Na naszym forum goszczę już prawie trzy lata, zaglądam tu prawie co dziennie a mimo wszystko jakoś nie zdążyłem jeszcze się pochwalić moją madzią.
Mojej szóstki szukałem pół roku błądząc po allegro i komisach, aż w końcu znalazłem egzemplarz który przykuł moją uwagę i następnego dnia po obejrzeniu Mazda 6 była już moja.
Cechy szczególne:
Mazda 6 GY wersja Exclusive
Nadwozie- kombi
Kolor- czarna perła
Rok produkcji- 2005
Skrzynia biegów- manualna 5
Silnik- 2.0 diesel 121 KM (czuję więcej :-D )
Przebieg aktualny: 181 tys. km
Koła letnie: oryginalne alu 16” opony 205-55-16” Bridgestone Potenza
Koła zimowe: oryginalne stalowe 15” opony 195-65-15” Fulda Montero
No to teraz może coś o wyposażeniu które posiadało auto w momencie zakupu:
-automatyczna klimatyzacja
-tapicerka welurowa
-tempomat
-4 x elektryczne szyby
-elektryczne i podgrzewane lusterka
-ABS + TCS + DSC
-6 x Airbag
-wspomaganie kierownicy
– immobiliser
– relingi dachowe
-kierownica, lewarek zmiany biegów i dźwignia hamulca ręcznego obszyte skurą
-sterowanie radiem i tempomatem z kierownicy
-komputer pokładowy
-nawigacja (u nas bezużyteczna)
-dogrzewacz silnika (webasto)
-centralny zamek
Co zrobiłem przy aucie:
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
-zaraz po zakupie został wymieniony kompletny rozrząd na oryginalny i olej (oczywiście ELF) wraz z kompletem filtrów KNECHT + wymiana sprzęgiełka alternatora
-wymiana zaworu SCV
Rok 2010
– wizyta u JAKSY i wymiana podkładek pod wtryskami, regulacja luzów zaworowych i kalibracja wtryskiwaczy
– wymiana oleju w skrzyni biegów
– sprawdzenie smoka olejowego (czyściutki)
-nowy akumulator Varta Blue Dynamic
Rok 2011
– rozbudowanie dogrzewacza silnika do ogrzewania postojowego
– kompleksowe zabezpieczenie podwozia
Rok 2012
-wymiana oleju (ELF) wraz z kompletem filtrów KNECHT
– wymiana łożyska koła prawego przedniego na SKF (miało luzy)
– wymiana przednich tarcz hamulcowych i klocków na ATE
– wymiana tylnych klocków na ATE + wymiana płynu w układzie hamulcowym i wspomagania sprzęgła oczywiście na ATE i kompleksowe smarowanie tłoczków i czyszczenie zacisków hamulcowych
-wymiana szyby czołowej (niestety oryginalna poległa w starciu z kamieniem lecącym z pod ciężarówki)
Rok 2013
– kalibracja wtryskiwaczy
– kolejne zabezpieczenie podwozia z naciskiem na konkretne zabezpieczenie progów
– kompleksowa regeneracja lamp
A na koniec to co wymodziłem
– przerobienie tylnych świateł na US-Spec
– wymiana całego oświetlenia wnętrza na ledowe + podświetlanie tablicy LED
– wymiana lusterka wstecznego na fotochromatyczne
– montaż CB radia (President Truman) w schowku na okulary z gruszką poprowadzoną do schowka na napoje + antena na magnes Emmersona.
– montaż oryginalnych sprysków reflektorów + dołożenie kontrolki stanu płynu spryskiwaczy
-malowanie zacisków hamulcowych na srebrno + naklejki mazda na przednich zaciskach
– montaż oryginalnych lamp xenon i malowanie i środków na czarny mat
– przyciemnienie tylnych szybek folią 30%
– dołożenie modułu GSM do zdalnego uruchamiania Webasto z każdego miejsca na ziemi + przedłużenie rurki wydechu spalin

– montaż podwójnego wydechu z benzyny 2.3 + 2 końcówki Sebringa :-D
– zamontowanie spoilera ze światłem stopu LED
– przebudowa oświetlenia bagażnika na led + dwie listwy led po bokach bagażnika i lampka centralna
– oklejenie chromowanej listwy grilla czarną satynową folią 3M
– kupno oryginalnej nawigacji i zamontowanie w miejscu oryginalnego wyświetlacza nawigacji goclever navio 705 v plus do tego przerobienie sterowania windy na otwieranie po włożeniu kluczyka do stacyjki i zamykanie po jego wyjęciu.
– montaż kamery cofania
Dalsze plany cały czas się śnią po nocach

– montaż układu zabezpieczającego akumulator przed wydojeniem z prądu przez webasto
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
– montaż oświetlenia powitalnego przestrzeni nad nogami
– może dorzucę tuner TV
