Mazda6 GY AJ '04
Jak tylko naprawimy druciarstwo ktore unieruchomilo auto na parkingu supermarketowym.
- Od: 13 sty 2014, 19:06
- Posty: 892
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 6, 3.0 V6, 2004r.
Mazda RX8 2007r.
Mazda CX7 2008r.
W niedziele był pracowity dzień – od 10 do 18 walczylismy z Arkadiusem73 przy poprawianiu po druciarstwie ASO (albo Mazdy gdzie było serwisowane przez prawie wszystkie lata albo Nissana gdzie było serwisowane ostatnie połtora roku zanim kupiłem auto). Sobotni przypadek urwanego fatalnie zamontowanego wezyka odpowiadajacego za podgrzewanie przepustnicy dzieki czemu zarzygało płynem chłodniczym wszystko pod maska nie był jedynym bublem..
Zawor pcv po wyjeciu rozpadł sie dosłownie w rekach (nie był to ori zawor tylko jakis g.wniany zamiennik ), jego połaczenie ze ssakiem to też bym dramat – rurka łaczona jakims innym zaworkiem niewiadomego pochodzenia.. Ogolnie że to sie nie rozpadło i nie wpadły czesci tej pcv-ki do silnika to jakis mega fart, bo była kompletnie zatkana..
Przepustnica jak sie okazało nigdy nie była ruszana, wiec tez syfu co niemiara. Kolanko układu dolotowego po peknieciu obklejone niezwykle "fachowo".
Zamiast pcv ogarnelismy customowy zaworek, ktory troszke za mocno przypiłowałem na odpowiedni wymiar, wiec zamontowany został na poxipol i czerwony silikon wkoło żeby go nie wydmuchało wyprowadzony jest rurka w atmosfere (jakis filterek na jej koniec musze sobie ogarnac). Ssak tez zaslepiony w miejscu łaczenia z pcv-ka. Podgrzewanie przepustnicy zlikwidowane. Płyn chłodniczy wyczyszczony z zasyfionych elementow i uzupełniony w zbiorniczku. Układ dolotowy (jego rozwalone kolanko) oklejony porzadnie czarna tasma termoizolacyjna. Przepustnica wyczyszczona.
Zostało do ogarniecia czyszczenie przepływomierza i proba naprawy lamp poprzez pociagniecie dodatkowej masy z aku do nich bo nadal nie swieca. Sa oczywiscie i dalsze plany ale to na pozniej
Wielkie podziękowania z mojej strony dla Arkadiusa, bo poswiecił cały swój dzień i wiedze żeby mi pomóc
Zawor pcv po wyjeciu rozpadł sie dosłownie w rekach (nie był to ori zawor tylko jakis g.wniany zamiennik ), jego połaczenie ze ssakiem to też bym dramat – rurka łaczona jakims innym zaworkiem niewiadomego pochodzenia.. Ogolnie że to sie nie rozpadło i nie wpadły czesci tej pcv-ki do silnika to jakis mega fart, bo była kompletnie zatkana..
Przepustnica jak sie okazało nigdy nie była ruszana, wiec tez syfu co niemiara. Kolanko układu dolotowego po peknieciu obklejone niezwykle "fachowo".
Zamiast pcv ogarnelismy customowy zaworek, ktory troszke za mocno przypiłowałem na odpowiedni wymiar, wiec zamontowany został na poxipol i czerwony silikon wkoło żeby go nie wydmuchało wyprowadzony jest rurka w atmosfere (jakis filterek na jej koniec musze sobie ogarnac). Ssak tez zaslepiony w miejscu łaczenia z pcv-ka. Podgrzewanie przepustnicy zlikwidowane. Płyn chłodniczy wyczyszczony z zasyfionych elementow i uzupełniony w zbiorniczku. Układ dolotowy (jego rozwalone kolanko) oklejony porzadnie czarna tasma termoizolacyjna. Przepustnica wyczyszczona.
Zostało do ogarniecia czyszczenie przepływomierza i proba naprawy lamp poprzez pociagniecie dodatkowej masy z aku do nich bo nadal nie swieca. Sa oczywiscie i dalsze plany ale to na pozniej
Wielkie podziękowania z mojej strony dla Arkadiusa, bo poswiecił cały swój dzień i wiedze żeby mi pomóc
- Od: 13 sty 2014, 19:06
- Posty: 892
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 6, 3.0 V6, 2004r.
Mazda RX8 2007r.
Mazda CX7 2008r.
tak wyglądają oem wnętrzności pcv w przedliftach
w poliftowych inny jest tłoczek i sprężyna
-
Arkadius 73
Czesciowo zajałem sie też tematem tylnych lamp. Mianowicie ori lampy amerykanskie swieca pozycjami w czterech kloszach i wyglada to jak nalezy. W lampach europejskich ktore mam włożone fabrycznie swieca jak wiadomo tylko pozycje w dwoch czerwonych kloszach na rogach. W trzecim czerwonym kloszu (w lewej lampie na klapie bagaznika) jest miejsce na żarowke od przeciwmgielnego a w czwartym (w prawej lampie na klapie bagaznika) otwor na żarówke jest w ogole zaslepiony. U mnie przy wsadzaniu euro lamp przerobiono też instalacje pod swiatło przeciwmgielne ale tylko czesciowo, bo manetki przy kierownicy od wersji euro na ktorej jest przełacznik do tylnego mgielnego nie ogarnieto. Przy przekładce skasowano wiec ori amerykanskie poprowadzenie kabli z wtyczkami na postojowki w klapie bagaznika i zostawili tylko wtyczke pod przeciwmgielne w lewej lampie bez zarówki bo i tak nie było jak/z czego właczyc tego światła.
Z ta lampa sprawa jest prosta – wystarczyło w miejsce na żarówke przeciwmgielnego włozyc żarówke dwuwłóknową i wreszcie zaczeło to wygladac jak trzeba z tej strony auta. Z prawa stroną, trzeba bedzie troche pomodzic, czyli przeciagnac wiazke, ogarnac oprawke na zarowke dwuwłóknową i wywiercic otwor w zaslepce wejscia. Moznaby też ogarnac w obu tych lampach to przeciwmgielne ale poki co nie chce mi sie bawic w kupowanie i przekładanie manetki.
Z ta lampa sprawa jest prosta – wystarczyło w miejsce na żarówke przeciwmgielnego włozyc żarówke dwuwłóknową i wreszcie zaczeło to wygladac jak trzeba z tej strony auta. Z prawa stroną, trzeba bedzie troche pomodzic, czyli przeciagnac wiazke, ogarnac oprawke na zarowke dwuwłóknową i wywiercic otwor w zaslepce wejscia. Moznaby też ogarnac w obu tych lampach to przeciwmgielne ale poki co nie chce mi sie bawic w kupowanie i przekładanie manetki.
- Od: 13 sty 2014, 19:06
- Posty: 892
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 6, 3.0 V6, 2004r.
Mazda RX8 2007r.
Mazda CX7 2008r.
Może cię to zainteresuje
http://forum.mazda6club.com/3-0l-v6/254 ... ost3427750
Dopisano 27 lut 2014 17:27:
Rafał jakby co to zamontujemu uim poliftowy dla mniejszej temp.
mam 3 sztuki portingowane pod kolektor
http://forum.mazda6club.com/3-0l-v6/254 ... ost3427750
Dopisano 27 lut 2014 17:27:
Rafał jakby co to zamontujemu uim poliftowy dla mniejszej temp.
mam 3 sztuki portingowane pod kolektor
-
Arkadius 73
Socyopatic napisał(a):Jak sprzedawcy nowych felg o parametrach 18 cali, 8, ET 42 pisza na aukcjach że felgi pasuja m.in do mazdy 6 to mysle, że te powinny wejsc bez problemu, tym bardziej że jezdziły na jakims Lexusie i ogolnie maja jednak bardzo zblizone parametry do oemowych koł. Dziś oczysciłem je i zrobiłem mała przymiarke i wizualnie sa w tak super stanie jak na uzywki (lakier srebrna perła), że jednak poki co nie bede ich w ogole malował bo szkoda kasy Problem jest tylko z oponami, bo Falkeny ktore bym chciał kupic w niechcianym przeze mnie 225/40 R18 kosztuja znosne 380 za szt. a w preferowanym 225/45 R18 kosztuja juz ponad 520 za szt
Pasują Madzi te felgi, jak bym takie znalazł to pewnie bym się skusił, tylko że 17
-
Daniel
- Od: 21 paź 2009, 20:04
- Posty: 6380 (52/239)
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 6 GG 2.0 163km/191Nm 2007 rok
Mazda 626 GE FP 1,8 90 km 1996 rok
Opel Omega 2,6 V6 180 km 2002 rok
Druga najładniejsza 6 kombi jaką widziałem zazdroszczę manuala, ciekaw jestem jakby wyszło porównanie z at przy przyspieszaniu.
Fajne zestawienie kolorów.
Wysłano z Zopo C2 przy użyciu Tapatalk 4
Fajne zestawienie kolorów.
Wysłano z Zopo C2 przy użyciu Tapatalk 4
- Od: 6 mar 2008, 23:15
- Posty: 931 (35/76)
- Skąd: Bydgoszcz
- Auto: 6 (GH)2.0 '09
MX-5(NBFL)1.8 '01
poprzednio:
6 (GY) Sport Wagon 3.0 V6 (AJ) 2004
626(GF,FS),MX-6(GE,KL-DE),323F(BJ,RF)
Tito01 napisał(a): zazdroszczę manuala, ciekaw jestem jakby wyszło porównanie z at przy przyspieszaniu.
cienko(jeżeli właściciel at ma podłubane)
sprawdzimy za tydzień jak poskładam swoją
-
Arkadius 73
jak juz porownywac to tylko serie w tej samej budzie at vs mt. Podlubane to juz inna kategoria zaleznie od stopnia podlubania Poki co chcialbym w tym roku zebysmy ogarneli dolot z meska przepustnica w przyszlym fajnie by bylo jakby sie udalo zrobic caly wydech na nowo, to wtedy juz cos to auto powinno zaczac jechac jak na tatusiowoz takie np 260 kuni i 300 niutow byloby calkiem przyjemne i przy dobrym wystrojeniu pewnie udaloby sie utrzymac spalanie w sensownych granicach do jazdy na codzien.Arkadius 73 napisał(a):Tito01 napisał(a): zazdroszczę manuala, ciekaw jestem jakby wyszło porównanie z at przy przyspieszaniu.
cienko(jeżeli właściciel at ma podłubane)
sprawdzimy za tydzień jak poskładam swoją
- Od: 13 sty 2014, 19:06
- Posty: 892
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 6, 3.0 V6, 2004r.
Mazda RX8 2007r.
Mazda CX7 2008r.
"Usterka" świetlna okazała sie obydwiema przepalonymi zarówkami Niemniej ich wymiana w tym aucie bez zdejmowania zderzaka to jest masakra – na obie zeszło ponad 2 h mało, że dostep jest tragiczny to samo mocowanie/blokowanie żarówki z oprawka w soczewce wymyslił jakis skrajny idiota.. Dałem zwykłe Osramy Original, bo wszelkie "najtbrejkery i bluwizjony" w Preludzie świeciły mi mocniej góra przez miesiac a przepalały sie bardzo szybko tu z powodu wyzej opisanej sprawy zalezało mi na jak najdłuższej trwałosci – zobaczymy jak z tym bedzie. Zarówki podswietlenia rejerki też były spalone wiec wpadły ledowe. Zanim zajme sie kolejnymi sprawami eksploatacyjnymi (filtry powietrza i kabinowy juz zamowione) Mazdziocha dostała na wiosenne powitanie mycie i polerowanie z woskiem Jako, że w tym temacie jestem nieco stukniety to wyczyszczone zostały nawet wszelkie zakamarki na błysk
- Od: 13 sty 2014, 19:06
- Posty: 892
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 6, 3.0 V6, 2004r.
Mazda RX8 2007r.
Mazda CX7 2008r.
Socyopatic napisał(a):Dałem zwykłe Osramy Original, bo wszelkie "najtbrejkery i bluwizjony" w Preludzie świeciły mi mocniej góra przez miesiac a przepalały sie bardzo szybko
Ja mam najbrejkery blisko pół roku i jeszcze żadna się nie przepaliła, ale to kwestia czasu.
Socyopatic napisał(a):Jako, że w tym temacie jestem nieco stukniety to wyczyszczone zostały nawet wszelkie zakamarki na błysk
Też tak mam
Socyopatic napisał(a):Niemniej ich wymiana w tym aucie bez zdejmowania zderzaka to jest masakra – na obie zeszło ponad 2 h mało, że dostep jest tragiczny to samo mocowanie/blokowanie żarówki z oprawka w soczewce wymyslił jakis skrajny idiota..
Chyba wersje na rynek amerykański i reszty świata w tym temacie dużo się różnią. Ja w swojej M6 mam niewielki problem z wymianą żarówki od strony kierowcy. Ale żeby zderzak demontować...
Yo, mr. White!
- Od: 8 kwi 2012, 13:05
- Posty: 994 (0/10)
- Skąd: okolice Świdnika
- Auto: M6 GG LF-DE '06
Wiem, zabiore sie za to w najblizszym czasie Zdejme calosc i poszukam, moze tylko ukryli ta kostke ktora byla tam z fabryki to bym nie musial nic dorabiac poza zrobieniem otworu w zaslepce. Poki co i tak lepsze 3 niz 2 bo lepiej widoczny jest tyl.
Co do zarowek z przodu to wlasnie mi wytrzymywaly 4-6 miesiecy. Licze ze zwykle sporo dluzej dadza rade. Przy V6 jest wszystko tak ciasno upakowane, ze od strony pasazera trzeba demontowac zbiorniczek wyrownawczy od chlodnicy a od kierowcy dolot zeby miec jako taki dostep. Najgorsze jest jednak zaczepienie tego drucika mocujacego zarowke na stale. Nie dosc ze do samego zalozenia oprawki z zarowka trzeba sie mocno naginac, to jeszcze zaczepienie tego drucika, szczegolnie w lampie prawej jest mozliwe tylko na wyczucie a to potrafi trwac.. ile sie przy tym nawyzywalem na tego kto tak to wymyslil to wie tylko Arek.
Co do zarowek z przodu to wlasnie mi wytrzymywaly 4-6 miesiecy. Licze ze zwykle sporo dluzej dadza rade. Przy V6 jest wszystko tak ciasno upakowane, ze od strony pasazera trzeba demontowac zbiorniczek wyrownawczy od chlodnicy a od kierowcy dolot zeby miec jako taki dostep. Najgorsze jest jednak zaczepienie tego drucika mocujacego zarowke na stale. Nie dosc ze do samego zalozenia oprawki z zarowka trzeba sie mocno naginac, to jeszcze zaczepienie tego drucika, szczegolnie w lampie prawej jest mozliwe tylko na wyczucie a to potrafi trwac.. ile sie przy tym nawyzywalem na tego kto tak to wymyslil to wie tylko Arek.
- Od: 13 sty 2014, 19:06
- Posty: 892
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 6, 3.0 V6, 2004r.
Mazda RX8 2007r.
Mazda CX7 2008r.
brodaM6 napisał(a):Trzeba mieć wituszki Japonica .
jak nie wiadomo o co chodzi to pewnie o to by wnerwiony przecietny klient pojechał do ori serwisu na wymiane głupich żarówek i odpowiednio zabulił zreszta im nowsze auta tym wiecej takich akcji..
p.s udało sie wczoraj wyszperac głeboko schowana kostke, dzieki ktorej beda swieciły wszystkie 4 pozycje potrzebuje tylko dokupic taka oprawke dwuwłoknowa jak na focie i wyciac odpowiedni otwor w zaslepce euro lampy. Wie ktos gdzie dostac taka oprawke?
- Od: 13 sty 2014, 19:06
- Posty: 892
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 6, 3.0 V6, 2004r.
Mazda RX8 2007r.
Mazda CX7 2008r.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości