Mazda6 GY AJ '04

GL / GJ / GH / GG / GY

Postprzez Biniu » 5 cze 2018, 20:42

Powiem szczerze bardzo dziwne. Coś musiało być przy regeneracji spartolone. Też robiłem komplet regenerację (oczywiście moje ori zaciski) i po półtora roku dalej igła.
Może poruchane są zaciski, krzywe i dlatego się zapieka?
Obrazek
Im trudniej, tym lepiej
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2015, 07:10
Posty: 1053 (35/34)
Skąd: Grupa Łódzka
Auto: Mazda 6 GY LFVE '06
Mazda 323 BG B6 '92

Postprzez Socyopatic » 5 cze 2018, 21:21

Na 99% coś ze śruba mocujaca od zacisku, czy coś jeszcze to będę wiedział na dniach, bo dziś oddałem dopiero auto do mechanika. Gość który robił heble oczywiście głowa w piasek..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 sty 2014, 19:06
Posty: 892
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6, 3.0 V6, 2004r.
Mazda RX8 2007r.
Mazda CX7 2008r.

Postprzez Socyopatic » 13 cze 2018, 11:29

Auto jeździ już kilka dni. Oczywiście winna była śruba, która musiała już mieć luz przy zakładaniu hebli.. Fota wnetrza felgi przytartego przez obluzowany blokujący ja zacisk – chyba już jasne czemu nie można było ruszyć autem :P
Załączniki
IMG_20180611_182149331.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 sty 2014, 19:06
Posty: 892
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6, 3.0 V6, 2004r.
Mazda RX8 2007r.
Mazda CX7 2008r.

Postprzez Socyopatic » 17 cze 2018, 14:38

6 sobie jeździ a w zasadzie głównie jeździ nią żona, bo ja śmigam Rexem ale wczoraj i Rex został zdradzony na rzecz Lexa LC – fenomenalne auto, jak dla mnie pierwszy japoniec na poziomie topowych Porsche <spoko> Wnętrze absolutny top, prowadzenie w trybach poza sportem bardzo komfortowe, szczególnie jak na 21 cali. Przyspieszenie i dźwięk 467 konnej V8 w trybie sport bardzo przyjemne ;) Żeby to jeszcze nie kosztowało ponad pół banki :P
Załączniki
IMG_20180616_104643114.jpg
IMG_20180616_154005345~3.jpg
IMG_20180616_104722535.jpg
IMG_20180616_104750465.jpg
IMG_20180616_104744423.jpg
IMG_20180616_152452680.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 sty 2014, 19:06
Posty: 892
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6, 3.0 V6, 2004r.
Mazda RX8 2007r.
Mazda CX7 2008r.

Postprzez WisniaUs » 18 cze 2018, 15:07

Mogles mowic ze kupujesz to bym dobral drugiego i bylo by moze taniej :> <spoko>
WisniaUs
 

Postprzez Socyopatic » 18 cze 2018, 17:53

Wiśnia jakbym wiedział, to bym pisał już umowę – na waciki dla żony by pewnie zostało przy braniu 2 szt :D
Dzisiaj zszedłem kilka pięter niżej i pojeździłem cx5 w 2,5 max wersji oraz max wersji 2.0 (tej 160) schodzacej GL w manualu bo skyactivami jeszcze nie jeździłem jako kierowca od ich wejścia na rynek :P Co do wrażeń 2,5 przyzwoity z super spalaniem ale jarać się nim mogą tylko osoby, które nigdy nie jeździły męskim piecem ;P automat całkiem fajny ale do Lexowych jeszcze sporo brakuje. Dwulitrowka w manualu na miasto/okolice i rozpędzania się do 70 – 100 km/h może byc, szału nie ma ale wstydu też nie – w trasie tak raczej średnio widzę wyprzedzanie na luzie ;) Co do samych aut 6 oprócz tego że fajna wizualnie nie przekonuje mnie jakoś do końca jako auto na które miałbym się przesiąść z V-ki (zobaczę jeszcze za chwilę jak wejdzie ta na 2018). Cx5 już bardziej ale tylko w max opcji a to już kwoty koło 170 tysi czyli rejony, gdzie dorzucajac niewiele więcej do miesięcznej raty można już myśleć o autach które mają powazne heble i więcej zrywnosci..
Przy okazji zapisałem się na lipiec na jazdy wloszczyzna – giulia (piec 200) i Stelvio (piec 280), ciekawy jestem odczuć porównawczych do mazd.
Załączniki
IMG_20180618_111500463~2.jpg
IMG_20180618_111730555~2.jpg
IMG_20180618_120641706.jpg
IMG_20180618_120635716.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 sty 2014, 19:06
Posty: 892
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6, 3.0 V6, 2004r.
Mazda RX8 2007r.
Mazda CX7 2008r.

Postprzez MIRAS M6 » 20 cze 2018, 23:03

Ty mi trzymaj póki co Rx-a dla Vasata. Za 2,5 roku stanę przed faktem zakupu dla młodego pokolenia auta a Vasat nie chce słyszeć o niczym innym jak RX. hahaha <spoko>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2013, 22:10
Posty: 1361 (87/33)
Skąd: OPOLE/LEPPERSDORF
Auto: MAZDA 6 KOMBI SPORT DYNAMIC (GH) 2,2 R2AA 185KM 2009 r.
PRZEBIEG 453 000
MAZDA 6 (GG) 2.3 Pb 2002 r. AERO PAKIET przekazana dla Vasat
MAZDA 3 (BL) 1,6 Pb 2011 r. AERO PAKIET przekazana dla ASIA M6

Postprzez Socyopatic » 24 cze 2018, 06:33

To niech już od dzisiaj zacznie odkładać benzyne w kanistrach na półkę hahaha

A w 6 taki przebieg udało się ustrzelić w trasie :)
Załączniki
IMG_20180623_200342783.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 sty 2014, 19:06
Posty: 892
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6, 3.0 V6, 2004r.
Mazda RX8 2007r.
Mazda CX7 2008r.

Postprzez WisniaUs » 24 cze 2018, 07:10

Jakies 220 000 km <spoko>
WisniaUs
 

Postprzez Socyopatic » 5 lip 2018, 10:54

W poniedziałek był u mnie dniem jazdy testowej zapowiadana wczesniej Włoszczyzna <faja> Ciezko to przyznać ale aktualnie w Alfie (mimo małej oferty modelowej) robią dużo lepiej jeżdżące auta od Mazdy i to nie tylko dzięki większej mocy bazowych wersji :P Na tapecie były jak wspomniałem dwa tygodnie temu Giulia (piec 200) i Stelvio (piec 280).

Stelvio jeden z lepiej prowadzących się Suvow na rynku, swietny naped, rewelacyjna skrzynia, bardzo dobra dynamika i w zasadzie nie mam specjalnie mu nic do zarzucenia poza za mała iloscia miejsca z tyłu jak na tak duże auto. Natomiast urzekła mnie całkowicie Giulia i to już w podstawowej wersji. Jeździ duzooo lepiej od aktualnej 6. To auto dało mi porównywalna frajdę z jazdy z rx8 a jest nadal rodzinnym sedanem ;) Mazda 6 to ładne auto, dobrze się prowadzące jak na swoje wymiary i przod naped ale to Alfa daje ten charakterystyczny uśmiech na twarzy i niechęć wysiadania ;P Hamulce bez porównania na korzyść Alfy. Układ kierowniczy też jeszcze lepszy, skrzynia automatyczna 8 od zf to po prostu rewelacja no i czuć, że to auto jest na bazie napędzania tyłu a nie przodu a szpera jest wisienka na torcie :) Może gdyby 6 na 2018 wyszła w sedanie z benzyna 2,5 turbo, 4 łapami i większymi heblami to można by się było zastanawiać i porownywac.. Inna sprawa że wersja 200 konna alfy przyspiesza jakby miała z 240 koni (6,6 do 100 katalogowo i faktycznie realnie w trybie n z dna to auto zapiernicza) i naprawdę nie trzeba dopłacać koło 40 tysi do 280 konnej Veloce (która ma 5,5 s do 100 ale tylko naped na 4, wiec już nie to samo prowadzenie) żeby mieć dobre osiągi i cieszyc się jazda. Wiadomo, że z Alfa na przestrzeni kilku lat może być roznie jeśli chodzi o awaryjność (choć już 159 bardzo się poprawiła w stosunku do 156 a tutaj Giulia to jest już przepasc i technologiczna i w wykonaniu i w ilości miejsca w srodku do 159) ale jeśli miałbym brac najm 3-4 letni to nawet chwili bym się nie zastanawiał, bo auto jako jedno z niewielu obecnie "zwyklakow" jest esencja motoryzacji :) W zyciu bym nie przypuszczał jeszcze 3 lata temu, że jakas Alfa zrobi na mnie takie wrażenie <spoko> Kombiakiem po jeździe Rexem i Alfa jezdze już z dużo mniejsza przyjemnoscia niż kiedys :P
Załączniki
IMG_20180702_123949456.jpg
IMG_20180702_112028100.jpg
IMG_20180702_110804805.jpg
IMG_20180702_111056043.jpg
IMG_20180702_111459186.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 sty 2014, 19:06
Posty: 892
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6, 3.0 V6, 2004r.
Mazda RX8 2007r.
Mazda CX7 2008r.

Postprzez torek » 5 lip 2018, 11:48

A czy z Gulią nie ma na obecną chwilę wielu problemów? Nie wiem jak seryjna, ale tych 500KM podobno nie ma gdzie w PL serwisować. Słyszałem o klientach, którzy po miesiącu jazdy wstawiali auta do serwisu na 2-3 miesiące, bo nikt nie potrafił usunąć usterek w nich. Jak jest z modelami "cywilnymi" ? Są tak samo problematyczne jak wersja sportowa? Czy Tu każdy serwis Fiat/alfa ogarnie? Auto już od samego poczatku robiło wrażenie, mimo, że za duże nie jest. Ja tylko obawiał bym się awaryjnosci.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 gru 2014, 11:55
Posty: 781 (7/12)
Skąd: Warszawa
Auto: Silver Speed6 430KM – Jest
Black 6 MPS 326KM -Był
Saab 9-3 Cabrio 250KM -był

Postprzez Socyopatic » 17 lip 2018, 23:23

Z seryjna Giulia kupiona rok temu kumpel nie ma dotąd żadnych problemów ;) natomiast ja mam taki, że po doposazeniu pod siebie (a i tak nie brałem maxa) RWD wyszło mi 208 tysięcy a Veloce 4 łapy 223 tysie, więc nawet biorąc pod uwagę duże rabaty w Alfie to musiałbym liczyć 180 tysi – strasznie dużo jak za markę, która traci ogromnie na wartości w pierwszych 5 latach :( No i jest tylko sedan a ja chyba jednak przyzwyczaiłem się do wygody kombiaka jeśli chodzi o rodzinę :P Wróciłem więc do mazdy i jazdy 6 na 2018 w 2,5 litra. Szczerze? Jest ciszej i wygodniej niż w 2017 ale zrobiła się taka dziadkowa trochę :P Inna sprawa że wszyscy tak piszą tu jakie to 2,5 jedynie słuszne a dla mnie szału nie ma, więcej "gwiżdże" jak jedzie i nie widzę takiej kosmicznej roznicy do dwulitrowki 165 konnej z 2017 w manualu, która wcześniej jeździłem. Tzn przy Alfie oba te auta nie jada a skoro tak, to nie wiem czy sam bym nie wybrał sporo tańszej w zakupie dwulitrowki ;P Jest jeszcze kilka innych marek zresztą do sprawdzenia.
Załączniki
IMG_20180711_120133391~2.jpg
IMG_20180711_120816922.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 sty 2014, 19:06
Posty: 892
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6, 3.0 V6, 2004r.
Mazda RX8 2007r.
Mazda CX7 2008r.

Postprzez torek » 18 lip 2018, 08:44

No tak, ale przez pierwsze 5 lat każda marka traci najwięcej.. weź nawet takiego a45 amg.. w zakupie nówka około 200k zł . A po 5 latach koło 100.. więc no cóż.. nie unikniesz tego choćbyś i bmw kupil..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 gru 2014, 11:55
Posty: 781 (7/12)
Skąd: Warszawa
Auto: Silver Speed6 430KM – Jest
Black 6 MPS 326KM -Był
Saab 9-3 Cabrio 250KM -był

Postprzez Socyopatic » 18 lip 2018, 12:41

To jest oczywiste, że im droższe auto tym bardziej dostajesz po tyłku już po samym wyjeździe z salonu :P Niemniej wiem, że są osoby które za niewiele ponad 180 tysi kupiły po rabatach BMW 3 250 konne w sensownym wyposażeniu i z tą sama świetna skrzynia co w Alfie i jednak idę o zakład że za 4 lata taka Beemka będzie miała sporo mniejsza stratę z tych 180 tysi niż Alfa i to miałem na myśli ;) Niestety 180 tysi z groszami a 133 jak za 6 kombiaka (na tyle wyliczają 2018 dwulitrowke w manualu, brąz buda jak na focie i wnętrze jak na focie w sky passion) chcą to już jest na tyle duża różnica w miesięcznej racie, że fajne osiągi przestają być juz takim priorytetem ;P Mocnego 3-4 latka nie ma za to jak sensownie sfinansować sobie na przestrzeni 5 lat :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 sty 2014, 19:06
Posty: 892
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6, 3.0 V6, 2004r.
Mazda RX8 2007r.
Mazda CX7 2008r.

Postprzez torek » 18 lip 2018, 16:20

no tak to też fakt.. Jak by nie patrzeć to jest prawie 50k różnicy.
A mondeo? Te nowe są naprawdę fajnymi konstrukcjami :) Ewentualnie skoda superb. Też mega wdzęczne auto.. tyle że to VAG :D <rotfl>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 gru 2014, 11:55
Posty: 781 (7/12)
Skąd: Warszawa
Auto: Silver Speed6 430KM – Jest
Black 6 MPS 326KM -Był
Saab 9-3 Cabrio 250KM -był

Postprzez Socyopatic » 18 lip 2018, 16:33

Po 5 latach utopienia chorej gotówki w mojej 6 we wszystko co związane w tym aucie z Fordem wiem jedno – nigdy żadnego Forda :P Jest bardzo dobre promo teraz na infiniti q50 2.0 T sport z 200k na 150k ale po pierwsze nadal nie wiem czy sedan by się u mnie sprawdził przy dzieciakach (choć tu warto byłoby zaryzykować bo tył napęd i jednak przy Mazdzie to Premium) a po drugie trochę się obawiam gratów (silnik i skrzynia) od mercedesa..

Co do 6 korzystając z kilku dni wolnego na wiosce, trochę ogarnąłem ja czystosciowo, wypełniłem dowód pieczątka przeglądu w ostatnie wolne miejsce i we wrześniu wystawiam do żyda ;P
Załączniki
IMG_20180718_152247590.jpg
IMG_20180717_202258965~2.jpg
IMG_20180717_162523393~2.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 sty 2014, 19:06
Posty: 892
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6, 3.0 V6, 2004r.
Mazda RX8 2007r.
Mazda CX7 2008r.

Postprzez makmarc » 18 lip 2018, 19:47

Socyopatic napisał(a):Inna sprawa że wszyscy tak piszą tu jakie to 2,5 jedynie słuszne a dla mnie szału nie ma, więcej "gwiżdże" jak jedzie i nie widzę takiej kosmicznej roznicy do dwulitrowki 165 konnej z 2017 w manualu, która wcześniej jeździłem.


Co jak co, ale nie sądziłem, że napiszesz coś takiego :P może pedału gazu nie wciskałeś? Różnica w mocy i reakcji na pedał gazu jest naprawdę bardzo dużo, miałem zastępcze GL 2.0 w manualu na kilka dni, i nie dość, że nie jedzie, to po trasie spaliła mi niemalże 8.5l, ponieważ musiałem ją nieźle ciskać, by pojechała. Na tej samej trasie moja spala od 6.2 do 7.5l/100km, a jedzie i przyspiesza.

Fajnie, że szukasz i rozważasz wszystkie za i przeciw u innych marek. Powodzenia :)
makmarc
 

Postprzez Socyopatic » 19 lip 2018, 22:31

Wciskalem do końca i wkrecalem do końca na sporcie i łopatkach :P może skrzynia jest za wolna – przejedź się Giulia to poczujesz co oznacza słowo jedzie ;) Prawdopodobnie wersja na USA z turbo już by mi leżała ;P Oczywiście w stosunku do dwulitrowki jest różnica na reakcję na pedał gazu ale nie taka, by warto było dla mnie dopłacać za nią kolejne 30 tysi przy nowce, bo wtedy już zaczynamy zbliżać się w rejony aut które naprawdę jadą <faja>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 sty 2014, 19:06
Posty: 892
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6, 3.0 V6, 2004r.
Mazda RX8 2007r.
Mazda CX7 2008r.

Postprzez macvas » 20 lip 2018, 07:58

Socyopatic napisał(a):Inna sprawa że wszyscy tak piszą tu jakie to 2,5 jedynie słuszne a dla mnie szału nie ma, więcej "gwiżdże" jak jedzie i nie widzę takiej kosmicznej roznicy do dwulitrowki 165 konnej z 2017 w manualu, która wcześniej jeździłem.


Wg mnie to będzie niemal zawsze subiektywna sprawa.
Pamiętam jak Marcin przymierzał się do zakupu swojej GL i objeździliśmy krótko obydwie w/w wersje w AT. Różnica w doznaniach była odczuwalna nawet dla laika. Od tamtego momentu byłem pewien, że jeśli kiedyś będę się rozglądał za szóstką to tylko i wyłącznie za wersją 2,5.
Może się natomiast trafić ktoś, komu i jeden i drugi egzemplarz nie zrobi wspomnianej kosmicznej różnicy i ten fakt również trzeba przyjąć do wiadomości.

Socyopatic napisał(a):Ciezko to przyznać ale aktualnie w Alfie (mimo małej oferty modelowej) robią dużo lepiej jeżdżące auta od Mazdy i to nie tylko dzięki większej mocy bazowych wersji :P Na tapecie były jak wspomniałem dwa tygodnie temu Giulia (piec 200) i Stelvio (piec 280).


Nie będę zawzięcie bronił Mazdy, bo nie jeździłem Alfą. :) Skłaniałbym się jednak do tego o czym wspominałeś, że "hamulcowym" może być skrzynia biegów w Mazdzie, która w mojej GJ jest zestrojona bardziej w stronę eko niż sport i to się czuje. W poliftach niby jest to trochę usprawnione i czuć różnicę, ale z tego co piszesz najwidoczniej Włosi potrafią lepiej podziałać przy transmisji, bo nie sądzę, aby silnik SkyActive był konstrukcyjnie/wydajnościowo istotnie słabszy. <co?>
Obrazek
Maciek
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Podlasia
 
Od: 17 sie 2013, 20:33
Posty: 2292 (24/111)
Skąd: Białystok / Wysokie Mazowieckie
Auto: JEST
Mazda6 GJ Sky-G 2.5 '14 SkyPassion
BYŁA
Mazda3 1.6 BK MZ-CD '05

Postprzez Pawko_6 » 20 lip 2018, 09:41

Mówi się, że jedyny słuszny silnik 2.5, bo dopiero on w miarę sobie radzi z tym autem, oczywiście każdy ma inne wymagania, ale 7.8 do 100km/h to już wynik całkiem niezły. To taki kompromis między niezłym spalaniem a osiągami. Turbo to turbo, przede wszystkim daje inne odczucie "ciągu", z założenia mniej trwały, co ma wpływ jak ktoś kupuje auto na lata.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2003, 15:25
Posty: 1083 (3/4)
Skąd: Białystok
Auto: Mazda6 GJ SkyActiv-G 2.5 '15 SkyPassion
CX-7 Sport EU powered by DISI-tune

Poprzednie auto:
Mazda6 GG L3 '02

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy