Mazda6 GY LF '06 2,0l by thing. SportWagon

GL / GJ / GH / GG / GY

Postprzez thing » 30 gru 2013, 08:48

mmarcis4 napisał(a):
thing napisał(a):Dostałem prezent od żonki na gwiazdke TomTom

To teraz możesz jeżdzić na dwie mapy,jedna z TomTom-a a dróga z Galaxy S3 :P


hehe można by tak zrobić :D ale che sobie kupić elm 327 na bluetooth :)

Założyłem wężyk sylikonowy w uszczelki. Poszło gładko bo użyłem 4/6, ale i tak trzeba bardziej walnąć drzwiami ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2007, 23:11
Posty: 396 (10/4)
Skąd: Kraków
Auto: Śliwka 2.0 M6 ;)

Postprzez Roman8 » 30 gru 2013, 12:08

Jak efekty na trasie?
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2012, 13:08
Posty: 221 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GY – Pb+LPG 2.0 – 2005 FL

Postprzez thing » 30 gru 2013, 12:22

Roman8 napisał(a):Jak efekty na trasie?


Jak narazie ciężko powiedzieć. Dam znać po weekendzie bo wybieramy się do rodziny.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2007, 23:11
Posty: 396 (10/4)
Skąd: Kraków
Auto: Śliwka 2.0 M6 ;)

Postprzez thesilent » 30 gru 2013, 14:16

jeżeli po włożeniu wężyka trzeba mocniej trzasnąć, to znaczy, że jest grubiej, i o to chodzi. U mnie powiedzmy sytuacja sie już unormowała, jakoś już się te drzwi zamykają z wężykiem 9/6. Chociaż, jak wsiada do mnie ktoś obcy, to nie domyka drzwi i muszę upomnieć, że trzeba mocniej.

Co do efektów wyciszenia, to walczymy raczej od tyłka strony. Walczymy z hałasem uszczelek, a hałas bierze się ze wszystkich szczelin i wgłębień w karoserii. Dlatego powinniśmy się skupić na likwidacji źródła i później ewentualnie na dociszaniu.

Zobaczcie sobie, jak zamontowana jest przednia szyba. Jak w syrence. Ordynarna uszczelka i koryto dookoła niej. Właśnie przez takie rowki generuje się hałas od opływu powietrza.

Tak samo oszczelka zewnętrzna, zgarniająca na drzwiach. U mnie brakuje jej z 5mm, co tworzy niezłą lukę, w której powstaje szum i dostaje się od do drzwi. Wszytkie malutkie szumiki powodują duży szum, który słyszymy w Mazdach.

Diabeł tkwi w szczegółach, niestety.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 kwi 2013, 20:11
Posty: 293 (9/13)
Skąd: Sollstedt, Niemcy
Auto: Mazda 6 2.0 LPG 2004r.
Citroen Grand C4 Picasso 2.0 HDI 2007r.

Postprzez thing » 30 gru 2013, 14:44

Dzięki za obszerne info. Puki co i tak jestem zadowolony po przesiadce z focusa w dieslu :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2007, 23:11
Posty: 396 (10/4)
Skąd: Kraków
Auto: Śliwka 2.0 M6 ;)

Postprzez misiek89 » 30 gru 2013, 18:05

Ja tak miałem po przesiadce z BA i mówie jak tu cicho a dziś boże jak głośno :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2012, 22:30
Posty: 509 (0/3)
Skąd: Wawa/Zmc
Auto: A4 1,8tQ

Postprzez thesilent » 30 gru 2013, 18:13

tzn. M6 aż tak tragiczna nie jest. Ja po prostu raz w miesiącu robię trasę Sollstedt-Szczecin-Sollstedt (prawie 1000km) z prędkością 150km/h i po 4h spędzonych w kabinie przy 75dBA wychodzę jakby lekko ogłuszony i na pewno bardziej zmęczony niż użytkownik cichszego auta.

Na mieście i przy prędkościach powiedzmy do 100km/h jest znośnie. Choć na zimówkach mam wyraźnie głośniej niż w lato :/
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 kwi 2013, 20:11
Posty: 293 (9/13)
Skąd: Sollstedt, Niemcy
Auto: Mazda 6 2.0 LPG 2004r.
Citroen Grand C4 Picasso 2.0 HDI 2007r.

Postprzez thing » 30 gru 2013, 18:51

Wymieniłem gniazdo jack na stereo i teraz moge słuchać ulubionych piosenek :) może kiedyś założe xcarlink.. albo i nie ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2007, 23:11
Posty: 396 (10/4)
Skąd: Kraków
Auto: Śliwka 2.0 M6 ;)

Postprzez thing » 7 sty 2014, 16:02

No i jestem po trasie. Po założeniu 4/6 jest ciszej ale szału nie ma, co prawda nie słychać świstów które dostają/dostawały się do kabiny. Na razie to wystarczy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2007, 23:11
Posty: 396 (10/4)
Skąd: Kraków
Auto: Śliwka 2.0 M6 ;)

Postprzez thesilent » 7 sty 2014, 17:03

Zgadza się, u mnie to samo. Dlatego trzeba raczej uderzyć w źródło hałasu, czyli uszczelkę zewnętrzną z piórem, która po zamknięciu drzwi chowa się za głęboko. Przez to pozostawia spory rowek, który wytwarza hałas. Samo pióro też nierzadko praktycznie nie uszczelnia, co tylko pogarsza sprawę.

Sam planuję coś pokombinować z silikonem czarnym, by nadbudować te pióro (lepiej wypełnić szczelinę).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 kwi 2013, 20:11
Posty: 293 (9/13)
Skąd: Sollstedt, Niemcy
Auto: Mazda 6 2.0 LPG 2004r.
Citroen Grand C4 Picasso 2.0 HDI 2007r.

Postprzez thing » 19 sty 2014, 21:44

Będe obserwował Twoje działania :)

Ostatnio wymieniony filtr kabinowy firmy blueprint
Widać różnice ;)

Obrazek

Na dniach wymiana filtrów gazu
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2007, 23:11
Posty: 396 (10/4)
Skąd: Kraków
Auto: Śliwka 2.0 M6 ;)

Postprzez matthies » 19 sty 2014, 22:15

ten u góry mógł być z węglem ;)
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez thing » 20 sty 2014, 09:52

matthies napisał(a):ten u góry mógł być z węglem ;)


no właśnie coś spora ta różnica, pisze niby że węglowy...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2007, 23:11
Posty: 396 (10/4)
Skąd: Kraków
Auto: Śliwka 2.0 M6 ;)

Postprzez fmario84 » 20 sty 2014, 10:37

Na pewno węglowy byl :). Widzę ze kolega tez z pod wawelu :) a blizej to chyba huta co ?? Piekna furka :) swietny kolor. Jest jeden sklepik w Krakowie z filtrami w świetnej cenie. Jak jestes zainteresowany to wysle na priv. Do zobaczenia na mieście :) jak będzie trąbić jakas czarna przedliftowa to ja :)

Tapatalk
Forumowicz
 
Od: 18 cze 2013, 21:54
Posty: 68 (1/0)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2,0 D 136 KM 2005r. Kombi

Czarna piękność ...

Postprzez thing » 20 sty 2014, 15:02

Hej! dokładnie nowa huta :)
jasne, poprosze info na priv, zawsze się przyda ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2007, 23:11
Posty: 396 (10/4)
Skąd: Kraków
Auto: Śliwka 2.0 M6 ;)

Postprzez matthies » 20 sty 2014, 19:01

węglowe zawsze są ciemniejsze, więc nie można tak porównywać.
Ja tym razem wziąłem bez węgla, ale wiem że powrócę, bowiem węgiel jednak filtruje smrody z zewnątrz, a ja nienawidzę smrodu LPG z wydechu auta przede mną.
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez blaze007 » 20 sty 2014, 19:49

Fajny kolorek... sam podobną oglądałem jak szukałem samochodu... Los chciał że wpadło coś innego... :)

Patrząc natomiast na zdjęcie jak masz zamontowany reduktor nasuwa mi się pytanie...
Czy jadąc na gazie i gwałtownie hamując nie gaśnie Tobie silnik?
Piszę ponieważ w poprzednim samochodzie miałem podobnie zamontowany reduktor... z czego wynikły 2 problemy:
1/ w/w przyduszanie – gaśniecie silnika przy gwałtownym hamowaniu...
2/ problem z uzyskaniem przeglądu technicznego <czytaj>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2012, 20:22
Posty: 285 (1/2)
Skąd: Warszawa/Legionowo
Auto: Mazda 3 BK LF 2007 2.0 150KM!
ciut wcześniej
MAZDA 323F BG 1991 1.6 88KM

Postprzez piotr_szp » 20 sty 2014, 20:56

blaze007 napisał(a):Piszę ponieważ w poprzednim samochodzie miałem podobnie zamontowany reduktor... z czego wynikły 2 problemy:
1/ w/w przyduszanie – gaśniecie silnika przy gwałtownym hamowaniu...
2/ problem z uzyskaniem przeglądu technicznego <czytaj>

odn. 1 -dziwny objaw, nie spotkałem się z czymś takim?!
odn. 2 – dlaczego problem z przeglądem, robią to ludzie którzy, teoretycznie' się znają i wiedzą czy można tak to założyć czy nie?

KOLOREK BAJKA, GRATKI!!!
BF3
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2007, 22:57
Posty: 934 (32/9)
Skąd: Białe Błota
Auto: Mazda 6 '07r, 2.3l

Postprzez thing » 20 sty 2014, 23:15

blaze007 napisał(a):Fajny kolorek... sam podobną oglądałem jak szukałem samochodu... Los chciał że wpadło coś innego... :)

Patrząc natomiast na zdjęcie jak masz zamontowany reduktor nasuwa mi się pytanie...
Czy jadąc na gazie i gwałtownie hamując nie gaśnie Tobie silnik?
Piszę ponieważ w poprzednim samochodzie miałem podobnie zamontowany reduktor... z czego wynikły 2 problemy:
1/ w/w przyduszanie – gaśniecie silnika przy gwałtownym hamowaniu...
2/ problem z uzyskaniem przeglądu technicznego <czytaj>


Dzięki :)
narazie nie zauważyłem takich objawów, a przegląd przeszedł. Ale faktycznie, reduktor powinien być troche niżej. Może rozważe kiedyś przeniesienie go w inne miejsce.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2007, 23:11
Posty: 396 (10/4)
Skąd: Kraków
Auto: Śliwka 2.0 M6 ;)

Postprzez blaze007 » 21 sty 2014, 13:58

piotr_szp napisał(a):odn. 1 -dziwny objaw, nie spotkałem się z czymś takim?!


Troszkę poszperałem :D i doczytałem się że w/w objawy dotyczące hamowania i gaśnięcia silnika dotyczyły raczej samochodów z II generacji instalacji LPG ( takim właśnie poprzednio jeździłem )

piotr_szp napisał(a):odn. 2 – dlaczego problem z przeglądem, robią to ludzie którzy, teoretycznie' się znają i wiedzą czy można tak to założyć czy nie?


Co do zakładów gazowniczych to już bym polemizował.... Jest bardzo mało dobrych fachowców którzy faktycznie znają się na rzeczy... ( dlatego tyle osób jeździ do Buska aby zamontować poprawnie instalacje :] )
Z drugiej strony przeglądy techniczne u nas przechodzi się na wiele różnych sposobów <faja>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2012, 20:22
Posty: 285 (1/2)
Skąd: Warszawa/Legionowo
Auto: Mazda 3 BK LF 2007 2.0 150KM!
ciut wcześniej
MAZDA 323F BG 1991 1.6 88KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 17 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy