Mazda6 GY L3 '06 by NIEBO!™ 2,3l 166KM SportWagon 220V LPG

GL / GJ / GH / GG / GY

Postprzez NIEBO! » 31 mar 2013, 01:09

NIEBO!_elektrownie_wiatrowe4_small.jpg


Witajcie!

Przedstawiam Wam moją Mazdę6 GY '06 2261ccm 16V L3 166KM SportWagon 220V LPG, która pochodzi z Japonii, wyjechała z salonu w Danii, ponoć sprowadzona z Niemiec, a jeździ nią Polak :)


Konkursy, w których brała udział:

1-sze miejsce <jupi> w II turze konkursu fotograficznego 2013.
Temat przewodni: Mazda i architektura

Obrazek
41 (12%) głosów

2-gie miejsce <jupi> w V turze konkursu fotograficznego 2013.
Temat przewodni: Mazda i jesienny plener

Obrazek
49 (13%) głosów

6-te miejsce w III turze konkursu fotograficznego 2013.
Temat przewodni: Mazda w ruchuObrazek
22 (7%) głosów

Fotorelacje: (chronologicznie)
Dane techniczne:

Nadwozie:
  • SportWagon (kombi)
  • Kolor: Silver Contrail 25H, czyli srebrny-metalik, ale nie tak nudny jak Skody czy VW – taki wpadający w niebiesko zielony – zależy jak słonko zaświeci, bo czasem idzie wręcz w szampan <serduszka> .
  • Data produkcji: 2006
  • Data pierwszej rejestracji: 20.03.2006
  • Data zakupu przeze mnie: Dzień Dziadka 2013 <glupek2>
  • Przebieg przy zakupie: (niby) 133 822km

Silnik:
  • Pojemność: 2261 ccm,
  • Model: MZR-L3,
  • Typ: DOHC 16V,
  • Moc: 122kW (166KM)
  • Zasilanie: Hybrydowe :) Benzyna i LPG



Koła:
  • Lato:
    • Opona: Barum Bravuris 3HM 225/45R17 FR XL 94Y
    • Felga: 17'' 9965-41-7070 / 8AGJ-37-600 5x114,3
      Obrazek
  • Zima:
    • Opona: Nokian W+ 205/55R16 91T
    • Felga: 16'' 9965-77-7060CN / 8AGH-37-600 5x114,3 7J16 wzór 190 / 109
      Obrazek
      Obrazek


Pewnie zastanawiacie się dlaczego 220V*, oczywiście poza rejestracją? Po pierwsze potrafi dostarczyć podobnych wrażeń przez jeden z mocniejszych silników jakie były montowane, po drugie mam dużo wspólnego z uporządkowanym ruchem elektronów, a po trzecie... zobaczcie sami! <cfaniak>

Z tego co zauważyłem to do pełnego wyposażenia brakuje:
  • szyberdach
  • fabryczny alarm i jednocześnie trzeci przycisk w scyzoryku
  • wsteczne lusterko fotochromatyczne
  • elektrycznie regulowany fotel kierowcy
  • fabryczna nawigacja (ponoć BLE :) )
  • skórzana tapicerka – choć tego akurat chyba bym nie chciał

Spalanie benzyny:
~12l w mieście na dystansach <5km
~8l na trasie bez szaleństw V= ( 90-130km/h )

Spalanie LPG:
w mieście: ~12l/100km
trasa 2,8-3,1krpm: ~10l/100km

Do zrobienia zostało, wg priorytetów: (na szczęście coraz mniej, ale lista niżej jest dłuższa)


    Do zrobienia:
    • odseparować światła drogowe,
    • zapalić razem z dziennymi "tyłek", albo dołożyć LED w odblaski, albo przerobić nieco instalacje i zapalić pozycje W21/5W
    • przerobienie podświetlania schowka pasażera – mam już PLAN :D
    • wymiana szyby czołowej – coraz bardziej skłaniam się, że nie będę wymieniał ;P
    • konserwacja podwozia odłożona bo stare jeszcze dobrze trzyma
    • przydałoby się jakoś zabezpieczyć przed amatorami cudzej własności ale mam dylematy:
      • albo jakiś dodatkowy alarm "analogowy", z dodatkowym odcięciem jakiegoś obwodu
      • najlepiej funkcjonalnością podoba mi się alarm na CAN-BUS (brak konieczności posiadania drugiego pilota), ale wiadomo jak wygląda oszukiwanie szyny CAN metodą na rozwiercenie karoserii i "wpuszczanie śmieciuchów"
      • może zrobię coś niewymagającego rozbrajania przed wejściem tylko zaraz po wejściu – wówczas odpada problem drugiego pilota, ale co jeśli najpierw chcę wsadzić dzieciaka w fotelik, albo włożyć zakupy do bagażnika..
    • może spryskiwacze mgłowe
    • może LIP <co?>

    "Z życia Mazdy", czyli co już zrobiłem i historia auta:

      STYCZEŃ 2013:
    • zakup auta i pierwsze zmiany i zakupy
    • zakup felg i opon na zimę i montaż (po zakupie dojeździe do domu utknąłem w śniegu na podwórku na tydzień i musiałem poczekać na odwilż, bo auto nie mogło pokonać podjazdu o nachyleniu 10' na letnich oponach o dużym zużyciu :) )
    • sprawdzenie geometrii – OK
    • spawanie zawieszenia tłumika prawego jak również poprawa spawów tłumika lewego
    • wymiana oleju – Dexila Ultra 5W30
    • wymiana filtra oleju
    • przegląd techniczny

      LUTY 2013:
    • programowanie drugiego scyzoryka do centralnego zamka
    • dorobienie grota i programowanie immobilisera
    • dołożenie dywaników welurowych z nadrukiem
    • wymiana piór wycieraczek
    • pierwsze woskowanie

      MARZEC 2013:
    • krwisty montaż emulatora zmieniarki CD –> YATOUR MP3 SD/SDHC/MMC/USB/AUX bez wyciągania radia

      KWIECIEŃ 2013:
    • zgłoszenie do II tury konkursu fotograficznego 2013 "Mazda i architektura" <cfaniak>
    • malowanie zacisków na czeeeeerwonofotorelacja
    • zajęcie I miejsca w konkursie fotograficznym 2013 Mazda i architektura z sumą 41 głosów <jupi> <jupi> <jupi> – dzięki! <uklon>

      MAJ 2013:
    • wymiana oleju Castrol 75w90 Syntrans Transaxle w skrzyni biegów mam nadzieję ze coś pomoże i w zimie nie będzie się już haczyć dwójka
    • naprawa klimatyzacji podejście I :| – nabicie klimatyzacji
    • wymiana złamanej przez poprzednika anteny
    • zakup nawigacji z funkcją pod kamerę cofania i zestawem głośnomówiącym
    • naprawa zapięcia pasów z tyłu – zła sygnalizacja stanu pasów nad lusterkiem –> fotorelacja
    • montaż instalacji LPG STAG 300 ISA2 + HANA 2000 + KME Silver –> fotorelacja
    • REWOLUCJA BAGAŻNIKOWA do której inspiracją było podświetlenie bagażnika u kolegi bartes76 –> wideorelacja

      • dodatkowe oświetlenie pod roletą – opis
      • modyfikacja lampki sufitowej bagażnika
      • montaż kamery cofania
      • produkcja własnej żarówki 8LED do ujednolicenia podświetlania tablicy wraz z kamerą cofania
      • czyszczenie i smarowanie zacinającej się klamki pokrywy bagażnika
      • przeciągniecie kabla z sygnałem VIDEO z kamery w okolice fotela kierowcy
    • czyszczenie gniazda haka, bo nie zapinał się prawidłowo
    • chłodno było , ale się skończyło, czyli naprawa klimatyzacji podejście II :( wymiana chłodnicy klimatyzacji wraz z osuszaczem i ponowne nabicie klimatyzacji
    • wstąpienie do KLUBU OLEJSPEED ;P ;P
    • odgrzybianie klimatyzacji preparatem do dezynfekcji WüRTH
    • wymiana filtra kabinowego

    CZERWIEC 2013:
    • chłodno było , ale się skończyło, czyli naprawa klimatyzacji podejście III <płacze> wymiana złotych rurek i ponowne nabicie klimatyzacji
    • zakup oryginalnej windy do nawigacji
    • zgłoszenie do III tury konkursu fotograficznego 2013 "Mazda w ruchu" <cfaniak>
    • wymiana filtra powietrza
    • uaktualnienie dokumentów pojazdu –> LPG
    • przegląd LPG po 1000km
    • regulacja wielozaworu w zbiorniku LPG
    • zajęcie 6 miejsca w konkursie fotograficznym 2013 Mazda w ruchu z sumą 22 głosów <jupi> <jupi> <jupi> – dzięki! <uklon>
    • wybór i zakup nawigacji 7'' NavRoad LEEO S (dzięki Barthez <uklon> )

    LIPIEC 2013:


    SIERPIEŃ 2013:
    • dalsze tworzenie schematu do otwierania NAVI

    WRZESIEŃ 2013:

    PAŹDZIERNIK 2013:
    • w komplecie wymiana bezpiecznika ROOM 15A – szczegóły w linku powyżej
    • zmieniłem dywaniki welurowe przed zimą na gumowe firmy REZAW-PLAST

    LISTOPAD 2013:
    Obrazek
    Obrazek
    Obrazek
    • naprawa klamki bagażnika OPIS + FOTORELACJA
    • zajęcie 2 miejsca w konkursie fotograficznym 2013 Mazda i jesienny plener z sumą 49 głosów <jupi> <jupi> <jupi> – dzięki! <uklon>
    • myjnia CarRyal – Pakiet Queen (m.in. mycie i konserwacja podwozia)
    • woskowanie przy użyciu wosku syntetycznego Würth – Pink,
    • regeneracja prowadnic szyb tylnych drzwi (przy szklanych trójkątach) – rozpoczęte
    • wymiana wszystkich gumek wycieraczek ALCA – jak są nowe to są swietne – ale przynajmniej mam pół roku na zebranie środków na DENSO HYBRID
    • woskowanie wewnętrzne <lol> tylne drzwi, progi, maska F400 PROFIL Środek do zabezpieczania profili zamkniętych- 050302 – APP
    • Potraktowanie NIEWDZIĘCZNICY tu i tam Silikonem w areozolu MOTiP PROFESSIONAL
    • Modyfikacja zegarka na MPS'a <lol>
    • gromadzenie wiedzy wszelkiej maści na temat działania świateł zewnętrznych
    • Uporczywe przeszukiwanie auta w poszukiwaniu modułu świateł

    GRUDZIEŃ 2013:
    • Wymiana palnika ksenonowego D2S bez demontażu czegokolwiek – obszerny OPIS i linki do fotorelacji
    • No to za sprawą żony obłowiłem się na święta :) Gwiazdor podarował "nam" <lol> :
      • interfejs diagnostyczny OBD SCAN MINI Vgate – ELM 327 BLUETOOTH
      • Piękny czarny T-Shrit wg żony modyfikacji ustawień kolorów i położenia: z napisami MAZDA, poniżej logoMPS i na dole małe logo z Ptakiem <lol> :>
      • Skina na laptopa z logo Mazdy
      Kochana ta moja dziołcha – jest taka zazdrosna o czas poświęcany forum i Maździe, a i tak sprawia mi niespodzianki do auta <cfaniak> <serduszka>
    • Zakup oryginalnego modułu świateł GR1B 67890A B – niedługo przeszczep
    • Zakup świateł do jazdy dziennej – po konsultacji z żoną w końcu zdecydowałem się na NSSC 506HP – w nowym roku montaż z obszerną fotorelacją
    Obrazek
    • Za cały rok i liczne wyróżnienia w konkursach fotograficznych spotkała mnie nagroda. Moja GY wylądowała w kalendarzu 2014 na okładce i dodatkowo jeszcze w grudniu <serduszka> Czyli otwiera i zamyka kalendarz <cfaniak>
    Obrazek
    Obrazek

    STYCZEŃ 2014:
    • przeszczep modułu świateł GR1A 67890A –> GR1B 67890A – FOTORELACJA
    • niemiła przygoda z dwuteownikiem – FOTO :(
    • dwukrotne starcie z błędem P2187 – zbyt uboga mieszanka na biegu jałowym – INFO <czarodziej>

    LUTY 2014:
    • montaż świateł do jazdy dziennej – FOTORELACJA <cfaniak>
    • montaż pstryczka-elektryczka do wyboru trybu pracy świateł LED – FOTO
    • czyszczenie przepustnicy – POLECAM każdemu – FOTORELACJA
    • naprawa blacharska progu pasażera – FOTO NIEDŁUGO
    • zmiana podświetlania zegarów <serduszka> <serduszka> <serduszka> i niektórych kontrolek <serduszka> <cfaniak> <serduszka>FOTORELACJA
    Obrazek
    MARZEC 2014:
    • Zmiana kół na letnie :D Przy okazji zmiany zauważyłem, że poprzednik jedną oponę miał odwrotnie naciągniętą i musiałem jechać to poprawić :)
    KWIECIEŃ 2014:
    • z zimowych gumiaków powrót do welurków <serduszka>
    • mała rocznica 150 000km
    Obrazek

    CZERWIEC 2014:
    • Zimowe kółka oddane na odmłodzenie po przejściach :)

    LIPIEC 2014:
    • Płukanie silnika – ponownie Engine Flush od LIQUI MOLY z gamy Pro-Line (art 2662)
    • Zalanie oleju ELF EVOLUTION 900 SXR 5W30 zgodnie z wcześniejszymi przemyśleniami :)
    • Wymiana gum wycieraczek ALCA za 9,31zł :)
    • Woskowanie

    SIERPIEŃ 2014
    • Stłuczka parkingowa – będzie malowanko tylnego zderzaka
    • Wymiana wyciszenia maski poszarpanej przez jakieś zwierzę
    • Montaż dodatkowego lusterka szerokokątnego do obserwacji dziecka
    • Zakup opon na sezon lato 2015 – Barum Bravuris 3HM 225/45R17 FR XL
    • Regeneracja z modyfikacją <lol> felg zimowych:

      Obrazek

      Czyli z takich obszarpańców:
      Obrazek

      Zrobiłem takie <cfaniak> :
      Regeneracja_felg_NIEBO!_7.jpg

    • Wymiana kierunkowskazów z przodu na "srebrne" – podejście pierwsze nieudane :(
      FOTORELACJA
    • Lakierowanie ramion wycieraczek
    • Renowacja relingów dachowych z siwych na czarne

    WRZESIEŃ 2014
    • Lakierowanie:
      • przedni zderzak
      • tylny zderzak
      • lusterko z prawej
      • lusterko z lewej
      • błotnik tył z lewej
      • błotnik tył z prawej
      • ramki świateł dziennych
      • wyprawki "pędzelkowe" na masce, drzwiach, wnękach drzwi, dachu, pokrywie bagażnika ... najwięcej oczywiście na masce, około 100szt :P
    • Rozklejanie przednich reflektorów:
      • Czyszczenie soczewek świateł mijania
      • Czyszczenie soczewek świateł przeciwmgłowych
      • Wymiana lamp wyładowczych D2S z lewej i z prawej strony na 4800K
      • Wymiana oprawki kierunkowskazu złamanej podczas 4 rozklejania reflektora
    • Konserwacja błotników/nadkoli
    • Lakierowanie tylnej belki na czarno i konserwacja
    • Przeróbka mocowania zderzaka tylnego
    • Spawanie HOT-AIRem przeciętej gumowej listwy progu
    • Konserwacja prawego progu F400
    • Porządne oczyszczenie gniazda haka i lakierowanie proszkowe
    • Wymiana kierunkowskazów z przodu na "srebrne" – podejście drugie tym razem owocne :>
    • Renowacja przetarć kierownicy

    PAŹDZIERNIK 2014
    • Wymiana logo w drzwiach kierowcy i wreszcie po prawie roku montaż w drzwiach pasażerki <serduszka>
    • Jak już zdjęte boczki drzwi to wyprawki rudzielca i konserwacja drzwi F400
    • Korekta ustawień spryskiwaczy przedniej szyby
    • Konserwacja łączenia zderzaka z błotnikiem F400

    GRUDZIEŃ 2014
    • montaż prezentu gwiazdkowego <serduszka> rejestratora trasy :>

    STYCZEŃ 2015
    • Przegląd techniczny – wszystko w bardzo dobrym stanie :>
    • Mimo przeglądu, który wyszedł na 6 decyzja o wymianie zacisków z tyłu, bo mechanik we wrześniu 2013 powiedział, że w związku z brakiem zestawów naprawczych zaleca następnym razem zakup zacisków nowych lub regenerowanych)
    • Zakup nowych zacisków hamulcowych na tył firmy NTY HZT-MZ-002 i HZT-MZ-003
    • Wymiana zacisków tył
    • Dynamiczna wymiana płynu hamulcowego
    • Zmywacz uniwersalny 0,5l Liqui Moly
    • Wymiana oleju
    • Wymiana filtru oleju KNECHT

    LUTY 2015
    • Zakup używanego wysprzęglika z przewodem w nadziei łatwiejszej pracy sprzęgła
    • Demontaż opon PIRELLI P Zero Nero 215/45ZR17 91Y XL
    • Montaż opon BARUM BRAVURIS 3HM 225/45R17 94Y FR XL i wyważanie

    MARZEC 2015
    • Wymiana kół z zimowych na letnie
    • Pomiar tarcz hamulcowych – przód do wymiany
    • Zakup P575203 Tłoczek do zacisku NABCO 57mm tłoczek Z 2szt.
    • Zakup D4648 Zestaw naprawczy REPE ZACISKU hamulcowego Ford P./ Mazda 6 2szt.
    • Naprawa mechaniczna wymiana wysprzęglika
    • Serwis hamulców wymiana Cylinderków przód i zestawy naprawcze
    • Konserwacja tylnych nadkoli INTERGUM 1KG ŚRODEK DO KONSERWACJI PODWOZIA INTER TROTON i decyzja o wywaleniu futrzakowych nadkoli

    KWIECIEŃ 2015
    • Badanie diagnostyczne: co stuka w zawieszeniu
      Diagnoza: Luźny klocek hamulcowy lewy tył po naprawie u mechanika (zgubiona sprężynka montażowa klocków)
    • Zakup Zestaw montażowy klocków hamulcowych tył. 23H3015-OYODO QUICK BRAKE 109-1166
      8 blaszek prowadzących i 2 sprężyny do klocków Wg katalogu GeParts MP11019\0557236
    • Zakup nadkoli plastikowych FLORIMEX na tył i spinek
    • Naprawa hamulców z tyłu po mechaniku :( – uzupełnienie brakujących elementów
    • Demontaż futrzaków i montaż plastikowych nadkoli z tyłu – FOTORELACJA
    • Montaż dwóch dodatkowych gniazd zapalniczek za schowkiem pasażera wraz z przekaźnikiem (wpięte pod instalację "zaszykowaną" rok temu przy instalacji NAVI)
    • w związku z powyższym całkowite ukrycie instalacji zasilającej rejestratora trasy
    • montaż wycieraczek FLATBLADE SMART WüRTH

    MAJ 2015
    • Malowanie zawieszenia z przodu
    • Wymiana uszkodzonej opony (lewy przód) i zwrot środków z ZDM Poznań
    • Lakierowanie tłumików
    • Wymiana osłon sworzni wahacza dolnego prostego przód
    • Geometria Norauto – sprawdzenie czy dziura tylko uszkodziła oponę
    • Wymiana tarcz ATE i klocków przód ATE
    • Wymiana złącza superseal DRL LED prawy

    CZERWIEC 2015
    • Uszkodzenie drugiej opony (prawy tył) i zwrot środków z ZDM Poznań

    LIPIEC 2015
    • Sroka samobójca – hop hop hop i tylko poleciały pióra... na szczęście tylko pogięta tablica rejestracyjna

    WRZESIEŃ 2015
    • Toczenie tarcz
    • Wymiana filtru powietrza i kabinowego

    STYCZEŃ 2016
    • Śmieszna kolizja, pęknięty zderzak pod ramką

    LUTY 2016
    • 177777km wpadło na pokład

    MAJ 2016
    • Smarowanie prowadnic w zacisku prawy tył

    SIERPIEŃ 2016
    • Znów wyżarte wygłuszenie maski :[ :[ :[
    • Pomiar sprężania i ceramizer

    WRZESIEŃ 2016
    • Malowanie progu z lewej i poprawa z prawe
    • Konserwacja progów
    • Malowanie wnęki z lewej strony
    • Woskowanie i zmiana kół na zimowe

    MAJ 2017
    • Malowanie felg na lato (prostowanie, malowanie, montaż opon, wyważanie)
    CAŁA RESZTA
    • przed nami :D

    Najbardziej podobne Mazdy jakie znalazłem na forum:

    Najbardziej podobne opisy Mazdy tzn, którym mój opis posłużył za szablon ( rażące CTRL+C –> CTRL+V ) <lol> jakie pojawiły się na forum:


Piszcie co sądzicie na temat mojej Mazdy, wątku, itp. – wszelkie uwagi mile widziane: te pozytywne i te negatywne (byle konstruktywne :) ).

*220V – wiem, wiem w Polsce już od wielu lat teoretyczna wartość napięcia sieci publicznej to 230V AC, jednak w języku codziennym nadal z powodzeniem operuje się wartością "dwieście dwadzieścia Volt" i każdy wie o co chodzi <faja>
Ostatnio edytowano 6 maja 2017, 16:40 przez NIEBO!, łącznie edytowano 56 razy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2013, 22:47
Posty: 685 (4/8)
Skąd: Poznań
Auto: Była skośnooka: Honda Civic Noblesse '95 1.3 75KM
Jest skośnooka:
Mazda6 GY L3 '06 2.3l 16V 166KM SportWagon 220V :)

Postprzez Rafał_ » 31 mar 2013, 20:58

Świetny pierwszy post <spoko> Powodzenia w realizacji planów :)

P.S. Dobrze byłoby jakbyś wrzucał(poprawił) fotki bezpośrednio przez serwer MS(opcja "Załączniki" w edycji postu), bo te z imageshack też czasem lubią znikać <faja>
Kaizen Sushi Racing Team Polub nasz FP :)
jarek.ZE
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2014 miejsce 3
CUP 2013 miejsce 2
 
Od: 25 lis 2008, 01:19
Posty: 3760 (180/234)
Skąd: Konstancin-Jeziorna
Auto: Mazda MX-5 NA B6 '93
Była:
Mazda3 BM PE 120KM '14
Rajdowe Clio F7P '91
Mazda mx-3 EC KLZE '91
Subaru Impreza WRX MY05
Mazda6 GG AJ '04

Postprzez Mandey » 31 mar 2013, 21:22

Ładna i zadbana 6. Oby się sprawowała długimi latami wiernie i bezawaryjnie. Szerokości :)
Obrazek Mazda 6 [2.0 DISI]

Obrazek Mazda 6 [2.5 MZR]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lut 2012, 02:09
Posty: 1808 (21/23)
Skąd: Żory, PL
Auto: Mazda 6 [GH], 155 KM, 2.0 DISI, Rok prod.: 2011

Mazda 6 [GH], 170 KM, 2.5 MZR, Rok prod.: 2008

Postprzez matthies » 31 mar 2013, 23:09

bardzo ładna, podoba mi się. Zastanów się nad tym czerwonym, owszem fajnie wygląda, ale nie miałbyś kontynuacji tej barwy, chyba że jeszcze jakiś mod planujesz. Same zaciski w tym kolorze to wg mnie za mało, wtedy już lepsza seria ;)
I szacun za pierwszy tak głęboki post.
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez Przemysław » 31 mar 2013, 23:10

Piękne auto, zdjęcia super. Szerokości i bezawaryjności :)
Yo, mr. White!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 kwi 2012, 13:05
Posty: 994 (0/10)
Skąd: okolice Świdnika
Auto: M6 GG LF-DE '06

Postprzez NIEBO! » 31 mar 2013, 23:59

Dziękuję już teraz wszystkim, za miłe słowa :)

matthies napisał(a): Zastanów się nad tym czerwonym, owszem fajnie wygląda, ale nie miałbyś kontynuacji tej barwy, chyba że jeszcze jakiś mod planujesz. Same zaciski w tym kolorze to wg mnie za mało, wtedy już lepsza seria ;)

No właśnie nadal się zastanawiam! Dlatego robiłem wizualizację i coraz mniej mi się podoba. Może jednak zdecyduję się na srebrne. W poprzednim aucie malowałem na czerwono zaciski, a na czarno bębny (podobno "chwalić" się bębnami nie wypada :D więc z rdzawego zrobiłem czarne) i auto zyskało uroku i pazurka o 100%. Tylko że właśnie ... wtedy była kontynuacja barwy – auto było czerwone z czarnymi dodatkami i polerowanymi felgami więc czerwone zaciski i czarne bębny pasowały! A teraz? Mam srebrne auto z chromowanymi dodatkami .... i chcę robić czerwone zaciski ... przez chwilę był tez przebłysk z niebieskimi ale odpadły w przedbiegach. Pożyjemy zobaczymy... a seryjnie chyba były czarne? Jak będę malował to na srebrno, albo czerwono – decyzja zapadnie jak postawie auto na kobyłkach i usunę rdzę :) !

P.S. matthies: Na siłę jest kontynuacja czerwonej barwy :P Mam (póki co) na czerwono podświetlone zegary <glupek2>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2013, 22:47
Posty: 685 (4/8)
Skąd: Poznań
Auto: Była skośnooka: Honda Civic Noblesse '95 1.3 75KM
Jest skośnooka:
Mazda6 GY L3 '06 2.3l 16V 166KM SportWagon 220V :)

Postprzez matthies » 1 kwi 2013, 00:46

NIEBO! napisał(a):P.S. matthies: Na siłę jest kontynuacja czerwonej barwy :P Mam (póki co) na czerwono podświetlone zegary <glupek2>

czułem, że możesz to przywołać ;) . Ja np wybierając buty, też wziąłem te, które miały czerwone wstawki, ot tak, żeby do podświetlenia zegarów pasowało <glupek2>
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez andryjan » 1 kwi 2013, 08:03

Witamy wśród "swoich",

rzeczywiście Twoja Madzia bardzo podobna do mojej, myślę, że oczywiście obie bardzo ładne :D. Co do kolorów zacisków hamulcowych: też cały czas biję się z myślami co wybrać i trochę chodzi mi ten czerwony po głowie, jednak bardziej jestem za skromnym i nie rzucającym się w oczy czarnym kolorem, ot tak żeby po prostu odświeżyć te elementy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2013, 18:59
Posty: 299 (2/2)
Auto: Mazda 6 SportWagon benzyna + LPG 2.3l 166 KM 2006r.

Postprzez NIEBO! » 1 kwi 2013, 11:43

matthies napisał(a):Ja np wybierając buty, też wziąłem te, które miały czerwone wstawki, ot tak, żeby do podświetlenia zegarów pasowało <glupek2>
hehe – no rozwaliłeś mnie matthies <rotfl> , ale patrząc na swoją garderobę to sam mam dwie czerwone pary :P Więc jest kolejny akcent :) Poza tym od tyłu bardzo rzucają się w oczy czerwone pozycje, światła stop też póki co czerwone i przecież w zderzaku też czerwone odblaski :) Więc... będą czerwone! Poza tym żona chciała czerwone, więc muszę jej zrobić dobrze <faja> <serduszka> <lol> Jeśli się jednak nie spodobają to przecież za rok przy zmianie kół można przemalować na czarny lub srebrny – jak już będą odnowione w tym roku to pewnie później godzinka roboty :)
andryjan napisał(a):trochę chodzi mi ten czerwony po głowie,

Idź na całość :) Walnij czerwone <spoko> – myślę, że przy Twoim kolorze nadwozia będą bardziej pasowały niż u mnie :) Jak pomaluję to umieszczę zdjęcia, będzie jakieś porównanie, bo niestety nie znalazłem fotek GY z pomalowanymi na czerwono – zwłaszcza srebrnej.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2013, 22:47
Posty: 685 (4/8)
Skąd: Poznań
Auto: Była skośnooka: Honda Civic Noblesse '95 1.3 75KM
Jest skośnooka:
Mazda6 GY L3 '06 2.3l 16V 166KM SportWagon 220V :)

Postprzez matthies » 1 kwi 2013, 12:37

może masz racje, wizualizacja ma dość mocno oczojebliwy ten czerwony, a tobie zapewne przy malowaniu aż taki nie wyjdzie i trochę delikatniej wkomponuje się w auto.
Nie mówiłeś wcześniej, że żona chce czerwony... w tej sytuacji w ogóle nie ma dyskusji, nie wiem czemu sie jeszcze zastanawiałeś i jeszcze nie pomalowałeś :P

aha jeszcze jedno:
NIEBO! napisał(a):ESP i ASR (DSC)

poprawiłbym to na DSC + TCS
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez NIEBO! » 1 kwi 2013, 12:40

matthies napisał(a):nie wiem czemu się jeszcze zastanawiałeś i jeszcze nie pomalowałeś :P
hehe – spójrz za okno :P Tylko czekam, aż się zrobi pogoda na zmianę kół na letnie i weekend ze słonkiem – wszystko inne już przygotowane :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2013, 22:47
Posty: 685 (4/8)
Skąd: Poznań
Auto: Była skośnooka: Honda Civic Noblesse '95 1.3 75KM
Jest skośnooka:
Mazda6 GY L3 '06 2.3l 16V 166KM SportWagon 220V :)

Postprzez matthies » 1 kwi 2013, 12:42

no ale to żona chce ;)
pomyśl jeszcze nad uglebieniem, może ładnie zrobić. Ciekawią mnie też te kubełkowe fotele – masz jakieś fotki z wnętrza?
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez NIEBO! » 1 kwi 2013, 16:43

matthies napisał(a):pomyśl jeszcze nad uglebieniem, może ładnie zrobić.

Tego raczej robić nie będę... w Civicu często gdzieś przyhaczałem mimo standardowego zawieszenia, a i w tej czymś pogłaskałem próg zwalniający, więc tutaj pozostawię na komfort i "uniwersalność".
matthies napisał(a):Ciekawią mnie też te kubełkowe fotele – masz jakieś fotki z wnętrza?

No tu może za wiele napisałem, ale taką miałem sugestię od sprzedawcy – siedziałem w przedliftowej GY i w mojej. Facet powiedział, że ta 2.3 z pakietem Sport ma właśnie "kubełkowe fotele" – i rzeczywiście jak porównywałem siedząc w jednej i w drugiej, są dużo głębsze i mają lepsze trzymanie boczne, ale być może każda poliftowa ma takie <glupek2>

========================================

Dzisiaj moja Mazda zażądała maksymalnego poświęcenia – zażądała KRWI – jeśli chcecie to poczytajcie szczegóły w stosownym wątku :) Ale czego się nie robi z MIŁOŚCI <serduszka>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2013, 22:47
Posty: 685 (4/8)
Skąd: Poznań
Auto: Była skośnooka: Honda Civic Noblesse '95 1.3 75KM
Jest skośnooka:
Mazda6 GY L3 '06 2.3l 16V 166KM SportWagon 220V :)

Postprzez andryjan » 1 kwi 2013, 21:07

NIEBO! napisał(a):Idź na całość :) Walnij czerwone <spoko> – myślę, że przy Twoim kolorze nadwozia będą bardziej pasowały niż u mnie :) Jak pomaluję to umieszczę zdjęcia, będzie jakieś porównanie, bo niestety nie znalazłem fotek GY z pomalowanymi na czerwono – zwłaszcza srebrnej.


Chętnie zobaczę zatem jak to wyjdzie u Ciebie, choć pewnie zdjęcia nie oddadzą tego w 100%. Tak, wiem, że w mojej czerni generalnie byłby jeszcze większy kontrast itp., ale właśnie mam wątpliwości czy chcę to tak aż bardzo wyróżniać :).
NIEBO! napisał(a):Dzisiaj moja Mazda zażądała maksymalnego poświęcenia – zażądała KRWI – jeśli chcecie to poczytajcie szczegóły w stosownym wątku Ale czego się nie robi z MIŁOŚCI


To jest też jeden z moich planów. Mocno się napociłeś przy podłączeniu, dużo krwi się przelało :D ?. Posiadasz Xcarlink'a?. Testowałeś już to urządzenie, jak jakość, szybkość działania itp.?. Oczywiście działa na przemian ze zmieniarką CD?.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2013, 18:59
Posty: 299 (2/2)
Auto: Mazda 6 SportWagon benzyna + LPG 2.3l 166 KM 2006r.

Postprzez bieski » 1 kwi 2013, 22:01

NIEBO! napisał(a):2.3 z pakietem Sport ma właśnie "kubełkowe fotele"

Nie ;) To te same były :>

Dopisano Pn, 1 kwi 2013, 21:02:

NIEBO! napisał(a):ale być może każda poliftowa ma takie

Jeżdze poliftem i przedliftem i nie zauważyłem różnicy :>
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez NIEBO! » 1 kwi 2013, 22:54

andryjan napisał(a):Chętnie zobaczę zatem jak to wyjdzie u Ciebie, choć pewnie zdjęcia nie oddadzą tego w 100%. Tak, wiem, że w mojej czerni generalnie byłby jeszcze większy kontrast itp., ale właśnie mam wątpliwości czy chcę to tak aż bardzo wyróżniać :).
Oj tam, oj tam. Trzeba trochę spersonalizować auto <glupek2> Ale spoko – pokażę zdjęcia jak już dokonam masakry :)


matthies napisał(a):może masz racje, wizualizacja ma dość mocno oczojebliwy ten czerwony, a tobie zapewne przy malowaniu aż taki nie wyjdzie i trochę delikatniej wkomponuje się w auto.

Obawiam się matthies, że to może wyjść podobnie <glupek2> Kupiłem Hammerite i jest strasznie "oczoje.." :D Może będą troszkę bardziej schowane więc zadziała słabsze światło i wiadomo, że po jakimś czasie się przybrudzą i do następnego malowania nie będą już mega ostre... jedynie to mnie uratuje :)



andryjan napisał(a):To jest też jeden z moich planów. Mocno się napociłeś przy podłączeniu, dużo krwi się przelało :D ?. Posiadasz Xcarlink'a?. Testowałeś już to urządzenie, jak jakość, szybkość działania itp.?.

Posiadam YOUTOUR – trafiłem na allegro "okazję" :)
Na razie miałem czas tylko podłączyć trzy pendrivy i tylko jeden działa w 100%, ale:
  • celowo wgrałem na pierwszy pliki nazwane 001.mp3
  • na drugi pliki nazwane 001 jakas_nazwa.mp3
  • na trzeci jakas_nazwa.mp3
No i tylko ten pierwszy działał. Mój odtwarzacz to używka i gniazdo USB jest luźne więc musiałem trzymać PENA, nie testowałem kart SD/SDHC oraz wejścia AUX – dzisiaj mogłem na to poświecić tylko 7 minut :)
Na tym co działało odczucia:
Szybkość działania OK <spoko> – ale i tak pewnie zależy od szybkości PENA więc się nie wypowiem (na razie bo za mało czasu na testy)
  • foldery przerzuca szybciej niż fabryczna zmieniarka przerzuca CD
  • utwory w ramach folderu przerzuca natychmiastowo
  • jedyne co działa dziwnie to się miesza na początku Najpierw pokazuje EX: 5 14 potem 99 by po chwili przejść do utworu, który odtwarzał się przed chwilą, ale nie przeszkadza mi to jakoś :)
  • muszę poprawić to złącze USB i wtedy mogę się wypowiedzieć
  • wgrałem też folder CD07 i też się wczytał – jak widzę w instrukcji to ten model obsługuje 99 folderów więc jestem zadowolony :)
  • Jakość – na pewno lepsza niż FM, z teorii wiemy że gorsza niż CD-AUDIO lecz ja chyba tego nie jestem w stanie usłyszeć – na pewno zależy od bitrate MP3, więc na razie się też nie wypowiem, bo dla testu wgrywałem jakieś śmieci jak leci :)

andryjan napisał(a):Oczywiście działa na przemian ze zmieniarką CD?.

Oczywiście <spoko> – przełączasz się na przemian przyciskiem CD
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2013, 22:47
Posty: 685 (4/8)
Skąd: Poznań
Auto: Była skośnooka: Honda Civic Noblesse '95 1.3 75KM
Jest skośnooka:
Mazda6 GY L3 '06 2.3l 16V 166KM SportWagon 220V :)

Postprzez Nightfall » 2 kwi 2013, 14:43

Piękna sztuka :D .Oby tylko tak sie sprawowała jak wygląda :)
Nightfallówna
Dum Spiro Spero.....
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 11 lut 2013, 22:32
Posty: 4111 (138/173)
Skąd: Gorzów Wlkp.
Auto: Mazda 6,kombi ,2006 rok, 2.0 diesel, Dpf out,chiptuning 130 KM/363 Nm,Phantom Blue

Postprzez TadzikKnox » 3 kwi 2013, 15:34

Moja 6 z Niemiec zaimportowana i też pierwsza rzecz jaką zrobiłem (nawet przed założeniem opon zimowych a dodam, że auto kupiłem zimą) to konserwacja podwozia. To jest niestety konieczność. Ale potem to już sama PRZYJEMNOŚĆ! Oby u Ciebie też tak było.
Moja sztuka na zimowych kołach:
download/file.php?id=9757&mode=view
Początkujący
 
Od: 4 gru 2012, 07:06
Posty: 18
Skąd: Bydgoszcz
Auto: 6 GY 2006 kombi
2.0 D 121KM

Postprzez lukasz.b » 3 kwi 2013, 18:45

Piękna mazda, profesjonalne zdjęcia i ciekawy opis <spoko> nic dodać nic ująć :)
Obrazek
Obrazek
BratBuczosa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2009, 22:31
Posty: 1159 (7/11)
Skąd: Kraków/Rzeszów
Auto: Było: protege 5 FS-DE '03
Jest: 2.0t F4RT

Postprzez piotr_szp » 3 kwi 2013, 23:14

Nie wiem co napisać, świetny opis!
Auto bardzo ładne, konserwacja to podstawa!
Zaciski, jak żona chce to narazie bym pomalował;–)

W sobotę jestem w Pozaniu na "MS", jak będziesz to możemy się spotkać?
Gratuluję autko klasa!!!

Wysłane z mojego LT18i
BF3
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2007, 22:57
Posty: 934 (32/9)
Skąd: Białe Błota
Auto: Mazda 6 '07r, 2.3l

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy