Mazda6 GG RF ’05 CiTD 2.0 121 KM, AERO, Eibach, DOTZ

GL / GJ / GH / GG / GY

Postprzez Przemysław » 22 maja 2014, 23:31

Moment.... Gdzie są dysze spryskiwaczy :|
Yo, mr. White!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 kwi 2012, 13:05
Posty: 994 (0/10)
Skąd: okolice Świdnika
Auto: M6 GG LF-DE '06

Postprzez matthies » 23 maja 2014, 07:44

kolega nie ma ksenonów, tak wynika z opisu.
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez Maniekvip » 23 maja 2014, 23:00

Po za tym te spryskiwacze to pic na wodę fotomontaż...
"Pierwszego samochodu i pierwszej kobiety nigdy nie zapomnisz."

Stirling Moss
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2013, 20:01
Posty: 752 (17/11)
Auto: Mazda6
Mazda3

Postprzez Celin » 25 maja 2014, 23:43

W weekend był wypad na działkę, więc i przy aucie trosze porobiłem. Poza standardowym sprzątaniem, doszło mycie silnika <rotfl>
I tak wiem... śruby walą po oczach, ale coś z tym zrobię w niedalekiej przyszłości :P
Załączniki
IMG_1690 (1024x629).jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 maja 2012, 12:48
Posty: 568
Skąd: Legionowo
Auto: Mazda 5 2.0 SPORT benzyna, 2010, CW LF

Postprzez Danmazda » 25 maja 2014, 23:56

Celin napisał(a):mycie silnika

Chce umyć w swojej Madzi silnik, ale mam jakieś obawy, możesz opisać jak myłeś i czy nie było problemów z odpaleniem ?
Obrazek
Daniel
Avatar użytkownika
Koordynator Regionów
Przedstawiciel Mazowsza
 
Od: 21 paź 2009, 20:04
Posty: 6380 (52/239)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GG 2.0 163km/191Nm 2007 rok
Mazda 626 GE FP 1,8 90 km 1996 rok
Opel Omega 2,6 V6 180 km 2002 rok

Postprzez Celin » 26 maja 2014, 00:14

Starałem się każde złącze elektryczne zabezpieczyć przy użyciu folii aluminiowej. Dodatkowo zabezpieczyłem wlot od powietrza pod kopułką filtru powietrza. Potem całość spryskałem APC. Przeleciałem pędzelkiem. Odczekałem kilka minut i spłukałem wodą z węża ale przy użyciu końcówki z rozpylaczem. Suszenie sprężonym powietrzem, potem wycieranie i odczekanie kilka godzin. Nie zaleca się odpalać od razu po myciu. Oczywiście mycie na zimnym silniku, inaczej możesz uszkodzić silnik.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 maja 2012, 12:48
Posty: 568
Skąd: Legionowo
Auto: Mazda 5 2.0 SPORT benzyna, 2010, CW LF

Postprzez Danmazda » 26 maja 2014, 00:27

Dziękuję za informacje :) U mnie to chyba pędzelek nie ruszy takiego syfu jaki jest pod maską :| Jest tam jakiś dziwny brud, jak by smar czy jakieś zabezpieczenie przed korozją sam nie wiem jak to opisać. Trochę spryskałem preparatem do felg i zacząłem wycierać szmatka, nie dość że wycierałem kawałek 15 minut to efekt był bardzo słaby.
Obrazek
Daniel
Avatar użytkownika
Koordynator Regionów
Przedstawiciel Mazowsza
 
Od: 21 paź 2009, 20:04
Posty: 6380 (52/239)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GG 2.0 163km/191Nm 2007 rok
Mazda 626 GE FP 1,8 90 km 1996 rok
Opel Omega 2,6 V6 180 km 2002 rok

Postprzez Celin » 26 maja 2014, 00:42

Myślę, że APC w odpowiednio dużym stężeniu do radę.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 maja 2012, 12:48
Posty: 568
Skąd: Legionowo
Auto: Mazda 5 2.0 SPORT benzyna, 2010, CW LF

Postprzez mądry » 26 maja 2014, 07:29

danmazda napisał(a):U mnie to chyba pędzelek nie ruszy takiego syfu jaki jest pod maską

Dobra chemia ruszy wszystko ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 sie 2009, 09:33
Posty: 637 (0/8)
Skąd: Kołbiel
Auto: Mazda 6 MZR-CD 2.0 TD 121 KM,
Yamaha DT 125 32 KM

Postprzez Celin » 26 maja 2014, 13:22

bieski napisał(a):Tak, ori.

A ten próg to wiadomo do jakiej wersji? kombi czy sedan czy heatback? Sa gdzies dostępne numery katalogowe części do Mazdy? :|
Czy w ogóle jest jakas różnica w listwach do kombi i do HB? Numery listew to: G22C51 P41 oraz G22C51 P51.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 maja 2012, 12:48
Posty: 568
Skąd: Legionowo
Auto: Mazda 5 2.0 SPORT benzyna, 2010, CW LF

Postprzez Celin » 27 maja 2014, 22:03

Coś cisza :|
Ktoś wie czy ten próg to od kombi czy od HB? Sprzedający niestety nie wie od którego modelu są listwy. Jak rozumiem są one od przedliftu. Jest w ogóle jakaś różnica między nimi?
http://allegro.pl/listwa-progowa-lewa-p ... 70010.html
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 maja 2012, 12:48
Posty: 568
Skąd: Legionowo
Auto: Mazda 5 2.0 SPORT benzyna, 2010, CW LF

Postprzez matthies » 27 maja 2014, 22:09

mi się wydaje, że kombi czy sedan to progi chyba były takie same.
Sprawdź jedynie czy rozstaw osi mają taki sam, jesli tak, to po prostu nie mogą się różnić.
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez Celin » 29 maja 2014, 21:29

Progi kupione, oby pasowały bo się chyba pochlastam jak nie :|
Jutro odbieram zderzak przedni z "naprawy". Aż jestem ciekaw jak wyszło wygładzenie wnęki pod rejestrację :) Do tego jak zrobił majster to o co prosiłem to będzie jeszcze mały smaczek <jupi> Jutro wrzucę fotki jak zdążę.

Dwa dni temu trochę popracowałem nad śrubami pod maską. Po myciu silnika strasznie ta rdza waliła po oczach. A teraz? Sami oceńcie. Pamiętacie te śruby do mocowania maski z siłownikami ? :)
DSC_0228 (441x800).jpg

DSC_0230 (800x356).jpg

DSC_0231 (450x800).jpg


Do tego wymienione spinki koło grilla oraz nowe śruby do grilla, teraz nie powinno być problemu <glupek2>
DSC_0229 (800x419).jpg


Na koniec coś zabawnego. Mówicie, że ze springami 30 w dół może być problem? :)
http://www.topgear.com.pl/wrog-publiczn ... filmy,4115
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 maja 2012, 12:48
Posty: 568
Skąd: Legionowo
Auto: Mazda 5 2.0 SPORT benzyna, 2010, CW LF

Postprzez xRafalx » 29 maja 2014, 22:07

Fajnie wyglądaja takie ładne śruby ;) brawo <spoko>
& Marta
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Małopolski
 
Od: 25 kwi 2014, 11:37
Posty: 3599 (51/69)
Skąd: Niepołomice
Auto: Mazda6 GH '08
MazdaSpeed 3 BK '08

Postprzez Celin » 30 maja 2014, 11:32

Zderzak odebrany, otwory już wyrównane <jupi> Teraz tylko lakiernik <spoko> I tak jak poprosiłem, przerobiono zaślepkę halogenu na wlot IC <rotfl>
Załączniki
DSC_0228 (800x310).jpg
DSC_0229 (800x451).jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 maja 2012, 12:48
Posty: 568
Skąd: Legionowo
Auto: Mazda 5 2.0 SPORT benzyna, 2010, CW LF

Postprzez matthies » 30 maja 2014, 15:08

dokąd powędruje tablica?
A ten wlot, to mógłbyś co bardziej fektywnego znaleźć, tak żeby ten otwór był i większy i bardziej łapiący powietrze ;)
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez Celin » 30 maja 2014, 15:36

Tablica na razie nie chcę zdradzać. Póki co będzie pewnie tymczasowoja spinki do kratki. Co do wlotu to będzie wystarczająco. Standardowy też ma niewiele dziur.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 maja 2012, 12:48
Posty: 568
Skąd: Legionowo
Auto: Mazda 5 2.0 SPORT benzyna, 2010, CW LF

Postprzez Celin » 3 cze 2014, 20:57

Progi dotarły, więc jest już cały pakiet. Ale niestety montaż się odłoży. Dziś pojechałem do Auto Wyszyński i co...? I <dupa> Przede wszystkim poinformowano mnie, żeby przyjechać przynajmniej na 1-o godzinne konsultacje, potrzeba co nieco rozebrać (nadkola) aby ocenić korozję. Do tego sprawdzić progi, czy aby czasem coś tam nie szaleje. Może to i dobre podejście, ale na dziś nie miałem czasu a i przyjechałem trochę przed zamknięciem :| Kolejna sprawa, to auto do ostawienie na około 3-4 tygodnie <płacze> Póki co potrzebuję auta za dwa tygodnie, więc odpada. Z drzwiami (dolny rant) może być problem, ale coś pokombinują. Podobno jak ruda złapie rant to ciężko to naprawić. Do tego oczywiście malowanie obu zderzaków, nakładek progów, grill (zostaje czarny <rotfl> fajniej wygląda). Jak zapytałem o cenę to myślałem, że z siebie wyjdę i stanę obok i zacznę się z siebie samego śmiać <co?> Nie wiem czemu, ale nastawiłem się na max 2k PLN za wszystko. I to był błąd.
1. Nadkola (rdza + malowanie): 400-500 PLN, przy założeniu, że nie trzeba wycinać i wstawiać reparaturek. Łącznie ok. 1k PLN
2. Drzwi ok. 300 PLN
3. Zderzaki 700 PLN sztuka. Łącznie 1,4k PLN
4. Progi 250-300 PLN sztuka. Łącznie 500-600 PLN.
Nie wiem ile jeszcze grill i parę innych pierdółek. Do tego coś dodatkowego za montaże, itp.

Czy takie ceny to normalka? Czy na wyrost?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 maja 2012, 12:48
Posty: 568
Skąd: Legionowo
Auto: Mazda 5 2.0 SPORT benzyna, 2010, CW LF

Postprzez matthies » 3 cze 2014, 21:05

podjedź do jakiegoś polecanego lakiernika w okolicy. Nie pamiętam co dokładnie chcesz zrobić, ale za każdy element średnio powinni zawołać ok 300 pln za malowanie, może progi ugadasz jako jeden element. Plus jakieś naprawy, to właśnie w 2000 powinieneś się zmieścić. Popytaj po znajomych albo w dziale regionalnym.
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez mmarcis4 » 3 cze 2014, 21:48

No ceny trochę z kosmosu,w moim rejonie też za 2k by to zrobili.No to podejście gościa że trza porozbierać pooglądać itp. też mi śmierdzi takim naciągaczem.Jak to jest lakiernik to w 10 min wyceni całą robotę +/– 10%
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lut 2013, 16:12
Posty: 624 (0/1)
Auto: Mazda 6 fl 2006rok 2.0 Benzyna
Czarna śliwka :)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 21 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy