore sa :) imho ten pakiet wizualny z przedlifta V6 jest najładniejszym jaki wyszedł w ogole do tego modelu (oporcz mpsa) ale wiadomo, że gusta są rózne :)

p.s po Vinie wiele rzeczy sprawdził mi jeszcze znajomy ktory też siedzi w temacie ale może coś jeszcze ciekawego sie sprawdzi :)

PostNapisane: 15 sty 2014, 22:28
przez zemoj
Super się prezentuje na ostatnim zdjęciu!
Kolor budy jest bardzo ładny, osobiście po prostu wolałbym połączenie z czarnym wnętrzem,
ale wiadomo, takie fanaberie, to można w salonie wymyślać ;)
O co chodzi z tymi ochraniaczami na lusterka?
Do przedniego zderzaka, to w grę wchodzi chyba tylko elastyczny lip albo rzeźba z innego auta.

PostNapisane: 15 sty 2014, 22:29
przez matthies
na PW !!
dość poufne dane więc najlepiej usuń z posta...

czy praktyczniejszy? zobaczymy jak będzie ci brakować 2-3 cm żeby wyciągnąć z bagaznika coś co będziesz miał przy tylnym oparciu ;)))) ale spox, to była tylko wolna idea.